Skocz do zawartości

Jaki forester najlepiej do LPG ?


blackhawk

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem już o tym w "zakupie kontrolowanym" ale tu widzę o tym samym się mówi :

 

Ja bym się również tak nie podniecał tym czy silnik jest "pod gaz" czy nie "pod gaz" ...

Miałem już kilka Subaru z LPG z przebiegami w przedziale 200-320 kkm i żaden z nich nie wykazywał specjalnego "zużycia silnika" z tego tytułu. Dwa z tych Subaraków jeździły na gazie OD NOWOŚCI. Dobra instalacja + dobry gazownik i zapominasz czy masz silnik "pod gaz" :P. Dodam że moje doświadczenia dotyczą wolnych ssaków.

Swoje kolejne auta kupuję zazwyczaj w Holandii, i nieraz widuję ogłoszenia z zupełnie sprawnymi Subarakami z LPG i przebiegami rzędu 400.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie przesadzaj. Nie każdy ma kasę. Od czegoś trzeba zacząć. Dobrze, że coraz więcej ludzi ma większą świadomość motoryzacyjną jaka marka samochodów jest najlepsza na świecie.

Edytowane przez Wiatrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak nawiążę do 1 postu, biorąc pod uwagę budżet (10kzł) to wyboru raczej nie ma ;) Na osłodę, SF5 sohc nie brzydzą sie LPG. Wiadomo ze mocą nie grzeszą to i z przyczepą może byc czasami męcząco, zależy jeszcze jak cieżki motocykl. Generalnie "daje radę" jeśli chodzi o przemieszczenie z punktu A do B, w razie draki jest reduktor. @blackhawk, wozisz lekką krosówkę czy goldasa :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Forka , 2003 rok, 2.0XT, zakupiony przy przebiegu 42 tys. W chwili zakupu zamontowałem gaz BRC Sequent24 za 3600 z mocniejszym reduktorem do 250 KM, zmieniony, gdyż wczesniej zamontowany do 170 KM często odłaczał gaz przy wduszeniu do podłogi pedału.

Spalanie - bezzyna śr 11 l, gaz średnio 13 l.

Olej , filtry mieniam co 10 tys, świecne - mocniejsze tytanowe co 40 tys.

Przy przebiegu 120 tys , samochodem zaczeło lekko telepać, na forum wyczytałem że to luzy zaworów.

Pojechałem do swojego mechanika i faktycznie , luz na zaworach, wymagana regulacja. 5 szklanek poszło do szlifu , były za ciasne. Przy okazji wyszło że cewski zaplonowe są opalone i mechanik zalecił wymianę.

I faktycznie, wbre temu co pisano na forum, można przeprowadzić regulacje luzów bez wyciągania silnika, ale tylko wtedy gdy nasz mechanik nie ma rąk jak godzilla.

Nie licząc cewek , zakup uszczelek , szlif i robocizna w sumie 800 złotych.

Więc w moim przypadku , wbrew temu co pisano na forum, przeprowadziłem regulacje zaraz przy pierwszych objawach tj. przejechaniu 70 tys na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj licznik przekroczył 200.000 km na gazie od początku ("fabryczny" koltec). Zawory wydechowe 2x regulowane za ten czas. Wtryski gazowe wymienione przy 150tym. Średnio 10l gazu na 100 (automat). Zasięg na moim zbiorniku prawie 500km. Czuć lekki spadek mocy w porównaniu do benzynki. Przy okazji ostatniej regulacji robiony był też rozrzad i ogólny przegląd silnika. Wszystko w normie. Z mojego punktu widzenie 2.0 158km mogę polecić pod gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pilnujemy tylko luzów zaworowych.

co to znaczy? na słuch czy jak?

mam 2,5 sohc wolny-ssak i zawory regulowane 24 tys km temu

nic nie dzwoni- to mam jechać regulować czy nie?

tylko tłok mi się tłucze jak jest zimny, ale to podobno normalne - przebieg ok 250 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahhha... mnie radził co 100 km, ja wymiękam jak czytam takie rzeczy... Ja wymieniałem świece przy 180 tys. przebiegu a wcześniej nie wiem kiedy były wymieniane. I jeszcze powiedział mechanik, że na starych mogłem jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na NGK Irydowe producent podaje ze wytrzymuja chyba 90 tys. o ile dobrze pamietam. Na gazie mozna tem interwał zmniejszyc dajmy na to o połowę. Ale żeby wymieniac co 20 tyś. To trzeba mieć za duzo kasy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT zgodnie z instrukcją zdaje się co 100 tyś.powinno się wymieniać. Ja mam przebieg ok 70 tyś, w tym ok 42 na lpg i jeszcze jeżdżę na pierwszych świeczkach. Wiosną będę je wymieniał, żałuję że jesienią ich nie wymieniłem, bo mam wrażenie delikatnie nierównej pracy na wolnych obrotach.

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odkopuję starocie. Mam na oku forka z silnikiem ej204. 3 lata w Polsce przedtem Włochy i tam założony gaz u dealera. Czy jest możliwe że gniazda zostały wzmocnione? Wiem że ej20f ma takie z automatu niejako ale może w ej204 przy montażu gazu w salonie też coś poprawiali? Pytam bo trochę się boję tego lpg w dohc Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...