koralitto Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Cześć! Przekopując się przez ogłoszenia rzuciła mi się w oczy pewna prawidłowość, Forestery po lifcie (>= 2006) są dużo droższe niż te zaraz przed liftem. Wiem że jest różnica w silnikach, są mocniejsze. Jakie są jeszcze różnice (zakładam że znaczące)? Są one adekwatne do różnicy w cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Poza wyglądem (pas przedni, tylna klapa, inne lampy i przetłoczenia na karoserii) główne zmiany to: - dostępne ksenony w niektórych wersjach - duże różnice w silniku 2.0 (przedliftowy 2.0 SOHC 125 KM, po lifcie 2.0 DOHC 158 KM) - w silnkach 2.5 na jakieś drobne zmiany (165 vs 173 KM, moment obrotowy bez zmian) - 2.5 turbo: 211 vs 230 KM, ale wersji 230 KM podobno zmienili główne przełożenie skrzyni w stosunku do 211, przez co osiągi pozostaja te same (ale to tylko z jednego źródła znam) - różnice we wnętrzu, trochę inne fotele - kierunkowskazy po lifcie powędrowały z ndkoli do lusterek, z jakiegoś dziwnego powodu te lusterka padają po lifcie łupem złodziei... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBARU DO LASU I DO BARU Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 sam osobiście rozważałem kupno "po lifcie" ale że "ryj" w nowej budzie nie spodobał mi się (kwestia gustu) więc zostałem przy wersji przed liftowej ,obecnie mijając na trasie po lifcie dalej jestem pewny że dobrze zrobiłem... aha silnik w " po lifcie " wolnysak 2.0 dohc 158 nie zawsze pracuje dobrze przy hitlertuningu. a co do różnicy ceny ,to ceny rocznika 2005 i po lifcie 2006 są w dopuszczalnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 no przód po lifcie mi też jakoś nie podchodzi, takie wybałuszone, zdziwione gały ma No ale Subaru nie ma wyglądać - ma jeździć, a jak się je prowadzi to nie widać jak wygląda, więc w zasadzie problem jest marginalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ale chyba były te sprzed liftu z silnikami 158 KM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Przed liftem to chyba 125 soch, po 158km dohc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Wydawało mi się, że widziałem te z budą "przejściową" z silnikami 158 KM z 2005 roku... Ale głowy nie dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koralitto Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Mnie osobiście leży wygląd po lifcie ;] a co do różnicy ceny ,to ceny rocznika 2005 i po lifcie 2006 są w dopuszczalnej różnicy. Musieliśmy patrzeć na inne ogłoszenia ;] Z jednej strony chciałbym mieć 158KM ale z drugiej, z tego co wyczytałem, z silnikiem DOHC jest problem z regulacją, ekhem, zaworów? czy czegoś tam, a przy gazie trzeba to robić dwa razy częściej... Zresztą i tak polificiaki są poza zasięgiem mojego portfela. Trafiłem też na taką ciekawostkę "Co więcej, Forester 2.5 XT AT posiadał w standardzie układ kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamics Control). Również układ przeniesienia napędu tej wersji różnił się nieco od pozostałych Foresterów: obok sprzegła wielopłytkowego zastosowano centralny dyferencjał, a tylny dyferencjał pozbawiony był blokady wiskotycznej." To jest lepsze rozwiązanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Przed liftem to chyba 125 soch, po 158km dohc. Silnik DOHC 158 KM występował również w wersji przedliftowej, pod koniec produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Dzięki za sprostowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IrlFor Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Witam, Nie chciałbym powielać mitow, ale z tego co gdzieś wyczytałem (jak znajdę to podeślę link) to jedną z najważniejszych roznic w modelach od 2006 po za VDC jest inna glowica... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sender3 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Różnic może być jeszcze więcej bo Fuji lubi kombinować Z autopsji znam różnice po lifcie 2006 i 2007 (oba po lifcie): -w nowszym jest elektryczne składanie lusterek w starszym jest "tylko" elektryczne ustawianie -w 2006 na konsoli środkowej obok radia był taki fajny wysuwany uchwyt na kubek a w 07 nie wiedzieć czemu radio zostało przesunięte o 3 cm na środek i uchwyt zniknął. Więc pewnie różnic przed/po lifcie może być jeszcze więcej niż oczy widzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IrlFor Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Uchwyt na kubek SUPER ;-) jeszcze dwa w konsoli I dwa w podłokietniku dla tylnych siedzeń. Te dwa w podłokietniku pozwoliły mi wytłumaczyć żonie, że kupiłem samochód rodzinny! I tej wersji będę się trzymał. .