Jump to content

Jaki forester najlepiej do LPG ?


blackhawk
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Chciał bym sobie kupić forestera , tylko prosił bym o fachową poradę którego kupić aby był najlepszy do zagazowania , i jaka instalacja gazowa ?

Patrząc na allegro i na mobile można nawet fajnego forestera nawet do 10 tys kupić , nie potrzebuje limuzyny tylko autko żeby dobrze się prowadziło w miarę paliło na gazie i fajnie w zimie śmigało i najważniejsze dobrze ciągało przyczepkę z motocyklem , tanie i niezawodne :)

Link to comment
Share on other sites

Najlepszy w kwestii utrzymania i serwisowania to 2.0 125 KM albo 2.5 165/173 KM (zależy czy przed czy po lifcie). Oba silniki SOHC, regulacja zaworów na śrubki nie wymagająca wyciągania silnika. Co do samej instalacji gazowej to się nie wypowiem, inni wiedzą lepiej.

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Czy masz gniazda utwardzone sprawdzisz po numerze silnika. Pozwolę sobie zacytować mistrza JAKO:

"EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.

EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km."

Link to comment
Share on other sites

Z VINu może się i da ale najprościej przeczytać na wlepce (słupek przy dżwiach kierowcy). A i jeszcze jedno - zdaje się, że to co napisałem dotyczy DOHC 2005-2010.

Link to comment
Share on other sites

Własnie chyba nie ja szukam coś taniego w miarę dobrze utrzymanego czytając opinie na autocentrum.pl to 99% osób jest bardziej niż zadowolona z forestera z tych starych roczników tzn 98-2002 i ma zainstalowany gaz .

Co sądzicie o tym egzemplarzu ?

 

http://allegro.pl/subaru-forester-lift-2002-2-0i-grzfot-4x4-redmostu-i3852130940.html

 

albo ten bo nie daleko mnie :)

 

http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-bardzo-ladny-klima-4x4-C31498337.html

 

http://otomoto.pl/subaru-forester-zarej-gaz-klima-4x4-super-stan-C31555161.html

Link to comment
Share on other sites

IMO najlepszy forester do gazu to amerykańska wersja 2,5 - najlepszy stosunek osiągów do spalania, silnik SOHC, no i robiony w Japonii w przeciwieństwie do europejskich wersji. Gaz zakładałem u Jako rok temu i na razie (25 tys. km) nie było większszych problemów.

Link to comment
Share on other sites

IMO najlepszy forester do gazu to amerykańska wersja 2,5 - najlepszy stosunek osiągów do spalania, silnik SOHC, no i robiony w Japonii w przeciwieństwie do europejskich wersji. Gaz zakładałem u Jako rok temu i na razie (25 tys. km) nie było większych problemów.

Link to comment
Share on other sites

IMO najlepszy forester do gazu to amerykańska wersja 2,5 - najlepszy stosunek osiągów do spalania, silnik SOHC, no i robiony w Japonii w przeciwieństwie do europejskich wersji.

 

To wersję na US robili w JP, a wersję na EU w US ? No ciekawostka.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam 2.5 US i wszystkie znaki na niebie ziemi mówią, że przypłynął tam z Japonii. Byłem pewien, że wszystkie wersje Forka SG były robione tylko tam, niezależnie od wersji silnikowej...

Link to comment
Share on other sites

Czy masz gniazda utwardzone sprawdzisz po numerze silnika. Pozwolę sobie zacytować mistrza JAKO:

"EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.

EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km."

tu nie ma 20F

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

mam ej 253- to jest dostosowany do gazu czy nie?

bo jezdze na gazie i "nic nie puka nic nie stuka" :P

Link to comment
Share on other sites

Panowie, najlepszy do gazu czy nie najlepszy... U mnie kalkulacja jest prosta, rocznie na PB95 wydawałbym 8400 PLN (średnio 12 x 700 zł), a wydaję 4200 na LPG. Rocznie mam > 4000 PL oszczędności. Inaczej licząc na 100 km mam ok. 30 zł oszczędności. Regulacja zaworów w moim silniku co 50 000 km, czyli z zaoszczędzonych 15 000 PLN, na ich regulację wydam około 1000 zł. 14 000 do przodu... Zatem jaki by to nie był silnik, dobra instalacja i nie ma prawa cokolwiek się dziać i tylko cieszyć się jazdą...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...