ketivv Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Panowie,jak sie kupuje XV w salonie,to co trzeba jeszcze dokupic do niego w sensie uzytecznosci codziennej? osłona tylnego zderzaka podczas załadunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Skórę bym sobie darował, wygląda fajnie jednak nie jest najwyższych lotów. Poza tym trzymania w zakrętach zero! Lepiej te pieniądze wydać na CVT, wyciszenie, opony albo dobre piwo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 ...a dywaniki ,to trzeba wyblagac,poprosic,czy sa oczywiscie z fabryki juz....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 (edytowane) A do tego kupić na zapas dwie pary dywaników na zmianę, bo zbyt trwałe nie są. Edytowane 13 Października 2016 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andnal Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 (edytowane) ...a dywaniki ,to trzeba wyblagac,poprosic,czy sa oczywiscie z fabryki juz....? Dywaniki dadzą Ci bez problemu jak poprosisz, oczywiście idzie sezon zimowy, a więc opony zimowe. Może uda Ci się podmienić opony letnie fabryczne Geolandry na jakieś lepsze.Walcz również o chlapacze, dobrze by było jeszcze jakby Ci dołożyli listwy boczne... Oczywiście jeśli tych rzeczy nie będzie fabrycznie, a pewnie nie będzię Edytowane 14 Października 2016 przez Andnal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Może powalczyć jeszcze o czujniki parkowania przód / tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis116 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Ja osobiście polecam dywaniki od Forestera III zamiast XV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Panowie,wczoraj zamowilem bialego 2,0,ale z ......cvt......Pojezdzilem obiema skrzyniami,manual mnie b.b. zawiodł.Silnik nie robi szalu,a mam 2.0 w Legacym 165 km,z AT....To inna klasa,sam w sobie....Bilem sie z myslami,Vitare odrzucilem,ale myslalem dlugo.Jedynie zawiodlem sie bagaznikiem autka i jego glosnoscia z tylu przy 120 i w gore....Glosno,wali halasem z nadkoli....Ale,ogolnie super... o Cx5 myslalem,tylko pod katem rodzinnego suva,bo to inna klasa,bagaznik spory,pewnie ciszej,ale....Chcialem miec Subaru kolejne....Zonie sie znow i to spodobalo Subaru.Za miesiac mam nadzieje miec autko....Co powinno sie robic ,w sensie docierania,jazdy,z tak nowym silnikiem?KIedy pierwszy olej przed 1 przegladem trzeba wymieniac,a trzeba?W suzuki każą..a tu? Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis116 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Gratuluje. Ja jeździłem w miarę normalnie ale nie kręciłem wysoko i nie używałem tempomatu. Oleju nie każą wymienić ale ja zmieniłem dla spokoju przy ok 4k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Oleju nie zmienialem silnik nie wybuch nie zatarl sie ani kropli oleju nie bierze. Zgodnie z manualem 1 wymiana oleju po 15k km tylko w h6 po 4 czy 5ciu. Jak chcesz wymien wczesniej bedziesz spal spokojnie. Obecna cvt nie wyje i symuluje zmiane biegow imo bardzo na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 (edytowane) Nie każą wymieniać oleju ale mi zalecali zrobić to po 1.5kkm i do tego czasu nie przekraczać bodajże 4500obr/min i ogolnie jeździć dość łagodnie. Ale jak koledzy pisza to jest zależne od Ciebie. Nie powinno sie nic stać jesli tego nie zrobisz ale napewno przedłuży żywotność silnika jeśli to zrobisz. Nie jestem pewien bo nie mam instrukcji pod ręką ale tam jest chyba tez to napisane. Dla diesla okres docierania był dłuższy i poziom utrzymywanych obrotów chyba niższy. Ta pierwsza wymiana oleju zgodnie z manualem po 15kkm tez jest jakby tu...umowna, bo dotyczy ona używania silnika w warunkach idealnych, czyli w stalej temperaturze zawsze dogrzany, nie przegrzewany, nie poddawany gwałtownym obciążenom itp. Czyli jeśli auto jest użytkowane dość ostro i dodatkowo w naszym klimacie czyli zróżnicowanym to wymiana oleju nie powinna przekraczac 10kkm jesli chce się cieszyć bezawaryjną pracą silnika przez lata. Edytowane 16 Października 2016 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 A czym zalewacie?Ja wierze w AMSoila, Motula,Mobila.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis116 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Zalali Eneos 5w30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 5w30 lotos Quazar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Nawet nie pamietam już chyba Eneos jak u Elvisa116 , jak wrócę do domciu to sprawdzę i napiszę co nalali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 (edytowane) Mobil 1 esp, ale myślę o eneosie ( o ile ten w RP faktycznie będzie oryginalny japoński). Edytowane 16 Października 2016 przez FanSub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Tylko sustina produkowana jest w jp, reszta z gamy produkowana w europie na formule nippon oil. Taka informacje otrzymalem od oficjalego importera zreszta cala korespondencje udostepnilem kiedys w dziale olejowym, lacznie z otrzymanymi nazwami baz olejowych i modyfikatorow tarcia. Kazdy olej regularnie wymieniany bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Olej