THALIKS Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam forumowiczów. Jestem świeżak i nie mam bladego pojęcia o marce Subaru. Z żoną chcemy nabyć Legacy z silnikiem 2.5 Turbo lub bez.Znalezliśmy fajny eglemplarz z turbiną i zastanawiamy się na zakupem. Nigdy wcześniej nie mieliśmy doczynienia z marką.Obecnie jeździmy mercedesem c klasa z 2001 oraz CL(SEK) 500 z 1999 r. Diesel nam się znudził i szukamy sedana do jazdy codziennej. W CL jest instalacja LPG ,ale do nowego nabytku nie koniecznie będzie zakładany chociaż nie wykluczony. Czy możecie udzielić mi kilku wskazówek dotyczące tej konkretnej jednoski i czy warto się w nią pchać? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 To jednostka podwyższonego ryzyka UPG , pękające tłoki. Auto super gdy kupione z pewnego źródła . Do jazdy na co dzień i jako pierwsze subaru najlepiej poszukać Legacy z wolnossącą jednostką 2.5 (pod gaz) lub H6 do jazdy na benzynie ponieważ w tym przypadku LPG przynosi nikłe oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THALIKS Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Czy ten egzemplarz z mocą 250 KM to jest ta wersja amerykańska(GT) czy ktoś dłubnął silnik?Znajduje 2,5 l z mocą 245 KM i się zastanawiam. A ile może spalić wolnossący 2,5l przy jeździe głównie miejskiej?Pytanie może dziwne,ale będzie to auto zamiast c-klasy. CL używam rzadziej a ten potrafi łyknąć Aha...warunek konieczny to automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Jeśli potrzebujesz koniecznie automat, to poszukaj raczej H6, najlepiej poliftowego (2007-9). 2,5T znacznie słabiej rusza z miejsca i ogólnie do 2500rpm jest słabszy od H6. Legacy 2,5GT za to z manualem rządzi . Wiem, bo mam. Miałem też 3.0 Spec B 6MT. Mama jeździ OBK 2,5XT AT, a żona przymierza się do OBK H6. Pamiętaj też, że silnik 2,5T lubi się czasem wysypać i zaboli. H6 jest raczej bezobsługowy. Legacy/OBK 2,5T były tylko na rynek amerykański i produkowane w Ameryce. H6 są i europejskie (produkcja Japonia) i USA (produkcja USA). Auta różnią się wyposażeniem - na korzyść amerykańskiej wersji Limited (modele 2004-2006). Po lifcie modele EU jakby dogoniły Amerykę. Spalanie - w trasie najoszczędniejszy H6 automat (9-10l), w mieście 2,5GT manual. Ale obydwa modele nie lubią stać/pełzać godzinami w korkach.Wtedy też potrafią łyknąć (H6 nawet powyżej 17l). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THALIKS Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Trasy będą ale nie za często.Głównie miasto-praca, zakupy.Korków specjalnych nie ma max do 30 min. Mam rodzinkę w USA i zastanawiam sie teraz czy nie poszukać fajnej sztuki właśnie H6. Kuzyn mówi ze dość duży wybór.w Polsce raczej niszowy model. Jeżeli udało by sie kupić H6 to użytkując go tylko w mieście rozważyć LPG? Jak żona zobaczy ze to chlor to mnie powiesi za jajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 A ja myślę, że po pierwszej zimie będzie ci dziękowała dobrego wyboru U mnie na początku też że be itp a teraz o ośce nie chce słyszec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Jak żona zobaczy ze to chlor to mnie powiesi za jajka Na pewno tak nie zrobi . Nie dość, że będzie pijak w garażu, to jeszcze inwalida w sypialni. Przecież to bez sensu . LPG zawsze warto (poza przypadkiem, kiedy do roboty masz 3km, bo wtedy nie zdąży się przełączyć), przynajmniej dopóki relacja cen lpg/no pb jest taka jaka jest. Tylko z ogarniętym gazownikiem możesz mieć problem, co się przekłada niestety na koszty eksploatacji takiego auta. Skąd jesteś? Bo Polak potrafi, a potem jest tylko zgrzytanie zębów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
THALIKS Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Jak będzie miała sprawny sprzęt w garażu to ja sie z ręką bede musiał przeprosić ... Do czego to dochodzi Jestem z Włocławka i nie mam dobrych doświadczeń z mechanikami niestety. LPG to juz taka ostateczność... Nie mam przekonania do gazowania. Jak benzyna to benzyna. Bujałem sie tez troche przy CL-u z gazem i troche nerwów mnie to kosztowało. Po mieście raczej benzyna cały czas . Tylko w trasy myślałem ze przyoszczędze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 dobrze piszą, bierz H6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Nie skreslałbym GT. Myślę że jeśli dbasz odpowiednio o auto, to problemów z silnikiem nie bedziesz mieć. Trzeba pilnowac oleju i układu chlodzenia. I lać dobry olej i często zmieniac. Jak ludzie leją syf i zmieniaja co 15 tys km to sie nie ma co dziwic, ze silniki padają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedror Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Szukałem długo Legacy GT 2010r jak byłem w stanach. Wszyscy kręcili głową i polecali H6 bo 2.5 GT wycofali tam ze sprzedaży za bardzo sypało. Ja osobiści uważam ,że 2.5 ssak naprawdę daje rade mam