blackhawk Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam. Chciał bym sobie kupić forestera , tylko prosił bym o fachową poradę którego kupić aby był najlepszy do zagazowania , i jaka instalacja gazowa ? Patrząc na allegro i na mobile można nawet fajnego forestera nawet do 10 tys kupić , nie potrzebuje limuzyny tylko autko żeby dobrze się prowadziło w miarę paliło na gazie i fajnie w zimie śmigało i najważniejsze dobrze ciągało przyczepkę z motocyklem , tanie i niezawodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Najlepszy w kwestii utrzymania i serwisowania to 2.0 125 KM albo 2.5 165/173 KM (zależy czy przed czy po lifcie). Oba silniki SOHC, regulacja zaworów na śrubki nie wymagająca wyciągania silnika. Co do samej instalacji gazowej to się nie wypowiem, inni wiedzą lepiej. Edytowane 3 Stycznia 2014 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Niektóre wersje wolnossące mają fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe,ale to już raczej po numerze VIN dojdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 @@blackhawk, tak jak kolega wyżej napisał. Kupuj najlepiej SOHC, a po założenie instalacji najlepiej wybrać się do stolicy do forumowicza jako. Co do spalania to 11-13l lpg jest jak najbardziej w zasięgu ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Jak poznać silnik silniki SOHC ? i jak albo gdzie sprawdzić czy gniazda zaworowe są utwardzane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Czy masz gniazda utwardzone sprawdzisz po numerze silnika. Pozwolę sobie zacytować mistrza JAKO: "EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km. EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Czyli jak wpiszę VIN i będzie w specyfikacji EJ20F tzn że utwardzane ? i super czy muszę sprawdzić numer silnika a jeśli tak to gdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Z VINu może się i da ale najprościej przeczytać na wlepce (słupek przy dżwiach kierowcy). A i jeszcze jedno - zdaje się, że to co napisałem dotyczy DOHC 2005-2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 i często jest naklejka na klapie ecomatic. miałem takiego forka MY06 z 2100000 przebiegu, instalacja wbita w książkę serwisową, żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 A czy w budżecie ok. 10 tys jest w ogóle wybór poza 2.0 sohc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Własnie chyba nie ja szukam coś taniego w miarę dobrze utrzymanego czytając opinie na autocentrum.pl to 99% osób jest bardziej niż zadowolona z forestera z tych starych roczników tzn 98-2002 i ma zainstalowany gaz . Co sądzicie o tym egzemplarzu ? http://allegro.pl/subaru-forester-lift-2002-2-0i-grzfot-4x4-redmostu-i3852130940.html albo ten bo nie daleko mnie http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-bardzo-ladny-klima-4x4-C31498337.html http://otomoto.pl/subaru-forester-zarej-gaz-klima-4x4-super-stan-C31555161.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 @@blackhawk popytaj o te egzemplarze w dziale Zakup Kontrolowany,może ktoś oglądał wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauluswck Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 IMO najlepszy forester do gazu to amerykańska wersja 2,5 - najlepszy stosunek osiągów do spalania, silnik SOHC, no i robiony w Japonii w przeciwieństwie do europejskich wersji. Gaz zakładałem u Jako rok temu i na razie (25 tys. km) nie było większszych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauluswck Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 IMO najlepszy forester do gazu to amerykańska wersja 2,5 - najlepszy stosunek osiągów do spalania, silnik SOHC, no i robiony w Japonii w przeciwieństwie do europejskich wersji. Gaz zakładałem u Jako rok temu i na razie (25 tys. km) nie było większych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 IMO najlepszy forester do gazu to amerykańska wersja 2,5 - najlepszy stosunek osiągów do spalania, silnik SOHC, no i robiony w Japonii w przeciwieństwie do europejskich wersji. To wersję na US robili w JP, a wersję na EU w US ? No ciekawostka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Mam 2.5 US i wszystkie znaki na niebie ziemi mówią, że przypłynął tam z Japonii. Byłem pewien, że wszystkie wersje Forka SG były robione tylko tam, niezależnie od wersji silnikowej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 A europejskie gdzie są robione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Mam teraz europejskiego 2.5 xt i wszędzie znajduję japońskie nalepki. Dekodery VIN również twierdzą, ze kraj pochodzenia to Japonia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Mój ze Szwajcarii a cały made in japan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauluswck Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 OK, mój błąd, coś mi się ubzdurało o tych europejskich wersjach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Pomyliłeś z Toyotą :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Czy masz gniazda utwardzone sprawdzisz po numerze silnika. Pozwolę sobie zacytować mistrza JAKO: "EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km. EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km." tu nie ma 20F http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine mam ej 253- to jest dostosowany do gazu czy nie? bo jezdze na gazie i "nic nie puka nic nie stuka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Panowie, najlepszy do gazu czy nie najlepszy... U mnie kalkulacja jest prosta, rocznie na PB95 wydawałbym 8400 PLN (średnio 12 x 700 zł), a wydaję 4200 na LPG. Rocznie mam > 4000 PL oszczędności. Inaczej licząc na 100 km mam ok. 30 zł oszczędności. Regulacja zaworów w moim silniku co 50 000 km, czyli z zaoszczędzonych 15 000 PLN, na ich regulację wydam około 1000 zł. 14 000 do przodu... Zatem jaki by to nie był silnik, dobra instalacja i nie ma prawa cokolwiek się dziać i tylko cieszyć się jazdą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 te 30zl oszczednosci na kazde 100km to bardzo optymistycznie liczac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 te 30zl oszczednosci na kazde 100km to bardzo optymistycznie liczac... Dlaczego optymistycznie, wg mnie 30 zł na 100km całkiem realne, przynajmniej w 2.5XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się