Skocz do zawartości

Wyciszanie Legacy


Sebastian32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym w tym wątku podzielić się z moimi pracami nad wyciszenie auta, oraz przedstawić fabryczne wyciszenia. Myślę, że można w zakresie wyciszenia samochodu wiele poprawić.

U siebie mam wyciszone/wygłuszone przednie drzwi, oraz podłogę podfotelem kierowcy i pasażera. Nie dysponuje zdjęć, gdyż praca ta łącznie z wymianą głośników i dodaniem wzmaczniacz została wykonana w firmie car audio. Wiem tylko, że sa to maty stp oraz specjalna pianka wyciszająca. Bezpośrednio, po tym zabiegu odczuwałem dużą różnicę, ale wiadomo w miare jedzenia apetyt rośnie. Mówi sie, że nie święci garnki lepią więc dysponując czasem, garażem i zapałem postanowiłem również sam podziałąć w tym zakresie. Od razu nadmieniam, że nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, a moja wiedza co do aplikacji materiałów i ich wyboru opiera się na informacjach z for internetowych i fimów YT oraz stron producenta mat.

 

Do wykonania pracy potrzebne są:

- mata w mim przypadku GMS05XL oraz pianka GMS02

- podważka do spinek za 11 zł

- pojemnik zamykany na spinki

- coś do odtłuszczenia powierzchni

- szmatki

- odkurzacz

- nożyczki, nożyk

- piłka do tenisa, drewnieko lub najlepiej rolka do mat

- wentylator/podgrzewacz, suszarka

- kilka katerk grubego papieru, ołówek

- aparat do dokumentacji gdybyśmy zapomnieli co gdzie było.

 

W pierwszej kolejności opróżniamy bagażnik

 

61cad60d4945b5e2m.jpg

 

Naszym oczom ukazuje się fabryczne wygłuszenie, usztywnienie blach które ma zapobiec rezonansowi. W moim przypadku zostawiłem je lekko uzupełniając 0XL

 

Następnie usuwamy plastikową osłonę, progu bagażnika (3 spinki i 4 zaczepy)

 

21c6206096c3fe30m.jpg

 

Na poniższym zdjęciu widać gołą blachę pod tym progiem we wnęce koła zapasowego, przykleiłem tam potem matę wygłuszającą.

 

bf3c1635099da9d2m.jpg

 

Następnie przystępujemy do demontażu tapicerki nadkola, kilka spinek, haczyk, klapka, prosta sprawa. Podważka nieodzowna.

 

całkowity brak wygłuszenia, wyciszenia.

 

2f9bfb8acc82ffc3m.jpg

 

We wnęce nad nadkolem jest ... kawałek gabki :)

 

b78e7857a8a54c24m.jpg

 

Ok, odkurzam, odtłuszczam i selektywnie naklejam maty jak na zdjęciu

 

9209476b713d7392m.jpg

 

9385e5d01e370f15m.jpg

 

Na nadkole gąbka

 

2125d45ffdb0ffe0m.jpg

 

Na plastiki też gąbka

 

8792baf3d13d7b65m.jpg

 

Nastepnie zaczymay wyciszac bagażnik, montujemy boczek, wszystko na miejscu, te same spinki i cdn... bo brakło pianki po zrobieniu drugiej strony.

 

3bc369b43bd2bb9cm.jpg

 

Wszelkie komentaże mile widziane.

 

Pozdrawiam

Seb

Edytowane przez Sebastian32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim skromnym zdaniem, wyciszenie bagażnika w legacy IV kombi to najlepsza inwestycja środków. Różnica po zabiegu kolosalna. Ja wykleiłem jeszcze dodatkowo przestrzeń nad tłumikami ("kieszenie" przy błotnikach). No i kawałek maty 10x20cm przyklejony na tylne nadkole od strony wnętrza też potrafi cuda zdziałać.

Drzwi przednie i tylne to następni kandydaci.

