Jump to content

po wyjezdzie z ronda zaczęło głosno huczeć


kamilwro
 Share

Recommended Posts

Witam, jak w temacie. WRX MY00, Czyzby to łożysko? nie huczy cały czas, ale co troche sie odzywa, czy juz trzeba to robic? czy poczekac az bedzie huczało caly czas i wtedy? (nie jestem pewny czy to na 100% łozysko)

 

czy koła 18" wykonczą mi szybko inne rzeczy w aucie? chce przejsc na 16" na zime i lato. Uwazam ze 18" to stanowczo za duzy rozmiar tym bardziej ze sa zbyt szerokie 225/45R18, auto fajnie sie prowadzi ale tłucze na nierównosciach, po za tym pewnie duzo przez to pali i gorzej przyspiesza (tak czytałem).

 

Prosze o opinie na ten temat i co polecacie zeby załozyc na zime? NOKIAN przemawia do mnie najbardziej jesli chodzi o opone zimową. Na czym Wy jezdzicie? co najlepsze na zakrety itp?, pzdr Kamil.

 

ps. alu czy stal na zime? i co Ja mam za koła na fotce i od jakiego auta?,pzdr

post-13112-0-73932000-1388362156_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam, jak w temacie. WRX MY00, Czyzby to łożysko? nie huczy cały czas, ale co troche sie odzywa, czy juz trzeba to robic? czy poczekac az bedzie huczało caly czas i wtedy? (nie jestem pewny czy to na 100% łozysko)

Jeśli łożysko hałasuje,to wymieniaj jak najszybciej,później wymienisz z piastą.

Co do kół,fabryczny rozmiar to 215/45/17" i na taki bym zmienił.

Opony to już indywidualne upodobania i wybory.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie najlepiej na podnośnik rozpędzić ją i wyluzować i słuchać skąd jakieś hałasy/buczenie dobiega. I wymieniaj jak najszybciej ja u siebie zaspałem z wymianą łożyska i musiałem całą zwrotnice wraz z piastą zmienić...

Link to comment
Share on other sites

na zime to bym 16 radził 205/55 w tamtym roku mniałem noawe frigo 3

na śniegu przy wbitej 2 auto przyśpieszało bez problemów (ale wyczytałem że frigo na snieg jak na autostrady to za mięka)

i prawda auto delikatnie pływające sie zrobiło ale ciąg był zawalisty

Link to comment
Share on other sites

 

Jeśli łożysko hałasuje,to wymieniaj jak najszybciej,później wymienisz z piastą.

 

 

to prawda, ja kupilem WRXa i odrazu dalem auto do mechanika na zmiane lozyska (sprzedajacy mowil ze jest do wymiany) i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel juz dlugo tak musial jezdzic bo w piaście zrobil sie stożek i trzeba bylo wymieniac cala piaste. zamiast 170zł za lozysko (SKF), doszedl koszt 230zl uzywanej piasty

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Zastanów się nad wymianą od razu z drugiej strony także...

Dawniej zawsze sie łożyska parami wymieniało.

Co do rozmiaru opon to nie powinno być przez przypadek 205/50 R17?

Co do felg na zimę poleca się stal ze względu na dziury (łatwo wyprostować). Najlepiej weź rozmiar mniejsze (węższe) niż lato osobiście polecam asymetrycznego nokiana (takie mam w forku i są rewelacyjne).

Pozdrawiam

Kosta

Link to comment
Share on other sites

Co do felg na zimę poleca się stal ze względu na dziury (łatwo wyprostować)
Alusy też w sumie bez problemu się prostuje, ale znacznie rzadziej, bo jednak rzadziej się wyginają.... ;)
Link to comment
Share on other sites

witam, ok z tymi lozyskami to obydwa zrobie raczej, ale jakie? Wiem ze FAG sa ok, ale takie zakladalem w innych autach. Czy do subaru beda ok? Z innej beczki, chce kupic alu felgi 16" bo 15" nie wejda pod 4tłok i mam pytanie ,poniewaz sa dostepne na allegro alusy o roznych et mianowicie sa et48 i et55, które powinienem kupic do robala, czy ma ktos wiedze na ten temat jaki rozmiar oryginalnie powinny miec takie alusy. Czy 6,5x16 czy 7jx16? które beda takie zeby było ok w zime?. Co do opon to nokian 205/55r16 takie bedą na nich,pzdr. Ogólnie to kupie takie felgi na już,jesli ktos ma ,pzdr i oczywiscie odniose sie tez do dzialu K/S

Link to comment
Share on other sites

To w temacie cen - jak kupilem lozysko NTN za 150 PLN , ale kupilem tez dodatkowo uzywke zwrotnice, okazala sie sprawna, musialem z niej tylko sworzen wywalic. Zwrotnica uzywka kosztowala mnie cale 80 pln na pewnym znanym serwisie aukcyjnym, chyba razem z wysylka.

 

Co do felg na zimę poleca się stal ze względu na dziury (łatwo wyprostować)

 

 

Jak zawozilem do prostowania stalowki od foerstera to tylko jeden gostek w okolicy sie podjął a kilku odmowilo, twierdzac ze alusy latwo wyprostowac, a stalowe jakos sprezynuja czy cos i nie podejmuja sie. Oczywiscie nie chodzilo o zagiety rant a konkretnie przekoszoną felge. Natomiast faktycznie zniszczylem juz 3 felgi stalowe a zbieznosc jest ok, lozyska/zwrotnice w porządalu. Najwidoczniej stalowka przejmuje wiekszosc energii uderzenia i reszta zawiechy mniej cierpi z powodu kraweżnikow.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...