Jump to content

Recommended Posts

W związku z tym że oprócz Forka mam zagazowanego 3 lata temu (przez Jako oczywiście) GT-ka z przebiegiem 230 kkm, wiedziałem czego się spodziewać... Ale pomyliłem się :sad: Instalacja w Forku działa o "lata świetlne" lepiej niż w GT (teoretycznie podobna instalacja Bigas).

Ja nie widzę różnicy, a mam teraz forka (wcześniej GTka).

Instalka działała bez zarzutu zaróno w GTku jak i teraz w forku.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weź koło i .......j się w czoło.

Jak można założyć gaz do Subaru? 

Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić no

Posted Images

Mam kilka 2,5XT na koncie, które jeżdżą na LPG, jeden przejechał ponad 60 tysięcy i szykuje się do prac wzmacniających.

Jeden już został wzmocniony do 330KM i 435NM, które to wartości osiąga również na LPG. Przy tym utrzymuje odpowiedni afr i temperatury spalin w całym zakresie obciążeń silnika.

Jak dla mnie to silniki 2,5T przyjmują łatwiej gaz niż wersje 2 litrowe.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Dzięki za info!

Czekam na wypowiedz jako ;-)

 

A czy ktoś z forumowiczów ujeżdża zagazowanego 2,5XT? Jakieś doświadczenia po przebiegu kilkudziesięciu km?

 

Pozdrawiam

 

Ujeżdżam Forka 2,5XT z 2006r z przebiegiem 75 kkm zagazowanego przez Jako tydzień temu. W związku z tym że oprócz Forka mam zagazowanego 3 lata temu (przez Jako oczywiście) GT-ka z przebiegiem 230 kkm, wiedziałem czego się spodziewać... Ale pomyliłem się :sad: Instalacja w Forku działa o "lata świetlne" lepiej niż w GT (teoretycznie podobna instalacja Bigas). W Forku nie jestem w stanie wyczuć momentu przełączenia na lpg, oraz nie ma absolutnie różnicy w dynamice. Podpisuje się wszystkimi kończynami pod robotą Jako.

Jedyny problem to oczywiście brak miejsca na koło zapasowe- ale mam dwa wyjścia, albo załozyć opony typu run-flat, albo zapakować zestaw naprawczy do opon (spray i kompresorek). Obydwa sposoby sprawdzają się jako wyposażenie seryjne marki w której serwisie pracuję.

 

P.S. Następne auto też zawiozę do Jako na zagazowanie- nawet jak będzie to diesel :wink:

 

jakie masz spalanie XT na lpg :?:

Link to post
Share on other sites
Dzięki za info!

Czekam na wypowiedz jako ;-)

 

A czy ktoś z forumowiczów ujeżdża zagazowanego 2,5XT? Jakieś doświadczenia po przebiegu kilkudziesięciu km?

 

Pozdrawiam

 

Ujeżdżam Forka 2,5XT z 2006r z przebiegiem 75 kkm zagazowanego przez Jako tydzień temu. W związku z tym że oprócz Forka mam zagazowanego 3 lata temu (przez Jako oczywiście) GT-ka z przebiegiem 230 kkm, wiedziałem czego się spodziewać... Ale pomyliłem się :sad: Instalacja w Forku działa o "lata świetlne" lepiej niż w GT (teoretycznie podobna instalacja Bigas). W Forku nie jestem w stanie wyczuć momentu przełączenia na lpg, oraz nie ma absolutnie różnicy w dynamice. Podpisuje się wszystkimi kończynami pod robotą Jako.

Jedyny problem to oczywiście brak miejsca na koło zapasowe- ale mam dwa wyjścia, albo załozyć opony typu run-flat, albo zapakować zestaw naprawczy do opon (spray i kompresorek). Obydwa sposoby sprawdzają się jako wyposażenie seryjne marki w której serwisie pracuję.