Później warto przykleić coś na przednie błotniki (wystarczą kawałki wielkości dłoni ale w odpowiednie miejsca) ;)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MY08 n/a. Wyciszenie auta jest bardzo skromne, kawalki filcu tu i tam. Fabrycznie naklejone maty maja bardziej za zadanie usztywnienie połaci blachy zapobiegając rezonansom. Wyciszeń prawie nie ma - puste drzwi , nadkola, zaglądnijcie pod dywan, goła blacha. Pewnych rzeczy nie poprawimy np. cieńkie szyby. Uszczelki nie puszczają, nic nie piszczy, syczy nawet ponad 200 km/h. Jeżeli ktos ma nieszczelne, kwestia regulacji docisku szyby lub wyciszenie uszczelek - są patenty z wężykami. Czy auto głośne czy ciche to jeżeli nie możemy tego zmierzyć to jest to dla jednego głośne dla drugiego ciche. Próbowałem zmierzyć iphonem 78 db przy 100 km/h. Jeżeli auto nie posiada prawie żadnych elementów wyciszających to dołożenie kilkunustu metrów gabki powinno znacząco poprawić sprawę. wg mnie najwięcej powiino dać wyciszenie drzwi, nadkoli,bagażnika,podłogi, - to możemy zrobić sami. Pod fabryczne wiszenie maski też założe maty. Grodź silnika - tez ważna sprawa - chyba zbyt trudne. Prędzej dach. W następnej kolejności podłoga pod kanapą i maska.

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skupiłbym się na dachu zamiast na masce.

No i ważna rzecz: plastikowe panele pod podłogą też potrafią nieźle rezonować!

 

Jeszcze jedno: tylna ściana wnęki koła (przy zderzaku). To chyba najłatwiej dostępnu element a efekt naklejenia tam maty jest zaskakujący. Zresztą ogólnie: matę naklejasz tam, gdzie po stuknięciu palcem masz 'głuchy' dźwięk.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując wyciszenie Legacy MY2008 - 2,0 150KM vs H6 - są to dwa różne auta. W 2,0 jest tak głośno jak w Imprezie. W H6 po prostu cisza.

Poza tym najlepszym sposobem wyciszenia bagażnika w kombi jest zamiana na sedana :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując wyciszenie Legacy MY2008 - 2,0 150KM vs H6 - są to dwa różne auta. W 2,0 jest tak głośno jak w Imprezie. W H6 po prostu cisza.

:facepalm:

 

A teraz fakty:

Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB.

Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno: tylna ściana wnęki koła (przy zderzaku). To chyba najłatwiej dostępnu element a efekt naklejenia tam maty jest zaskakujący. Zresztą ogólnie: matę naklejasz tam, gdzie po stuknięciu palcem masz 'głuchy' dźwięk.

 

Tutaj nakleiłem pierwszy kawałek butylu, cała wnęka będzie jeszcze wyłożona pianką akustyczną.

 

Porównując wyciszenie Legacy MY2008 - 2,0 150KM vs H6 - są to dwa różne auta. W 2,0 jest tak głośno jak w Imprezie. W H6 po prostu cisza.

 

Może tak być. 2.0 jest wersją budżetową, gdzie księgowi maczali palce w najwiekszym stopniu. Flagowa H6 może mieć elementy wyciszające których poskąpiono w "tanich" specyfikacjach. Nawet szyby moga być grubsze, szczególnie czołowa.

 

A teraz fakty: Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB. Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

 

Ciekawe jak to mierzyli, prędkość, opony? Wg wikipedii to głośniej niż odkurzacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nakleiłem pierwszy kawałek butylu, cała wnęka będzie jeszcze wyłożona pianką akustyczną.

Wg mnie: podaruj sobie piankę. Połóż jednolitą warstwę butylu. Od tłumików powstają silne "wymuszenia" na blachach, które trzeba rozproszyć. Butyl ma szanse to zrobić, pianka nie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz fakty: Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB. Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

Ciekawe jak to mierzyli, prędkość, opony? Wg wikipedii to głośniej niż odkurzacz.

