Jump to content

Recommended Posts

witam, zauroczenie LPG jest tak wielkie, że nawet fani SUBRAU zapominają, że forek my08 jest jescze "bez ramek" :), ramki są od wersji my09 :( a kolega od CAYENNE z LPG radzi sobi świetnie, ma reklamę swojej firmy, prwatnie nigdy by sobie tego nie zrobił, każdy robi to co lubi, część ludzi chodzi np. z nartami po Krupówkach...jeszcze raz podrd. dla wszystkich...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weź koło i .......j się w czoło.

Jak można założyć gaz do Subaru? 

Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić no

Posted Images

LPG za to pasuje do marki KIA - bo też ma 3 litery. I do Lexusa, bo też zaczyna się na L, i do BMW bo nie dość, że 3 litery to i rozwinięcie ma 3 słowa. emoticon1.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja tam też uważam, że LPG zupełnie nie pasuje do prestiżu marki Subaru :!:

Jak to może być, z jednej strony marka kojażona z rajdami, wyczynem a z drugiej stony kuchenka gazowa, smród i taksówki :!: :!:

Normalnie wstyd jak beret :evil: :!:

 

 

 

I dlatego z tego wstydu właśnie, tankuję tylko po zmroku, na odludnych stacjach i jeszcze w okularach przeciwsłonecznych :twisted::twisted::mrgreen::mrgreen:

Link to post
Share on other sites
I dlatego z tego wstydu właśnie, tankuję tylko po zmroku, na odludnych stacjach i jeszcze w okularach przeciwsłonecznych :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

 

Ja dla niepoznaki w bagażniku mam zamontowaną taką butlę z kuchenki, coś a'la wózek widłowy. Wiesz, podjeżdżasz na stację, kupujesz butlę niby do kuchenki, wkłagasz do bagażnika, kabelki cyk, cyk i gotowe. A zamiast kanisterka z rezerwą, mam taką małą turystyczną :mrgreen::mrgreen:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

witam szanownych forumowiczów , chciałem tylko serdecznie podziękować koledze [/b]jako za fachowe podejście i piękną instalację gazową w moim szuwarku zrobiłem na niej 4,5tkm i chodzi jak złoto. Panowie więcej takich specjalistów jak on by sie chciało.Pozdrawiam serdecznie

Link to post
Share on other sites

rownie dobrze mozna powiedziec ze etanol tez nie pasuje do samochodu -

 

a jkoas firmy takie jak np. SAAB rozwiajaj prace nad konstrukcjami przystosowanymi do zasilania tym paliwem.

 

Jezeli dobrze kojarze to w rallycrosie jezdzi czerwony SAAB na etanol - a nie na benzyne.

CO do Cayenne - hmm w Holandii chyba co drugi Cayenne jest na LPG

 

TO moze tak z innej beczki dla przeciwników:

przyklady aut wyscigowych z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu

- FORD FOCUS ST 2.5 TURBO - 330 KM

focus5tx2.th.jpgthpix.gif

focusnr1.th.jpgthpix.gif

- SEAT LEON - 295 KM

leonfp3.th.jpgthpix.gif

- DACIA LOGAN - z POLISH RACING TEAM

daciabt4.th.jpgthpix.gif

prinspolskauh1.th.jpgthpix.gif

- pewnie im gaz przeszkodzil w zajeciu pierwszego mijesca i musieli sie zadowolic 2 - objezdzajac benzynowki :mrgreen: w 2007r w ADAC Dacia Logan Cup

- FORD FIESTA ST -

fiestawo9.th.jpgthpix.gif

 

- PEUGEOT 406

pug406ajb3.th.jpgthpix.gif

pug406bdc5.th.jpgthpix.gif

- HONDA CIVIC

civic1lk4.th.jpgthpix.gif

civic2yt7.th.jpgthpix.gif

 

- jakos nie wygladaja n a powolne smierdzace taksowki - lub wlascicieli czy sponsorów, których nie stac na benzyne - jak pisza co niektorzy

Wszsytkie zawodowo biora udzial w wyscigach i jakos na brudnym i smierdzacym gazie, ktory musza tankowac po ciemku bo to nie pasuje do nich :mrgreen:

 

Inne przerobki na LPG przez wlascicieli, ktorzy sie przeciez musza wstydzic :mrgreen:

BMW 645i - V8

645eb4.th.jpgthpix.gif

BMW 735 3.6 V8

745lj0.th.jpgthpix.gif

Dodge Ram SRT-10 Viper

viperyq6.th.jpgthpix.gif - nie no kurcze do VIPERA tez nie pasuje

Westfield 4.0 V8

westfieldwi6.th.jpgthpix.gif- nie no ten to juz sie wogole wyglupil przeciez - takie auto na gaz ...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ostrzegam że mam głupie pytanie.