 

P.S. Następne auto też zawiozę do Jako na zagazowanie- nawet jak będzie to diesel :wink:

 

jakie masz spalanie XT na lpg :?:

 

Jeszcze nie wiem, kończę pierwszy zbiornik... Na razie przejechałem 230 km i dopiero "rezerwa" się zaświeciła. Więc pewne jest, że poniżej 20 l. W GT palił mi gazu około 16-17 (teraz niestety używam gazu tylko stojąc w korkach).

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie wypowiedzi :-)

Najpierw zobaczę jak jeździ się na benzynce i pewnie po zimie zainwestuje w LPG.

Jak ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe spostrzeżenia co do LPG w 2,5XT to poprosze ;-)

 

Fajnie że nie ma przeciwwskazań - dobrze wiedzieć że da się zagazować.

 

Na razie cieszę się dziurą na masce i wirnikiem pod nią ;-)

 

Jako Pytanie na PW

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Ujeżdżam Forka 2,5XT z 2006r z przebiegiem 75 kkm zagazowanego przez Jako tydzień temu. W związku z tym że oprócz Forka mam zagazowanego 3 lata temu (przez Jako oczywiście) GT-ka z przebiegiem 230 kkm, wiedziałem czego się spodziewać... Ale pomyliłem się :sad: Instalacja w Forku działa o "lata świetlne" lepiej niż w GT (teoretycznie podobna instalacja Bigas). W Forku nie jestem w stanie wyczuć momentu przełączenia na lpg, oraz nie ma absolutnie różnicy w dynamice. Podpisuje się wszystkimi kończynami pod robotą Jako.

Jaki masz przebieg na gazie w GTku? Instalacje LPG mają to do siebie, że z wiekiem/przebiegiem spadają im nieco parametry. Zużycie parownika, wtryskiwaczy, brak regulacji. Może w tym tkwi przyczyna?

Link to post
Share on other sites
Ujeżdżam Forka 2,5XT z 2006r z przebiegiem 75 kkm zagazowanego przez Jako tydzień temu. W związku z tym że oprócz Forka mam zagazowanego 3 lata temu (przez Jako oczywiście) GT-ka z przebiegiem 230 kkm, wiedziałem czego się spodziewać... Ale pomyliłem się :sad: Instalacja w Forku działa o "lata świetlne" lepiej niż w GT (teoretycznie podobna instalacja Bigas). W Forku nie jestem w stanie wyczuć momentu przełączenia na lpg, oraz nie ma absolutnie różnicy w dynamice. Podpisuje się wszystkimi kończynami pod robotą Jako.

Jaki masz przebieg na gazie w GTku? Instalacje LPG mają to do siebie, że z wiekiem/przebiegiem spadają im nieco parametry. Zużycie parownika, wtryskiwaczy, brak regulacji. Może w tym tkwi przyczyna?

 

Gaz do GT został założony przy przebiegu 170 kkm przejechałem na nim ok 55- 60 kkm. Niedawno wymieniłem silnik, lecz po rozebraniu starego nie było żadnych oznak destrukcyjnego działania gazu: gniazda zaworów ok, zawory ok, tłoki ok, pierścienie ok. Silnik wymieniłem ponieważ w wyniku zbyt małego ciśnienia oleju panewki powiedziały papa.

Co do regulacji to była przeprowadzana, wtryskiwacze były wymienione itp. Tak jak pisałem używam lpg głównie stojąc w korkach więc nie przeszkadza mi to bardzo.

Link to post
Share on other sites

TomS, wiesz, że musimy zaglądnąć do reduktora w którym prawdopodobnie z powodu długotrwałego postoju zaschły osady i unieruchomiły czpienie, powodując spadek ciśnienia przy większych obciążeniach.

W przyszłym tygodniu powinienem znaleźć czas, więc wszystko zależy od Ciebie.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam wszystkich Forumowiczow:)

Pisze do Was z takim pytankiem, mianowicie zastanawiam sie nad zakupem samochou legacy 2.5 lub 2.5t z 2006r w automacie i tak mysle o zalozeniu do niego lpg...z tego co czytalem na forum to te silniczki dobrze znosza gaz, za\gadza sie?:)?? Prosze o jakas porade w tym temacie, ktora werje silnika ewentualnie poleciocie pod instalacje, jaka instalacje zalozyc, jakie koszta ewentualnioe i gdzie to zrobic:)??

