Skocz do zawartości

Nowy akumulator do Forestera XT MY13


Krogulec

Rekomendowane odpowiedzi

Najwyraźniej czeka mnie wymiana akumulatora na większy bo obecne temperatury, ISR i Webasto kompletnie mu nie służą...

 

Z tego co sprawdziłem fabrycznie montowane jest maleństwo rodem z kaszlaka - 48Ah / 390A (wymiary ok. 225 mm D x 170 mm S x 190 m W), czy ktoś mierzył się już z problemem i może coś zaproponować? Dotychczas do wszystkich aut pakowałem Centrę Futurę, ale konfigurator na ich stronie wypluwa akumulatory o długości 270 mm, które raczej się nie zmieszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie wymiary ma aku w moim XT 09, ale włśnie od lipca mam centrę futurę 64Ah, która idealnie pasowała wymiarami do fabrycznego "opakowania"/osłony .

Parametry aku twojego i mojego forka wygladają na identyczne, wymiary być może też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba ten sam problem, co ja w OBK D.

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/16098-akumulatory-w-subaru/page__st__350#entry1966881

W związku z brakiem miejsca na duży klasyczny akumulator, rozważam zakup Optima Red Top. jednak przy takiej ilości miejsca, jak opisujesz, w forku ta opcja nie zda egzaminu. Na stronie centry są pełne katalogi akumulatorów (w pierwszej kolejności usystematyzowane wg modeli samochodów), a w dalszej według wielkości baterii. Przeanalizuj ten dokument, może znajdziesz coś w akceptowalnych wymiarach, ale mocniejszego od fabrycznego. Wyszukiwarki często pokazują dziwne typy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie na oku mam następujące typy:

 

Bosch SILVER S4 024 60Ah 12V 540A P+ (wymiary 232mm D x 173 mm S x 225mm W)

http://www.motohurt.com/51026,s.html

 

VARTA Blue D47 60Ah 540A P+ (bliźniak BOSCHa, te same parametry i wymiary)

http://www.oponix.pl...ue-P-D47/648795

 

lub

 

Yuasa YBX3030 12V 70Ah 570A P+ (wymiary 230 mm D, 173 mm S, 225 mm W)

http://allegro.pl/ak...3915470592.html

 

Pewnie skończy się na jednym z tych dwóch pierwszych bo bez problemu można je dostać we Wrocławiu.

 

Nie wiem jakie wymiary ma aku w moim XT 09, ale włśnie od lipca mam centrę futurę 64Ah, która idealnie pasowała wymiarami do fabrycznego "opakowania"/osłony . Parametry aku twojego i mojego forka wygladają na identyczne, wymiary być może też?

 

Sprawdziłem, ale Centra ma długość 242 mm - obawiam się, że to może być już problem aby ją zmieścić. Niemniej jednak dzięki za info.

 

Masz chyba ten sam problem, co ja w OBK D.

 

Dokładnie - nie ukrywam, że Twój post zmotywował mnie żeby w końcu coś z tym fantem zrobić ;)

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, ale Centra ma długość 242 mm - obawiam się, że to może być już problem aby ją zmieścić. Niemniej jednak dzięki za info.

Aż poszedłem do garażu, żeby zmierzyć moją centrę futurę, wymiary mogą nie być w 100% precezyjne +/-kilka milimetrów i są następujące:240mm D, 170mm S, 190mm W. U mnie ta centra weszła bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim dokładnie ten co napisałeś- Bosch SILVER S4 024 60Ah 12V 540A P+ (wymiary 232mm D x 173 mm S x 225mm W) i to juz drugą sztuke i jestem zadowolona :) W mrozy - 20 st. C po weekendzie stania na zewnątrz, odpala bez problemu, razem z ISR itp. gadżetami.

