Skocz do zawartości

justy I zmiana skrzyni na legacy z reduktorem?


rudzizna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Niedawno kupiłem Justynkę pierwszej generacji :)

 

Autko będzie docelowo służyło do jazdy terenowej. Już mam przespawane felgi 12 na opony z quada

25x10-12, wycięte nadkola i wszystko gra!

Mam teraz pytanie: czy jest jakakolwiek możliwość zmiany skrzyni biegów np z legacy? Chodzi mi głównie o reduktor, który np w legacy czy niektórych imprezach jest.

 

ewentualnie motał ktoś przy skrzyni z justy, żeby zmienić przełożenia, skrócić np pierwszy bieg?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedaj justy, kup legacy z wysokim zawiasem i problem z głowy ;)

 

Niby proste, lecz ... justy i jej krótki rozstaw- do offroadu coś pięknego. No i waga...

800 kg z groszami vs ok 1400kg (legacy kombi 2.0 z reduktorem) rozstaw ok 30 cm większy.

Coś za coś, ale jakby te najlepsze cechy połączyć w 1 fure ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że możesz wymienić tryby. W maluchach się wkłada 5 zamiast wstecznego. Dorabiałem ostatnio koła zębate do skrzyni to przy dobrych wiatrach koszt 400-1000 szt. Plus trzeba sprawdzić wytrzymałość lub dorabiać parami...

Do tego dolicz rozebranie skrzyni, mało który mechanik się podejmuje tego. Najlepiej przejedź się do firmy która naprawia automaty.

Co jest pewne takim zabiegiem zwiększysz wartość auta kilkukrotnie :)

 

Prawdę mówiąc jest dużo sensowniejszych małych terenów z lepszym napędem, które na pewno dużo lepiej poradzą sobie w terenie.

Plus 3/4 rzeczy już ktoś odkrył i nie trzeba wywarzać drzwi otwartych na oścież...

 

Oczywiście jak masz kupę siana to buduj justy to jest fajny pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem styczność do niedawna z innymi sprzętami. Posiadałem samuraia z silnikiem 1,9D z poloneza, poźniej wsadziłem z kumplem silnik 1.9TD z citroena. Później był isuzu trooper tez w dieslu.

Wadą wszystkich "terenówek" jest ich waga. Nawet malutki samurai odchudzony ważył tone.

Taka justyna po odchudzeniu i orurowaniu podejrzewam będzie ważyła ok 400 kg - jest różnica.

Szczególnie się to odczuwa przy śliskich, gluciastych, stromych i długich podjazdach.

Kumpel był zdziwiony, że justyną się tam wdrapałem, a on cherokeem (do offa) na simexach 33 cali w połowie zaczął buksować -ciężar zrobił swoje.

 

A powiedz mi Huzar, czy te tryby dorabiałeś do justy? Z rozbiórką skrzyni nie ma problemu, ewentualny dorobiony tryb-tryby można utwardzić.

Co do hajsu, nigdy nie ma za wiele, ale czego się nie robi dla swojego hobby :D

 

EDIT: Nie miejcie mi za złe pocięcie juściaka, inaczej poprzedni właściciel oddał by go na złom :P

Edytowane przez rudzizna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego dachu to nie. Wszystkie blachy pójdą w odstawke, do tego dospawam jakąś klatkę.

Wtedy waga powinna oscylować w granicach 500kg.

 

Ewentualnie coś takiego:

 

subaru_buggy1.jpg

 

subaru_buggybare.jpg

 

Nie wiem, co to za model subaru, chyba jakaś wersja 3 drzwiowego leone na rynek japoński, ale z justy coś podobnego można zmotać :)

Edytowane przez rudzizna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...