Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

w uzupełnieniu - auto raczej "dotarte" bo przebieg 45ooo. Nie uważam, że te 9,8 to jakieś nadmierne spalanie.

Rozumiem, że niektórzy fantazjują, zarówno na temat czasu pokonywania odległości - np. jeszcze "starą ósemką" trasa Wawa - Wrocław w 2 godziny (słyszałem wielokrotnie tego typu opowieści), jak i na temat innych możliwości własnych i własnego auta.

Myślę, na podstawie innych podróży, że przy prędkościach  130 km/h i też z boxem na dachu byłoby w granicach 9 l/100km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślę, na podstawie innych podróży, że przy prędkościach 130 km/h i też z boxem na dachu byłoby w granicach 9 l/100km

potwierdzam. Bez boxa 0,5 litra mniej.

 

 

np. jeszcze "starą ósemką" trasa Wawa - Wrocław w 2 godziny (słyszałem wielokrotnie tego typu opowieści)

również słyszałem ze sie dalo ale podobno tylko nocą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do pytania zawartego w temacie, to właśnie (wy)kupiłem moje XV. Miałem oddać w leasingu i wziąć inny, bo po trzech latach mi się jakoś zachciało automatu, ale stwierdziłem, że z obecnej oferty Subaru nic do mnie nie przemawia tak, jak właśnie poprzedni model XV, którym jeżdżę.

 

Nowy model jest zbyt cukierkowaty (przedni zderzak i tylne światła do mnie nie przemawiają). Forester SBD CVT? Przymierzałem się, próbowałem, ale nie zdecydowałem. Levorg za niski, za głośny, z fotelami, które są dla mnie za wąskie. 

 

Summa summarum - XV jest optymalnie skrojony pod moje potrzeby, więc czekam na możliwe połączenie: XV 1.6 DIT 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV 2.0i turbo :

 

 

to trwałość silnika jest tragiczna

tego to na razie jeszcze nikt nie wie.  1,6 dit to silnik fb16 czyli blizniak(tylko ze z turbo+ wtrysk bezpośredni) jednostki fb20 montowanej w xv/forku. Moze sie okazac ze nieduże doładowanie do 0,4 bara ( soft turbo) bedzie znosil nawet dobrze. Pewnie takich projektów troche powstanie bo ludzie zza wielkiej wody też domagają się mocniejszego XV - takie wnioski wysnułem czytajac subaruxvforum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdym zyskanym koniem od tego co przewidział producent to % spadku trwałości .

Podam ciekawy przykład , brabus wgrywa chip tunig do niektórych swoich pojazdów i te kilka koni różnicy rozwala turbiny i zaspawuje szpilki w kolektorze .

Nic podobnego ze szpilkami w normalnych wersjach sie nie dzieje a mowa tu poważnym tunerze a nie mirasowi z garażu co dokłada turbo .

 

Piszesz że 1.6 dit to bliźniak fb16 ale bezpośredni wtrysk to są 2 dekady rozwoju technologicznego różnicy tak więc te silniki nie mają wiele wspólnego oprócz producenta .

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piszesz że 1.6 dit to bliźniak fb16 ale bezpośredni wtrysk to są 2 dekady rozwoju technologicznego różnicy tak więc te silniki nie mają wiele wspólnego oprócz producenta

w nowej imprezie ktora do sprzedaży ma wejsc w grudniu 2016 w USA fb20 ma  już  miec wtrysk bezpośredni. Masz racje wtrysk bezpośredni a wielopunktowy to 2 różne technologie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to lipa

bo ja bym nie chciał bezpośredniego w silniku nie doładowanym , spalanie może o te 0,5 l mniejsze ale ile problemów z paliwem a już szkoda gadać jak się coś posypie .

Nawet coś tak prostego jak sonda lambda są inne , w pośrednim mamy dwustanową a bezpośrednim szerokopasmową . 

Dwustanową można diagnozować zwykłym multimetrem po napięciu za 50 zł  a szerokopasmową tylko testerem za xxxxxx złoty :)

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo ja bym nie chciał bezpośredniego w silniku nie doładowanym , spalanie może o te 0,5 l mniejsze ale ile problemów z paliwem a już szkoda gadać jak się coś posypie .

 

Chyba trochę przesadzasz - jakie problemy z paliwem? Mam w firmie kijanki wolnossące z bezpośrednim wtryskiem i jak na razie nie ma z nimi najmniejszych problemów - przebieg w okolicach 80 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Impreza wydaje się jakby była autem o klasę mniejszym.

 

wymiarami nadwozia to są takie same auta

 

Impreza HB jest większa od takich kompaktów jak Golf, Focus HB czy nowa Astra

 

przy czym w przypadku Subaru odrobinę przestrzeni (długości) jest "zmarnowane" na układ napędowy

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ostatnio okazję dobrze się przyjrzeć XV i przejechać chwilkę.

Niestety jeśli chodzi o wnętrze nie za wiele dobrego można powiedzieć.

Taki twardy plastik, w kiepskim wydaniu. Ten w Legacy my10 przynajmniej mimo że twary, dość miły w dotyku.

Bardzo surowo.

Napęd jak zawsze w subaru ok, ale silnik....kolega ma ten 1.5l 

No nie powinno się robić już takich zestawień.

Pewnie przez tę wersję, która mi wpadła w ręce ocena niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...