Jak ocenić wielkość spalania na LPG?

Start jest na benzynie i jakiś kawałek się zawsze jedzie (zależnie od temp. silnika i zewnętrznej) ... więc branie pod uwagę tylko ilości zatankowanego gazu i przejechane km to nie dokońca prawda.

Kwestia różnego tankowania (nawet na jednej stacji tankują różne osoby), ale po większej liczbie tankowań powinno się uśrednić

 

Może należy rejestrować spalanie na benzynie i przejść na wskaźnik X złotych/100km

Wiem, że ceny się zmieniają ...

Link to post
Share on other sites

Lucky Mike, możesz po prostu policzyć koszt benzyny i LPG w danym miesiącu i podzielić na przejechane km. Oczywiście może Ci zostać benzyny na koniec miesiąca w baku, ale "przejdzie" na przyszły miesiąc, więc średnia PLN/KM w dłuższym okresie czasu powinna dać w miarę przybliżony wynik.

Link to post
Share on other sites
Ostrzegam że mam głupie pytanie.

Jak ocenić wielkość spalania na LPG?

Start jest na benzynie i jakiś kawałek się zawsze jedzie (zależnie od temp. silnika i zewnętrznej) ... więc branie pod uwagę tylko ilości zatankowanego gazu i przejechane km to nie dokońca prawda.

Kwestia różnego tankowania (nawet na jednej stacji tankują różne osoby), ale po większej liczbie tankowań powinno się uśrednić

 

Może należy rejestrować spalanie na benzynie i przejść na wskaźnik X złotych/100km

Wiem, że ceny się zmieniają ...

Mi spala miesięcznie benzyny ok. 30-40 l

Robię ok. 2000 km.

To daje jakieś 1,5-2 l/100

 

Ale czasami przegonię go na benzynce.

Średnio liczy się 1 litr na 100.

Link to post
Share on other sites

Wskaźnik zł/km (do którego sam doszedłem), to jednak nie to samo, co l/km - jest zbytnio obciążony zmianami cen.

Może lepiej poprostu sumować LPG i benzynę i uzyskać litr (uniwersalny) paliwa/km.

To wersja prosta, ale nie odpowiadająca na pytanie ile LPG pali samochód.

Bardziej skomplikowana, to litry benzyny pomnożone przez x + litry LPG, podzielone na przejechane km. Pytanie jaką wartość ma mieć x.

Wylicznie jej przez porównanie jazdy na gazie i benzynie raczej odpada.

Link to post
Share on other sites

Lucky Mike,

nie gniewaj się ale trochę mnie zżera ciekawość dlaczego i do czego Ci potrzebne tak skrupulatne wyliczenia. :wink:

 

To co napisał Hogi okienko wyżej jest jak najbardziej miarodajne. U mnie jest podobnie, jeżeli nie śmierdzę gotówką (a jest to ostatnio czas niestety permanentny) to przejeżdzam swoje stałe miesięczne 3000 km na jednym zbiorniku paliwa (60l), reszta to LPG.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites

Uprzedzałem, że moje pytanie jest głupie ...

 

Jestem dość świeżym użytkownikiem zarówno Forka, auta z 4x4, jak i auta na LPG.

W związku z tym jestem ciekawy ile toto pali. Zacząłem więc to monitorować, przeliczać mile na km, itd. i się zorientowałem, że moje oceny są mało rzetelne.

(Warto było jednak, bo porównianie tych wyników z opiniami na forum skłoniły mnie do wizyty u Jako, dzięki czemu Forek pali teraz mniej).

 

Poza tym spotykam się z pytaniami znajomych "ile pali" i nie mam na nie prostej i dobrej odpowiedzi.

