Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

W naszym już na liczniku 1900km. 2.0 cvt biała perła.

Co na plus:

- skrzynia biegów, rewelacja, to 3 cvt w moim życiu i jest to najlepsze z jakim miałem styczność

- zawieszenie, bardzo dobrze zestrojone i według mnie ciche

- prześwit

- keyless entry działa świetnie

 

Minus:

- start-stop, istny żart, niemiłe szarpanie podczas startu ze świateł

- aplikacja starlink zdaje się nie działa

- brak możliwości zaprogramowania  automatycznego ryglowania zamka po ruszeniu 

 

Póki co tyle wniosków. Spalanie po tym przebiegu 10l miasto, 9,5 trasa 140km/h tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakies 600 km.

Trasa dłuzsza zrobiona: silnik jest naprawde cichy,szumy z opon-zimowek ,sa slyszalne,przy wietrze,przy 120 km/h slychac szumy na szybie przedniej.Para na szybie przedniej jest niedostatecznie wywiewana,z uwagi na głupie polozenie glosnikow na podszybiu.Otwory wentylacyjne sa za krotkie.

Wylaczam StartiStop,ale 2-3 x zadzialal,bardzo delikatnie dziala,nie mam uwag.

Skrzynia-po miescie fajna,do wyprzedzania,a nie szaleje,bo docieram ,troszke wymaga przyzwyczajenia. Ogolnie skupiam sie na regulacji i nastawach ,obsludze elementow kokpitu,niektore nie sa intuicyjne.

Ale: auto idealne do miasta,zwinne,komfortowe,jak Subaru trzyma sie na lukach i zjazdach.Porownuje z LEgacym,identiko,a jak nisko/wysoko ;-)

Poznaje dalej,ale podoba mi sie bardzo.

PS.Pakowalem sie lekko na krotki wyjazd,bagaznik mnie poraza swoja wielkoscia ;-)

Spalanie miasto-10.5 litra,trasa,8.5 l ,gdy tempomat 120 km/h


Ezehiel: Starlink dziala,ale musisz go miec w telefonie-apka musi byc zainstalowana,podobnie jak AHA,inne cuda,co prawda, wiele nie zadziala u nas.Weather dziala,news tez.Wszystko instalowalem na tel. potem po kablu USB do auta podlaczenie.MIrrorlink nie zadziala,na pewno z moim HTC626,z Lumia 640 takze......Cos tam dziala,ale kicha.Tidal dziala swietnie,uwazam,ze o wiele to lepsze niz amerykanskie g-a.......w sensie aplikacji.

Edytowane przez lookita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam zainstalowane Starlink w telefonie, działa pogoda, news się nie ładują, aha działa i jest ok. Mirrorlink niestety po kablu nie działa, oglądałem na us stronach, że poprzez mirrorlink można oglądać video. Prosze o info , czy udało się komuś takiego cudu dokonać? Może ja po prostu nie wiem jak to włączyć?

pzdr

A... Telefon to iphone 6s

 

Jeszcze małe wtrącenie.

Miałem kupić toyote rav4 hybrid z napędem na przód, praktycznie już przelałem zadatek i jednak zdecydowałem się na jazdę próbną nowym foresterem xt i tak w sumie z ciekawości XV. Cóż, forester xt cvt jest mega, niestety ciut mało ekonomiczny na krótkie dystanse dla żony. XV wydał mi się idealny do miasta dla żony z dzieckiem. Do czego dążę? ano do tego, że prowadzenie Subaru jest wciąż zupełnie inną bajką, te samochody wyczuwa się po minucie jazdy. Takiego spokoju prowadzenia, pewności za kierownicą nie doświadczyłem w żadnym samochodzie.