Taki sam mam w Pajero 2,0 od 3 lat i też bez garażu i też zero problemu :)

Miejsce na aku w Subaraku chyba mamy podobne wiec wydaje mi sie, że będzie pasić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krogulec, przeanalizuj jeszcze tę opcję - powinien się zmieścić, a przemawia do mnie zwłaszcza wysoki prąd rozruchowy, 3 krotnie szybsze ładowanie w stosunku do zwykłego akumulatora i możliwość pracy przy znacznym rozładowaniu. http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-optima-48ah-810a-yellow-top-agm-ytr-37-p-155.html

Wiem wiem - cena. Z drugiej strony, jak będziemy co roku kupować tradycyjne akumulatory, to na jedno wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję, wszystko fajnie (no może poza tą ceną) tylko ta pojemność to nadal 48Ah... :( U mnie raczej nie ma problemu z niedoładowywaniem (bo robię dłuższe odcinki i jak odstawiam auto do garażu to akumulator jest praktycznie zawsze naładowany), tylko z rozładowywaniem się baterii podczas postoju od ISRa i Webasto. Stąd też parametr szybkiego ładowania nie jest dla mnie decydujący - decydujące są pojemność i prąd rozruchowy. Najbliżej mi do tej Centry Futura ponieważ ma b. dobre parametry (60Ah / 600A), muszę tylko upewnić się czy faktycznie się zmieści. Jeżeli nie to Bosch/Varta.

 

Zastanawiam się też nad awaryjnością bo - ja byłem z Centry bardzo zadowolony, w moim starym aucie które zostało w rodzinie Centra Plus działa do dziś (10 lat od zakupu!!!), w dwóch firmowych też (Centra Futura) od kilku (5-6-7?) lat bez problemu, ale 2 lata temu poleciłem Futurę znajomemu i padła po roku. Rzecz w tym, że w dwóch innych autach firmowych Bosche Silver padły po dwóch sezonach. I bądź tu mądry :wacko:

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję, wszystko fajnie (no może poza tą ceną) tylko ta pojemność to nadal 48Ah... U mnie raczej nie ma problemu z niedoładowywaniem (bo robię dłuższe odcinki i jak odstawiam auto do garażu to akumulator jest praktycznie zawsze naładowany), tylko z rozładowywaniem się baterii podczas postoju od ISRa i Webasto.

 

Zmierz pobór prądu w stanie spoczynku (koniecznie w tym garażu) - bo jak na mój gust, to ewidentnie jest coś nie tak, żeby przez 1,5 tygodnia nowa naładowana bateria rozładowała się do zera.

 

Zastanawiam się też nad awaryjnością bo - ja byłem z Centry bardzo zadowolony, w moim starym aucie które zostało w rodzinie Centra Plus działa do dziś (10 lat od zakupu!!!), w dwóch firmowych też (Centra Futura) od kilku (5-6-7?) lat bez problemu, ale 2 lata temu poleciłem Futurę znajomemu i padła po roku. Rzecz w tym, że w dwóch innych autach firmowych Bosche Silver padły po dwóch sezonach. I bądź tu mądry

 

Moja pierwsza centra plus w użytkowym aucie (diesel) odpalanym kilkanaście razy dziennie + krótkie odcinki, wytrzymała 9 lat. Potem do innego samochodu kupiłem sobie futurę i po pół roku od zakupu, tak jak zatrzymałem samochód przed przejazdem kolejowym, tak już zostałem. Totalny brak napięcia. Na szczęście wymienili na gwarancji.

Moim zdaniem, im bardziej nowoczesny akumulator (o wyższych parametrach z konkretnej pojemności), tym niższa trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś został zamontowany nowy akumulator. Ostatecznie Centra (242 mm) odpadła ponieważ prawdopodobnie nie udałoby się jej zmieścić - w nowym Forku akumulator jest montowany w swego rodzaju korytku i nie ma tu praktycznie żadnego luzu. Z tego samego względu odpadło też szereg innych akumulatorów nad którymi się zastanawiałem (m.in. Banner Power Bull PROfessional).

 

Ponieważ trzeba było ograniczyć się do akumulatorów o wymiarach max ok. 230-232 mm (długość) x 173-175 mm (szerokość) na placu boju pozostały:

Yuasa Silver YBX5005 65Ah 550A P+

Bosch SILVER S4 024 60Ah 540A P+

VARTA Blue D47 60Ah 540A P+ (czyli Bosch z inną naklejką)

Banner Power Bull P6068 60Ah 420A P+ JAP

 

W tym gronie najbardziej zachęcająco wyglądała Yuasa (nie tylko ze względu na parametry, ale i opinie nt. niezawodności), niestety ze względu na problemy z dostępnością padło na Boscha. Zobaczymy jak się będzie sprawować ;)

 

Przy okazji okazało się, że wymiary fabrycznego akumulatora podałem nieprecyzyjnie ponieważ ma on nie 225 mm D x 170 mm S x 190 m W, ale 230 mm D x 173 mm S x ok. 210 mm W (duża różnica w tym ostatnim parametrze wzięła się z tego, że mierzyłem bez wysokości klem. Inaczej mówiąc bez problemu wchodzą aku o wysokości 225 mm.

