Jump to content

Światła dzienne LED w miejsce halogenów Jakie najlepsze, czego nie kupować ?


Recommended Posts

A ktoś wie, czy do Forka SG Polifta da się zamocować standardowe światełka? Tam są takie duże plastikowe elementy mocujące http://www.carid.com/images/tyc/items/19-5040-00.jpg i nie wiem, czy je można odkręcić od oryginalnych lamp i przymocować do nowych?

 

Nawet św. przeciwmgłowe są pełnowartościowe.

 

Pełnowartościowe przeciwmgłowe to dla mnie główny warunek - jeśli muszą świecić słabiej, to jakoś nieznacznie słabiej... Czy tak jest u Ciebie? Bo sama homologacja F3 chyba nie daje gwarancji, że będzie nie gorzej niż przy starych żarówach?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

wyrażam swoja opinie od tego jest forum - które odkad subaru zaczeło sprzedawac auta dla ludu coraz mniej mi sie podoba ze wzgledu na coraz cześciej pojawiajacych sie nowych uzytkowników rodem z forum

Cześć wszystkim, dorzucę co nieco od siebie do tematu, może kogoś zainteresuje. W Subaru Forester SG 2007 założone dwa dni temu dwufunkcyjne (światła do jazdy dziennej + halogeny) lampy w miejscu fab

Subaru to nie Audi zeby musialo LEDami szpanować. Nie oszpecaj Forka

Posted Images

 

 

Pełnowartościowe przeciwmgłowe to dla mnie główny warunek - jeśli muszą świecić słabiej, to jakoś nieznacznie słabiej... Czy tak jest u Ciebie? Bo sama homologacja F3 chyba nie daje gwarancji, że będzie nie gorzej niż przy starych żarówach?

Ciężko mi wskazać różnice, bo nie mogę zaświecić sobie jednych i drugich po sobie. Wg mnie świecą podobnie i tylko tyle mogę powiedzieć.

Tak, na kloszach jest homologacja zarówno dla DRL jak i przeciwmgłowych.

Link to post
Share on other sites

Super wybór @Beavis i dzięki za linka. Sprawdzam u nich dostępność do OBK MY14. Mam podobne rozwiązanie w STi z tym, że oferowane w ASO i spełniają te światła swoją rolę elegancko. Jedyne rozwiązanie które nie zalatuje rozwiązaniem typu "agro-LEDy" w paskach po czypińdziesiąt za metr.

@bvb - masz dedykowane: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-forester-2-i5953557206.html

Edited by Ayu
Link to post
Share on other sites

Ja w swoim forku zmieniłem żarówki obrysowe w5w na mocne diody,elegandzko robi swoja robotę,nie musiałem nic przerabiać,są energooszczędne i kosztowały mnie jakieś 20-kilka złotych,także jestem zadowolony i halogeny pozostały :D

Link to post
Share on other sites

Super wybór @Beavis i dzięki za linka. Sprawdzam u nich dostępność do OBK MY14. Mam podobne rozwiązanie w STi z tym, że oferowane w ASO i spełniają te światła swoją rolę elegancko. Jedyne rozwiązanie które nie zalatuje rozwiązaniem typu "agro-LEDy" w paskach po czypińdziesiąt za metr.

@bvb - masz dedykowane: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-forester-2-i5953557206.html

Też tak myślę, a przerobiłem już chyba wszystko oprócz dedykowanych do Forka SH pasków z diodami w zderzak - swoją drogą uważam, że są beznadziejne i niedyskretne, psują wygląd samochodu.

 

 

Ja w swoim forku zmieniłem żarówki obrysowe w5w na mocne diody,elegandzko robi swoja robotę,nie musiałem nic przerabiać,są energooszczędne i kosztowały mnie jakieś 20-kilka złotych,także jestem zadowolony i halogeny pozostały :D

Najpierw miałem takie diody, o których piszesz. To trwało kilka miesięcy. Żadnych problemów nie miałem, ale to światło jednak za małą powierzchnię efektywnego świecenia miało. Z pewnością nie przepisowe 20cm2 na stronę.

 

Potem miałem moduł automatycznego włączania świateł drogowych na 30-40%. Niby ok, ale zauważyłem po pewnym czasie, że one jednak trochę oślepiają. Poza tym miałem kilka awarii, same się włączały, to znowu nie chciały się włączyć...

Zostawiłem moduł i zmieniłem drogowe na przeciwmgłowe. Te z kolei świeciły trochę zbyt słabo.

 

No i dopiero z tego rozwiązania jestem całkowicie zadowolony.

Link to post
Share on other sites

 

Super wybór @Beavis i dzięki za linka. Sprawdzam u nich dostępność do OBK MY14. Mam podobne rozwiązanie w STi z tym, że oferowane w ASO i spełniają te światła swoją rolę elegancko. Jedyne rozwiązanie które nie zalatuje rozwiązaniem typu "agro-LEDy" w paskach po czypińdziesiąt za metr.