 

Być może kwestia ta nie ma rozwiązania, a jak "nie ma rozwiązania, to nie ma problemu"

Link to post
Share on other sites

Lucky Mike,

nie, nie ma głupich pytań. Naprawdę byłem po prostu ciekawy :wink:

Jak Twój Forek zameldował się u Jako, to ja już jestem spokojny - będziesz miał pociechę z instalacji LPG.

Ile pali ? Odpowiadaj, że około 17l LPG na 100 plus waszka na uruchomienie. Ja przejeżdzam , z pełną premedytacją ok. 10 km na benzynie zanim włączę zasilanie LPG. Wiem, że to przesada ale niech tam będzie wszystko dobrze wygrzane zanim się przełączy na LPG.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites
Guest ancymon

witam szanownych forumowiczów

 

na wstępie przepraszam jeżeli powtórzę pytanie, które już ktoś zadał, ale szukanie nie pomogło a manualne wertowanie wszystkich stron przerasta moje możliwości czasowe.

 

Poszukuję auta do holowania lawety+do jazy na co dzień i bardzo interesuje mnie forester w wersji bez turbo (bo wiadomo...turbo w paroletnim aucie z przebiegiem=kłopoty). Budżet pozwala mi się rozglądać za rocznikiem około 99-00. Oczywiście jako auto na co dzień (około 3000km miesięcznie) przyjdzie mi go zagazować...

Do sedna: jaki uciąg w dowodzie rejestracyjnym ma forester?

czy 2,0 z gazem w ogóle się "odpycha" (nie liczę na powalające osiągi, od tego mam pojazd inny).

I jak wygląda sprawa kosztów spalanie/eksploatacja tej odmiany "leśnika".

 

Wiem że zapewne wertując to forum dłużej odpowiedzi bym znalazł ale szczerze liczę na ciut wyrozumiałości.. bom strasznie zabiegany a podejmowanie decyzji o nabywaniu auta już niebawem. Pozdrawiam i z góry dziękuję!

Link to post
Share on other sites
Ja przejeżdzam , z pełną premedytacją ok. 10 km na benzynie zanim włączę zasilanie LPG. Wiem, że to przesada ale niech tam będzie wszystko dobrze wygrzane zanim się przełączy na LPG.

 

Kurczę, widzę, że dmuchasz na zimne :cool:

Jak ja bym tak robił to w tygodniu jeździłbym tylko na benzynie :lol:

Moja Lodówka przełącza się na LPG po ok. kilometrze jazdy, szybko się nagrzewa, bo ma ciepło w garażu :cool:

Link to post
Share on other sites

Ja z moją gazownią miałem niespodziewankę w tym tygodniu... To że zbliżał mi się czas (raczej przebieg) do przeglądu, zadzwoniłem, ugadałem się, przyjechałem i... Zdziwko niemałe. Gość powiedział, że na gwarancji wymienią mi wszystkie wtryski, bo jeden niby coś tam nieprecyzyjnie dawkuje, itp... Zdziwieni moje było wielkie, bo auto na tych wtryskach chodziło miód malina.. Zero szarpnięć, kichnięć i innych uciążliwości. Miałem takie z czymś tam żółtym (taki żółty prostokącik i coś tam na górze; wiem, napisałem fachowo jak ... :) ) teraz założyli mi takie malutkie, wielkości chyba baterii. Co mnie martwi... Przy przejściu z benz na gaz podczas jazdy dostaje drgawek przez króciutki czas i potem już normalnie, przy manualnym przełączeniu trochę kichnie i ok, przy przegazówce jak obroty spadają spaliny robią specyficzne "tfutfutfu" na benzynie ani wcześniej na gazie tego nie było... Gość po telefonie powiedział, że to jest kwestia już tylko zestrojenia(poprawki). Ciekaw jestem tylko poco, skoro auto chodziło bdb na tych wtryskach, wsadzali nowe. Ponoć niewytrzymywały dużych przebiegów :shock: A na gazie mam zrobione 40kkm dopiero :roll: Mieliście ktoś podobny przypadek ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hej,

 

Jak forek 2,5 XT sprawdza sie na LPG?

Jest ktoś kto jeżdzi takim na gazie i mógłby podzielić się opiniami na temat użytkowania?

 

Przejechałem 40 kkm na instalce KME w Legacy MY06 2.0 wolnymssaku i wszystko bylo ok. Czy 2,5XT tak samo dobrze znosi gaz?

