Jump to content

niekończące się problemy 2,0 125km


pininfarin01
 Share

Recommended Posts

pacjent to impreza 2,0 125km 2003r,cały czas walczę z problemami, zaczęło się od świecących kontrolek i nierówno pracującego silnika na wolnych obrotach i szarpaniem podczas przyspieszania (tak do 3tyś obrotów)

 

 

sonda została zmieniona na nowa jak i czujnik spalania stukowego, kontrolka zgasła ale problem dalej jest,

 

 

myślałem o regulacji zaworów, ale mechanik powiedział że sprawdził kompresje i jest wszędzie porównywalna i że to nie mogą być zawory, drugie co mi przychodzi na myśl to źle założony rozrząd, więcej pomysłów nie mam co jeszcze może być nie tak :(

Link to comment
Share on other sites

Przebicie na przewodach WN, świece, jakaś cewka, złe paliwo albo 50 innych pierdół . Nie lepiej podjechać do kumatego mechanika i zapłacić za diagnozę i naprawę ? Szkoda czasu i nerwów .

Edited by lojszczyk
Link to comment
Share on other sites

kable/świece/cewka/rozrząd były wymieniane, paliwo jest wlane świeże więc o tych rzeczach nie może być mowy, auto na zimnym jak i gorącym silniku na wolnych obrotach faluje a podczas przyspieszania do 3tyś obrotów przerywa.

 

 

 

takie same objawy są na PB jak i na LPG

Link to comment
Share on other sites

@@pininfarin01, mamy regulację na śrubki więc nie jest to wielki koszt. Może warto zaglądnąć do zaworó tym bardziej, że masz LPG... Ode mnie znajomy mechanik wziął 80zł, niestety kpl OEM uszczelek to koszt ok 200zeta... problemy pojawiły się nagle?

 

Link to comment
Share on other sites

kable/świece/cewka/rozrząd były wymieniane, paliwo jest wlane świeże więc o tych rzeczach nie może być mowy, auto na zimnym jak i gorącym silniku na wolnych obrotach faluje a podczas przyspieszania do 3tyś obrotów przerywa.

 

 

 

takie same objawy są na PB jak i na LPG

 

Ja Ci tłumacze że przyczyn może być ze sto a nie gdzie konkretnie . Szukanie po omacku jest bezsensowne . Wydajesz kolejne pieniądze i nic z tego nie wynika . Szkoda czasu i pieniędzy . Ogarnięty mechanik zrobi diagnozę i podłączy pod komputer za stówę .

Link to comment
Share on other sites

Znajomy wtopił kiedyś w swapowane jajko V z 1.3 na 1.5. Chodził jak czołg. Wymienione kable,świece, reszta tego typu podstaw. No to co, luzy zaworowe. Marek magik hondowy stwierdził ,że nigdy nie widział tak luźnych zaworów. No ale honda dalej chodziła jak V8 hemi. Gdy mieliśmy robić rozrząd okazało sie że na jednym kole pasowym nie ma markera do ustawiania... Ponoć pojechał z nim potem do wujka który odkrył niedobre rzeczy w jednym z cylindrów,ale nie wiem w koncu jak było. Auto tak chodziło jeszcze rok aż do wypadku. W sumie jedyny objaw to spalanie ok 10 litrów benzyny.

 

inna historia- 6 gen coupe ,w którym nomen omen spawałem milion dziur na cleana. Dobra silnik jest, wszystko jest, auto ma laga na gaz jakby była turbina wielkosci beczki. Kombinują, regulatory cisnienia, sondy, komputery z del sola, listwy paliwowe z non-vtec...

 

Rozrząd przestawiony o jeden ząbek... :wacko:

 

tropienie takiego czegoś to udręka, ja dalej nie wiem co było w tamtym rozbitym civicu :wacko:

 

 

47488_289957824437705_1205448805_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

takie same objawy są na PB jak i na LPG

wywal LPG wróć do serii - skonczą sie problemy

 

nie ma jak rzeczowa odpowiedź...