Seryjne (fabryczne) opony, 130 km/h. Ta prędkość to taki standard porównawczy, gdyż dopiero wtedy zaczyna się rzeczywiście odczuwać hałas. Trzeba pamiętać, że 3dB przy dłuższej trasie to jest bardzo duża różnica hałasu. Duże limuzyny z górnej półki osiągają 65-66 dB. Ale autem wielkości Legacy (Audi A4, BMW 3) trudno do takiego wyniku zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie: podaruj sobie piankę. Połóż jednolitą warstwę butylu. Od tłumików powstają silne "wymuszenia" na blachach, które trzeba rozproszyć. Butyl ma szanse to zrobić, pianka nie.

 

Czy możesz sprecyzować co to są "wymuszenia" na blachach? Butyl wg. mnie służy raczej do usztywnienia, obciążenia blach, zapobiega drganiom. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć nie ma sensu pokrywać "po amerykańsku" całej blachy dynamatem (koszty, waga), tylko selektywnie. Ja u siebie opukiwałem blache i tam gdzie brzęczało naklejałem butyl - z efektem. Co innego drzwi kiedy chcemy zrobić komorę dla głośników. Za wyciszenie dzwieków dochodzących z zewnątrz odpowiada pianka termoakustyczna o komórkach zamknietych lub otwartych. Na podłogę lepsza jest ta o komórkach zamknietych, nie chłonie wilgoci.

Wracając do drzwi nakleja się ją na wewnętrzną powierzchnie tapicerki drzwiowej. Ma za zadanie hamowac hałas przenikający z zewątrz.

Wyklejając szczelnie całą blachę bagażnika zwiększamy koszty grubo ponad 1000 zł. Teraz już wiem, że potrzeba 2x więcej mat niż sie wydaje.

 

Sebastian

 

Ale autem wielkości Legacy (Audi A4, BMW 3) trudno do takiego wyniku zejść.

 

Myślę, że Legacy trudno zejść nawet do poziomu bmw 3 czy audi 4.

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz sprecyzować co to są "wymuszenia" na blachach? Butyl wg. mnie służy raczej do usztywnienia, obciążenia blach, zapobiega drganiom. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć nie ma sensu pokrywać "po amerykańsku" całej blachy dynamatem (koszty, waga), tylko selektywnie.

Wymuszenia (w języku automatyków ;) ) czy wzbudzenia... Chodzi o drgania jakie generują fale akustyczne na okolicznych blachach.

Początkowo wnękę miałem wyklejoną selektywnie, później nakleiłem jeszcze jedną warstwę maty (ciągle mowa o samej wnęce koła, nie o całym bagażniku). Poprawa odczuwalna.

 

Ale ogólnie, co do selektywnego wyklejania, to się zgadzam.

 

Zresztą jeśli chcesz, możesz oblookać auto (mieszkamy w tym samym mieście).

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MY08 n/a. Wyciszenie auta jest bardzo skromne, kawalki filcu tu i tam. Fabrycznie naklejone maty maja bardziej za zadanie usztywnienie połaci blachy zapobiegając rezonansom. Wyciszeń prawie nie ma - puste drzwi , nadkola, zaglądnijcie pod dywan, goła blacha. Pewnych rzeczy nie poprawimy np. cieńkie szyby. Uszczelki nie puszczają, nic nie piszczy, syczy nawet ponad 200 km/h. Jeżeli ktos ma nieszczelne, kwestia regulacji docisku szyby lub wyciszenie uszczelek - są patenty z wężykami. Czy auto głośne czy ciche to jeżeli nie możemy tego zmierzyć to jest to dla jednego głośne dla drugiego ciche. Próbowałem zmierzyć iphonem 78 db przy 100 km/h. Jeżeli auto nie posiada prawie żadnych elementów wyciszających to dołożenie kilkunustu metrów gabki powinno znacząco poprawić sprawę. wg mnie najwięcej powiino dać wyciszenie drzwi, nadkoli,bagażnika,podłogi, - to możemy zrobić sami. Pod fabryczne wiszenie maski też założe maty. Grodź silnika - tez ważna sprawa - chyba zbyt trudne. Prędzej dach. W następnej kolejności podłoga pod kanapą i maska.

