Jump to content

LPG w Subaru


Azrael

Recommended Posts

Możecie mi podpowiedzieć jaka największą butla w miejscu koła zapasowego mieści się w forku SG przedlift? Wyczytałem że  Butla ZTW 680/240 - 68l mieści się na pewno i jest równo z podłogą. Podobno mieści się też 680/270 71l ale wystaje ze 2 cm, czy to prawda? Jeszcze ktoś pisał że miał 77l o wysokim razie jakie wymiary ma taką butla i czy mocno wystaje?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mattipk napisał:

Możecie mi podpowiedzieć jaka największą butla w miejscu koła zapasowego mieści się w forku SG przedlift? Wyczytałem że  Butla ZTW 680/240 - 68l mieści się na pewno i jest równo z podłogą. Podobno mieści się też 680/270 71l ale wystaje ze 2 cm, czy to prawda? Jeszcze ktoś pisał że miał 77l o wysokim razie jakie wymiary ma taką butla i czy mocno wystaje?

Wstawisz wszystko, kwestia o ile chcesz pomniejszyć przestrzeń na bagażnik :P

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, mattipk napisał:

Możecie mi podpowiedzieć jaka największą butla w miejscu koła zapasowego mieści się w forku SG przedlift? Wyczytałem że  Butla ZTW 680/240 - 68l mieści się na pewno i jest równo z podłogą. Podobno mieści się też 680/270 71l ale wystaje ze 2 cm, czy to prawda? Jeszcze ktoś pisał że miał 77l o wysokim razie jakie wymiary ma taką butla i czy mocno wystaje?

Kup mniejszą a te 4 litry różnicy zyskasz podginajac pływak o 5mm i będziesz miał jesz 10% bezpieczeństwa ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, yaroz napisał:

Kup mniejszą a te 4 litry różnicy zyskasz podginajac pływak o 5mm i będziesz miał jesz 10% bezpieczeństwa

 

Idzta wy wszyscy w diabły, po coś te 20% jest...

Każdy najmądrzejszy dopóki nic się nie stanie, to nie jest byle co tylko urządzenie wysokociśnieniowe. Niech Ci się to rozszczelni bo podgiąłeś za mocno to się dowiesz jakie mogą być skutki

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Nosek kreseczka napisał:

 

Idzta wy wszyscy w diabły, po coś te 20% jest...

Każdy najmądrzejszy dopóki nic się nie stanie, to nie jest byle co tylko urządzenie wysokociśnieniowe. Niech Ci się to rozszczelni bo podgiąłeś za mocno to się dowiesz jakie mogą być skutki

Nikt nie mówi o tankowaniu na full tylko o zmniejszeniu 20% o połowę. Nie wiem co musiałoby się stać aby te 10% nie wystarczyło.  Butla wytrzymuje kilkadziesiąt razy większe ciśnienie niż robocze.  Poza zaworem 80% masz jeszcze zawór bezpieczeństwa i topikowy jakby co:)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Wstawisz wszystko, kwestia o ile chcesz pomniejszyć przestrzeń na bagażnik :P

W sumie chce na maksa wykorzystać wnękę na koło zapasowe i żeby podłoga bagażnika nie odstawała bardziej niż w tym momencie. Nie chce bawić się też w żadne stelaże i takie tam.

5 godzin temu, yaroz napisał:

Kup mniejszą a te 4 litry różnicy zyskasz podginajac pływak o 5mm i będziesz miał jesz 10% bezpieczeństwa ;)

 Do tej pory gaz obsługiwałem jedynie w kuchence przy gotowaniu więc na tą chwilę nie chce niczego podginać (może jak już ogarnę tą technologię). 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, mattipk napisał:

W sumie chce na maksa wykorzystać wnękę na koło zapasowe i żeby podłoga bagażnika nie odstawała bardziej niż w tym momencie. Nie chce bawić się też w żadne stelaże i takie tam.

 Do tej pory gaz obsługiwałem jedynie w kuchence przy gotowaniu więc na tą chwilę nie chce niczego podginać (może jak już ogarnę tą technologię). 

W jednym z Ori instalacją ostatnio oglądanym było jakieś ustrojstwo w podłodze podnoszące je o ok 4cm, prawie nie do zauważenia chyba że wiesz jak na być, dosłownie żerdki pod spodem pomontowane, te to chyba spienione pcv albo guma jakąś, ale drewniane też to samo zrobią, może pokmiń i zobacz

Link to comment
Share on other sites

Bagażnik w Forku jest mały i każdy centymetr wysokości jest na wagę złota. Ja miałem jakiś stelaż założony ale zmierzyłem butlę i wyszło mi, że jest niepotrzebny i go wywaliłem. Poprzednia butla była takiej samej wysokości.

 

 

IMG_20210729_120825.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, .Misza. napisał:

Bagażnik w Forku jest mały i każdy centymetr wysokości jest na wagę złota. Ja miałem jakiś stelaż założony ale zmierzyłem butlę i wyszło mi, że jest niepotrzebny i go wywaliłem. Poprzednia butla była takiej samej wysokości.

 

 

IMG_20210729_120825.jpg

Fotka porno normalnie :biglol:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Bagażnik w Forku jest mały i każdy centymetr wysokości jest na wagę złota. Ja miałem jakiś stelaż założony ale zmierzyłem butlę i wyszło mi, że jest niepotrzebny i go wywaliłem. Poprzednia butla była takiej samej wysokości.
 