 

od niedawna mam ten sam problem...wymieniłem świece (NGK VL14), kable (Berum)...okazało się że problem nie minął. Zareklamowałem kable bo miały przebicie założyliśmy następne...i nic, żadnej zmiany! Świece wg katalogu mają mieć 1,4mm przerwy gazownik twierdzi jednak żeby założyć 0,8mm....bo On tak twierdzi. a za regulacje zaworów Szczypka z Mikołowa rzucił mi 1600zł!!! za dużo pomysłów które mają mnie kosztować bez gwarancji że się uda.

Link to comment
Share on other sites

Coś drogo ta regulacja... pisałem kilka postów wyżej - u mnie znajomy przygarnął 80zł za samą regulację, do tego doszedł koszt OEMowych uszczelek pod dekle - nieco ponad 200zł.

Check się nie świeci? Może komp ma w pamięci jakieś błędy? Można też tak zwyczajne po ludzku spróbować odpiąć aku, chociaż to pewnie nie pomoże...

Link to comment
Share on other sites

U mnie regulacja kosztuje z gratami 350zl w wolnymssaku z lpg robi sie regulacje co 50tys bez lpg co 150tys km tak mi powoedzial gosc z subaru u ktorego robie swoje. Nie mam lpg ale profilaktycznie pytalem

Link to comment
Share on other sites

Szczypka z Mikołowa rzucił mi 1600zł!!!

:o

No ASO do najtańszych nie należy, ale mi w Mikołowie za wymianę kompletnego rozrządu 400 zł powiedzieli.

Także za luzy zaworowe prędzej 160, a nie 1600 zł ;)

 

@@pininfarin01, miałem takie objawy w hondzie w Hondzie i winna była sonda.

Przy czym też przekopałem pół auta sam, żeby do tego dojść ;) Ale u Ciebie sonda wymieniona to nie wiem.

Ja jak nie miałem już pomysłów to zrobiłem tak:

Szukanie po omacku jest bezsensowne . Wydajesz kolejne pieniądze i nic z tego nie wynika . Szkoda czasu i pieniędzy . Ogarnięty mechanik zrobi diagnozę i podłączy pod komputer za stówę .

Opłacało się ;)

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

czas lecie a auto dalej kuleje, ale nie spieszy mi się bardzo bo mam drugą do jazdy.

 

 

sporo mechanik już opanował, jest dużo lepiej jak było, po podpięciu do komputera już nie pokazuje żadnych błędów ale coś jeszcze jest nie tak....

 

na zimnym silniku jedzie ładnie, jak się nagrzeje to zaczyna przerywać(takie rzeczy jak cewka,kable świece są nowe)

Link to comment
Share on other sites

Napisał kolega wyżej ze w obu przypadkach. I na benzynie, i na napędzie do kuchenek
Ale napisał też:
sporo mechanik już opanował, jest dużo lepiej jak było, po podpięciu do komputera już nie pokazuje żadnych błędów ale coś jeszcze jest nie tak....
I zapytuję czy dalej i na Pb i LPG to się dzieje.
Link to comment
Share on other sites

na zimnym silniku jedzie ładnie, jak się nagrzeje to zaczyna przerywać
I na Pb i na LPG?

 

 

tak , przerywa na benzynie i na gazie

 

A co z tych rzeczy co robił mechanik dało najlepszy efekt?? I co dokładnie oznacza "coś jeszcze jest nie tak" :)

 

 

wolne obroty się wyrównały i mniej przerywa jak na początku,robione było dużo;

 

-wymiana sondy lambda

-czujnik stukowy

-świece

-kable

-regulacja zaworów

-czyszczenie układu wtryskowego

-sprawdzenie cewki

-i wiele innych drobnych rzeczy które mechanik wykonał (typu czyszczenie czujników i sprawdzenie połączeń)

 

 

 

po podpięciu do komputera nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie parametry są na odpowiednim poziomie.