obk z tym silnikiem -spalanie ok 9l/100 i osiągi przyzwoite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jako użytkownik Legacy 2,5GT MY 2010 (czyli nowa buda) polecam to auto. W USA ten model z tym silnikiem był tylko sedan z 6MT, a w Europie sedany i kombi, ale tylko z automatem. Europejski z automatem robi od 0-100km/h w 6,2s i to robi naprawde spore wrażenie. Zdaje się, że starsze modele z automatem były znacznie wolniejsze. H6 też jest znacznie wolniejszy i manualem i z automatem, zarówno stare 3.0, jak i obecne 3,6. Spalanie w spokojnej trasie 9l/100km, w mniej spokojnej trasie 11l/100km, autostrada przy 160 ok. 11/l/100km, w mieście od 14l/100km w górę. Przy styczniowych minus 15 stopniach i jeździe w samych korkach po 2-3kilometry udało mi sie nawet osiągnać 19l/100km, ale to extrema. U mnie przy przebiegu prawie 100tys km, jak na razie żadnych problemów z motorem czy skrzynią, ale olej zmieniam co 10tys km. Natomiast nie oszukujmy się, 2,5 turbo to są motory podwyższonego ryzyka, jak chodzi o uszczelki pod głowicą, czy pękające tłoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okojack Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Do THALIKS Jeśli chcesz to Ci go pokażę i przewiozę to sam zdecydujesz . To rzeczywiście super auto . Dzwoń wieczorami 602 628 572 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmzks Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Kolega chyba się w czasoprzestrzeni zagubił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Też mam LGT i sobie chwalę ale z ciekawości pojeździłbym H-6 bo wszyscy chwalą a jak chwalą to znaczy że dobre! W GT trzeba bardzo pilnować płynów ustrojowych w szczególności oleju. Mam auto z 2005 roku ale spalanie mam jak pisze Bosman!!! Turbo jest fajne jak nic się nie psuje ale wolnyssak to w miarę pewniak.! Jak znasz dobrego gazownika to LPG nie trzeba się bać. Dla mnie wersja GT to takie auto do tańca i do różańca.! Do kościoła - prezencja,komfort,prestiż.! Na tor - dmuchnięcie,upust powietrza, moc.! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Do kościoła - prezencja,komfort,prestiż.! Z tym to pojechałes, komfort i prestiż to raczej słabe strony w tych naszych LGT. Prezencja, biorąc pod uwage auta tej klasy z tych lat, rzeczywiscie dobra, moze sie podobac. Ale faktycznie, auto dobre i do tańca i do różanca.... polecam wszystkim Legacy GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Chciałbym się kopsnąć GT i porównać do H6 AT jak to idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 H6 w automacie nie idzie w porownaniu do 2.5 GT manual. Testowałem przed zakupem takie H6, nawet 2 sztuki. Ogolnie nie jestem wrogiem automatów, to przyjemna skrzynia, w SUVACH lub limuzynach to swietne rozwiazanie. jednak do takiego auta jak legacy, moim zdaniem duzo lepiej pasuje manual.... oczywiscie to tylko moja prywatna koncepcja.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 H6 w automacie nie idzie w porownaniu do 2.5 GT manual. No nie przesadzaj że nie idzie, bo na trybie "sport" dobrze się odpycha i nie wiem czy noga+sprzęgło+ręka i dźwignia w GT byłaby dużo szybsza niż H6 AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 No nie przesadzaj że nie idzie H6 3.0 jest znacznie słabsze niż 2,5GT. Nie ma w tym przesady. Robotę robi krótsza skrzynia i znacznie większy moment obrotowy. Do tego niższa masa. Nie przeskoczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Słabsze to się zgodzę o 8 KM i 47 Nm, ale nie z tym że "nie idzie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 H6 w automacie nie idzie w porownaniu do 2.5 GT manual. Testowałem przed zakupem takie H6, nawet 2 sztuki. Może były zepsute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Słabsze to się zgodzę o 8 KM i 47 Nm, ale nie z tym że "nie idzie". Dyskusja jest akademicka. Legacy H6 automat ma 8,2sek 0-100km/h, co pokrywa się z moimi pomiarami. Legacy 2,5GT manual ma 5,3sek 0-60mil/h w/g amerykańskich dziennikarzy. http://www.caranddriver.com/reviews/2005-subaru-legacy-25gt-limited-long-term-road-test Generalnie mój GT mając seryjny motor wyrabiał się po dobrym strzale ze sprzęgła w ok 6 sek 0-100km/h. Teraz ma "czysta kunia" i H6 naprawdę nie idzie A zrobić +50KM w H6 jest bezsensowne z ekonomicznego punktu widzenia. Za to awaryjność jest nieporównywalna (na korzyść H6), podobnie jak zużycie oleju przy seryjnym silniku. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 no jak 300 KM no to nie ma co porównywać - chodzi mi o serię. A te 8,2 s w H6 to w trybie normal czy sport? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jest to czas katalogowy. Nie znam się na procedurach pomiarowych w fabryce. Ale podejrzewam, że chodzi o najkrótszy możliwy czas. A w OBK-u H6 podają nawet 0-100km/h w 8,5sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się