 

Sebastian

 

To albo są różnice LGC/OBK albo coś miałeś nie tak. Drzwi ok, tam jest tylko jakaś folijka, ale pod dywanikiem jest gruba na ok 1,5cm mata z gąbki, która idzie na tył (dalej nie rozbierałem) a przodem ku ścianie grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kogoś zainteresuje wrzucam całą wycenę z pewnego sklepu wraz ze skromnym wyjaśnieniem, którą dostałem dla wyciszenia mojego Legacy Kombi MY06. Bezpośrednio pod każdym "działem" był jeszcze link do portalu aukcyjnego, ale dawno to było więc usunąłem, bo już nie działają.

 

Witam serdecznie, zacznę od krótkiego przedstawienia zasady wygłuszania. Trzeba pamiętać o tym, że każdy element musimy okleić 2 rodzajami materiałów aby zredukować niskie oraz średnie i wysokie tony. Nie można bezpośrednio na blachy przyklejać od razu pianek, jak również na pianki nie przyklejami mat usztywniających.

 

Główna zasada jest taka, że najpierw mata usztywniająca (butylowa) a potem dopiero konkretny rodzaj pianki.

 

1. Bagażnik - Legacy kombi nie ma małego bagażnika więc liczyłbym, że potrzeba będzie 3m2:

 

Bezpośrednio na blachę jako 1 warstwa maty butylowe STP Silver, najlepszy stosunek jakości do ceny obecnie:

 

3m2 = 7,5 maty = 292,50zł

 

Do tego polecam zastosować jako 2 warstwę piankę kauczukową izolacyjną u grubości 6mm:

 

3m2 = 195zł

 

Bagażnik = 487,50zł

 

Można też zrobić to bardziej budżetowo kładąc maty bitumiczne ale po 1. mają dużo słabszą skuteczność, po 2. mogą pękać i kruszyć się. Wtedy taki zestaw z pianką bez kleju około 264zł. No i waga inna, bitumy cięższe.

 

2. Przednie drzwi z poprawą akustyki - jeśli zależy Panu na lepszym brzmieniu głośników to lepiej zastosować trochę grubsze maty niż STP Silver, wersja GOLD, jest akurat w promocji:

 

Potrzebne będą 4 sztuki aby wykleić blachy za głośnikiem jak również i porządnie zakleić otwory technologiczne:

 

4x STP Gold = 196zł

 

Do tego trzeba plastikowy boczek od wewnętrznej strony wykleić pianką, tutaj najlepiej sprawdza się GMS-02:

 

1m GMS-02 = 65zł

 

Przednie drzwi = 261zł

 

3. Tylne drzwi:

 

Jeśli tylko zależy na wygłuszeniu to wystarczy STP Silver oraz pianka kauczukowa z klejem 6mm (linki ma Pan wyżej).

 

3x STP Silver + 1m pianki = 182zł

 

4. Maska silnika:

 

Tutaj też spokojnie wystarczy na gołą blachę przykleić STP Silver, 2 sztuki na największe płaty blachy oraz 1,5m pianki GMS-011a:

 

Jeśli obawia się Pan, że się nie zmieści to można dać GMS-011:

 

2x STP Silver - 78zł

1,5m GMS-011a - 150zł

1,5m GMS-011 - 105zł.

