DONPHEONE Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 WITAM. PYTANIE BRZMI:JAK ZDEMONTOWAĆ ZACISK Z JEDNYM TŁOCZKIEM(IMPREZA GC KOMBI 2.0 115KM,1995ROK),Z GÓRNEJ PROWADNICY??? DOLNA TO SIE NORMALNIE WYKRĘCA,A GÓRNA JAKĄŚ MA GUMKĘ NA KOŃCU I ŻADNEGO SZEŚCIOKĄTA POD KLUCZ... HELP!!! I PROSZĘ NIE KRZYCZEĆ BO MŁODYJESZCZE JESTEM... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Jeśli dobrze myślę to dolną odkręcasz, odchylasz zacisk gdzie osią obrotu jest górna prowadnica i ściągasz zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 PROSZĘ NIE KRZYCZEĆ Sam na nas na "dzień dobry" nakrzyczałeś DUŻYMI LITERAMI, a my ślepi ani głusi nie jesteśmy. Hamulec składa się z jarzma (patrząc na to górne jarzmo - dolne otwory to mocowanie do piasty, górne go otwory, w które wchodzą prowadnice zacisku): Oraz zacisku przykręcanego do jarzma: Całość skręcona razem: Odkręcając śruby zaznaczone powyżej możesz odkręcić sam zacisk (w subaru to nie 10 ;-) ) Czasem widywałem takie gumowe osłonki (np w fordach) zakładane jakby na śruby mocujące zacisk, z plastikowym korkiem, który trzeba było wyjąć. Tylko wtedy śruby były imbusowe... Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to możliwe, że nie możesz znaleźć tej śruby... http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61927-hamulce-objasnienie-roznic/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Nie na Was,tylko do Was krzyczałem żeby mnie było słychać dobrze... Kurde, w moim zacisku ta górna nie ma łba 6-ktg-tylko jakąśokrągłą zaślepkę stalową z małym gumowym "korkiem". Zacisk po odkręceniu dolnej śruby dość łatwo się "obraca" góra-dół, natomiast ni pyty nie chce zejść... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 @@DONPHEONE, wrzuć fotkę tego Twojego problemu bo tak jak @Qba25 nie wiem co Ci tak może trzymać ten zacisk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Miałem w Legacy jedno tłok ale śruba była na dole i u góry. Może pod tym plastikiem jest jakiś łeb śruby. A z drugiej strony jarzma jest sześciokąt na klucz 14 aby przytrzymac przy odkręcaniu prowadnic na tej górnej prowadniczce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Kurde, w moim zacisku ta górna nie ma łba 6-ktg-tylko jakąśokrągłą zaślepkę stalową z małym gumowym "korkiem". Spróbuj wyciągnąć ten "korek", może pod nim jest łeb imbusa. Jeśli masz kanał weź latarkę, poświeć i spojrzyj od środka. Jeśli nie masz kanału... podnieś auto, ściągnij koło, obróć kierownicę na maksa w przeciwną stronę, niż ta, z której masz ten problem i popatrz z latarką "od środka". Uważaj, czy masz dobrze podłożone auto. Możesz też wykorzystać lusterko... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Kurde, w moim zacisku ta górna nie ma łba 6-ktg-tylko jakąśokrągłą zaślepkę stalową z małym gumowym "korkiem". Spróbuj wyciągnąć ten "korek", może pod nim jest łeb imbusa. Jeśli masz kanał weź latarkę, poświeć i spojrzyj od środka. Jeśli nie masz kanału... podnieś auto, ściągnij koło, obróć kierownicę na maksa w przeciwną stronę, niż ta, z której masz ten problem i popatrz z latarką "od środka". Uważaj, czy masz dobrze podłożone auto. Możesz też wykorzystać lusterko... KURDE, ALE WYWIJAM,KLIKNĄŁEM NIECHCĄCY JAKIŚ CZERWONY KWADRACIKL I DAŁEM -1 SORRY PO 100KROĆ!!!,DA SIĘ TO COFNĄĆ??? To może sprawę ułatwi( wiem,wiem że powinienem od fotek zacząć...) Na tej z moim paluchem, pod gumką jest 6-kt-to może to trzeba odkręcać??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 (edytowane) Przecież obok tego "korka" masz śrubę trzymającą jarzmo. Trzecie zdjęcie, dwie najgłębiej schowane śruby z tego co pamiętam na klucz 14. Edytowane 11 Stycznia 2014 przez Marcin Domanski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Czyli zdejmować razem z jarzmem trzeba? Przeszło mi to przez myśl, ale nie będę świrował pawiana-AMATOR jestem... A z jarzma jak wyjąć zacisk puźniej? Muszę ogarnąć porwaną gumkę na tej górnej prowadnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Bez paniki. Odkręcasz dwie wspomniane śruby, wężyk i wyciągasz całość. Jak masz już zacisk na stole to odkręcasz dolną śrubę prowadnicy(chyba masz ją już odkręconą!?) otwierasz zacisk i go rozsuwasz. Tam gdzie jest ten "korek" nie ma śruby. Zacisk skręcony jest na jednej. Ps. mam takie nowe gumki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Dzięki, jutro chyba podziałam. Gumki mam, kupiłem dwa zestawy naprawcze,mam nadzieje że będą pasowały... Jakby co będe was dalej męczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 I jak udało Ci się ściągnąć ten zacisk? Wciśnij pedał hamulca i zablokuj go jakąś rurą o fotel czy czymś podobnym. Wtedy nie będzie płyn się lał gdy odkręcisz przewód hamulcowy od zacisku A sam zacisk wychylasz do góry a później go przesuwasz w bok i z prowadnicy jarzma on wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Ja używałem zacisku stolarskiego swego czasu do zaciskania przewodu co by nie ciekło. Ale przy okazji zrobienia zacisku warto może płyn wymienić jak już nieładnie wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 A sam zacisk wychylasz do góry a później go przesuwasz w bok i z prowadnicy jarzma on wychodzi. No właśnie z dolnej prowadnicy zdjąłem zacisk ,wyjąłem klocki,oczywiście odchylałem do góry-gibałem na boki ,a zejść nie chciał. Będe próbował zdjąć z jarzmem. Aha no i płyn oczywiście nowy aplikuje... no i jeszcze klocki+tarcze. Generalnie słabo dziś z czasem więc odpuściłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 To może młotkiem puknij w niego bo być może zapiekło prowadnice i nie chce wyjść. Często się tak dzieje jak gumki są pęknięte i wszystko tam koroduje i zapieka. Dziś niedziela pora relaksu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam. Dziś znalazłem wreszcie trochę czasu i ogarnąłem hamowanie. Rzeczywiście w tym lewym zacisku górna prowadnica zapieczona jak siemasz-bez młota nie robota.hehe. Zaciski zregenerowane.Tarcze,klocki i płyn nowe. Mam nadzieje że będzie git. Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki. Panowie jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy niespi....nabożeństwa. Hamulce odpowietrzyłem w kolejności: PP LT LP PT Czyli chyba tak jak z ABSem,a u mnie takowego brak. Czy trzeba poprawiać we właśćiwej kolejności,dodam że pedał hamulca sztywny,i stoi wysoko tak jakby wsjo grało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Nic nie musisz poprawiać tak też jest poprawnie Byłby problem gdyby w przewodach nie było płynu a Ty tylko zaciski odkręciłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DONPHEONE Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 To git!Kamień z serca. Jeszcze raz dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się