Skocz do zawartości

2.5 turbo 250 KM


THALIKS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Jestem świeżak i nie mam bladego pojęcia o marce Subaru.

Z żoną chcemy nabyć Legacy z silnikiem 2.5 Turbo lub bez.Znalezliśmy fajny eglemplarz z turbiną i zastanawiamy się na zakupem.

Nigdy wcześniej nie mieliśmy doczynienia z marką.Obecnie jeździmy mercedesem c klasa z 2001 oraz CL(SEK) 500 z 1999 r.

Diesel nam się znudził i szukamy sedana do jazdy codziennej.

W CL jest instalacja LPG ,ale do nowego nabytku nie koniecznie będzie zakładany chociaż nie wykluczony.

Czy możecie udzielić mi kilku wskazówek dotyczące tej konkretnej jednoski i czy warto się w nią pchać?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednostka podwyższonego ryzyka UPG , pękające tłoki. Auto super gdy kupione z pewnego źródła . Do jazdy na co dzień i jako pierwsze subaru najlepiej poszukać Legacy z wolnossącą jednostką 2.5 (pod gaz) lub H6 do jazdy na benzynie ponieważ w tym przypadku LPG przynosi nikłe oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten egzemplarz z mocą 250 KM to jest ta wersja amerykańska(GT) czy ktoś dłubnął silnik?Znajduje 2,5 l z mocą 245 KM i się zastanawiam.

A ile może spalić wolnossący 2,5l przy jeździe głównie miejskiej?Pytanie może dziwne,ale będzie to auto zamiast c-klasy.

CL używam rzadziej a ten potrafi łyknąć :)

Aha...warunek konieczny to automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebujesz koniecznie automat, to poszukaj raczej H6, najlepiej poliftowego (2007-9). 2,5T znacznie słabiej rusza z miejsca i ogólnie do 2500rpm jest słabszy od H6.

Legacy 2,5GT za to z manualem rządzi :bowdown: . Wiem, bo mam. Miałem też 3.0 Spec B 6MT. Mama jeździ OBK 2,5XT AT, a żona przymierza się do OBK H6.

 

Pamiętaj też, że silnik 2,5T lubi się czasem wysypać i zaboli. H6 jest raczej bezobsługowy.

Legacy/OBK 2,5T były tylko na rynek amerykański i produkowane w Ameryce. H6 są i europejskie (produkcja Japonia) i USA (produkcja USA). Auta różnią się wyposażeniem - na korzyść amerykańskiej wersji Limited (modele 2004-2006). Po lifcie modele EU jakby dogoniły Amerykę.

 

Spalanie - w trasie najoszczędniejszy H6 automat (9-10l), w mieście 2,5GT manual. Ale obydwa modele nie lubią stać/pełzać godzinami w korkach.Wtedy też potrafią łyknąć (H6 nawet powyżej 17l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasy będą ale nie za często.Głównie miasto-praca, zakupy.Korków specjalnych nie ma max do 30 min.

Mam rodzinkę w USA i zastanawiam sie teraz czy nie poszukać fajnej sztuki właśnie H6.

Kuzyn mówi ze dość duży wybór.w Polsce raczej niszowy model.

Jeżeli udało by sie kupić H6 to użytkując go tylko w mieście rozważyć LPG?

Jak żona zobaczy ze to chlor to mnie powiesi za jajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak żona zobaczy ze to chlor to mnie powiesi za jajka

 

Na pewno tak nie zrobi :) . Nie dość, że będzie pijak w garażu, to jeszcze inwalida w sypialni. Przecież to bez sensu :D .

 

LPG zawsze warto (poza przypadkiem, kiedy do roboty masz 3km, bo wtedy nie zdąży się przełączyć), przynajmniej dopóki relacja cen lpg/no pb jest taka jaka jest. Tylko z ogarniętym gazownikiem możesz mieć problem, co się przekłada niestety na koszty eksploatacji takiego auta. Skąd jesteś? Bo Polak potrafi, a potem jest tylko zgrzytanie zębów :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie miała sprawny sprzęt w garażu to ja sie z ręką bede musiał przeprosić ... Do czego to dochodzi :P

Jestem z Włocławka i nie mam dobrych doświadczeń z mechanikami niestety.

LPG to juz taka ostateczność... Nie mam przekonania do gazowania. Jak benzyna to benzyna.

Bujałem sie tez troche przy CL-u z gazem i troche nerwów mnie to kosztowało.

