Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne, jakieś zdjęcia dodam.

Nowy XV ma być na pewno w 2018 ale nie wjedzie na salony 2 stycznia - raczej pewnie marzec kwiecień. A czym ja będę jeździł do tego czasu?

Po drugie, to nie wiemy czy pomimo tego, że to tylko odświeżony XV nie będzie problemów z tzw. chorobami wieku dziecięcego.

 

Dopiero zaczynam przygodę z subaru i mam nadzieję, że jej szybko nie zakończę  (o tym zapewniali w salonie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ketivv napisał:

 

nowy XV to w istocie nowy a nie "odświeżony model"

Nie ma nic w tym samochodzie nowego jeśli chodzi o model. Wymiary te same.

Dodali inne światła, nowszy tempomat, czujnik hamowania, czujnik toru jazdy i ładniejsze boczne drzwi.

 

Kolego Ketivv nowy model subaru ma być w 2020/21. W 100% elektryczny SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slavuncio IMO dobrze zrobiłeś. Obecny XV jest po 2 liftingach, z tego co czytam jest już dopracowanych autem. Nowy XV to podobno kompletnie nowa konstrukcja i nadwozia/zawieszenia i środka ( pomimo zblizonych rozmiarów) i silnika ( wtrysk bezpośredni )

tutaj możesz poczytać ( co prawda o imprezie ale to to samo co XV tylko z większym prześwitem

http://autokult.pl/27464,subaru-impreza-2017-premiera

Jeszcze gdyby nowy XV oferowany był z 1,6 dit'em to byłoby warto ale z drugiej strony czekać 2 lata... 

Gratuluje! kolor IMO bardzo krzykliwy, ale przynajmniej bedzie się wyróżniał z tłumu nudnych białych aut na które jest teraz moda ( sam takie mam)  :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się. Ja pisałem o całkowicie nowym modelu Subaru.

Info macie tutaj: http://media.subaru.com/newsrelease.do?id=1051&mid=1&allImage=1&teaser=subaru-viziv-7-concept-makes-world-debut-2016

 

Pierwsza data była podana 2020 a teraz widzę że produkować mają w 2018 więc pewnie 2019 będzie w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Slavuncio napisał:

Przeczytałem wszystkie 53 strony i zamówiłem...

Zamówiłem XV my17  2.0i   i teraz UWAGA - w manualu!

 

Nie mogę się doczekać kiedy się wypowiem na temat auta ale to dopiero we wrześniu  (wtedy odbiór).

 

Pozdrawiam i śledzę do tego czasu forum.

Bardzo dobra decyzja .Fajny kolor. Końcówka produkcji dotychczasowego modelu. Same plusy .  Życzę bezproblemowego odbioru i późniejszego użytkowania XV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ stuknęło 40k km pozwolę sobie napisać mały raport dotyczący mojego XV 2.0i manual.

 

  1. Silnik

    Czuć delikatne wibracje na kierownicy,siedzeniu wyłącznie gdy silnik jest zimny na ssaniu i pracuje na biegu jałowym. Po rozgrzaniu wibracje ustępują i silnik na biegu jałowym pracuje cicho i równo. Silnik nagrzewa się błyskawicznie więc wibracje szybko ustępują. Auto i na zimnym i na ciepłym silniku przyspiesza płynnie. Boxer miał być silnikiem bezwibracyjnym – przynajmniej tak reklamowano go mi w salonie. Podczas jazdy w pojedynkę osiągi XV 2.0i są przyzwoite, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Sytuacja drastycznie się zmienia gdy auto jest załadowane + włączona klimatyzacja + ciepły klimat. Brak momentu robi swoje i auto robi się niejadącym baleronem tzn zachowuje się jakby miało 70 a nie 150 koni pod maską. W mieście pali od 10 do 15 l/100km w trasie do 100km/h 6-7l/100km na autostradzie przy 140km/h 10-11 l/100km.

    Pomruk silnika jest przyjemny dla ucha, praca lewarka skrzyni biegów zostawia wiele do życzenia. W porównaniu z Hondą czy Toyotą gdzie biegi wchodzą bez oporu i bardzo precyzyjnie jest przepaść

    Zalety:

    - przyzwoite spalanie jak na auto z napędem awd i silnikiem 2.0i

    - przyjemny dźwięk silnika

    -cicha i płynna praca gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą

    -szybko się nagrzewa

    Wady:

    -wibracje na zimnym silniku na biegu jałowym

    -za mały moment obrotowy podczas jazdy załadowanym autem

    -wyczuwalny spadek mocy podczas załączenia klimatyzacji

    -nieprecyzyjna praca lewarka skrzyni biegów

 

