Jump to content

Outback 2.5 2008 Manual nie.turbo -sprzęgło konwersja dwumasy na stałe


Remian
 Share

Recommended Posts

Witam !

 

 

Auto jak w temacie Subaru outback 2008 2.5 benyzna nie turbo 127 kw

vin: JF1BP9LKB8G098178

 

 

Nie chodzi mi o zastanawianie się tu nad słusznością, wadami, zaletami itp. o tym naczytałem się już w innych tematach.

 

 

Poszukuje kompletnego zestawu do takiej zamiany - kompletne sprzęgło + koło zamachowe 1masowe + potrzebne dodatki do operacji podmiany.

 

 

Lub poszukuje miejsca najlepiej w okolicy Poznania gdzie takiej operacji można dokonać (poza ASO oczywiście ;) )

 

 

Spędziłem sporo czasu na necie i wyszperałem kilka zestawów na ebay ale

wygląda na to że nie pasują lub mogą nie pasować (trochę ryzyko targać z tak daleka)

w Polsce znalazłem jakąś konwersje na allegro ale od tygodnia nie mogę się doprosić gościa żeby potwierdził czy ma i czy będzie pasowało.

 

 

Jest wiele dostępnych podmianek dla boxer diesel. A dla mojego akurat nic nie mogę utrafić.

 

 

Może ktoś przeprowadzał już taką operację w takim aucie i wie co gdzie jak i za ile.

 

 

Pozdrawiam !

Edited by Remian
Link to comment
Share on other sites

Na obilem cos takiego w legacy z 2004 na czesciach Subaru. Z tego co wiem, to w Obk'u 08 powinna byc ta sama dwumasa I sprzeglo co w moim. Generalnie jestem bardzo zadowolony - nie doswiadczam zadnych negatywnych efektow. Wszystko opisalem w odpowiednim watku, jak szukales dobrze to juz go przeczytales. Radze czesci kupic w ASO, w porownaniu do dwumasy nie wychodza tak drogo I nie ryzykujesz, ze cos nie bedzie pasowac jak juz zrzucisz skrzynie.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

No więc gość z allegro jednak poszukał i stwierdził że ma to czego mi potrzeba ;)

 

Dzisiaj dostałem paczuszkę z takim zestawem :

 

-tarcza sprzęgła 30100aa851 (disk compl-clutch)

-docisk sprzęgła 30210aa590 (cover cp-clutch)

-koło zamachowe 12342aa061 (ay-flex)

-łapa sprzęgła 30531aa220 (fork, clutch release)

-łożysko 30502aa051 (bearing, release)

-8x śruby 800410020 (bolt-skt 10x24x17)

-2x zapinka 30539aa000 (clip-cch sleeve)

 

Na poniedziałek mam umówioną wymianę.

Mam nadzieję że wszystko przypasuje :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No więc gość z allegro jednak poszukał i stwierdził że ma to czego mi potrzeba ;)

 

Dzisiaj dostałem paczuszkę z takim zestawem :

 

-tarcza sprzęgła 30100aa851 (disk compl-clutch)

-docisk sprzęgła 30210aa590 (cover cp-clutch)

-koło zamachowe 12342aa061 (ay-flex)

-łapa sprzęgła 30531aa220 (fork, clutch release)

-łożysko 30502aa051 (bearing, release)

-8x śruby 800410020 (bolt-skt 10x24x17)

-2x zapinka 30539aa000 (clip-cch sleeve)

 

Na poniedziałek mam umówioną wymianę.

Mam nadzieję że wszystko przypasuje :)

 

U mnie byly to jednak inne elementy:

tarcza - 30100AA870

docisk - 30210AA620

kolo zamachowe - 12342AA90

lozysko - 30502AA051 (to samo)

Sruby - 800610740

 

Numeru lapy nie pamietam.

Wyglada na to, ze ten zestaw o ktorym mowisz jest kompletnie inny. Mam nadzieje, ze bedzie pasowac. Jaka cena calosci zestawu?