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Różnic może być jeszcze więcej bo Fuji lubi kombinować Z autopsji znam różnice po lifcie 2006 i 2007 (oba po lifcie): -w nowszym jest elektryczne składanie lusterek w starszym jest "tylko" elektryczne ustawianie -w 2006 na konsoli środkowej obok radia był taki fajny wysuwany uchwyt na kubek a w 07 nie wiedzieć czemu radio zostało przesunięte o 3 cm na środek i uchwyt zniknął. Więc pewnie różnic przed/po lifcie może być jeszcze więcej niż oczy widzą Uchwyt w 2007 jest nadal obok radia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Miałem LL Beana przedliftowego z 2005 roku - brak uchwytu na kubek przy radiu. Teraz mam 2.5 XT poliftowego, ale rok produkcji też 2005, modelowo 2006 - uchwyt na kubek jest. Gdzie sens, gdzie logika?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 U mnie w 2,5 xt 2006, ale MY 2007 uchwytu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlen Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 taka ciekawostka, przed liftowy 2,5xt ale koncowka 2005 ma 230KM i uchwyt na kubek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Potwierdzam, też tak mam produkcja Grudzień 2005 PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Potwierdzam, też tak mam produkcja Grudzień 2005 PzDr ooo... to chyba u mnie tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pionio Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Jakiś księgowy pomyślał, że w turbo, są dwa uchwyty na kubek na dole, bo nie ma reduktora. No i wywalili uchwyt przy radiu w MY07. Oszczędzili trochę kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Przed liftem to chyba 125 soch, po 158km dohc. Silnik DOHC 158 KM występował również w wersji przedliftowej, pod koniec produkcji. Wersja przedliftowa nigdy nie miala silnika DOHC 158 KM, tak jak wersja poliftowa nigdy nie miala silnika SOHC 125 KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Sam poluję na takiego poliftowego, chociaż blokadę w tylnym dyfie bym chciał mieć. Ale ona podobno taka symboliczna i tak była, to już częściej VDC się przyda. Wg tej strony http://www.4forester.pl/historia-modelu/ W 2006 roku przeprowadzono lifting Forestera II generacji. Znacznie zmienił się przedni pas pojazdu, gdzie pojawiły się większe światła ukryte za modnym, przeźroczystym kloszem. W tylnych światłach również zastosowano nowe klosze - kształt świateł pozostał ten sam. Zmodernizowano paletę silników. Z oferty wycofano wersję 2.0 XT. Pod maską wersji wolnossącej znalazła się odnowiona jednostka o mocy 155 KM. Motor w wersji 2.5 XT wzmocniono o 20 KM (w sumie 230 KM) i był on dostępny również z 4 biegową skrzynią automatyczną. Co więcej, Forester 2.5 XT AT posiadał w standardzie układ kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamics Control). Również układ przeniesienia napędu tej wersji różnił się nieco od pozostałych Foresterów: obok sprzęgła wielopłytkowego zastosowano centralny dyferencjał, a tylny dyferencjał pozbawiony był blokady wiskotycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Do zmian w wersji przedliftowej i po dorzucam jeszcze jedną - inna geometria podwozia z przodu. Przekładałem płytę ALU 6mm chroniącą silnik. Na poprzednim Forku pasowała idealnie, do nowego trzeba ją było znacznie podoginać (płyta była pod większym kątem - tył płyty znacznie obniżał prześwit i trzeba było podwinąć do góry). Otwory na śruby wymagały też delikatnego kombinowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Ja wolę zdecydowanie po lifcie , jest bardziej nowoczesny jak na mój gust Z zalet innych oprócz wyglądu (dla mnie dość dużej) to duże lusterka - bardzooo fajna rzecz - odpowiednio ustawione eliminują prawie martwą strefę (co nie zwalnia z upewniania się). Do tego wolnessaki (część jakaś - ile nie wiem) mają LSD - lekką szperę w tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Po lifcie też ma inne spryskiwanie świateł. Zamknięte zaślepkami, w starej budzie wystające na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się