Jump to content
Toimi

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

Recommended Posts

Z tego, co piszą ci ludzie, to nie o opony tu chodzi tylko o napęd. Po zmianie opon sytuacja poprawiała się ponoć bardzo nieznacznie. Opisują sytuacje, w których na śniegu i lodzie wyprzedzają ich wszyscy, niezależnie od tego, na jaką oś mieli napęd.

 

Jedna osoba opisuje tylko sytuację, w której serwis Subaru pomógł i nie była to zmiana opon:

"We took our car to Groove Subaru in Denver and they said the rear alignment was slightly off (didn't get the before and after readings) but they returned it to spec and believed it should take care of the problem. It just so happened it was icy after that and I loaded up the back end with about 300 lbs, simulating passengers in the back seat, which we had both times we experienced the ghostwalking. Went 70 mph on a very slick highway and the problem was gone! Very relieved and thank you Groove Subaru!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najsłabszą stroną napędu XV jest elektronika, która zamiast pomagać przeszkadza. Nie odłączalne ESP to jedno, a koncepcja napędu z CVT to drugie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najsłabszą stroną napędu XV jest elektronika, która zamiast pomagać przeszkadza. Nie odłączalne ESP to jedno, a koncepcja napędu z CVT to drugie.

Wejdę w dyskurs, ta "zła" elektronika wcale nie jest taka zła, działa jak w większości aut na rynku, "nadpobudliwe" tylna oś często wzbudza ESP zbyt wcześnie ale ogólnie całość działa jakby to powiedzieć - zwyczajnie.

 

Odłączyć systemu ESP dzisiaj w większości przypadków już się nie da, trzeba jednocześnie też pamiętać, że ta sama elektronika nam też sprzyja np. praca eLSD.

 

tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

może cos po prostu było nie ok z pierwszymi modelami aut z cvt - bo zapewne takie są wybierane w głównej mierze w USA. Nalezy pamiętac ze rozwiązanie napedu aut z CVT jest zupełnie inne niż aut z manualną skrzynia biegów. Auta z cvt mają mokre wielopłytkowe sprzęgło ciernie (sterowne elektroniczne) - jak haldex , natomiast auta z manualna skrzynią posiadają centralny mechanizm różnicówy ze sprzęgłem wiskotycznym - czyli rozwiąznie z którego znane jest Subaru na całym swiecie. Ostatnio czytałem opinie/ogladalem na youtub'ie testy nowych Subaryn w którym prezenterzy twierdzą  ze Subaru z CVT zachowują się bardziej jak "przednionapedówki"- ile w tym prawdy nie wiem.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawe jest to, co piszecie. Zastanawiam się jak to się ma do wcześniej wpisywanego napędu do atutów auta. Nikt już nie uważa, że to auto się jednak dobrze prowadzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gokus nie obraz sie ale uwazam ze dyskusja która rozpocząłeś jest bez sensu i bez celu. Jeżeli chcesz kupic XV to pojdz do salonu/komisu i popros o jazde próbną zwaracjac uwage na prowadzenie i wszystkie aspekty które zostały poruszone w tym dziale. To ty bedziesz jezdził tym autem ( o ile je kupisz ) a nie nieznajomi z internetu. Zdanie uzytkowników tego forum / forów zagranicznych już znasz. Pora wyrobić sobie swoje m.in jazdą testową.  Auto ze skrzynia manualną na dobrych oponach prowadzi się bardzo dobrze.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest z XV, natomiast OBK z CVT prowadzi się po śniegu bardzo dobrze. Nie widzę większych różnic przy normalnym dynamicznym użytkowaniu w porównaniu do OBK z manualem. Natomiast ruszanie na śląskim pod duże wzniesienia w wykonaniu CVT + X-mode, to jest mistrzostwo świata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety XV z CVT nie posiada funkcji X mode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas, pewnie masz trochę racji. Jeździłem XV po ulicy. Na razie nie ma śniegu. Wątpię też, żeby obecny właściciel pozwolił mi stosować auto w trudnych warunkach. Stąd moje pytania.