 

Maska = 228zł lub 183zł

 

5. Dach:

 

Zasada tak jak wcześniej, na blachę STP Silver, później pianka, dach mały nie jest, myślę, że około 2,5m będzie bo to aż do bagażnika.

 

Maty STP Silver można również bardziej punktowo przykleić więc polecam 4 sztuki a później na to 2,5m pianki kauczukowej z klejem 6mm.

 

4x STP Silver - 156zł

2,5m kauczuk z klejem 6mm - 162,50zł

 

Dach = 318,50zł

 

6. Podłoga to dalej ta sama zasada, najpierw STP Silver, później kauczuk 6mm z klejem, wychodzi zazwyczaj około.

 

10 mat STP Silver - 390zł

4m2 pianki kauczukowej z klejem 6mm - 260zł

 

Podłoga = 650zł

 

Na cały samochód wychodzi około 2120zł. Jest to policzone na najlepszych materiałach z rabatami. Mogę do tego dać jeszcze 5% więc wyjdzie około 2020zł + wysyłka.

 

Mogę oczywiście przygotować i tańsze zestawy. Nie ma najmniejszego problemu. Bardzo często dopasowujemy do budżetu.

 

Podłoga jest policzona również grodzią silnika od strony kabiny.

 

 

Może się komuś przyda ...

Edytowane przez zaj0nc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując wyciszenie Legacy MY2008 - 2,0 150KM vs H6 - są to dwa różne auta. W 2,0 jest tak głośno jak w Imprezie. W H6 po prostu cisza.

:facepalm:

 

A teraz fakty:

Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB.

Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

 

ADAC to teraz kręci wynikami, więc kłamliwym źródłem jest :)

Jakoś to trochę nielogiczne, że kombi i sedan ma ten sam wynik. W obk wydaje mi się, że właśnie najwięcej szumów idzie z tyłu od ok klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując wyciszenie Legacy MY2008 - 2,0 150KM vs H6 - są to dwa różne auta. W 2,0 jest tak głośno jak w Imprezie. W H6 po prostu cisza.

:facepalm:

 

A teraz fakty:

Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB.

Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

Jakoś to trochę nielogiczne, że kombi i sedan ma ten sam wynik. W obk wydaje mi się, że właśnie najwięcej szumów idzie z tyłu od ok klapy.

Zasada ogólna nie zawsze się sprawdza. Dobrym przykładem jest Volvo V70 (kombi) cichsze o ponad 1dB od S80 (sedan). A to jest ten sam model w dwóch wariantach. Q7 (ta stodoła) jest cichsza od A8 ... i są to badania szwedzkie, nie niemieckie !

 

Jako ciekawostka, jedno z najgłośniejszych samochodów to Porsche 911 GT3 RS :rolleyes: ... ponad 80 dB.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest troche gabki pod dywanem, zoltej takiej. W sumie tez poroniony pomysl, wsadzac cos co chonie wode pod wykladzine podlogowa.

 

Jezeli chodzi o wycene od Zajonca, to jest dokladnie jak u mnie. Mata butylowa (nie bitumiczna), a na to pianka. W drzwiach tez mam stp gold i pianke. Podkreslone jest to ze stp nie wycisza , tylko wyglusza. Wycisza pianka.

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując wyciszenie Legacy MY2008 - 2,0 150KM vs H6 - są to dwa różne auta. W 2,0 jest tak głośno jak w Imprezie. W H6 po prostu cisza.

:facepalm:

 

A teraz fakty:

Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB.

Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

 

 

Widzisz, internet swoje, a posiadacz 2,0 150KM swoje. Jak go przewiozłem swoim H6, to pierwsze na co zwrócił uwagę, to różnica w wyciszeniu. Co pokrywa się z moimi, zapewne również subiektywnymi odczuciami.

Takie są fakty potwierdzone w praktyce. A co do pomiarów ADAC, to opisują Legacy 2006-2009 kombi 2.0R, a na zdjęciu umieszczają H6 2003-2006. Ciekawe ile jeszcze takich "drobnych" różnic jest w ich testach?