Rav4 ładniejsze, ekonomiczniejsze, tańsze w serwisowaniu, obszerniejsze, niestety to nie ta bajka co Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,głównie żona, ale zdarza nam sie jeżdzić wspólnie i chciałbym cieszyć się technologią za którą co miesiąc płacę raty.... :)


mam to zainstalowane, niestety to nie mirrorlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupić toyote rav4 hybrid z napędem na przód, praktycznie już przelałem zadatek i jednak zdecydowałem się na jazdę próbną nowym foresterem xt i tak w sumie z ciekawości XV. Cóż, forester xt cvt jest mega, niestety ciut mało ekonomiczny na krótkie dystanse dla żony. XV wydał mi się idealny do miasta dla żony z dzieckiem. Do czego dążę? ano do tego, że prowadzenie Subaru jest wciąż zupełnie inną bajką, te samochody wyczuwa się po minucie jazdy. Takiego spokoju prowadzenia, pewności za kierownicą nie doświadczyłem w żadnym samochodzie.

Rav4 ładniejsze, ekonomiczniejsze, tańsze w serwisowaniu, obszerniejsze, niestety to nie ta bajka co Subaru. właśnie

Edytowane przez Robgas44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego spokoju prowadzenia, pewności za kierownicą nie doświadczyłem w żadnym samochodzie.

:) Ja tam doświadczyłem wielokrotnie chocby w civicu z  betonowym zawieszeniem. XV prowadzi się dobrze to fakt ale nie popadajmy w skrajnosci. XV jest wysoki i pomimo silnika w układzie boxer srodek cięzkosci jest wysoko jak w kazdym podwyzszonym aucie. Nie wiem jak wasze  ale auto potrafi zapłuzyc przodem na sliskiej nawierzchni w szczegolnosci na geolandarach( jedziesz prosto, gwałtownie skrecasz kierke a samochód jednak chce jechac bardziej  prosto niż skrecac), esp działa dosyc nieprzewidywalnie w szczegolnosci na "spiacych policjanach" ( nie wiem jak to wyglada w autach z cvt) no i baczka nie zakrecisz. Nie zrozumcie mnie zle ale na rynku są auta prowadzace się równie dobrze jak XV, niekoniecznie z napedem awd. Gdybym dzis stanał przed wyborem np Rav 4 vs kolejny XV (mając wczesniej XV) na 100% jeździłbym Toy'ka. Aczkoliwek uważam ze warto raz w zyciu doswiadczyc Subaru bo nie sa to zle samochody

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Takiego spokoju prowadzenia, pewności za kierownicą nie doświadczyłem w żadnym samochodzie.

:) Ja tam doświadczyłem wielokrotnie chocby w civicu z  betonowym zawieszeniem. XV prowadzi się dobrze to fakt ale nie popadajmy w skrajnosci. XV jest wysoki i pomimo silnika w układzie boxer srodek cięzkosci jest wysoko jak w kazdym podwyzszonym aucie. Nie wiem jak wasze  ale auto potrafi zapłuzyc przodem na sliskiej nawierzchni w szczegolnosci na geolandarach( jedziesz prosto, gwałtownie skrecasz kierke a samochód jednak chce jechac bardziej  prosto niż skrecac), esp działa dosyc nieprzewidywalnie w szczegolnosci na "spiacych policjanach" ( nie wiem jak to wyglada w autach z cvt) no i baczka nie zakrecisz. Nie zrozumcie mnie zle ale na rynku są auta prowadzace się równie dobrze jak XV, niekoniecznie z napedem awd. Gdybym dzis stanał przed wyborem np Rav 4 vs kolejny XV (mając wczesniej XV) na 100% jeździłbym Toy'ka. Aczkoliwek uważam ze warto raz w zyciu doswiadczyc Subaru bo nie sa to zle samochody

 

Popieram kolege.XV nie jest niczym specjalnym jeśli chodzi o prowadzenie.Oczywiście,że jak spadnie śnieg to fajnie mieć to stałe 4x4 i najlepszy napęd,ale na co dzień to moim zdaniem auto prowadzi się podobnie jak większość w tym segmencie. To,że po minucie jazdy wyczujesz subaru to może i fakt,ale z wieloma innymi markami jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie za bardzo jak większość w segmencie - abstrahując od geolandarow to nieliczne auta jadą tak pewnie w ciasnym zakrecie jak subaru (jeden warunek to wciśnięty pedal gazu). A czy to wspomniane wynoszenie stwierdziłeś też po dodaniu gazu i czy auto było z silnikiem diesla?

