Skocz do zawartości

Przygotowanie Wrx-a(GH) do remapu. Co wymienić a czego nie?


DanPlut

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że takich tematów było już trochę, ale chcę móc podziękować każdemu kto coś wniesie do tematu a dwa, że o modelu GH za wiele nie było. Bardzo chciałem sprzedać go i kupić Sti tak jak to można wyczytać praktycznie w każdym podjętym temacie odnośnie dłubania w Wrx-e, ale prawda jest taka, że ciężko jest sprzedać a za darmo nie oddam, więc pozostaje mi modyfikacja mojego auta.

Pytanie jest następujące. Co powinno się wymienić (jak przygotować) w Wrx-e, żeby remap był jak najlepiej wykorzystany a zarazem, żeby nie było przerostu formy nad treścią?

Tunera już mam. To co ja biorę pod uwagę to przedewszystkim chciałbym wymienić turbo. Przypominam, że Wrx-y od 2009 roku miały wsadzone turbo VF 35 i fabryczną moc 265 HP. Nie ukrywam ,że chciałbym się zbliżyć bardziej do 290- 300 koni niż jak to zazwyczaj bywa z Wrx-ami 260-270. Czy mogę brać pod uwagę jeszcze jakąś inną turbinę? Np: TD05 lub coś innego. Dodam, że nie chcę na turbo przeznaczyć więcej jak 1500 zł więć na pewno nie będzie nowa. Czy to dobry pomysł?

Druga sprawa to downpipe. Czy mam szukać ze sportowym katem czy bez?

Trzecia sprawa czy trzeba wymienić ssak oleju na wzmocniony?

Pompa paliwa-na pewno. Co jeszcze ewentualnie czego nie robić?

Ogólnie wiem, że problemem jest skrzynia, która nie zniesie więcej jak 400-420 Nm. Także kwestia zrobienia w miarę równej mapy.

Samochód względem zawieszenia i poprawy hamowanie jest już zrobiony.

Wszelkie sugestie, bądź sprowadzenie na ziemię mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DanPlut - a tak szczerze, po co Ci to? Twoja kasa ale na zabawki wydasz około 5-7 k PLN a nadal będzie to WRX i pomodzony jeszcze trudniej wg mnie sprzedać, ścigasz się tym autem czy coś takiego ze potrzebne aż tak bardzo tej mocy więcej, liczy się "sekunda" mniej do 100 km/h?

 

Jeśli się nie ścigasz, nie masz parcia na osiągnięcia sportowe a auto jest przyjemnym sposobem na przemieszczanie się to tyle mocy ile tam masz teraz wg mnie spokojnie wystarczy by sprawnie się po polskich drogach poruszać.

 

Edit: Co innego jakbyś miał WRX w lat wcześniejszych - to bym modził bo i pewnie przeznaczenie byłoby ciut inne ;)

Edytowane przez Ayu
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DanPlut - a tak szczerze, po co Ci to? Twoja kasa ale na zabawki wydasz około 5-7 k PLN a nadal będzie to WRX i pomodzony jeszcze trudniej wg mnie sprzedać, ścigasz się tym autem czy coś takiego ze potrzebne aż tak bardzo tej mocy więcej, liczy się "sekunda" mniej do 100 km/h?

 

Jeśli się nie ścigasz, nie masz parcia na osiągnięcia sportowe a auto jest przyjemnym sposobem na przemieszczanie się to tyle mocy ile tam masz teraz wg mnie spokojnie wystarczy by sprawnie się po polskich drogach poruszać.

 

 

jakbym słyszał ojca 15lat wcześniej " po co ci auto, rower już ci nie wystarcza ? "

moc się zwiększa żeby uprzyjemnić sobię jazdę...

jak by nie było zawsze 290KM będzie szybsze niż np seria sti 265

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój tjuner do rozgarnietych chyba nie nalezy bo wg mapteka ktoremu można ufac "...Model WRX 265kM dostępny w wersji hatchack lub sedan to ewolucja , znajduje się w nim wydajniejsza turbosprężarka IHI , o potencjale do 320 KM.

..." i dalej "... Wersje WRX o mocy fabrycznej 265KM podlegają od razu stage 2 lub 3 z pełnym wydechem. Moc uzyskiwana jest w zakresie 305-320KM 410-430Nm w zależności od wydechu i paliwa...."