@bvb - masz dedykowane: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-forester-2-i5953557206.html

Też tak myślę, a przerobiłem już chyba wszystko oprócz dedykowanych do Forka SH pasków z diodami w zderzak - swoją drogą uważam, że są beznadziejne i niedyskretne, psują wygląd samochodu.

 

 

Ja w swoim forku zmieniłem żarówki obrysowe w5w na mocne diody,elegandzko robi swoja robotę,nie musiałem nic przerabiać,są energooszczędne i kosztowały mnie jakieś 20-kilka złotych,także jestem zadowolony i halogeny pozostały :D

Najpierw miałem takie diody, o których piszesz. To trwało kilka miesięcy. Żadnych problemów nie miałem, ale to światło jednak za małą powierzchnię efektywnego świecenia miało. Z pewnością nie przepisowe 20cm2 na stronę.

 

Potem miałem moduł automatycznego włączania świateł drogowych na 30-40%. Niby ok, ale zauważyłem po pewnym czasie, że one jednak trochę oślepiają. Poza tym miałem kilka awarii, same się włączały, to znowu nie chciały się włączyć...

Zostawiłem moduł i zmieniłem drogowe na przeciwmgłowe. Te z kolei świeciły trochę zbyt słabo.

 

No i dopiero z tego rozwiązania jestem całkowicie zadowolony.

 

Zobaczymy jak to będzie z tymi diodami u mnie,narazie fajnie wygląda ,jak dla mnie wystarczająco,a do tego nie zeszpeciło to samochodu,małe mody a cieszą :D

Link to post
Share on other sites

A montował ktoś takie ?

http://allegro.pl/einparts-led-zarowki-zarowka-mijania-drogowe-h4-i6323822813.html

 

jestem ciekaw opinii ... widziałem takie i Philipsa, i Tochiby...

 

Bo zamienników DRL do mojego Forka (SG '05) za przeciwmgielne nie widzę... ;-(

a może ktoś zna wymiary świateł w Imprezie WRX do niej są....

Edited by Herbert
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Czy ktoś wie jakie LED jest używane w DRL GE General Electric

 

Zestawy tanie nie są i mam nadzieję, że będą trwałe, Planuje zamontować w imprezie MY09. Zderzak i zaślepki wydają się być idealne pod DRL

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Trochę odkopię bo mam pytania typowo "montażowe":

1. Jak osadzić te lampki? W swoim Forku mam tylko zaślepione "miejsce na halogeny" :) i czy te zaślepki daje się jakoś wypchnąć/wykręcić czy trzeba ciąć? Jak potem pewnie zamocować lampy?

2. Jak wygląda wpięcie sterownika DRL-i w instalację Forka? Dużo trzeba kombinować z dostępem do odpowiednich kabli/zacisków?

Link to post
Share on other sites

Ja rzuciłem się na DuoLight EINPARTS. Niestety kosztowały majątek. Za tydzień montuję, bo teraz nie mam czasu. Zdam relację.

Link to post
Share on other sites
Dnia 28.02.2017 o 13:39, Haze napisał:

Trochę odkopię bo mam pytania typowo "montażowe":

1. Jak osadzić te lampki? W swoim Forku mam tylko zaślepione "miejsce na halogeny" :) i czy te zaślepki daje się jakoś wypchnąć/wykręcić czy trzeba ciąć? Jak potem pewnie zamocować lampy?

2. Jak wygląda wpięcie sterownika DRL-i w instalację Forka? Dużo trzeba kombinować z dostępem do odpowiednich kabli/zacisków?

 

Jeśli pytasz się o te DuoLights do Forka SH:

Nie miałem zaślepek. Po prostu wyjąłem fabryczne halogeny i zamontowałem nowe światła w ori gniazdach. Każde na bodaj 3 śrubki/zatrzaski. Wszystko pasuje p&p. Jedyną wadę jaką zauważyłem, to spory prześwit między nową lampą i ori pierścieniem zewnętrznym, maskującym.

Okablowanie jest bardzo przemyślane i wszystko podłącza się na szczelne złączki, wyglądające jak te fabryczne. Intuicyjnie i logicznie. Jest mnóstwo miejsca i możliwości na zabezpieczenie przewodów wewnątrz zderzaka. A małe puszki ze sterownikami zamocowałem trytytkami od spodu reflektorów.

 

Gdybyś miał wątpliwości czy posiadasz fabryczne gniazda pod zaślepkami, to po prostu zerknij tam. Możesz zdjąć cały zderzak - to ledwie 10-12 spinek do rozpięcia lub spróbować sięgnąć i wybadać od spodu po odpięciu przednich części nadkoli od zderzaka.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dziś zamontowałem (nie ja, tylko elektryk) Duolight w moim SG "polifcie". REWELACJA !!! Zwłaszcza w odniesieniu do przecimgłowych.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, rydzada napisał:

REWELACJA !!! Zwłaszcza w odniesieniu do przecimgłowych.


Wow, te Einpartsy dają lepiej od serii?

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bvb napisał:


Wow, te Einpartsy dają lepiej od serii?

Zdecydowanie lepiej. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 14.03.2017 o 19:44, rydzada napisał:

REWELACJA !!! Zwłaszcza w odniesieniu do przecimgłowych.