obowiązkowo trzeba wymienić po dotarciu silnika , kiedy to nastąpi to kwestia sporna ale faktem jest że każdy mechanizm podlega procesowi docierania , do tego dochodzi nie wiadomy olej zalewany w fabryce . Jeżeli ktoś pisze że oleju nie trzeba wymieniać po dotarciu tzn, że nie ma żadnej wiedzy oraz doświadczenia technicznego . Najlepiej zdjąć miskę olejową i wyczyścić magnes z opiłków bo jest ich zawsze tam pełno . W czasie docierania silnika ale też innych mechanizmów mamy 2 zagrożenia . Najpoważniejsze to przeciążenia występujące z powodu ponadnormatywnych oporów oraz przegrzania który jest efektem dużego oporu . Dlatego w całkowicie nowym silniku nie wolno wykonywać gwałtownego przyspieszania a w późniejszej fazie docierania utrzymywać stałych wysokich obrotów jak ktoś chce znowu się kłócić str 25 https://books.google.pl/books?id=SiSwo0scDb8C&lpg=PA29&dq=zu%C5%BCycie&hl=pl&pg=PA25#v=onepage&q&f=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Jeżeli ktoś pisze że oleju nie trzeba wymieniać po dotarciu tzn, że nie ma żadnej wiedzy oraz doświadczenia technicznego . Nie ma obowiązku wymiany zaraz po pierwszej fazie docierania czyli po 1.5kkm dla 2.0 benzyny ale jest zalecane a to juz powinno dać do myślenia. Chyba to wszystko jest mocno juz OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Ja juz niemam Subaru. W sumie szkoda. Moze kiedys... Jak service bedzie w koncu normalny a czesci dostepne do 5 dni a nie tygodni. Narazie znowu docieram Astre ST. "Mini-Turbo" 1,4 / 110 KW Ciekawe jak to pojedzie. Pierwsze wrazenie bardzo OK Koniec z wozeniem psa w srodek lasu... Olej idzie do beczki po 1000-2000 km Edytowane 17 Października 2016 przez J23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Nie ma obowiązku wymiany zaraz po pierwszej fazie docierania czyli po 1.5kkm dla 2.0 benzyny ale jest zalecane a to juz powinno dać do myślenia. Wszystko jest w manualu. Uważam,że nie ma co być mądrzejszym od inżynierów Subaru,którzy tego manualna napisali i należy postępować zgodnie z tym co jest w nim napisane i tak też robię. Moim zdaniem gdyby wymiana oleju dla silników h4 była konieczna byłoby to ujęte w książce serwisowej ( jak jest dla silników h6) oraz byłaby warunkiem zachowania gwarancji. Jeżeli ktoś pisze że oleju nie trzeba wymieniać po dotarciu tzn, że nie ma żadnej wiedzy oraz doświadczenia technicznego Nie musi miec takiej wiedzy bo wszystko opisane ma w manualu. Po to zresztą dostaje się instrukcje do jakiejkolwiek rzeczy którą się kupuje, żeby nauczyć się ją obsługiwac itp. Na pewno dodatkowa wymiana oleju silnikowi nie zaszkodzi a właściciel będzie spał spokojnie Edytowane 17 Października 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Znów małą burzę wywołałem.....;-) Na pewno dodatkowa wymiana oleju silnikowi nie zaszkodzi a właściciel będzie spał spokojnie Załączone miniaturki To jest tak,jak z tym,że moja Żona nie rozumie,po co Legacy stoi w garażu.....Po co Ci drugie Subaru.?!!!......Nie mam i nie miałem drugiej i dwóch żon,ale mam nadzieję,że w listopadzie bedę mieć nie drugie,bo drugie będzie,ale dwa Subaru jednocześnie . :-) Edytowane 17 Października 2016 przez lookita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Wymieniamy olej w celu usunięcia z niego osadów które mogły by porysować np panewki silnika . Panewka w początkowym stadium rozruchu silnika pracuje na sucho (do czego jest dostosowana ) jeżeli będą tam jakieś opiłki to zwyczajnie dojdzie do porysowania . Producent wychodzi z założenia że wszystkie opiłki zbierze magnes a nawet jeśli nie to możliwe problemy wynikną długo po okresie gwarancyjnym . Opłaca się wymieniać olej po dotarciu oczywiście jedynie wtedy kiedyś ktoś planuje dłużej jeździć autem niż 5 lat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Magnes magnesem ale w aucie masz również filtr oleju który po cos jednak w aucie jest montowany. Dobra koniec OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toimi Opublikowano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Olej obowiązkowo trzeba wymienić po dotarciu silnika , kiedy to nastąpi to kwestia sporna ale faktem jest że każdy mechanizm podlega procesowi docierania , do tego dochodzi nie wiadomy olej zalewany w fabryce . Jeżeli ktoś pisze że oleju nie trzeba wymieniać po dotarciu tzn, że nie ma żadnej wiedzy oraz doświadczenia technicznego . Najlepiej zdjąć miskę olejową i wyczyścić magnes z opiłków bo jest ich zawsze tam pełno . W czasie docierania silnika ale też innych mechanizmów mamy 2 zagrożenia . Najpoważniejsze to przeciążenia występujące z powodu ponadnormatywnych oporów oraz przegrzania który jest efektem dużego oporu . Dlatego w całkowicie nowym silniku nie wolno wykonywać gwałtownego przyspieszania a w późniejszej fazie docierania utrzymywać stałych wysokich obrotów jak ktoś chce znowu się kłócić str 25 https://books.google.pl/books?id=SiSwo0scDb8C&lpg=PA29&dq=zu%C5%BCycie&hl=pl&pg=PA25#v=onepage&q&f=false To chyba pomyliłeś silnik Subaru z Fiatem 125p. Wymiana oleju po "dotarciu" potrzebna jest głównie tzw ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się