pawlaswrc Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Okazało się, że przy nieudolnej próbie wyjęcia półosi jeszcze z wolnossaka, najprawdopodobniej "mechanik" rozwalił łożysko razem z przegubem (nakrętka kompletnie zniszczyła gwint). Teraz muszę wymienić łożysko i chyba przegub. Pytanie jest takie: czy półosie i przeguby przednie w Impezie są takie same w wersjach wolnossących i turbo, a dokładniej z 2.5 N/A i Type R V.5 ? Sprawa dosyć pilna, bo chętnie bym już coś pojeździł, poza tym cała reszta się odwleka, bo auto nie bardzo może się poruszać Edytowane 29 Grudnia 2013 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Będzie to samo na 99% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Okazało się, że przy nieudolnej próbie wyjęcia półosi jeszcze z wolnossaka, najprawdopodobniej "mechanik" rozwalił łożysko razem z przegubem (nakrętka kompletnie zniszczyła gwint). Teraz muszę wymienić łożysko i chyba przegub. Pytanie jest takie: czy półosie i przeguby przednie w Impezie są takie same w wersjach wolnossących i turbo, a dokładniej z 2.5 N/A i Type R V.5 ? Sprawa dosyć pilna, bo chętnie bym już coś pojeździł, poza tym cała reszta się odwleka, bo auto nie bardzo może się poruszać Jak on to zrobił . Jeżeli przegub nie jest uszkodzony tylko gwint, dlatego że go rozklepał, możesz zawieźć do tokarza. W ciągu 10 min natnie nowy gwint. Jedynie co będziesz musiał zrobić to naciąć nowy rowek aby zaklepać nakrętkę. Lożysko może być dobre. Waląc młotek w przegub nie rusza łożyska jedynie rozklepie gwint - normalnie nic nie powinno mu być bo piasta i zwrotnica nie zmiania miejsca. Ja zrobiłem tarczę z otworami 5x100 grubości 10 mm z otworem w środku jakieś 60 mm. Nakładasz na szpilki przykręcasz nakrętkami moją tarczę i wypychasz ściągaczem półoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 NA 99,9% te same przeguby. Jak się przegląda niektóre katalogi, spisy itd. to ten sam przegub jest dedykowany do NA i turbo. W przypadku NKN jest to G17014. Liczba zębów (zewnątrz): 27 Liczba zębów (wewnątrz): 30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się