 

 

ja jeszcze obstawiam:

 

-źle założony rozrząd( ale chyba by nie było takich objawów by przerywał na ciepłym silniku , tylko przerywał by cały czas)

-uszkodzony komputer (ale skoro na gazie to samo się dzieje to chyba uszkodzony komputer odpada)

-lub któryś z czujników który nie wyświetla komputer błędów (co jest mało prawdopodobne)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam'

Ja mam bliźniaczy problem i co ciekawe na krótką chwilę pomaga odłączenie akumulatora np. na noc.

Moje objawy to totalny muł do 2,5 k obrotów. Jest to wnerwiające gdy jeżdżąc normalnie zmienia się bieg przy 3k i od 2,2k trzeba czekać aż znów ruszy.

Efekt zbliżony do puszczenia pedału gazu. W ruchu miejskim gdzie dość istotną sprawą jest "dynamika".

U mnie też komp nie wykazuje żadnych błędów, a wymiana tak trywialnych elementów jak świece czy przewody to tylko strata kasy.

Regulacja zaworów też była robiona. I to ku mojemu zdziwieniu przyniosło jakiś efekt ale niestety po paru dniach gdy znów mojego bugeye złapała zamuła uznałem, że  chwilowo pomógł odłączony akumulator

Ciekawa przypadłość, mówiąc wprost. Wątków na forum wiele opisujących bliźniacze objawy. I mogło by się wydawać, że sprawa tak powszechna nie powinna być zagadką, a prostą do zdiagnozowania usterką. Mimo to nastręcza wielu problemów. 

Co do rad by udać się do mechanika, który w czystej teorii powinien problem usunąć.

Tego rodzaju "chochlik" jest o wiele bardziej denerwująca gdy pomyśleć o pladze pseudo mechaników, którzy nie różnią się niczym od "wymieniaczy" w ASO.


Dodam, że usterka zapewne jest elektryczna, a nie mechaniczna (z racji na chwilowe ustąpienie objawów po odłączeniu akumulatora). Problem ze wskazaniami komputera, a raczej z brekiem wskazań, wynika ze sposobu  ich wykrywania/ odczytywania. Tzn. uzależniony jest od przekroczenia (zazwyczaj zawyżenia) nominalnego napięcia w odczycie z np. sondy, czujnika położenia przepustnicy itp. W momencie gdy napięcie jest pomiędzy wartością nominalną, a krytyczną przy której wyświetlany jest błąd, komputer nie wyświetli błędu mimo pojawiających się objawów.

Link to comment
Share on other sites

 

takie same objawy są na PB jak i na LPG

wywal LPG wróć do serii - skonczą sie problemy

coś w tym jest

ale do konkretów, kolego a jak z czujnikiem temp cieczy ?? może masz jakoś źle podpięty ? jak przepływka ? może regulacja źle zrobiona i zawory masz podparte ? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

wolne obroty się wyrównały i mniej przerywa jak na początku,robione było dużo; -wymiana sondy lambda -czujnik stukowy -świece -kable -regulacja zaworów -czyszczenie układu wtryskowego -sprawdzenie cewki -i wiele innych drobnych rzeczy które mechanik wykonał (typu czyszczenie czujników i sprawdzenie połączeń)
 

czy wszystkie te elementy były wymieniane na nowe ? oryginalne ? czy jakieś zamienniki ?

 

 

 

-uszkodzony komputer (ale skoro na gazie to samo się dzieje to chyba uszkodzony komputer odpada)
 

a dlaczego odpada ? przecież Twój seryjny ecu pracuje cały czas, nawet jak jeździsz na LPG to ECU pracuje, komp od gazu podmienia jedynie paliwo, pracą silnika nadal steruje oryginalny ecu  ;)

Link to comment
Share on other sites

 

wywal LPG wróć do serii - skonczą sie problemy

:omg:

Równie dobrze możesz doradzić: wymień na Skodę, podobno lepsza :mellow:

 

Lepsza, jak cie nie stać na spalanie 11L po miescie to kup Skode 1.9TDI 4x4 dobra opcja niż tracenie nerwów i walke z LPG pomijam ze taki TDI + Chip jest duzo dynamiczniejszy niż ledwo jeżdzace 2.0 z LPG

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...