Z gory dziekuje za odp wszystkim:)

Link to post
Share on other sites
Dzięki za wszystkie wypowiedzi :-)

Jak ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe spostrzeżenia co do LPG w 2,5XT to poprosze ;-)

 

Ja mam gaz w 2004 2.5 STi, dzieki temu mam tak ekonomiczny pojazd jak toyota corolla 1.4 :D:D:D:D.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Dzięki za wszystkie wypowiedzi :-)

Jak ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe spostrzeżenia co do LPG w 2,5XT to poprosze ;-)

 

Ja mam gaz w 2004 2.5 STi, dzieki temu mam tak ekonomiczny pojazd jak toyota corolla 1.4 :D:D:D:D.

 

Pozdrawiam.

 

A ile przejechałeś na gazie? Jakieś problemy? Musiałeś regulować zawory?

Jaką masz instalkę i czy zakładałeś u forumowego guru - jako? ;-)

 

Dzięki za info.

Link to post
Share on other sites

autko mi świrowało myślałem że to od gazu pojechałem na regulację coś wyregulowali ale nadal coś nie pasowało, okazało sie że przepływka świrowałą po wymianie jest ok. Moje pytanie czy jak była ustawiana instalacja na świrującej przepływce a teraz jest nowa przepływka czy muszę jechać na ponowną regulację instalacji?

Link to post
Share on other sites
autko mi świrowało myślałem że to od gazu pojechałem na regulację coś wyregulowali ale nadal coś nie pasowało, okazało sie że przepływka świrowałą po wymianie jest ok. Moje pytanie czy jak była ustawiana instalacja na świrującej przepływce a teraz jest nowa przepływka czy muszę jechać na ponowną regulację instalacji?

 

Lepiej pojechać.

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Trochę w temacie regulacji - a mianowicie regulacja zaworów w OBK H6 (LPG)

Niestety dowiedziałem się ostatnio że co 30-40 tys km trzeba regulować u mnie zawory :cry:

A nie wpadłem na to, że taka technologia ma jeszcze regulację na płytki a co gorsza - na "szklanki".

 

Czy ktoś może to już przerabiał?

Jak bardzo skomplikowana jest to operacja w tym silniku? Trzeba cały wyciągać? :???:

A może możecie kogoś na Śląsku (lub okolica) polecić, kto to zrobi szybko, sensownie i tanio - bo co do tego ostatniego zacząłem mieć trochę obaw - ile taka impreza może mnie kosztować.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Dzięki za wszystkie wypowiedzi :-)

Jak ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe spostrzeżenia co do LPG w 2,5XT to poprosze ;-)

 

Ja mam gaz w 2004 2.5 STi, dzieki temu mam tak ekonomiczny pojazd jak toyota corolla 1.4 :D:D:D:D.

 

Pozdrawiam.

 

A ile przejechałeś na gazie? Jakieś problemy? Musiałeś regulować zawory?

Jaką masz instalkę i czy zakładałeś u forumowego guru - jako? ;-)

 

Dzięki za info.

 

Przy wspolpracy z Jako. Czesciowo na elementach polecanych przez Jako (Reduktor Bigas), ale u siebie w Białym. Przejechalem jak do tej pory 15-16 tys. ale mi cos brzeczy po wymianie sprzegla i dzis mechaniorzy powiedzieli ze mam zjebana skrzynie albo cos i narazie prawie nie jezdze bo sie boje ;-(. Musze poszukac fachowca.

Link to post
Share on other sites

scalmax, możesz podać spalanie lpg miasto/trasa/cykl mieszany?

 

przyłączając się do dyskusji

Impreza 2.0 bez turbo- regulacja zaworów odbywa się co 100kkm, przy instalacji lpg regulacja musi odbywać się co 50kkm ?? z góry dzięki za odpowiedź :smile:

Link to post
Share on other sites
scalmax, możesz podać spalanie lpg miasto/trasa/cykl mieszany?

