Jump to content
rudzizna

justy I zmiana skrzyni na legacy z reduktorem?

Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

Niedawno kupiłem Justynkę pierwszej generacji :)

 

Autko będzie docelowo służyło do jazdy terenowej. Już mam przespawane felgi 12 na opony z quada

25x10-12, wycięte nadkola i wszystko gra!

Mam teraz pytanie: czy jest jakakolwiek możliwość zmiany skrzyni biegów np z legacy? Chodzi mi głównie o reduktor, który np w legacy czy niektórych imprezach jest.

 

ewentualnie motał ktoś przy skrzyni z justy, żeby zmienić przełożenia, skrócić np pierwszy bieg?

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

niby krótka, ale na oponach z quada 25x10-12 przydało by się skrócić lub zapodać jakis reduktorek ...

Lecz to oczywiście niemożliwe z tym reduktorem przy tej skrzyni.

 

Ma ktoś jakis pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz tego, że w legacy silnik jest wzdłużnie, a w justy poprzecznie... :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaję sobie z tego sprawe, lecz niektórzy np w golfach skracają pierwszy bieg zastępując dwie trybki z innej skrzyni.

Podobnie się robi przedłużając np piąty bieg, żeby przy danej prędkości obniżyć obroty.

 

Może tym tropem? hmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzedaj justy, kup legacy z wysokim zawiasem i problem z głowy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzedaj justy, kup legacy z wysokim zawiasem i problem z głowy ;)

 

Niby proste, lecz ... justy i jej krótki rozstaw- do offroadu coś pięknego. No i waga...

800 kg z groszami vs ok 1400kg (legacy kombi 2.0 z reduktorem) rozstaw ok 30 cm większy.

Coś za coś, ale jakby te najlepsze cechy połączyć w 1 fure ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie, że możesz wymienić tryby. W maluchach się wkłada 5 zamiast wstecznego. Dorabiałem ostatnio koła zębate do skrzyni to przy dobrych wiatrach koszt 400-1000 szt. Plus trzeba sprawdzić wytrzymałość lub dorabiać parami...

Do tego dolicz rozebranie skrzyni, mało który mechanik się podejmuje tego. Najlepiej przejedź się do firmy która naprawia automaty.

Co jest pewne takim zabiegiem zwiększysz wartość auta kilkukrotnie :)

 

Prawdę mówiąc jest dużo sensowniejszych małych terenów z lepszym napędem, które na pewno dużo lepiej poradzą sobie w terenie.

Plus 3/4 rzeczy już ktoś odkrył i nie trzeba wywarzać drzwi otwartych na oścież...

 

Oczywiście jak masz kupę siana to buduj justy to jest fajny pomysł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem styczność do niedawna z innymi sprzętami. Posiadałem samuraia z silnikiem 1,9D z poloneza, poźniej wsadziłem z kumplem silnik 1.9TD z citroena. Później był isuzu trooper tez w dieslu.

Wadą wszystkich "terenówek" jest ich waga. Nawet malutki samurai odchudzony ważył tone.

Taka justyna po odchudzeniu i orurowaniu podejrzewam będzie ważyła ok 400 kg - jest różnica.

Szczególnie się to odczuwa przy śliskich, gluciastych, stromych i długich podjazdach.

Kumpel był zdziwiony, że justyną się tam wdrapałem, a on cherokeem (do offa) na simexach 33 cali w połowie zaczął buksować -ciężar zrobił swoje.

 

A powiedz mi Huzar, czy te tryby dorabiałeś do justy? Z rozbiórką skrzyni nie ma problemu, ewentualny dorobiony tryb-tryby można utwardzić.

Co do hajsu, nigdy nie ma za wiele, ale czego się nie robi dla swojego hobby :D

 

EDIT: Nie miejcie mi za złe pocięcie juściaka, inaczej poprzedni właściciel oddał by go na złom :P

Edited by rudzizna

Share this post


Link to post
Share on other sites

400kg? Po odcięciu dachu... Jasne.

Zrób sobie jakiegoś rurowca jak chcesz aby to ważyło mniej niż maluch.

 

Tryby dorabiałem do skrzyni w motocyklu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samego dachu to nie. Wszystkie blachy pójdą w odstawke, do tego dospawam jakąś klatkę.

Wtedy waga powinna oscylować w granicach 500kg.

 

Ewentualnie coś takiego:

 

subaru_buggy1.jpg

 

subaru_buggybare.jpg

 

Nie wiem, co to za model subaru, chyba jakaś wersja 3 drzwiowego leone na rynek japoński, ale z justy coś podobnego można zmotać :)

Edited by rudzizna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym serio kupił coś rozbitego z lepszym napędem.

Możesz jeszcze z tyłu most zaspawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie. Jak jest z tym zespawaniem w justy?

Przy tym napędzie jaki ma justy I nie odbije się to bardzo szybko również na skrzyni?

Coś mi się obiło tu na forum o uszy, ale chyba chodziło o II gen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...