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem mojego LGT to pierwszą rzeczą co zrobiłem to zgłośniłem wydech bo tak było w środku cicho że nie słyszałem silnika i co chwila przy ruszaniu mi zgasł !! Natomiast Impreza GH żony jest tak słabo wyciszona że słychać wszystko - każdy pasek,łożysko, wentylator i wtryski jak pracują od podtlenku !!! - wydaje się jak byś siedział na silniku !!

Edytowane przez Juras K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem mojego LGT to pierwszą rzeczą co zrobiłem to zgłośniłem wydech bo tak było w środku cicho że nie słyszałem silnika i co chwila przy ruszaniu mi zgasł !! Natomiast Impreza GH żony jest tak słabo wyciszona że słychać wszystko - każdy pasek,łożysko, wentylator i wtryski jak pracują od podtlenku !!! - wydaje się jak byś siedział na silniku !!

Tak ogólnie: wyciszanie obejmuje nie tylko dźwięki silnika ale także tzw. hałas drogowy (szum opon, plusk wody, hałas przejeżdżających samochodów itd.).

Ja walczę z tym drugim, silnika jako takiego nie mam potrzeby wyciszać (mimo, że to SBD).

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz fakty: Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB. Subaru Legacy 2.0R, kombi (sic!): 68 dB.

Ciekawe jak to mierzyli, prędkość, opony? Wg wikipedii to głośniej niż odkurzacz.

Seryjne (fabryczne) opony, 130 km/h. Ta prędkość to taki standard porównawczy, gdyż dopiero wtedy zaczyna się rzeczywiście odczuwać hałas. Trzeba pamiętać, że 3dB przy dłuższej trasie to jest bardzo duża różnica hałasu. Duże limuzyny z górnej półki osiągają 65-66 dB. Ale autem wielkości Legacy (Audi A4, BMW 3) trudno do takiego wyniku zejść.

 

Co do duzych limuzyn, test adaca audi a8 d3 4.2 v8:

Innengeräusch 50/100/130 km/h ...............................53/61/65 dB(A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest troche gabki pod dywanem, zoltej takiej. W sumie tez poroniony pomysl, wsadzac cos co chonie wode pod wykladzine podlogowa.

 

Jezeli chodzi o wycene od Zajonca, to jest dokladnie jak u mnie. Mata butylowa (nie bitumiczna), a na to pianka. W drzwiach tez mam stp gold i pianke. Podkreslone jest to ze stp nie wycisza , tylko wyglusza. Wycisza pianka.

 

Sebastian

 

Tyle, że dywaniki/wykładzina jest podgumowane od dołu, więc jeżeli wszystko jest szczelna to nie ma prawa być tam wody.

Pamiętam kiedyś jak zastanwiałem się nad zakupem Obk i na topie była poprzednia generacja, to w wielu testach te auto było chwalone za dobre wyciszenie. Moje odczucia też to potwierdzają, IMO 3-ka czy A4 są głośniejsze od Obk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update

 

Dokończyłem bagażnik.

 

ba00d1ad13723b5am.jpg

 

2ce9a801d96a6d84m.jpg

 

Maska

 

Po zdjęciu fabrycznej izolacji niestety nie zachowała się ani jedna spinka - jednorazówki.

 

cefb43babfd4845em.jpg

 

Wklejone fragmenty GMS05XL

 

eb28e7c3fce8d2a2m.jpg

 

Zdecydowałem że nie będę przyklejał maty GMS Hood tylko przypnę ją do wolnych otworów....

 

3f805df51f0f6817m.jpg

 

A na to fabryczne wygłuszenie spinkami. Niestety nawet nowe spinki nie chciały złapać podwójnej warstwy. Lepsze są te choinki od tapicerki. Trzeba kilka dokupić.

 

e5feb9b92f04956dm.jpg

 

Pozdrawiam

Seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...