 

a turbo VF35 bylo jeśli się nie myle w STI 2.0 i tam starczylo na 310-320 wiec nie wiem skad je masz i poco chcesz zmieniać. Lepiej było by wymienić tłoki bo pewnie zaraz popekaja przy takiej mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graf. No właśnie tam jest tylko inne turbo, więc co za problem zmienić i zrobić stage 2 lub 3, przecież reszta jest ta sama? Poza tym z tunerem dokładnie o tym nie rozmawiałem zasugerował tylko, że można turbo też zmienić żeby seryjne TD04 nie chodziło na maxa. Masz rację turbo w Wrx-e 2009 to VF52 mój błąd. Tylko jakie mam wyciągnąć wnioski z Twojej wypowiedzi? Przecież ja nie napisałem, że mam turbo VF35 tylko TD04?? Jakoś nie-ASO nie pisze, że tłoki popłyną. Przecież pomiędzy Wrx-em 2008 a 2009 różnicą jest tylko turbo to co za problem (poza finansowym) założyć większe turbo i zrobić ten sam remap. Dlaczego tłoki maja popłynąć w Wrx 08 a Wrx 09 już nie-przecież to te same bebechy poza turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Ayu. 30KM nie robi wielkiej różnicy.Owszem pewnie auto lepiej by jeździło ale powiem Ci szczerze,po swoim przypadku.Lepiej tą kasę przeznaczyć na tor,instruktora,opony,heble,paliwo.

Nawet w seryjnym GT mocy mi nie brakowało. Dyskomfoft czułem w ogarnięciu tego co jest.I mógłbym wymieniać turbinę raz w miesiącu a problem byłby zupełnie w czym innym.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka, odetkaj wydech, załóż dp na szerokim kołnierzu bez katalizatorów, wkładkę pipercrossa i starczy narazie.

 

chcesz więcej? to pompa paliwa, wtryski sti, ic sti, turbo vf35, przelot 2,5" i będzie bangla, nie znam wytrzymałości silników wrx gh,

ale mój robal na wrx silniku mial 300km na podobnym setupie i o dziwo silnik dalej chodzi :) tylko już w samochodzie ojca, tak więc przeżył dwie przekładki bez remontu :)

Edytowane przez wojnakrzys
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X mi właśnie o to chodzi, że nie było by to 30KM tylko ok. 70KM wymieniając turbinę na taką z Wrx MY09. Sprzedając swoją TD04 może nie były by to zbyt duże koszta i jak mam wydać 2-2,5 tyś zł na remap to może warto to by było zrobić? Ja mam jeszcze wersję US i z tego co się orientuję to remap by się tym bardziej przydał, żeby nawet dostosować mapę do naszego paliwa. Jak mam sobie auto na dłużej zostawić to może warto to zrobić grubo? Sam nie wiem dlatego założyłem ten temat by mieć pewność decyzji. Robić na seryjnej turbinie z przelotem czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka, odetkaj wydech, załóż dp na szerokim kołnierzu bez katalizatorów, wkładkę pipercrossa i starczy narazie.

 

chcesz więcej? to pompa paliwa, wtryski sti, ic sti, turbo vf35, przelot 2,5" i będzie bangla, nie znam wytrzymałości silników wrx gh,

ale mój robal na wrx silniku mial 300km na podobnym setupie i o dziwo silnik dalej chodzi :) tylko już w samochodzie ojca, tak więc przeżył dwie przekładki bez remontu :)

I te mody sugerujesz bez remapu? Hmmm, no i ta wkładka pipercross jest kluczowa;-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@DanPlut zrób wydech na pełnym przelocie,nie baw się w żadne sportowe czy inne katalizatory,zmień pompę paliwa,całą resztę zostaw w serii.

Podejrzewam,że i tak będziesz zadowolony z auta po remapie,warunkiem dobrze zrobiona mapa. ;)

Później zdecydujesz czy iść dalej w mody,następna mapa jest już zdecydowanie tańsza.Oczywiście sam remap,nie graty do niego. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Przypominam, że Wrx-y od 2009 roku miały wsadzone turbo VF 35 i fabryczną moc 265 HP...

ja tego nie pisałem więc pewnie jakis troll B)

ps: nie zapomnij wymiane TMIC bo twoj seryjny nie nadaje sie do niczego już przy 20st C<

a generalnie radze pozbądz sie tego auta PKC bo bedzie tylko mocno tracic na wartości dodatkowo bedziesz ladować kase w auto ktore nadaje sie tylko do cywilnej jazdy a do tego 230 wystarczy. Spotkamy sie tu za 2 lata a ty popłyniesz na równowartość STI 2.0 (strata wartosci 20k, tuning 7k, remont silnika z 15-20k, wymiana skrzyni 2-3k)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka, odetkaj wydech, załóż dp na szerokim kołnierzu bez katalizatorów, wkładkę pipercrossa i starczy narazie.

