Remian Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 (edytowane) Witam ! Auto jak w temacie Subaru outback 2008 2.5 benyzna nie turbo 127 kw vin: JF1BP9LKB8G098178 Nie chodzi mi o zastanawianie się tu nad słusznością, wadami, zaletami itp. o tym naczytałem się już w innych tematach. Poszukuje kompletnego zestawu do takiej zamiany - kompletne sprzęgło + koło zamachowe 1masowe + potrzebne dodatki do operacji podmiany. Lub poszukuje miejsca najlepiej w okolicy Poznania gdzie takiej operacji można dokonać (poza ASO oczywiście ) Spędziłem sporo czasu na necie i wyszperałem kilka zestawów na ebay ale wygląda na to że nie pasują lub mogą nie pasować (trochę ryzyko targać z tak daleka) w Polsce znalazłem jakąś konwersje na allegro ale od tygodnia nie mogę się doprosić gościa żeby potwierdził czy ma i czy będzie pasowało. Jest wiele dostępnych podmianek dla boxer diesel. A dla mojego akurat nic nie mogę utrafić. Może ktoś przeprowadzał już taką operację w takim aucie i wie co gdzie jak i za ile. Pozdrawiam ! Edytowane 5 Stycznia 2014 przez Remian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Na obilem cos takiego w legacy z 2004 na czesciach Subaru. Z tego co wiem, to w Obk'u 08 powinna byc ta sama dwumasa I sprzeglo co w moim. Generalnie jestem bardzo zadowolony - nie doswiadczam zadnych negatywnych efektow. Wszystko opisalem w odpowiednim watku, jak szukales dobrze to juz go przeczytales. Radze czesci kupic w ASO, w porownaniu do dwumasy nie wychodza tak drogo I nie ryzykujesz, ze cos nie bedzie pasowac jak juz zrzucisz skrzynie. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remian Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 No więc gość z allegro jednak poszukał i stwierdził że ma to czego mi potrzeba Dzisiaj dostałem paczuszkę z takim zestawem : -tarcza sprzęgła 30100aa851 (disk compl-clutch) -docisk sprzęgła 30210aa590 (cover cp-clutch) -koło zamachowe 12342aa061 (ay-flex) -łapa sprzęgła 30531aa220 (fork, clutch release) -łożysko 30502aa051 (bearing, release) -8x śruby 800410020 (bolt-skt 10x24x17) -2x zapinka 30539aa000 (clip-cch sleeve) Na poniedziałek mam umówioną wymianę. Mam nadzieję że wszystko przypasuje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 No więc gość z allegro jednak poszukał i stwierdził że ma to czego mi potrzeba Dzisiaj dostałem paczuszkę z takim zestawem : -tarcza sprzęgła 30100aa851 (disk compl-clutch) -docisk sprzęgła 30210aa590 (cover cp-clutch) -koło zamachowe 12342aa061 (ay-flex) -łapa sprzęgła 30531aa220 (fork, clutch release) -łożysko 30502aa051 (bearing, release) -8x śruby 800410020 (bolt-skt 10x24x17) -2x zapinka 30539aa000 (clip-cch sleeve) Na poniedziałek mam umówioną wymianę. Mam nadzieję że wszystko przypasuje U mnie byly to jednak inne elementy: tarcza - 30100AA870 docisk - 30210AA620 kolo zamachowe - 12342AA90 lozysko - 30502AA051 (to samo) Sruby - 800610740 Numeru lapy nie pamietam. Wyglada na to, ze ten zestaw o ktorym mowisz jest kompletnie inny. Mam nadzieje, ze bedzie pasowac. Jaka cena calosci zestawu? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remian Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 No więc wszystko pasowało ! Operacja trwała 2 dni przy okazji wymieniono olej w skrzyni. Przejechane na razie jakieś 30 Km i wygląda na to że działa jak należy. Zestaw a allegro kosztował 2800 + 16 przesyłka, praca z wymianą oleju i olejem 480. Nie mam porównania nie wiem czy drogo czy tanio. Aso proponowało około 4600. Generalnie Mogę polecić gości którzy mi to robili (wcześniej w innym outbacku z 2006 robili mi rozrząd i też wszystko ok). Gość z allegro też się spisał więc go też mogę polecać Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 No więc wszystko pasowało ! Operacja trwała 2 dni przy okazji wymieniono olej w skrzyni. Przejechane na razie jakieś 30 Km i wygląda na to że działa jak należy. Zestaw a allegro kosztował 2800 + 16 przesyłka, praca z wymianą oleju i olejem 480. Nie mam porównania nie