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wydaje mi sie zeby XV którym jezdziłes był jedynym XV'em w Polsce - masz salony, komisy itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatniej zimy, choć mało śnieżnej, miałem okazję być jedynym, który na skrzyżowaniu pod górkę sprawnie wystartował po zapaleniu zielonego światła.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjąłem decyzję o zakupie XV 2.0i. Będę mógł się niebawem Wam odwdzięczyć swoimi spostrzeżeniami. Dzięki za wszystkie podpowiedzi, te za i te przeciw.

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje bardzo dobra decyzja

Share this post


Link to post
Share on other sites

manual czy CVT?

CVT

:ok:

Zobaczymy

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z powodu na zly service i katastrofalne zaopatrzenie w czesci zamienne (Europa) nie kupil bym zadnego samochodu marki Subaru mieszkajac poza Japonia lub USA.

 

Pozatym jakosc materialow uzytych w tych autach to jakies muzeum.

Zardzewiale sruby w aucie ktore soli nie widzialo,

plastiki jak z korkow po sikaczu (Kofix ?)

Dywany jak koce malarskie itd, itp.

 

Ale...

Radosc z jazdy jest.

... tyle, ze po wizytach w aso natychmiast rozgladam sie za srodkami uspakajacymi.

 

Reaguje alergicznie na lenistwo.

 

Pierwsze i ostatnie Subaru.

Chyba ze sie jakosc servisu  poprawi lub znowu mnie gdzies poza europe wywieje.

Edited by J23

Share this post


Link to post
Share on other sites

- to tak krótko po Chorwacji: trasa w sumie 2554 km - zużycie średnie z całości, w/g komputera rzecz jasna, 9,8 l/ 100, prędkości na autostradach od 130 km/h zależnie od warunków wszelkich; tak w granicach 100 km zrobione w wąskich, stromych, piaszczysto - leszowo- kamienistych także drogach i dróżkach (zużycie z trasy do plaży ca. 4 km w jedną stronę.....nawet nie będę pisał). Oczywiście  XV zapakowany do pełna, 4 osoby dorosłe na pokładzie, box na dachu.

 

 

 

BTW trasa kilka lat temu zrobiona Foresterem 2D (pisałem o tym na forum) - zużycie bodajże 7,6 l/100

Edited by Robgas44
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety XV podczas jazdy autostradą z prędkościami powyżej 130km/h, tak bliżej 150, pali już ok 10 l/100km (z dystrybutora). Moja ponad 200 konna BMW, ze stałym napedem 4x4, paliła w trasie mniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie cos  duzo. W tym roku trasa Wroclaw-Chorwacja -Czarnogóra-Wrocław 3900 km srenie 8,2 autostrada tempomat na 140km/h w Cro i Czarnogórze przepisowo.( w aucie 4 dorosłe osoby + bagażnik na full)


bez boxa.


bo chyba byśmy wrócili głusi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii spalania w trasie .... 1700 km. Prędkości raczej przelotowe 90-120 km /godz. Spalanie 7 l. Bez szaleństwa to auto jest oszczędne lecz jak  @Elvis116 pisze .... powyżej 130 robi się pod 9 litrów.

Diesel przy takim stylu jazdy miałby 5,5 .... ale miałem dwie wymiany silnika  ;-) 

Przebieg 48000 CVT.

(tak nawiasem ...poprzedni właściel sprzedał mi XV MY12  ... przez dwa miesiące zrobiłem prawie 10 000 km ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To się nazywa miłość, 2 uszkodzone silniki a kolega @Aigle dalej kupuje Subaru ;) Już wprawdzie nie diesla tylko benzynę ale jednak...

To prawda, w granicach 90-120 to auto jest bardzo oszczędne (jak na stałe 4x4 oczywiście), ale powyżej, załadowane, moje spala nawet powyżej 9ciu litrów /100km.

To auto jest robione głównie na USA i inne tego typu kraje. Tam się zachwycają że ma dobry miles per galon ale tam się jeździ po autostradach na ogół ok 110. 120 to już szaleństwo i tylko w niektórych stanach można.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to kwestia jeszcze dotarcia... Mój ma ok 6000 km.

Ten mały przebieg to istotny czynnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...