 

Zmierz pobór prądu w stanie spoczynku (koniecznie w tym garażu) - bo jak na mój gust, to ewidentnie jest coś nie tak, żeby przez 1,5 tygodnia nowa naładowana bateria rozładowała się do zera.

 

Z braku miernika nie miałem jeszcze jak zmierzyć poboru prądu w garażu (mierzony było tylko w ASO, co oczywiście nie wyczerpuje w 100% tematu), ale prawdopodobnie było to niepotrzebne bo przy okazji diagnostyki okazało się, że akumulator był po prostu walnięty ("nie trzymał napięcia" - cokolwiek to znaczy), więc prawdopodobnie tu tkwił problem... Niemniej jednak jak tylko dorwę miernik sprawdzę jeszcze to dla pewności.

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centry Futury już nie polecam. W ostatnich kilku tygodniach mrozy w moich stronach tęgie. Aku ma pół roku, ale osotatnio po 8 godz. na zewnątrz już myslałem, że nie zakręci. To juz niestety nie te same centry co jeszcze 6 lat temu :( Bez doładowania się nie obyło, ale i tak jakoś dziwnie się sprawuje po 14 godz podładowaniu - może poprostu z tym AKU coś nie tak (ja nie mam szczęścia do sprzętu, zawsze jakieś trefne sztuki się trafiają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość problemów wiąże się z "lewym" poborem w instalacji ( alarmy, ISRy, GPS itp. ), oraz zbyt krótkimi przejazdami.

 

"Przyczyną niskiego stopnia naładowania akumulatora może być również upływność prądu w pojeździe. Często zdarza się, że pomimo wyłączonych wszystkich odbiorników, stwierdza się przepływ prądu w obwodzie akumulatora. Należy zlokalizować i usunąć taką usterkę, gdyż taki drobny upływ prądu potrafi, w czasie dwudniowego postoju, wyczerpać połowę energii zgromadzonej w akumulatorze. Jeżeli kierowca, nieświadom tego, będzie dalej eksploatował pojazd z taką usterką, może spowodować spłynięcie mas czynnych w akumulatorze, czyli jego zniszczenie.

 

Ostatnią przyczyną niskiego stanu naładowania akumulatora jest eksploatowanie samochodu na krótkich trasach, szczególnie w jeździe miejskiej. Przeciętnie z akumulatora pobiera sięna rozruch silnika tyle energii, ile sprawnie działająca instalacja ładowania może uzupełnić po 15-20 minutach jazdy. Nie dotyczy to jednak jazdy miejskiej, którą charakteryzuje częste stawanie na skrzyżowaniach i generalnie mniejsze prędkości obrotowe silnika - czyli mniejsza wydajność prądnicy. Efekt jest taki, że mimo sprawnej instalacji ładowania, przy krótkich trasach, akumulator jest ciągle niedoładowany. Skutek - przedwczesne zużycie akumulatora." ( źródło: http://www.yolmar.pl )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sprawdziłem fabrycznie montowane jest maleństwo rodem z kaszlaka - 48Ah / 390A

 

Aż poszedłem zobaczyć, jakim akumulatorem uraczył mnie księgowy projektujący Yeti 1.8 tsi

Mile mnie zaskoczył, bo pod maską zastałem Vartę 60 Ah / 480A. Co ciekawe akumulator schowany w plastikowej skrzynce z przykrywką, a ponadto obłożony jeszcze dookoła jakąś matą izolacyjną. 1:0 dla czeskiego księgowego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ciekawe akumulator schowany w plastikowej skrzynce z przykrywką, a ponadto obłożony jeszcze dookoła jakąś matą izolacyjną. 1:0 dla czeskiego księgowego

 

Japoński księgowy też trochę zluzował - akumulator w Forku również otulony jest dookoła matą izolacyjną (ale skrzynki z przykrywką nie ma ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO na przeglądzie, przy okazji zgłosiłem problem z akumulatorem. Czekam na decyzję o wymianie.