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

No więc wszystko pasowało ! ;)

 

Operacja trwała 2 dni przy okazji wymieniono olej w skrzyni.

 

Przejechane na razie jakieś 30 Km i wygląda na to że działa jak należy.

 

Zestaw a allegro kosztował 2800 + 16 przesyłka, praca z wymianą oleju i olejem 480.

 

Nie mam porównania nie wiem czy drogo czy tanio.

 

Aso proponowało około 4600.

 

Generalnie Mogę polecić gości którzy mi to robili (wcześniej w innym outbacku z 2006 robili mi rozrząd i też wszystko ok).

 

Gość z allegro też się spisał więc go też mogę polecać ;)

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

No więc wszystko pasowało ! ;)

 

Operacja trwała 2 dni przy okazji wymieniono olej w skrzyni.

 

Przejechane na razie jakieś 30 Km i wygląda na to że działa jak należy.

 

Zestaw a allegro kosztował 2800 + 16 przesyłka, praca z wymianą oleju i olejem 480.

 

Nie mam porównania nie wiem czy drogo czy tanio.

 

Aso proponowało około 4600.

 

Generalnie Mogę polecić gości którzy mi to robili (wcześniej w innym outbacku z 2006 robili mi rozrząd i też wszystko ok).

 

Gość z allegro też się spisał więc go też mogę polecać ;)

 

Pozdrawiam!

Hm. dwa dni to troche dlugo. Zazwyczaj potrzeba 5-6 godzin. Po 30 km to raczej trudno jest stwierdzic na 100 % czy wszystko jest ok. Poczekaj az przejedziesz z 5-10 tys. Cena z ASO troche dziwna, mnie kosztowalo wszystko okolo 2800 (przeliczajac funty na zlotowki) i pamietam, ze w ASO ten sam zestaw wychodzil troche taniej. Oby wszystko teraz smigalo jak nalezy.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Części jak poszukałem teraz po numerach na e-bay lub subarupartswebsite można zorganizować za ok 2000 zl tyle że jak zamawiałem to nie znałem jeszcze numerów więc nie wiedziałem czego szukać ;) Na przyszłość może komuś ten temat się przyda ;)

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Jedno masa wytrzyma dłużej czy tyle samo co dwumasa?

Co do ceny to ile można zaoszczędzić?

Z tego co ja wiem, to dwumasa jest drozsza od zwyklego kola o przynajmniej 2tys. zl. Zwykle kolo zazwyczaj starcza na cale zycie auta, no chyba ze ktos upala ostro, ale to i tak przezyje kilka zestawow sprzegla.

Link to comment
Share on other sites

U mnie było ok 175 tyś. Dwumasa już zaczynała ćwierkać jak był zimny. 1 masa tańsza choć widziałem kola 2 mas po ok 2000 zl (może mi się wydaje może to była regenerowana). Ale właśnie nieśmiertelność 1 masowego mnie przekonała. Maiłem jeszcze nadzieje na jedno ... że lepiej się będzie ruszało ... ale tu szału niema jest prawie tak jak było. Nadal mam generalnie problem jak chce szybko ruszyć :) Nie zniknął też problem z poszarpywaniem przy puszczeniu gazu na niskich biegach. Miałem nadzieje że to jakiś luz na tym kole.

 

ed. A generalnie przyczyną całej operacji było to że skończyło mi się sprzęgło ... już się ślizgało na biegach 3,4,5

Edited by Remian
Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem zaczyna się od cichego popiskiwania gdy jest wciśnięty pedał sprzęgła "ćwierkania" (u mnie na zimnym...potem zanikało). Potem to podobno narasta aż staje się nie do zniesienia.

A potem pewnie coś się rozpada bardziej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

To ja odgrzeje kotleta ;) 

Muszę wymienić na pewno łożysko oporowe i chyba przy okazji zrobię konwersję bo zamierzam kilka ładnych lat pojeździć.

Mam pytanie odnośnie koła jednomasowego. Obiło mi się o uszy, że koło pasuje od innych modeli (np. Impreza WRX). Prawda to?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...