 

chcesz więcej? to pompa paliwa, wtryski sti, ic sti, turbo vf35, przelot 2,5" i będzie bangla, nie znam wytrzymałości silników wrx gh,

ale mój robal na wrx silniku mial 300km na podobnym setupie i o dziwo silnik dalej chodzi :) tylko już w samochodzie ojca, tak więc przeżył dwie przekładki bez remontu :)

I te mody sugerujesz bez remapu? Hmmm, no i ta wkładka pipercross jest kluczowa;-)

 

jak zrobi wydech i wkładkę, to bez remapu pojeździ jakiś czas spokojnie :P jak osiągnąć 300km bez remapu? przecież ciśnienie dołądowania trzeba podnieść na pewno :) po prostu nie pisałem oczywistej rzeczy, czemu napisałem o wkładce pipercross? bo jest sucha, 3 warstwowa gąbka, i kosztuje 90zł :):P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he, no to teraz dopiero mi zrobiliście mętlik w głowie. Graf z tą turbiną przecież przyznałem się do błędu, nie musisz kopać leżącego :P . Wiem, że najlepiej sprzedać komuś, komu Wrx wystarczy ,ale szczerze nie stać mnie, żeby dobre auto sprzedać za jakies śmieszne pieniądze, więc patrzę co można innego z nim zrobić i pytam się właśnie poprzez ten temat :) Komplet zegarów STRI już u mnie na półce leży z jakieś 8 miesięcy, nie zakładałem bo liczyłem, że auto sprzedam.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i oczywiście czekam na jeszcze B)

Ps: Wystarczy wpisać w google VF52 i jest masę tematów gdzie ludzie chcą włożyć tę turbinę do Wrx 08. Tylko jedni piszą, że resztę zostawić seryjną tzn. oczywiście poza dp i pompą paliwa bo to obowiązkowe a drudzy, że i wtryski plus IC. I tu faktycznie zaczyna się przerost formy nad treścią. Chyba faktycznie lepiej turbo nie ruszać tylko kupić dp, pompkę i remap robić?

Edytowane przez DanPlut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to byloby nim jezdzic. Ew. lekki remap, bez przesadnego dlubania (ew. downpipe) i w droge.

Bo potem to jak sie juz raz zacznie, to konca nie widac, a potem sie czlowiek zastanawia na cholere mu to bylo :)

 

No... chyba, ze koniecznie chcesz budowac rajdowke...

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobi wydech i wkładkę, to bez remapu pojeździ jakiś czas spokojnie :P jak osiągnąć 300km bez remapu? przecież ciśnienie dołądowania trzeba podnieść na pewno :) po prostu nie pisałem oczywistej rzeczy, czemu napisałem o wkładce pipercross? bo jest sucha, 3 warstwowa gąbka, i kosztuje 90zł :):P

Ja tam się nie znam, ale mądre głowy na forum nie raz pisały, że wydech bez remapu (tzn. Turbo-back a nie cat-back) grozi przeładowaniami, a te jak wiadomo dobrze się nie kończą.

A co do dolotu, to już się cybel powyżej wypisał.

 

Edytowane przez Rafcio78
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż ktoś biznes napędzać musi :) tunerzy się cieszą jak po każdej pierdółce do niego wpadasz :lol:

ja jeździłem, tata teraz jeździ po zmianie wydechu bez mapowania, silnik dalej żyje dziwne nie? może robię coś nie tak? :huh:

a dolot to taka pro-forma, nie zaszkodzi wymienić ;)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powinno się wymienić (jak przygotować) w Wrx-e, żeby remap był jak najlepiej wykorzystany a zarazem, żeby nie było przerostu formy nad treścią?

Tak brzmi postawione pytanie przez autora wątku.

ja jeździłem, tata teraz jeździ po zmianie wydechu bez mapowania, silnik dalej żyje dziwne nie? może robię coś nie tak?
ale mój robal na wrx silniku mial 300km na podobnym setupie i o dziwo silnik dalej chodzi tylko już w samochodzie ojca,

To co robisz z własnym autem czy silnikiem,to Twoja sprawa.Polecisz coś takiego innym i weźmiesz za to odpowiedzialność w przypadku awarii?

Ciekawa sytuacja,300KM bez remapu? :huh:

A sprawdzenie parametrów pracy silnika,po zmianie wydechu,to raczej niewielki koszt,praktycznie w cenie przeglądu.

a dolot to taka pro-forma, nie zaszkodzi wymienić

A co Ty z tym dolotem?To jakiś konik czy rodzaj mantry? :huh:

Napisz może co daje zmiana dolotu,jakie korzyści się uzyskuje?A może wcześnie poczytać?

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49097

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te cybelek, :), odpisuje tylko na Twoje mądrości, wyraziłem swoje zdanie, bo chyba od tego jest forum?

czytaj ze zrozumieniem, nie poleciałem po wymianie samego wydechu do tunera bo mnie po prostu nie stać na takie częste wizyty i uważam że to przerost formy nad treścią :)

300 koni, owszem miałem po remapie i wymianie całego rzędu podzespołów, zadowolony? :)

nie przyczepiłem się do żadnej wkładki, po prostu podczas wymiany starej na nową można się zapatrzeć w bardziej podrasowany zamiennik :)

 

rozumiesz już wszystko czy coś CI jeszcze wytłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...