wiem czy drogo czy tanio. Aso proponowało około 4600. Generalnie Mogę polecić gości którzy mi to robili (wcześniej w innym outbacku z 2006 robili mi rozrząd i też wszystko ok). Gość z allegro też się spisał więc go też mogę polecać Pozdrawiam! Hm. dwa dni to troche dlugo. Zazwyczaj potrzeba 5-6 godzin. Po 30 km to raczej trudno jest stwierdzic na 100 % czy wszystko jest ok. Poczekaj az przejedziesz z 5-10 tys. Cena z ASO troche dziwna, mnie kosztowalo wszystko okolo 2800 (przeliczajac funty na zlotowki) i pamietam, ze w ASO ten sam zestaw wychodzil troche taniej. Oby wszystko teraz smigalo jak nalezy. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remian Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Części jak poszukałem teraz po numerach na e-bay lub subarupartswebsite można zorganizować za ok 2000 zl tyle że jak zamawiałem to nie znałem jeszcze numerów więc nie wiedziałem czego szukać Na przyszłość może komuś ten temat się przyda Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Mam kilka pytań. Ile macie przebiegu? Dlaczego nie chciałeś dwu masy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Konwersja zrobiona przy 130 tys. Teraz na zegarze 160 tys. Dwumasa nadawala sie do wymiany - konwersja byla znacznie tansza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A jakie są wady / zalety takiej konwersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A jakie są wady / zalety takiej konwersji? Wg mnie latwiej sie rusza. Z dwumasa trzeba bylo dac troche wiecej gazu (1.5-2k rpm) bo inaczej gasl, a z jednomasa ruszam bez dodawania gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 A jakie są wady / zalety takiej konwersji? Wad nie widze/nie odczuwam. Z zalet to latwiej kontrowlowac ruszanie przez to, ze pedal sprzegla jest jakby bardziej "bezposredni". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jedno masa wytrzyma dłużej czy tyle samo co dwumasa? Co do ceny to ile można zaoszczędzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jedno masa wytrzyma dłużej czy tyle samo co dwumasa? Co do ceny to ile można zaoszczędzić? Z tego co ja wiem, to dwumasa jest drozsza od zwyklego kola o przynajmniej 2tys. zl. Zwykle kolo zazwyczaj starcza na cale zycie auta, no chyba ze ktos upala ostro, ale to i tak przezyje kilka zestawow sprzegla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remian Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) U mnie było ok 175 tyś. Dwumasa już zaczynała ćwierkać jak był zimny. 1 masa tańsza choć widziałem kola 2 mas po ok 2000 zl (może mi się wydaje może to była regenerowana). Ale właśnie nieśmiertelność 1 masowego mnie przekonała. Maiłem jeszcze nadzieje na jedno ... że lepiej się będzie ruszało ... ale tu szału niema jest prawie tak jak było. Nadal mam generalnie problem jak chce szybko ruszyć Nie zniknął też problem z poszarpywaniem przy puszczeniu gazu na niskich biegach. Miałem nadzieje że to jakiś luz na tym kole. ed. A generalnie przyczyną całej operacji było to że skończyło mi się sprzęgło ... już się ślizgało na biegach 3,4,5 Edytowane 27 Stycznia 2014 przez Remian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 A po czym poznać że dwumasa się już kończy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remian Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Z tego co czytałem zaczyna się od cichego popiskiwania gdy jest wciśnięty pedał sprzęgła "ćwierkania" (u mnie na zimnym...potem zanikało). Potem to podobno narasta aż staje się nie do zniesienia. A potem pewnie coś się rozpada bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intruz Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 To ja odgrzeje kotleta Muszę wymienić na pewno łożysko oporowe i chyba przy okazji zrobię konwersję bo zamierzam kilka ładnych lat pojeździć. Mam pytanie odnośnie koła jednomasowego. Obiło mi się o uszy, że koło pasuje od innych modeli (np. Impreza WRX). Prawda to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się