Jump to content

LPG w Subaru


Azrael

Recommended Posts

4 godziny temu, koziolek napisał:

Właśnie o tym mówię, daj mu luzem ten kolektor, niech powierci zanim zamontujesz do auta.

Taki jest plan, a z resztą sam mi o tym powiedział, bo w tym co mam teraz wtryski z JTG ICOM to ściągnąć, zaspawać otwory i dopiero wiercić nowe... Wolę dać drugi, a ten razem z całą instalacją może się zainteresuje ktoś kto ma dostęp do serwisu takiego :)

4 godziny temu, koziolek napisał:

Stare uszczelki mogą się rozpaść , ale mogą być też ok, ja bym wymienił na OEM nówki, szkoda roboty jak zacznie łapać lewe powietrze.

 

4 godziny temu, ewemarkam napisał:
4 godziny temu, koziolek napisał:
Właśnie o tym mówię, daj mu luzem ten kolektor, niech powierci zanim zamontujesz do auta.
  Stare uszczelki mogą się rozpaść , ale mogą być też ok, ja bym wymienił na OEM nówki, szkoda roboty jak zacznie łapać lewe powietrze.

Nie ma źle w moim Forku uszczelki były prawie jak nówki.

Po 320tys już chyba nowe się należą:P 2x pod kolektor i 1x pod przepustnicę, tak? 

3 godziny temu, .Misza. napisał:

Ja mam, od 1,5 tygodnia. Bluebox OBD.

To świeżynka :thumbup: z ciekawości jaki koszt instalki i jakie graty? Mi zaproponował black box z podpięciem do kompa benzynowego (chodzi o nastawy, żeby sam sobie regulował), a reszta do dogadania:)

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Kryterium był serwis wszędzie. A z BRC jest się uwiązanym do warsztatu....

Z JTG ICOM to jest dopiero mistrzostwo. 1 warsztat na Polskę południowo-wschodnią:facepalm:, a chyba nie o to chodzi, żeby pół polski jechać za serwisem LPG :wacko:

2 godziny temu, Krystian Lasota napisał:

Do optimy można kupić kabel za 90zl i sie bawić mój gazownik nie ma z tym problemu niektórzy mogą dać hasło w sterowniku.

IMG_20201209_171600.thumb.jpg.3f9168f2af5e41aede8c475360d66509.jpg

Cenna uwaga :ok: będę pamiętał. 

Obstawiam, że u mnie będzie jeden z dwóch do wyboru

Screenshot_20210722_123927_com.opera.browser_edit_536754791221216.jpg.99e964445ae8ab8bfe40c1a8f0cb844b.jpg

Ten okrągły byłby na płasko jak u Ciebie, ale nijak do niczego nie pasuje, a wolę mieć go na widoku, żeby w razie czego po prostu widzieć ile jeszcze zostało paliwa i czy jest wszystko ok, dlatego skłaniam się ku temu kwadratowemu, który umieściłbym w tym miejscu, na zaślepce 

a18c9b1s-1920_edit_537083661120645.thumb.jpg.4d6380f5cbba43f3d1c238f18aca1190.jpg

 

Z samą zaślepką popracuje, po lepszy dostęp do kostki, żeby samej centralki nie odklejać:) choć szczerze to najbardziej by mi leżała centralka ze staga, o taka

Screenshot_20210722_124816_com.opera.browser_edit_537261505471660.thumb.jpg.f1856052ab5fb8ff8a1210af7d7e7738.jpg

Idealnie by pokryła całą powierzchnię zaślepki i wg mnie najlepiej się komponuje, ale pod Zenita chyba tego nie zepnie, bo centralka jest dostosowana pod sterownik, a nie na odwrót :P

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

To świeżynka :thumbup: z ciekawości jaki koszt instalki i jakie graty? Mi zaproponował black box z podpięciem do kompa benzynowego (chodzi o nastawy, żeby sam sobie regulował), a reszta do dogadania:)

Nie robiłem całej instalacji. Musiałem wymienić butlę (koniec homologacji) i przy okazji napomknąłem o problemach z instalką. Szpenio stwierdził, że to może być wiązka (w sumie objawy na to wskazywały - w pewnych okolicznościach cała instalacja rozłączała się, włączała, cyrki były). Wiązka niby już niedostępna - jestem w stanie w to uwierzyć, bo każdy łapał się za głowę, co ja tam mam. Łatanie tego nie miało sensu, bo nie mam gwarancji, że wkrótce nie posypią się kolejne kable. Jeśli chodzi o reduktor i wtryski, to gaziarz powiedział, że to są elementy które można wymienić w dowolnym momencie, więc jak na testach wyjdzie, że trzymają parametry, to by nie ruszał, bo po co wydawać kasę (podoba mi się ten tok myślenia). Wstępnie proponował zwykłego Bluebox ale niby wersja OBD daje jakieś dodatkowe możliwości a na całej imprezie miałem stówkę dopłacić. 
Generalnie cała impreza, tj. zbiornik w koło, nowy wielozawór, nowy wlew (przeniosłem z błotnika pod klapkę - stary będzie "zaklajstrowany" przy okazji innych prac), komputer, montaż, strojenie wyniosło mnie 1700zł. Nie wiem czy dużo czy mało - jestem na razie zadowolony.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem Waszej fascynacji tymi guzikami, i tak pokazują co chcą jak zapiszczy znaczy że czas tankować.:OO:

Bardziej się patrzy na przebieg od ostatniego tankowania niż na te wskaźniki poziomu.

W dniu 22.07.2021 o 12:52, Kiwi 4ester napisał:

Ten okrągły byłby na płasko jak u Ciebie, ale nijak do niczego nie pasuje, a wolę mieć go na widoku, żeby w razie czego po prostu widzieć ile jeszcze zostało paliwa i czy jest wszystko ok, dlatego skłaniam się ku temu kwadratowemu, który umieściłbym w tym miejscu, na zaślepce 

a18c9b1s-1920_edit_537083661120645.thumb.jpg.4d6380f5cbba43f3d1c238f18aca1190.jpg

Mam tutaj wstawiony i uderzam kolanem przy wsiadaniu, sugeruję przykleić w schowku poniżej(tak miałem tak w lanosie) jak już musiałem pstrykać to otwierałem i już.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dla mnie estetyka ma jednak pewne znaczenie i to aby nie wiercić w desce tylko plastiku który łatwo wymienić.

U mnie dość dobrze pokazuje ilość gazu co prawda za drugim razem udało się to ustawić ale można mu wierzyć.

Na początku też chciałem zamontować na zaślepce po lewej ale właśnie parę razy wsiadłem i wysiadłem i doszedłem do tego samego co koziolek.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ooo bardzo ważne uwagi :thumbup: dziękuję i przemyśle w takim razie inne miejsce :hi:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Ooo bardzo ważne uwagi :thumbup: dziękuję i przemyśle w takim razie inne miejsce :hi:

Najlepsze miejsce to przy lewarku.

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, ipsx82 napisał:

Najlepsze miejsce to przy lewarku.

Będę widział czy się zmieści. :)

Link to comment
Share on other sites

Wskaźnik ze STAGa który tu wspomniani jest wielki i toporny, sam plastik też wieje chińszczyzną. W miejscu wskazanym w Foresterze SG będzie to niewygodne przy wsiadaniu. Rozwiązanie z przyciskiem na tunelu w poziomie jest za to bardzo eleganckie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.07.2021 o 13:21, koziolek napisał:

Nie rozumiem Waszej fascynacji tymi guzikami, i tak pokazują co chcą jak zapiszczy znaczy że czas tankować.:OO:

Bardziej się patrzy na przebieg od ostatniego tankowania niż na te wskaźniki poziomu.

Mam tutaj wstawiony i uderzam kolanem przy wsiadaniu, sugeruję przykleić w schowku poniżej(tak miałem tak w lanosie) jak już musiałem pstrykać to otwierałem i już.

Ja mam w popielniczce z prawej strony :D

 

 

20210724_102005.jpg

Edited by yaroz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, yaroz napisał:

Ja mam w popielniczce z prawej strony :D

Tak samo ma @aplam13:D może jednak też tak zrobię? :huh:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam problem a za chwile wyjazd do włoch. 

Silnik pracuje normlanie , nie szarpie , obroty dobre czasami przy przełączaniu wywali błąd co skutkuje miganiem checza , esp , tempomatu i wykrzyknika 

odczytałem błędy: 

P 0171 . P 0001(71) 

Skasowałem błędy , dolałem lpg oraz benzyny pojeździłem chwile i znowu mi wywaliło.

Link to comment
Share on other sites

Podepnij się czymś i zobacz na korekty. Pewnie długoterminowa wywalona w kosmos (powyżej 20%). Zobaczysz też czy sonda działa. Kupiłem niedawno samochód, tam takim błędem waliło, regulacja LPG od nowa załatwiła sprawę. 

Link to comment
Share on other sites

 

8 minut temu, ewemarkam napisał:

Podepnij się czymś i zobacz na korekty. Pewnie długoterminowa wywalona w kosmos (powyżej 20%). Zobaczysz też czy sonda działa. Kupiłem niedawno samochód, tam takim błędem waliło, regulacja LPG od nowa załatwiła sprawę. 

Brudne wtryski ? 

miesiąc temu byłem w zakładzie i sprawdzali mapę było ok 

Link to comment
Share on other sites

 
Brudne wtryski ? 
miesiąc temu byłem w zakładzie i sprawdzali mapę było ok 
Zobacz na tą korektę, jak wygląda i czy sonda pracuje. Na PB oraz na LPG. Jak to wygląda. Ale sonda chyba działa skoro wywala Ci taki błąd. Wartości korekty Ci już coś powiedzą. Brudne wtryski to raczej szarpanie przy przyspieszaniu, oraz przy przełączeniu.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie do gazwonika, skasować korekty (chyba wystarczy odpiąć akumulator na parę minut), pojeździć na benzynie z pare km co najmniej, co by sprawdzić na 100% czy jest ok z korektami. I na nowo LPG wystroić. Przy tych temperaturach zewnętrznych nie powinno kleic wtryskiwaczy. Ale nie powiem możesz mieć rację że są brudne. To już oceni gazownik.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam, zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej w moim forku (2.0na, 2003). Zaproponowano mi założenie instalacji BRC. Kwestia tego, że w tym wątku wyczytałem że kluczowym jest wymontowanie kolektora. I tu moje pytanie czy da się to zrobić dobrze bez jego zdejmowania czy jednak upierać się żeby go wymontowano?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, mattipk napisał:

Witam, zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej w moim forku (2.0na, 2003). Zaproponowano mi założenie instalacji BRC. Kwestia tego, że w tym wątku wyczytałem że kluczowym jest wymontowanie kolektora. I tu moje pytanie czy da się to zrobić dobrze bez jego zdejmowania czy jednak upierać się żeby go wymontowano?

Zacznijmy od tego, nie daj sobie wcisnąć tego badziewia. BRC to nie jest dobra instalacja, wiem że są Ci którzy jeżdżą i sobie chwalą, miałem w dwóch samochodach i w zasadzie w pierwszym przypadku miałem tylko cyrk, ale zostało to wyprowadzone jeszcze w okresie gwarancji. Ale później serwis jest drogi (jeden wtryskiwacz to w zasadzie koszt 3-4 dobrych innego producenta), nie każdy warsztat ma licencje na to, będziesz na wakacjach w jakiejś dziurze to może być problem z fachowcem. Załóż np KME albo STAG'a. Druga sprawa, facet na 100% będzie chciał Ci wcisnąć lubryfikacje, ona zawala kolektor tak jakbyś miał samochód z bezpośrednim wtryskiem. Kolektor masz metalowy i dobrze jakby facet go zdemontował, nie ma dużo zabawy z tym. Kolejna sprawa, ostatnio jakiś chyba taki trend w mojej okolicy, dwa różne warsztaty po założeniu nowej instalacji do samochodów w obu przypadkach ustawili przełączanie na LPG po obrotach. Tzn że oprócz temperatury trzeba aby wskoczył na moment na np 1500 obr. Instalacja ma się gładko przełączać na wolnych obrotach. Dopilnuj aby były jak najkrótsze wężyki, w tym silniku da się to zamontować tak aby miały 2-4cm, a nie 40-50cm i wszystkie w kupie na środku silnika. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, mattipk napisał:

Witam, zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej w moim forku (2.0na, 2003). Zaproponowano mi założenie instalacji BRC. Kwestia tego, że w tym wątku wyczytałem że kluczowym jest wymontowanie kolektora. I tu moje pytanie czy da się to zrobić dobrze bez jego zdejmowania czy jednak upierać się żeby go wymontowano?

Będę montował Zenita. Dostałem namiary na gościa od chłopaków, który bardzo fajnie ogarnia LPG w forkach. Z racji, że mam instalacje holenderską powiedział mi wprost:

"Albo wyciągnę Ci to co masz, zaspawane będą otwory ze starych wtrysków i nawiercone nowe, albo kup drugi kolektor". Zdecydowałem się na opcję drugą, bo póki jeszcze jeżdżę, to drugi kolektor daję do malowania. Lepszej okazji nie widzę :D wtryskiwacze pojedyncze, pod każdy dolot, żadna listwa wtryskowa.

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam to jeszcze poradź mi. Gaziarz chce montować BRC, dobrze/niedobrze... Skoro zna się na tym i umie dobrze wystroić to mógłbym się na to zgodzić. Ale zapaliła mi się lampka jak mówił, że nie trzeba ściągać kolektora bo dużo z tym roboty i wydmucha wszystkie opiłki pod dużym ciśnieniem. W wątku podkreślacie, że wyjęcie kolektora to konieczność aby zrobić dobrze otwory. Koleś podobno zna się na robocie ale jak tak podchodzi do tej kwestii to szukać innego czy dać mu szansę? Chce założyć gaz raz a porządnie a nie bujać się potem po warsztatach z poprawkami...

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, mattipk napisał:

@ewemarkam to jeszcze poradź mi. Gaziarz chce montować BRC, dobrze/niedobrze... Skoro zna się na tym i umie dobrze wystroić to mógłbym się na to zgodzić. Ale zapaliła mi się lampka jak mówił, że nie trzeba ściągać kolektora bo dużo z tym roboty i wydmucha wszystkie opiłki pod dużym ciśnieniem. W wątku podkreślacie, że wyjęcie kolektora to konieczność aby zrobić dobrze otwory. Koleś podobno zna się na robocie ale jak tak podchodzi do tej kwestii to szukać innego czy dać mu szansę? Chce założyć gaz raz a porządnie a nie bujać się potem po warsztatach z poprawkami...

Szukaj innego. Skoro dla niego ściągnięcie kolektora to dużo roboty, to lepiej poszukaj takiego, który tak nie uważa. 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.08.2021 o 13:48, LosioDriver napisał:

Co może być powodem wzrostu spalania LPG po regulacji luzów zaworowych?

Po regulacji była też ustawiana mapa LPG.

Wzrost z +/-11 do 14 l/100km.

za bogata mieszanka?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...