TOM Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 witam, niedawno kupiłem ukochane legacy kombi z silnikiem 2 litrowym. w salonie powiedzieli ,żeby do 4-5 tys. km nie przekraczać 4000 obrotów. kiedy wspomniałem o tym bratu w australii, który zaliczył juz kilka foresterów wyśmiał mnie -u nich nikt nie mówi o żadnym docieraniu!!! prawie zaraz po zakupie auta udałem sie na korsykę i meczyłem sie na autostradzie jadąc poniżej 160 km(starając sie nie jechać ze stałą prędkością) i broń Boże gwałtownie nie przyspieszając. kiedy z bólem dotarłem do 4000 tyś km skontaktowałem się z serwisem i poradzili mi nie 4 tys ani 5 tylko 10 tyś. czy to są jakieś kpiny ? co tym sądzicie ? Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fido__ Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 witam, niedawno kupiłem ukochane legacy kombi z silnikiem 2 litrowym.w salonie powiedzieli ,żeby do 4-5 tys. km nie przekraczać 4000 obrotów. kiedy wspomniałem o tym bratu w australii, który zaliczył juz kilka foresterów wyśmiał mnie -u nich nikt nie mówi o żadnym docieraniu!!! prawie zaraz po zakupie auta udałem sie na korsykę i meczyłem sie na autostradzie jadąc poniżej 160 km(starając sie nie jechać ze stałą prędkością) i broń Boże gwałtownie nie przyspieszając. kiedy z bólem dotarłem do 4000 tyś km skontaktowałem się z serwisem i poradzili mi nie 4 tys ani 5 tylko 10 tyś. czy to są jakieś kpiny ? co tym sądzicie ? Tom Moim zdaniem powinieneś wymienić olej i spokojnie go zacząć kręcić wyżej bez kompleksów. Faktem jest, że ten silnik dopiero zaczyna się budzić po osiągnięciu jakichś 8-10 tys km. Ale żeby do tego czasu go docierać to chyba lekka przesada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Poza tym przecież jest na gwarancji Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Daj mu do pieca, bo go zamulisz Zobacz tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100363 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chester Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 wszystkie subarki wychodzące z fabryki są dotarte. Tyle że w krajach cywilizowanych (z całym szacunkiem dla naszego kochanego...) nie podaje się kretyńskich informacji o tym że trzeba utrzymywać określony zakres obrotów w początkowym okresie użytkowania. Najważniejsze jest to żeby nie katować silnika na zimno. Natomiast jazda na niskich obrotach zdecydowanie "zamula" silnik. Od samego początku należy odpowienio użytkować silnik jak i caly samochód. Bez jakiś bredni o tym że tylko do 3 albo 5 tysięcy obrotów. Zdecydowanie popieram SO WHAT - odpowiedni sandał stosowany odpowiednio przeciwdziała zamulaniu :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
richo Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 TOM a może tak zamiast dzwonić do serwisu, przeczytałbyś instrukcję obsługi ? Tam naprawdę jest dość dokładna odpowiedź na Twoje pytanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umbert Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Podjechalem ostatnio na servis przed wakacjami bo..mial palic olej a nie pali. Od pierwszego dnia dawalem mu w dupe jak tylko byla okazja. Chlopaki posluchali silnika, cos tam popatrzyli na bagnety w silniku i w skrzyni (olej mam zmienic dopiero na 10 000km) i powiedzieli...pieknie dotarty, wszystko OK. Ja bym mu depnal bo faktycznie zamulisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukciosti Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 chcialem sie dowiedziec paru rzeczy o olejach. wiem ze byl tu temat "Jaki olej?" i nie moge go nigdzie odszukac. nie chcialem zakladac nic nowego zeby nie podpasc. czy ktos moze mi pomoc z odnalezieniem tego wątku. z gory dzieki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukciosti Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 dzieki... za szybko sie poddalem bo w koncu sam odnalazlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts