Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

LPG w STI...OMG :shock:

 

Lojalnie ostrzegam. Od tego momentu każdy tego typu wpis w tym temacie będzie nagradzany pasiorem bez ostrzeżenia. Bez znaczenia kto będzie autorem wpisu i bez znaczenia czy to będzie jutro czy za miesiąc.

 

Tym samym to ostatnie :arrow: zaki79, ostrzeżenie przed ostrzeżeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania kolegi o gaz do STI, myślę o zakupie a później zagazowaniu.

Pytanie oczywiście do Jako jaki koszt czy duzo drożej niż do WRX-a?

Raczej nie ma różnicy czy WRX czy STI.

Turbo a wolny ssak, to owszem.

Ja miałem GTka prawie 270 KM zagazowanego u Jako i ok. Teraz śmigam zagazowanym Forkiem turbo, również przez Jako.

 

LPG w STI...OMG :shock:

Ehhh...

Do wszystkiego da się założyć LPG. :mrgreen:

7d9442c99e2a4ef7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie krotkie pytanie i krotka odpowiedz:

 

czy instalacja BRC SQ24 bedzie dobrze wspolpracowac z Forester US 2008r. 2.5 N/A automat

 

mam taka instalke w dziadku forestrze 1999r. 2.0 manual i nie ma problemu tyle ze tam nie ma przeplywki, 2. sondy lambda i i-AVLS

 

moze juz padla odpowiedz na jednej z 36 str. watku o LPG ale miejcie litosc i nie kazcie czytac calosci :)

 

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 2:10 pm ]

jako, wyslalem Ci pytanie na PW bede bardzo wdzieczny za odpowiedz. z gory bardzo dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodz

Po pierwsze: temat o LPG jest na podforum technicznym, a w nim dyskusje powinny być możliwie "on top".

Po drugie: Od dawien dawna, wszelkie dyskusje związane z techniczną stroną LPG w Subaru wrzucane są do tego wątku. Już nie jest łatwo znaleźć w nim odpowiedzi na swoje pytanie. Jak sobie wyobrażacie szukanie rozwiązania problemu z instalacją w samochodzie w sytuacji gdy co drugi post w tym temacie będzie brzmiał "Co za profanacja" "Gaz to zło" "OMG jak można jeździć STI na gazie" itd, itp.

Tego typu komentarze, można za to wrzucać w kilku wątkach poczynając od "nieteges" przez "wiejski tuning" po "samobój idealny". Tutaj natomiast nie chcę widzieć wpisów innych niż związanych z obsługą czy eksploatacją LPG w Subaru.

Ale chodzi o to żeby był aplauz i zaakceptowanie.

Nie do końca. Jeśli przyjdzie tu ktoś i czarno na białym przedstawi mi (nam) argumenty poparte doświadczeniem/badaniami technicznymi czy czymkolwiek innym na temat szkodliwości używania LPG w aucie marki Subaru, to bez obaw - paska nie dostanie - ba, może nawet dostanie "pomuka" :wink: jeśli pomoże komuś swoim wartościowym wpisem w podjęciu decyzji o instalacji bądź nie LPG w aucie.

 

Dyskusja tutaj ma być po prostu merytoryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon,

te parowniki BIGASa to oddzielna bajka. Moje knociaste KME GOLD też ma niby dwa wyjścia (jedno wyjście na 2 gary) i teoretycznie jest do 320 KM...ale to bzdura - na 260 KM ledwo wyrabia (a jak zmroziło na zewnątrz do -25C to w diabła w ogóle zamarzał i mogłem się cieszyć jazdą wyłącznie na noPb98 ;-) ) . Coś w tych BIGASach musi być więcej dobrego niż tylko dwa wyjścia (nie wiem, zgaduję - lepsze membrany, dokładniejsze wykonanie, lepsze materiały...).

 

Moja instalka jest dodatkowo oparta na dwóch czterowtryskowych listwach MATRIXa ( jako chwilił je za w miarę precyzyjny wtrysk mieszanki - możliwa do zdefiniowania bardzo mała, precyzyjna dawka mieszanki a ganił za szybko zasyfiające się wtryskiwacze, które trzeba bardzo umiejętnie, co jakiś czas, przeczyszczać). Na każdy garnek podają dwa wtryskiwacze. Jakoś to razem daje radę ale jeżeli miałbym jeszcze jeden worek z mamoną to w ciemną wszedłbym w BIGAS. Jest rewelacyjny !

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bari,

ja co prawda nie mam STi stąd na pierwsze pytanie nie odpowiem. Ale :

Ad. 2 Butla jest w miejscu koła zapasowego (obstawiam, że w STi może być identycznie), kurek jest pod tylnym zderzakiem (wg mnie może być w dowolnym miejscu, byle dostęp do niego był łatwy, u mnie nie jest ale ja już kupłem Forka z instalką i nigdy mi się nie chciało go przekładać) ,

Ad. 3 Nie wiem, nie zwracam na to uwagi. Poza komentarzami :"...ale pięknie mruczy.." innych nie słyszałem. Albo inaczej - jadąc na stację w celu zatankowania nie maluję się , nie czeszę dwie godziny oraz nie piłuję przydługich i przybrudnych pazurów.

Ad. 4 Nie wiem, jak w STi. Mój Forek jest wystrojony na około 245-260 KM na noPB98. Na LPG jest ciut (podkreślam ciut) różnicy w mocy (in minus) na LPG. Ale ja mam kulawą instalkę. Sądzę, że na BIGAS różnice mocy byłyby nieodczuwalne.

 

To tyle w temacie "LPG a lans"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ad. 3 Nie wiem, nie zwracam na to uwagi. Poza komentarzami :"...ale pięknie mruczy.." innych nie słyszałem. Albo inaczej - jadąc na stację w celu zatankowania nie maluję się , nie czeszę dwie godziny oraz nie piłuję przydługich i przybrudnych pazurów.

 

To tyle w temacie "LPG a lans"

 

No tak, ale ja na przykład miałbym już z tym problem. Nie czeszę się co prawda godziny, no ale samo malowanie rzęs trwa dość długo :twisted:

 

Widziałem dzisiaj na nie-ASO Imprezę wolnegossaka 1.6, w której odpadłą klapka od tego zawora anty wybuchowego, czy co to tam jest. Samochód, jak samochód, ale roztopiony tłok (nawet tłoka nie przypominał) wyglądał na tyle sugestywnie, że utwierdziłem się przekonaniu, że wystarczy mi gaz w kuchence.

 

Może ryzyko nie jest duże, ale mimo wszystko nie chciałbym kiedyś sobie rozwalić samochodu, bo coś przez LPG poszło "nie tak"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michael,

Micu, chociaż Ty mógłbyś nie. ... pomidor :mrgreen:

 

Co to za różnica :

a) niewłaściwie wystrojony silnik na noPb i popłynięte tłoki ,

B) niewłaściwie wystrojony silnik na LPG i popłynięte tłoki ?

 

:mrgreen:

 

Możesz odpowiedzieć na blogu :cool: O problemie również :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bloga to:

 

a) zbyt techniczne

B) nie znam się i tak na tym, więc prędzej znajdziesz tam elaborat na temat tropienia muszek owocówek podczas nocy polarnej w majtkach od Calvina Kleina.

 

natomiast, rzecz w tym, że tłok nie popłynął tam w wyniku błędnego strojenia, tylko awarii czegośtam. Nazwę wymieniłem ale jako, że się nie zorientowałeś o co chodzi, to chyba się skompromitowałem i boję się ją powtórzyć ;-)

 

Miała tam być jakaś klapka antywybuchowa czy cuś i ją chyba urwało. Następnie to już tylko bum, trzask, prask.

 

Wydaje mi się, że LPG sprzyja takim akcjom, bo to jednak sporo dodatkowych elementów o "podwyższonym ryzyku pożarowym" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michael, wyciąganie wniosków dotyczących instalacji wtrysku sekwencyjnego na podstawie obserwacji uszkodzenia silnika który jeździł z zaniedbaną drugą generacją albo nawet pierwszą (bo się krokowiec popsuł więc panie śrubę wstawimy i będzie git) jest delikatnie mówiąc nierozsądne :wink:

 

Benzyna w takim razie to również zło - mało to tłoków subarowych na tym forum popłynęło w autach które LPG nigdy nie widziały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie dyskutuję z Wami, bo nie chcecie uznać moich racji. Tym samym jesteście źli i nie macie pojęcie o życiu. Foch ;-)

 

Pablonas, dzięki za wyjaśnienie, po Twoich słowach moja wiedza o instalacjach gazowych rozrosła się przynajmniej czterokrotnie - bez ironii. Dla mnie gaz to gaz, może być pierwszej generacji, drugiej, piątej i super 2000 - nie rozróżniam :D aaa miksery to są takie urządzenia dla Dj'ów, a nie elementy instalacji gazowych :P

...

 

 

 

 

 

 

 

Co nie zmienia faktu, że nie lubię śmierdzideł :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodz

Po pierwsze: temat ...ma być po prostu merytoryczna.

i zgadzam się całkowicie. Gadanie/pisanie tutaj o gustach jest całkowicie zbędne.

Skoro tak tutaj rozgorzało, to przypomnę się o filtrze fazy ciekłej gazu do Kolteca, bo nikt mi jak dotąd nie odpowiedział...

please

priti plis :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...