Skocz do zawartości

Różnice II generacji przed/po lifcie


koralitto

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przekopując się przez ogłoszenia rzuciła mi się w oczy pewna prawidłowość, Forestery po lifcie (>= 2006) są dużo droższe niż te zaraz przed liftem.

Wiem że jest różnica w silnikach, są mocniejsze. Jakie są jeszcze różnice (zakładam że znaczące)? Są one adekwatne do różnicy w cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza wyglądem (pas przedni, tylna klapa, inne lampy i przetłoczenia na karoserii) główne zmiany to:

- dostępne ksenony w niektórych wersjach

- duże różnice w silniku 2.0 (przedliftowy 2.0 SOHC 125 KM, po lifcie 2.0 DOHC 158 KM)

- w silnkach 2.5 na jakieś drobne zmiany (165 vs 173 KM, moment obrotowy bez zmian)

- 2.5 turbo: 211 vs 230 KM, ale wersji 230 KM podobno zmienili główne przełożenie skrzyni w stosunku do 211, przez co osiągi pozostaja te same (ale to tylko z jednego źródła znam)

- różnice we wnętrzu, trochę inne fotele

- kierunkowskazy po lifcie powędrowały z ndkoli do lusterek, z jakiegoś dziwnego powodu te lusterka padają po lifcie łupem złodziei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam osobiście rozważałem kupno "po lifcie" ale że "ryj" w nowej budzie nie spodobał mi się (kwestia gustu) więc zostałem przy wersji przed liftowej ,obecnie mijając na trasie po lifcie dalej jestem pewny że dobrze zrobiłem... aha silnik w " po lifcie " wolnysak 2.0 dohc 158 nie zawsze pracuje dobrze przy hitlertuningu. a co do różnicy ceny ,to ceny rocznika 2005 i po lifcie 2006 są w dopuszczalnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście leży wygląd po lifcie ;]

 

a co do różnicy ceny ,to ceny rocznika 2005 i po lifcie 2006 są w dopuszczalnej różnicy.

Musieliśmy patrzeć na inne ogłoszenia ;]

Z jednej strony chciałbym mieć 158KM ale z drugiej, z tego co wyczytałem, z silnikiem DOHC jest problem z regulacją, ekhem, zaworów? czy czegoś tam, a przy gazie trzeba to robić dwa razy częściej...

Zresztą i tak polificiaki są poza zasięgiem mojego portfela.

Trafiłem też na taką ciekawostkę

"Co więcej, Forester 2.5 XT AT posiadał w standardzie układ kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamics Control). Również układ przeniesienia napędu tej wersji różnił się nieco od pozostałych Foresterów: obok sprzegła wielopłytkowego zastosowano centralny dyferencjał, a tylny dyferencjał pozbawiony był blokady wiskotycznej."

To jest lepsze rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

Nie chciałbym powielać mitow, ale z tego co gdzieś wyczytałem (jak znajdę to podeślę link) to jedną z najważniejszych roznic w modelach od 2006 po za VDC jest inna glowica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnic może być jeszcze więcej bo Fuji lubi kombinować ;)

Z autopsji znam różnice po lifcie 2006 i 2007 (oba po lifcie):

-w nowszym jest elektryczne składanie lusterek w starszym jest "tylko" elektryczne ustawianie

-w 2006 na konsoli środkowej obok radia był taki fajny wysuwany uchwyt na kubek a w 07 nie wiedzieć czemu radio zostało przesunięte o 3 cm na środek i uchwyt zniknął.

Więc pewnie różnic przed/po lifcie może być jeszcze więcej niż oczy widzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchwyt na kubek SUPER ;-) jeszcze dwa w konsoli I dwa w podłokietniku dla tylnych siedzeń. Te dwa w podłokietniku pozwoliły mi wytłumaczyć żonie, że kupiłem samochód rodzinny! I tej wersji będę się trzymał. .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Różnic może być jeszcze więcej bo Fuji lubi kombinować ;)

Z autopsji znam różnice po lifcie 2006 i 2007 (oba po lifcie):

-w nowszym jest elektryczne składanie lusterek w starszym jest "tylko" elektryczne ustawianie

-w 2006 na konsoli środkowej obok radia był taki fajny wysuwany uchwyt na kubek a w 07 nie wiedzieć czemu radio zostało przesunięte o 3 cm na środek i uchwyt zniknął.

Więc pewnie różnic przed/po lifcie może być jeszcze więcej niż oczy widzą ;)

 

Uchwyt w 2007 jest nadal obok radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed liftem to chyba 125 soch, po 158km dohc.

Silnik DOHC 158 KM występował również w wersji przedliftowej, pod koniec produkcji.

 

Wersja przedliftowa nigdy nie miala silnika DOHC 158 KM, tak jak wersja poliftowa nigdy nie miala silnika SOHC 125 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam poluję na takiego poliftowego, chociaż blokadę w tylnym dyfie bym chciał mieć. Ale ona podobno taka symboliczna i tak była, to już częściej VDC się przyda.

 

Wg tej strony http://www.4forester.pl/historia-modelu/

 

W 2006 roku przeprowadzono lifting Forestera II generacji.

  • Znacznie zmienił się przedni pas pojazdu, gdzie pojawiły się większe światła ukryte za modnym, przeźroczystym kloszem. W tylnych światłach również zastosowano nowe klosze - kształt świateł pozostał ten sam.
  • Zmodernizowano paletę silników. Z oferty wycofano wersję 2.0 XT. Pod maską wersji wolnossącej znalazła się odnowiona jednostka o mocy 155 KM. Motor w wersji 2.5 XT wzmocniono o 20 KM (w sumie 230 KM) i był on dostępny również z 4 biegową skrzynią automatyczną.
  • Co więcej, Forester 2.5 XT AT posiadał w standardzie układ kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamics Control).
  • Również układ przeniesienia napędu tej wersji różnił się nieco od pozostałych Foresterów: obok sprzęgła wielopłytkowego zastosowano centralny dyferencjał, a tylny dyferencjał pozbawiony był blokady wiskotycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Do zmian w wersji przedliftowej i po dorzucam jeszcze jedną - inna geometria podwozia z przodu. Przekładałem płytę ALU 6mm chroniącą silnik. Na poprzednim Forku pasowała idealnie, do nowego trzeba ją było znacznie podoginać (płyta była pod większym kątem - tył płyty znacznie obniżał prześwit i trzeba było podwinąć do góry). Otwory na śruby wymagały też delikatnego kombinowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę zdecydowanie po lifcie , jest bardziej nowoczesny jak na mój gust :) 

Z zalet innych oprócz wyglądu (dla mnie dość dużej) to duże lusterka - bardzooo fajna rzecz - odpowiednio ustawione eliminują prawie martwą strefę (co nie zwalnia z upewniania się).

Do tego wolnessaki (część jakaś - ile nie wiem) mają LSD - lekką szperę w tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...