 

przyłączając się do dyskusji

Impreza 2.0 bez turbo- regulacja zaworów odbywa się co 100kkm, przy instalacji lpg regulacja musi odbywać się co 50kkm ?? z góry dzięki za odpowiedź :smile:

 

markos wszystko zależy.

 

Ostatnio mój Klient foryś 20XT zaplanował przy przeglądzie 100tys sprawdzenie sprzęgła, które po wymianie dziwnie działało, a ponieważ 50tys zrobione na gazie to założona została z góry konieczność przynajmniej regulacji luzów zaworowych , czyli demontaż silnika.

 

Nic z tego nie wyszło, bo kontrola wykazała, że wszystko jest ok.

 

Wszystko zależy, od tego, jak działa instalacja. W sensie,... doboru elementów, zabudowy i strojenia. Tak myślę.

 

Ja nie zaobserwowałem jakiejś widocznej, przyspieszonej konieczności regulacji luzów zaworowych, we wszystkich modelach subaru z którymi miałem okazję się zapoznać.

 

Nie wiem, podobno warunki intensywnej autostradowej eksploatacji przyspieszają ryzyko wystąpienia takich objawów. Podobno.

 

Pozdrawiam,

Link to post
Share on other sites
scalmax, możesz podać spalanie lpg miasto/trasa/cykl mieszany?

 

przyłączając się do dyskusji

Impreza 2.0 bez turbo- regulacja zaworów odbywa się co 100kkm, przy instalacji lpg regulacja musi odbywać się co 50kkm ?? z góry dzięki za odpowiedź :smile:

 

Generalnie to pali roznie :):). Od 14 l/100 (kiedys takie cos mi sie udalo) do 35 l/100 (jesli jest snieg), wiec jest OK.

Ale jesli jezdzilem spokojnie to:

17-18l /100 miasto

14-16l /100 trasa

15l /100 mieszany :).

 

OCZYWIŚCIE GAZIU -> LPG!!!! (Benzyny VPower Racing 100 pali mniej ze 2 - 2.5 litra).

Link to post
Share on other sites

Jutro jadę na stację.

Jeździłem dość wolno i spokojnie cały czas po mieście, drugie tankowanie (tylko ostatnio nie sprawdziłem spalania).

Zrobiłem 270 km i jeszcze gaz jest :shock:

Z reguły starczało na ok 220 km. +- 5 km :cool:

Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich .

Będe posiadaczem subaru outbacka 2.5i za tydzień i chcę go zagazować więć

mam drobne pytanie : Czy zakładajć LPG od OBK 2006r z silnikiem 2.5i oczywiście sekwenta BRC potrzeba zakładać dodatkowy zbiornik z płynem do smarowanie wtryskiwaczy aby rozwinąć temat jest to płyn który goście montują szczególnie do Toyoty ponieważ bywały przypadki zatarcia wtryskiwaczy i powiedzieli mi ,że pasowało by takie coś założyć ,ale i zwiększa się koszt montażu niech sie wypowiedzą znawcy tematu i silników subaru ,jest to moje pierwsze subaru .Dzięki za odpowiedż

Link to post
Share on other sites

Hmm z tego co wiem to w toyocie montuja takie cos i zwie sie to lubryfikacja. Jednak to rozwiazanie nie chroni przed zatarciem wtryskiwaczy, przeciez jak silnik przelacza sie na gaz, to wtryski benzyny nie pracuja. System ten zapobiega glownie wypalaniu sie gniazd zaworow i cos tam jeszcze z glowica. Co do subaru czy tu jest to tez potrzebne tego juz nie wiem.

 

Ps. Pozdrawiam Krosno moje rodzinne miasto, bywam tam dosc czesto bede wypatrywal outbacka, bo jeszcze w Krosnie zadnego nie widzialem (sa forestery, imprezy, legacy).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...