 
IMG_20210729_120825.thumb.jpg.f4d751013a0a9161b5a84e94c6c47ca4.jpg
Ten stelaż miałeś zamiast fabrycznych styropianów i na to płaska płyta czy dodatkowo?
W moim SFt 99r odbija po 44L zbiornik w miejscu koła bez dodatków.
nie mam pod ręką DTR zbiornika.
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, falente napisał:

Ten stelaż miałeś zamiast fabrycznych styropianów i na to płaska płyta czy dodatkowo?

Miałem tą dziwną konstrukcję plus styropian. Jak wymieniałem butlę, to gazownik zmierzył starą, spojrzał na koło i powiedział, że butla jest wysokości koła i nową wstawi taką samą. Pomyślałem sobie, że skoro jest wysokości koła, to po cholerę jest ten stelaż? Niby to nie dużo ale naprawdę przy takim bagażniku jak w Forku SF te kilka cm robi różnicę. Przed demontażem tak to wyglądało:

 

81544263_3204418496463085_8243105924034592768_n.jpg

Edited by .Misza.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.09.2021 o 15:51, .Misza. napisał:

Pomyślałem sobie, że skoro jest wysokości koła, to po cholerę

Może wcześniej była większą, potem ktoś zmienił na mniejszą a stelaż został?

Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie, jaki numer. Kupiłem wczoraj Legacy z dwuletnią instalacją BRC. W czasie oględzin wpiąłem złącze OBD, żeby pozerkać sobie na cyferki. Podczas jazdy próbnej wszystko działa, jest ok, nic nie zauważyłem. Auto kupiłem, ruszam z Gdańska, dojeżdżam do bramek na A1, dohamowanie i nagle BRC piszczy, że przełączyło na benzynę jakby gazu brakło. Próbuję podczas jazdy włączyć ponownie na gaz i nic. Postój na MOPie, gaszę silnik, zapalam, przełącza na LPG. Trochę jestem wkurzony, bo autem jadę 20 minut i już wychodzą kwiatki. Jedziemy dalej, przyblokowanie na prawym pasie, dohamowanie i znowu to samo. Kurde, postój, turn off and on again, jazda, przełączyło. Miałem tak z sześć razy. Zauważyłem, że dioda sygnalizująca jazdę PB/LPG nawet przy odpuszczaniu gazu zaczyna świecić na czerwono, a po dodaniu gazu po kilku sekundach znowu na zielono. Mega wkurzony dzwonię do sprzedającego, a on mówi, że nie miał takich problemów i może filtry zapchane, bo to już czas na wymianę. Po jakimś czasie napisał mi, że podobno instalacje mogą głupieć przy podpiętym OBD. Myślę sobie, niezła bzdura. Dzisiaj rano wyciągnąłem złączę i wiecie co? Jak ręką odjął! Pojechałem do biura, kawałek autostradą mam, robiłem odpuszczanie gazu, dohamowania i nic. Chodzi cacy. Ktoś może mi powiedzieć, o co tu chodzi?

 

Edited by rosaskc
Link to comment
Share on other sites

Poczytaj co te kontrolki znaczą bo mi się zdaje że możesz cały czas jeździć na benzynie. Nie znam instalacji BRC.

Dobrze zgaduję, że kupiłeś Legacy IV srebrny sedan 2.0 137KM?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Patrząc po tym, ile kilometrów zrobiłem i jak schodziło paliwo, to jestem przekonany, że ta kontrolka u góry rzeczywiście pokazuje paliwo, na którym się jedzie (zielona oznacza LPG).

 

Tak, dokładnie, kupiłem Legacy 2.0 SOHC.

Link to comment
Share on other sites

Też go rozważałem, wyglądał ciekawie.
Bez podłączenia pod interfejs LPG nie dojdziesz o co chodzi. Może być walnięty czujnik temp. albo ciśnienia. Raczej takie scenariusze bym obstawiał niż historia z OBD - gdy y tak było auta nie dałoby się wystroić.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ale serio, dziś problemu nie ma żadnego :)

 

Warto było jechać. Rudej brak, silnik chodzi elegancko na obu rodzajach paliwa, do zawieszenia absolutnie doczepić się nie mogę nic a nic, klima chłodzi jak zła, drugi komplet kół w zestawie. Za te pieniądze chyba ciężko by było znaleźć inne fajne daily.

Zrobię standardowy serwis filtrowo-olejowy i będę zimę śmigać.

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, rosaskc napisał:

Ktoś może mi powiedzieć, o co tu chodzi?

Może się OBD ze sterownikiem gazu biją o dostęp do ECU? Tak strzelam. :P

Link to comment
Share on other sites

Też go rozważałem, wyglądał ciekawie.
Bez podłączenia pod interfejs LPG nie dojdziesz o co chodzi. Może być walnięty czujnik temp. albo ciśnienia. Raczej takie scenariusze bym obstawiał niż historia z OBD - gdy y tak było auta nie dałoby się wystroić.
Też go brałem pod uwagę po przebojach z H6 ale jednak potrzebuje kombi.
Z zdjęć wyglądał na naprawę porządny egzemplarz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Taki artykuł mi się przewinął
https://autokult.pl/42638,ida-nowe-przepisy-o-lpg-sa-na-tyle-niejasne-ze-kierowcy-moga-miec-problem
 
Jestem dosłownie w przede dniu montażu nowej instalacji. I co tu teraz zrobić?
Ja bym się tym nie przejmował. To pewnie jakąś zasłona dymna przed czymś. Czyli kolejny sposób aby społeczeństwo drażnić. Według mnie prawo nie działa wstecz i nie będą mogli cofnąć nabytej już homologacji.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...