 

Dzięki za wszystkie opinie

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Malina,

 

pewnie, prędzej czy póżniej jako odpowie Tobie bardziej precyzyjnie na zadane przez Ciebie pytanie - a na ten moment ja mogę odpowiedzieć, że jeżdzi i to nie jeden 2,5XT na LPG (jeden nawet wiem, że jeżdzi mocno zmapowany - tak na ok. 330KM). Radzą sobie bardzo dzielnie ale...nie na KME !!! KME to nieciekawa elektronika (sterownik) i bardzo słabe parowniki, nawet w wersji Gold. Mamale Legaś mógł sobie radzić z KME ale nie zaturbione 2,5 l. Z mojej wiedzy wynika, iż rozwiązaniami dla Ciebie są :

a) kontakt z użytkownikiem jako ,

B) montaż rewelacyjnej instalki LPG BIGAS (cena ok 5.000 PLN). W przypadku 2,5 XT to (instalacja BIGAS) nie fanaberia tylko to po prostu konieczność.

 

Tyle z linii frontu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites

Dzięki za info!

Czekam na wypowiedz jako ;-)

 

A czy ktoś z forumowiczów ujeżdża zagazowanego 2,5XT? Jakieś doświadczenia po przebiegu kilkudziesięciu km?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono.Mam pytanie czy nstalacja gazowa może mieć wpływ na solenoid < wrx 0,2> ?

Już drugi mi padł a w między czasie miałem wymienianą membranę w reduktorze.

PS jeszcze mam założony lublifikator może on.Sam nie wiem może ktoś ogarnia temat bo brak mi koncepcji :cry:

Link to post
Share on other sites

thomwit,

selenoid mi od przeszło dwóch lat, jak jeżdzę na LPG, nigdy nie powiedział pa-pa. Nikt z Forumowiczów takiego [moderator czuwa]-up nie zgłaszał, stąd sądzę, że związku przyczynowo-skutkowego brak. Szukaj "padu" selenoida gdzie indziej.

Lubryfikacji w silniku doładowanym jest pozbawiona jakiegolwiek sensu, no chyba, że cały czas jeżdzisz na podciśnieniu (ale w to, to ja z kolei nie wierzę :mrgreen: ) . Kasa wyrzucona w błoto.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites

no niby masz racje . Mam lpg od 2lat ale solenoid padł 2gi raz w przeciągu 3 miechów wcześniej padła membrana w reduktorze co niby nie ma związku ale .. lubrikant działa tylko na podciśnienu podobnie jak solenoid , reduktor z kolei też nie pracuje w turbo na stałym ciśnieniu tylko na zmiennym więc myślałem że może jest jest jakiś związek.

Ps o lubrikancie wiem że nie działa przy doładowaniu tylko na podciśnieniu ale napewno nie zaszkodzi< cały czas nie upalasz>

Czyli co może być pzryczyną padania solenoidu.. :?: Gdzie kopać :?:

Link to post
Share on other sites
Dzięki za info!

Czekam na wypowiedz jako ;-)

 

A czy ktoś z forumowiczów ujeżdża zagazowanego 2,5XT? Jakieś doświadczenia po przebiegu kilkudziesięciu km?

 

Pozdrawiam

 

Ujeżdżam Forka 2,5XT z 2006r z przebiegiem 75 kkm zagazowanego przez Jako tydzień temu. W związku z tym że oprócz Forka mam zagazowanego 3 lata temu (przez Jako oczywiście) GT-ka z przebiegiem 230 kkm, wiedziałem czego się spodziewać... Ale pomyliłem się :sad: Instalacja w Forku działa o "lata świetlne" lepiej niż w GT (teoretycznie podobna instalacja Bigas). W Forku nie jestem w stanie wyczuć momentu przełączenia na lpg, oraz nie ma absolutnie różnicy w dynamice. Podpisuje się wszystkimi kończynami pod robotą Jako.

Jedyny problem to oczywiście brak miejsca na koło zapasowe- ale mam dwa wyjścia, albo załozyć opony typu run-flat, albo zapakować zestaw naprawczy do opon (spray i kompresorek). Obydwa sposoby sprawdzają się jako wyposażenie seryjne marki w której serwisie pracuję.

 

P.S. Następne auto też zawiozę do Jako na zagazowanie- nawet jak będzie to diesel :wink:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...