Po mieście raczej benzyna cały czas . Tylko w trasy myślałem ze przyoszczędze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie skreslałbym GT. Myślę że jeśli dbasz odpowiednio o auto, to problemów z silnikiem nie bedziesz mieć. Trzeba pilnowac oleju i układu chlodzenia. I lać dobry olej i często zmieniac. Jak ludzie leją syf i zmieniaja co 15 tys km to sie nie ma co dziwic, ze silniki padają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem długo Legacy GT 2010r jak byłem w stanach. Wszyscy kręcili głową i polecali H6 bo 2.5 GT wycofali tam ze sprzedaży za bardzo sypało.

Ja osobiści uważam ,że 2.5 ssak naprawdę daje rade mam obk z tym silnikiem -spalanie ok 9l/100 i osiągi przyzwoite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik Legacy 2,5GT MY 2010 (czyli nowa buda) polecam to auto.

W USA ten model z tym silnikiem był tylko sedan z 6MT, a w Europie sedany i kombi, ale tylko z automatem.

Europejski z automatem robi od 0-100km/h w 6,2s i to robi naprawde spore wrażenie.

Zdaje się, że starsze modele z automatem były znacznie wolniejsze. H6 też jest znacznie wolniejszy i manualem i z automatem, zarówno stare 3.0, jak i obecne 3,6.

 

Spalanie w spokojnej trasie 9l/100km, w mniej spokojnej trasie 11l/100km, autostrada przy 160 ok. 11/l/100km, w mieście od 14l/100km w górę.

Przy styczniowych minus 15 stopniach i jeździe w samych korkach po 2-3kilometry udało mi sie nawet osiągnać 19l/100km, ale to extrema.

 

U mnie przy przebiegu prawie 100tys km, jak na razie żadnych problemów z motorem czy skrzynią, ale olej zmieniam co 10tys km.

Natomiast nie oszukujmy się, 2,5 turbo to są motory podwyższonego ryzyka, jak chodzi o uszczelki pod głowicą, czy pękające tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Też mam LGT i sobie chwalę ale z ciekawości pojeździłbym H-6 bo wszyscy chwalą a jak chwalą to znaczy że dobre!

W GT trzeba bardzo pilnować płynów ustrojowych w szczególności oleju. Mam auto z 2005 roku ale spalanie mam jak pisze Bosman!!! Turbo jest fajne jak nic się nie psuje ale wolnyssak to w miarę pewniak.!

 

Jak znasz dobrego gazownika to LPG nie trzeba się bać.

Dla mnie wersja GT to takie auto do tańca i do różańca.!

Do kościoła - prezencja,komfort,prestiż.!

Na tor - dmuchnięcie,upust powietrza, moc.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Do kościoła - prezencja,komfort,prestiż.!

 

Z tym to pojechałes, komfort i prestiż to raczej słabe strony w tych naszych LGT. 

Prezencja, biorąc pod uwage auta tej klasy z tych lat, rzeczywiscie dobra, moze sie podobac.

 

Ale faktycznie, auto dobre i do tańca i do różanca.... polecam wszystkim Legacy GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 w automacie nie idzie w porownaniu do 2.5 GT manual. Testowałem przed zakupem takie H6, nawet 2 sztuki.

Ogolnie nie jestem wrogiem automatów, to przyjemna skrzynia, w SUVACH lub limuzynach to swietne rozwiazanie.

 

jednak do takiego auta jak legacy, moim zdaniem duzo lepiej pasuje manual.... oczywiscie to tylko moja prywatna koncepcja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 w automacie nie idzie w porownaniu do 2.5 GT manual. 

No nie przesadzaj że nie idzie, bo na trybie "sport" dobrze się odpycha i nie wiem czy noga+sprzęgło+ręka i dźwignia w GT byłaby dużo szybsza niż H6 AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabsze to się zgodzę o 8 KM i 47 Nm, ale nie z tym że "nie idzie".

Dyskusja jest akademicka.

Legacy H6 automat ma 8,2sek 0-100km/h, co pokrywa się z moimi pomiarami.

Legacy 2,5GT manual ma 5,3sek 0-60mil/h w/g amerykańskich dziennikarzy.

 

http://www.caranddriver.com/reviews/2005-subaru-legacy-25gt-limited-long-term-road-test

 

Generalnie mój GT mając seryjny motor wyrabiał się po dobrym strzale ze sprzęgła w ok 6 sek 0-100km/h.

Teraz ma "czysta kunia" i H6 naprawdę nie idzie :)

A zrobić +50KM w H6 jest bezsensowne z ekonomicznego punktu widzenia.

Za to awaryjność jest nieporównywalna (na korzyść H6), podobnie jak zużycie oleju przy seryjnym silniku.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...