 

5 godzin temu, bvb napisał:

Wow, te Einpartsy dają lepiej od serii?

 

Panowie, od seryjnych przeciwmgłowych, to chyba wszystko zaświeci lepiej ;) niczego nie ujmując oczywiście proponowanym rozwiązaniom alternatywnym. Ja cały czas nie mogę wyjść z podziwu, że można montować tak licho świecące lampy. W SJ jest tak samo. I wcale nie chodzi mi o to, że one są w tradycyjnej technologii żarowej, tylko o to jaki fatalny efekt został osiągnięty. Chyba normy określające te światła są bardzo liberalne i subaru poszło po najmniejszej linii oporu. Całe szczęście z tych świateł korzysta się naprawdę rzadko.

 

Link to post
Share on other sites

Parę rzeczy w Subaru po prostu nie wyszło bez względu na model, np. hamulce i albo trzeba z tym żyć albo rzeźbić

Link to post
Share on other sites

Ja właśnie z nich regularnie korzystam poza czarnym, żeby jakiemuś jeżu na ogonek nie najechać ;) i początkowo bałem się, że będzie jeszcze gorzej. Kilka osób w tym wątku już mnie przekonało, że gorzej nie będzie, ale spodziewałem się, że równie źle :)

Link to post
Share on other sites
Dnia 1.12.2016 o 01:16, Beavis napisał:

Zakupiłem te światełka, własnoręcznie zamontowałem w niespełna 2 godz. i jestem bardzo zadowolony. Cena nie jest niska, ale też nie zaporowa. Stosunek jakość/cena bardzo dobry. Nawet św. przeciwmgłowe są pełnowartościowe. Na fotce poniżej zbyt wiele nie widać, ale nie mam teraz nic lepszego pod ręką. Widać przynajmniej, że DRL świecą solidnie. Polecam.

 

hSbJP0N.jpg

A możesz przybliżyć w paru słowach jak się montuje , łatwość - trudność montażu i czy trzeba coś do tegodemontować ( zderzak ? ), żeby to założyć ? Innymi słowy czy lamer bez kanału da radę to założyć sam ?

 

pozdro

 

jacek

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Może ja odpowiem. Elektryk mi zdjął zderzak w 5 minut i przez to dużo łatwiej dojść zwłaszcza bez podnośnika czy kanału. Wszystko ładnie pasuje. Razem z lutowaniem kabelków i wymianą jednej uszkodzonej kostki od halogenu zajęło mu to 2,5 godziny a ten model zakładał pierwszy raz. 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Jacek S. napisał:

A możesz przybliżyć w paru słowach jak się montuje , łatwość - trudność montażu i czy trzeba coś do tegodemontować ( zderzak ? ), żeby to założyć ? Innymi słowy czy lamer bez kanału da radę to założyć sam ?

 

pozdro

 

jacek

 

Uważam, że tak, lamer da radę.

Ja nie jestem mechanikiem, a podstawowa wiedza i zdolności manualne mi wystarczyły.

Jak kolega wyżej napisał, trzeba zdjąć zderzak - kwestia odpięcia kilku spinek (można je znaleźć bez problemu) i zdjęcia maskownic spryskiwaczy reflektorów.

Zamontowanie samych lamp jest intuicyjne, a schemat podpięcia jest w instrukcji.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam,

 

Panowie, a gdzie podłączaliście przewody od sterownika?

Przeciwmgielne na dole na oryginalnych wtyczkach, a dzienne - przewód ACC i ten pod lampę?

 

Pozdrawiam, Kacper

Edited by groovee
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, groovee napisał:

Witam,

 

Panowie, a gdzie podłączaliście przewody od sterownika?

Przeciwmgielne na dole na oryginalnych wtyczkach, a dzienne - przewód ACC i ten pod lampę?

 

Pozdrawiam, Kacper

 

Zasilanie do puszki bezpieczników. Znalazłem jakiś obwód od stacyjki i tam podłączyłem. Jednak to nie było poprawne, więc poprosiłem w serwisie żeby mi przełączyli na obwód wzbudzany razem z zapłonem.

 

A przewód sterowania wpiąłem do przewodu zasilającego światła pozycyjne.

Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Beavis said:

 

Znalazłem jakiś obwód od stacyjki i tam podłączyłem. Jednak to nie było poprawne, więc poprosiłem w serwisie żeby mi przełączyli na obwód wzbudzany razem z zapłonem.

 

 

Widać u Ciebie, do jakiego przewodu się wpięli? Lutować pod skrzynką z bezpiecznikami, czy lepiej rozebrać ten plastik od spodu i tam się wpiąć?

Sterowanie zamierzam podłączyć razem z jedną żarówką, za bezpiecznikiem (Nr 9).

A zasilanie na schemacie pasowałoby mi na linii IGN (za przekażnikiem "Ignition Relay"). 

Ewentualnie przed nim (zielony), ale to właśnie przewód ze stacyjki, nie wiem, czy nie ten, który odrazdzasz.

Poza tym wolałbym podłączyć przy bezpiecznikach pod maską, nie w środku.

Edited by groovee
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...