 

Dziś sprawdziłem dwie rzeczy:

 

- po pierwsze: kolor elektrolitu - jest ciemno brunatny, nieprzezroczysty - ewidentnie posypała się masa czynna.

- po drugie: prąd spoczynkowy.

 

I chyba tu jest cała przyczyna złego stanu akumulatora. Po zamknięciu centralnego zamka prąd zaczyna stopniowo maleć z początkowych około 200 mA.

Po kilku minutach w miarę się stabilizuje, nie osiąga idealnie stabilnego poziomu i waha się z zakresie od 59 - 75 mA. Z tym, że przez większość czasu jest powyżej 60 mA.

 

Jak na mój gust, to dużo, za dużo.

 

Pomiaru dokonywałem w miejscu, gdzie OBK spędza codziennie około 14h na dobę. Miejsce cywilizowane, zasięg wszystkich sieci komórkowych bardzo dobry, nie ma stropów ani ścian.

 

Czy ktoś ma wiedzę, jaki powinien być nominalny pobór prądu przez ISR?

 

EDIT

 

Dziś dzwoniłem do Keratronika - nominalny pobór prądu przez ISR, to 50 mA. Pozostałe 15 - 20 mA w moim przypadku to inne elementy elektroniczne samochodu.

 

Licząc na szybko - przy założeniu, że średnie zużycie, to 70 mA, w czasie postoju ubywa nam z akumulatora :

 

przez 24 h - 1, 68 Ah

przez tydzień - 11,76 Ah

przez 2 tygodnie - 23,5 Ah

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kolejny wyjazd (tym razem 11 dni) i Forek znów zdechł... (mimo wymienionego akumulatora na Bosch 60Ah). Pierwszego dnia po powrocie dało się go jeszcze otworzyć, ale już nie odpalić. Drugie podejście, po kilku godzinach (nie miałem pod ręką drugiego auta z kablami) - kaplica.

 

Akumulator był na pewno w dobrej kondycji bo przed wyjazdem auto robiło dłuższe trasy, ale stało w boksie garażowym pod budynkiem więc stawiam na ISR, który również poprzednim razem prawdopodobnie załatwił fabryczny akumulator... :(

 

Tak się akurat złożyło, że dziś dzwoniła miła pani z Keratronika w sprawie przedłużenia umowy na kolejny rok  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wyjazd (tym razem 11 dni) i Forek znów zdechł... (mimo wymienionego akumulatora na Bosch 60Ah)

Jezeli caly czas akumulator rozladowuje sie podczas gdy auto nie jest uzywane , aku zmieniales na nowy i dalej jest to samo to jest tylko jedna przyczyna: cos musi miec zwarcie w instalacji ( alarm/radio/modul kreatronica itp) i caly czas pobiera minimalny prad z aku. Nie wiem czy aso cos Ci pomoze bo tym musi zajac sie elektryk samochodowy, ktory wezmie miernik i sprawdzi ile pradu cos pobiera z akumulatora podczas gdy silnik nie pracuje. Nastepnie trzeba znalezc przyczyne - czyli co ma zwarcie naprawic/ wymienic na nowe. Mialem podobna akcje w civic'u - winowajca okazal sie alarm

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często padają aku w autach co mają gps. U ojca w służbowym był gps i samochód często stał w podziemnym parkingu i tam tracił gps zasięg i co chwile próbował się lączyć co wiązało się z tym, że akumulator nie wytrzymywał i padał.

Najłatwiejsza opcja to jak podał Karas czyli miernik w dłoń i sprawdzanie.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było już sprawdzane w ASO pod kątem poboru prądu (przy pierwszej akcji z akumulatorem) i wszystko było OK. Problem pojawia się tylko gdy parkuję na dłużej w boksie pod budynkiem - stąd wniosek, że winę ponosi ISR próbując nieustannie namierzyć pozycję GPS i wobec braku uzyskania sygnału rozładowuje w końcu akumulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Mam całą flote pod niebem i rozladowuje mi dosć szybko akumulatory w rezerwowych autach. Wszystkie mają zamontowane systemy sledzenia. Auta parkowane z drugiej strony budynku gdzie lepiej działa siec telefoniczna nie mają tego problemu.

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...