  1. Prowadzenie / zawieszenie

    XV jak na auto o prześwicie 22cm prowadzi się dobrze i pewnie w szczególności po zmianie opon z fabrycznych geolandarów. Zawieszenie jest dość sztywne dzięki czemu samochód nie wychyla się mocno na zakrętach. Podczas przejazdu przez progi zwalniające z tylnego zawieszenia wydobywa się stuknięcie i za każdym razem ingeruje kontrola trakcji. Kontrola trakcji ingeruje bardzo czesto gdy tylna os natrafi na wyboje/ nierówność podczas zjazdu. Przód auta przy większych prędkościach na śliskim podłożu podczas gwałtownego skręcenia kierownicą ucieka ( płoży/płuży – jak zwał tak zwał) Niestety fizyki nie oszukamy i pomimo nisko leżącego silnika środek ciężkości auta jest dość wysoko-22cm przeswitu. Podczas jazdy załadowanym autem na lodzie /ubitym śniegu auto staje się nerwowe – by może jest to wina opon, nieprawidłowego ciśnienia – opony Bridgestone blizzak lm32. Napęd daje sobie rade w każdych warunkach – tak miało być i jest

    Zalety:

    - duży prześwit

    -odpowiednia sztywność dzięki czemu nie przechyla się w zakrętach

    -dobrze wybiera nierówności

    -dobry napęd AWD

    Wady:

    -tylna oś stuka na progach zwalniających

    -płużenie przodu

    -za czuła kontrola trakcji

    -nerwowe prowadzenie obciążonego auta

    -nie kręci bączków

 

 

3) Komfort podróżowania

Komfort podróżowania na bardzo średnim poziomie. Auto bardzo słabo wyciszone. Głośne podczas jazdy z większymi prędkościami. Jazda z bagażnikiem dachowym nieprzyjemna. Środek auta stuka, puka w różnych i coraz to nowszych miejscach. Najnowszy „świerszcz” z kwietnia to wydająca dźwięki podsufitka podczas robienia zatoczki tyłem – odzywa się tylko wtedy dlaczego -nie wiem. Światła fabrycznie ustawione za nisko, po korekcji jest ok. Seryjne głośniki marnej jakości - „papierzaki” z malutkim magnesikiem

Zalety:

-średni komfort podróżowania

Wady:

  • stukające / pukające wnętrze

  • słabe wyciszenie

  • za krótki podłokietnik

  • słaba jakość nagłośnienia

 

  1. Jakość materiałów

    Jakość materiałów średnia. Plastiki twarde bardzo łatwo się rysują. Łatwe w demontażu i montażu. Pomimo kilkukrotnego demontażu zaczepy montujące nie połamały się. Jakość skóry na gałce zmiany biegów średnia przy przebiegu 40k km widać delikatne ślady zużycia. Marnej jakości dywaniki gumowe. Widoczne kable w czarnej izolacji pomiędzy fotelami a tunelem środkowym. Jakośc spasowania elementów wnętrza na b słabym poziomie – w szczególności maskowice głośników i kratki nawiewów

    Zalety:

    -wytrzymałe „zaczepy” elementów plastikowych

    Wady:

    - twarde plastiki przez co wnętrze potrafi wydawać odgłosy

    - łatwo rysujące się plastiki ( ryski na czarnym plastiku robią się białe)

    - mało estetyczny montaż

    -widać ślady użytkowania przy niedużym przebiegu

    -słaba jakość spasowania elementów wnetrza

 

  1. Eksploatacja.

    Auto jak na razie bezawaryjne, akumulator z wadą / słabej jakości , przeglądy do tanich nie należą, wyjątkowa trwałość układu hamulcowego . Przy przebiegu 40k km klocki zużyte dopiero w około 50%

    Zalety:

    - bezawaryjność

    - wysoka trwałość elementów układu hamulcowego i gumek w zawieszeniu

  2. Wady:

    -słabej jakości akumulator prawdopodobnie z wadą fabryczną

 

 

Czy kupiłbym raz jeszcze? Jakbym cofnął się w czasie do 2014 roku i stał przed wyborem auta kupiłby raz jeszcze. W chwili obecnej zdecydowanie nie gdyż konkurencja i ta obecna i ta która niedługo się pojawi wydaje mi się bardziej odpowiednia do moich potrzeb. "Raport" starałem napisać się najbardziej obiektywnie jak potrafie z wszytkimi za i przeciw ,bez hejtu , wyłącznie na podstawie użytkowania mojego auta  z 2014 roku. Auto wydaje się być trwałe i dla kogoś kto kupuje auto na wiele wiele lat może okazać się dobrym rozwiązaniem

Pozdrawiam!

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Karaś. Szacun dla tego podsumowania. Czegos takiego właśnie brakowało zawsze. Każdemu może auto zużywać sie trochę inaczej, każdy trochę inaczej odbiera swoje auto ale dzieki czemuś takiemu można znaleźć jakieś punkty odniesienia. Pozdrowienia i bezstresowej jazdy życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...