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta jadą tak pewnie w ciasnym zakrecie jak subaru (jeden warunek to wciśnięty pedal gazu)

osobiscie bałbym sie komukolwiek dawac takie rady, bo jeszcze ktos posłucha  zrobi takie cos swoim XV  na sliskim i bedziesz miał rozwalone czyjes auto na sumieniu... 

Nie kwestionuje faktu ze XV się dobrze prowadzi bo rzeczywiscie prowadzi sie fajnie i pewnie. Natomiast na rynku jest troche aut prowadzacych sie równie dobrze czy nawet lepiej ( tak jak napisałem XV ma wysoko srodek cieżkosci a fizyki nie oszukacie) IMO mocno przesadzacie z tymi okresleniami typu "zupełnie inna bajka, swiaty itp.  jezeli chodzi o prowadzenie XV w porównaniu z innymi autami :) 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich bardzo skromnych jazd,jak do tej pory XV,prowadzi się w łukach,jak moje Legacy,niemniej,w Legacy szybciej i pewniej jeżdżę.Po kilku KM od kupna XV,czułem się jak w Legarze,a wcześniej po auto grałem naszym lecivym civikiem,różnicę duże,mimo,że Civic mało ma najechane.Inne światy, epoki,konstrukcje.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Z tym pedałem to prawda,gazu więcej,jedzie lepiej,znam to i stosuję.Kocham zawieszenie Subaru,nie da się przełożyć tego,na inne marki.To ta specyfika.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV pomimo swoich niedoskonałości prowadzi się bardzo fajnie (oczywiście po sprzedaniu Geolanderów). Mam porównanie z moim Outbackiem, którym jeżdżę codziennie. Raz na tydzień bądź dwa wsiadam w XV żony i mam dużą uciechę z prowadzenia tego auta w zakrętach. Fajnie jeździ do tego po mieście całkiem cicho. 

Kiedy kupowaliśmy XV-a braliśmy pod uwagę głownie Mazdę CX-5, Mercedesa GLA oraz BMW X1. Po jazdach próbnych (wszystkie w ciągu ok 2 tygodni) wygrał XV. Nie tak przestronny jak Mazda i nie tak ciasny jak X1, prowadzi się nie tak byle jak jak mazda i nie tak fajnie jak X1. Za to jest najbardziej kompromisowym z tych aut. Mercedes był w ogóle bez sensu.

Tu podejrzewam wiele się nie zmieniło.

P.S. wtedy nie wiedziałem o hałasie i audio w samochodzie (może by to coś zmieniło a może nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, to tylko moja osobista opinia, która ukształtowała się  20 latach prowadzenia przeróżnych pojazdów. Przecież plastikowe, głośne autko za niewiele ponad 100kpln nie jest szałem czy rewolucją. Uważam jednak, że jest mega przyjemne i ciche w mieście, a tam pokonuje nasz XV 95% przebiegu. Skrzynia jest super, silnik bardzo cichy, widoczność ok, zwrotność ok, ubytki w jezdni i krawężniki niestraszne. Zanim zamówiłem XV analizowałem rynek i oferty i proszę mi wskazać sensowny pojazd za tę kwotę 116kpln ( skóry, automat, 2.0 Pb, 4x4, relingi, navi, keyless itd.) z takim prześwitem. 

Nie zmienię jednak zdania, że Rav4 w konfrontacji z Subaru prowadzi się jak tankowiec, jest maślana i nie czuć w niej tej spójności z kierowcą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest rewolucją i być nie może (bo z jakiej racji) a już napewno za te pieniądze nią nie będzie. Nie prowadzi sie na pewno tez najlepiej i najwspanialej ale pisanie ze tak jak każde inne sprawiedliwą opinią też nie jest, bo wlasnie mało które auto prowadzi sie tak pewnie, przynajmniej w tym przedziale cenowym czy w tej klasie aut. Właśnie prowadzenie jest jego największą zaletą a to że wyłączyć ESP do końca nie można by bączki pokręcić nie jest dla mnie żadnym problemem bo z założenia mojego wychodziło że ma być bezpiecznie i uważam ze tak właśnie jest, nawet wyszło lepiej niż przypuszczałem że będzie.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...