Jump to content

LPG w Subaru


Azrael

Recommended Posts

47 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Kto korzysta z Zenita w 2.0 125KM?

Nigdy nie słyszałem, STAG chyba najbardziej popularny w PL.

125 kM nie ma zbyt dużych wymagań, pojedzie na wszystkim. 

Link to comment
Share on other sites

Sam mam stag'a ale na rynku ostatnimi czasy pojawiło się dużo nowych instalacji. I nie są to włoskie BRC itp. licencja nie jest potrzebna do Zenita więc pewnie wszędzie będzie do ogarnięcia. Silnik tutaj nie jest wymagający. Dobre wtryskiwacze i będzie grało tak samo dobrze jak na techu, stagu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

To co mogę jeszcze napisać to, że będę miał drugi kolektor, żeby otwory ponawiercać za wtryski. Myślę, że w takim razie pójdę w Zenita, bo instalacja i montaż to jedno, ale kumaty monter to podstawa, a kontakt do takiego dostałem :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Kończy mi się legalizacja butli LPG.

Co lepiej (taniej lub wygodniej): zakładać nową czy legalizować dotychczasową?

Można zgodnie z prawem wymienić butlę samodzielnie czy musi to zrobić warsztat z uprawnieniami?

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Chyba finansowo obecnie lepiej legalizować bo butle podrożały o 20-30% 

Jak masz sepowskie na Gazy to możesz samemu wymienić i nigdzie nie jechać, ale jak nie masz to po wymianie musisz udać się do warsztatu gdzie sprawdzą szczelność podłączenia.

Edited by ipsx82
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najtaniej to poszukać rocznej butli na portalach i samemu wymienić.

Co do tego, że musisz jechać do warsztatu na sprawdzenie szczelności to pierwsze słyszę. 

Jak kupisz nową butlę to minimum nowy oring pod wielozawór, a najlepiej nowy wielozawór.

@Kiwi 4ester u siebie mam Optime Nano i sobie chwalę więc nie ważne co, a kto to zamontuje i ustawi.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Chyba finansowo obecnie lepiej legalizować bo butle podrożały o 20-30% 
Jak masz sepowskie na Gazy to możesz samemu wymienić i nigdzie nie jechać, ale jak nie masz to po wymianie musisz udać się do warsztatu gdzie sprawdzą szczelność podłączenia.
Dobrze wiedzieć że wystarcza uprawnienia. Mam takowe a w przyszłym roku butla się kończy.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ewemarkam napisał:
23 minuty temu, ipsx82 napisał:
Chyba finansowo obecnie lepiej legalizować bo butle podrożały o 20-30% 
Jak masz sepowskie na Gazy to możesz samemu wymienić i nigdzie nie jechać, ale jak nie masz to po wymianie musisz udać się do warsztatu gdzie sprawdzą szczelność podłączenia.

Dobrze wiedzieć że wystarcza uprawnienia.

Panie tu je Polska, jak wiesz jak to się samemu wymienia i nigdzie nie jeździ.:biglol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, hugo napisał:

Najtaniej to poszukać rocznej butli na portalach i samemu wymienić.

Co do tego, że musisz jechać do warsztatu na sprawdzenie szczelności to pierwsze słyszę. 

Jak kupisz nową butlę to minimum nowy oring pod wielozawór, a najlepiej nowy wielozawór.

@Kiwi 4ester u siebie mam Optime Nano i sobie chwalę więc nie ważne co, a kto to zamontuje i ustawi.

Wszystko fajnie do czasu reklamacji lub pożaru auta. Później płacz że nie ma kasy z AC bo zabrakło pieczątki osoby z uprawnieniami na instalacje gazowe.

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, ipsx82 napisał:

Wszystko fajnie do czasu reklamacji lub pożaru auta. Później płacz że nie ma kasy z AC bo zabrakło pieczątki osoby z uprawnieniami na instalacje gazowe.

Pieczątka Ci potrzebna nie jest. Wystarczy numer uprawnień i Twój podpis na karcie gwarancyjnej np przy podłączeniu płyty indukcyjnej, piecyka łazienkowego itp. 

Link to comment
Share on other sites

Ta pieczątka to przenośnia, ale tak jak mówisz nr uprawnień i bumaszka. Dwa lata temu była akcja że taksówkarz chciał zaoszczędzić na przeglądzie i zdemontował butlę z bagażnika i pojechał na kontrole do OSKP a następnie zapomniał że butla zdemontowana i z znajomymi pojechał na stacje zatankować LPG , jak jeden z nich zapalił papierosa to walnęło i wszyscy poparzeni :biglol: 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, ipsx82 napisał:

Ta pieczątka to przenośnia, ale tak jak mówisz nr uprawnień i bumaszka. Dwa lata temu była akcja że taksówkarz chciał zaoszczędzić na przeglądzie i zdemontował butlę z bagażnika i pojechał na kontrole do OSKP a następnie zapomniał że butla zdemontowana i z znajomymi pojechał na stacje zatankować LPG , jak jeden z nich zapalił papierosa to walnęło i wszyscy poparzeni :biglol: 

1. Na przeglądzie jest wymagana legalizacja butli i żaden inny dokument.

2. Jakaś dziwna sytuacja bo niby co daje demontaż zbiornika lpg jak gaz jest wbity w dowód?

3. Palenie na stacji paliw jest zakazane bezwzględu czy auto ma lpg czy nie.

4. Niewiem czy ktokolwiek opłaca AC za ponad 20letnie auto.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, hugo napisał:

1. Na przeglądzie jest wymagana legalizacja butli i żaden inny dokument.

2. Jakaś dziwna sytuacja bo niby co daje demontaż zbiornika lpg jak gaz jest wbity w dowód?

3. Palenie na stacji paliw jest zakazane bezwzględu czy auto ma lpg czy nie.

4. Niewiem czy ktokolwiek opłaca AC za ponad 20letnie auto.

 

 

Na świadectwie  homologacji montażu  instalcji jest miejsce na imie i nazwisko i stanowisko osoby montujacej instalcje. Tak że  ktoś  za coś  odpowiada i nie jest tak że bez uprawnień sobie dowolnie zmieniasz zbiorniki. W razie wypadku czy podczas tankowania dojdzie do awarii po samodzielnej wymianie bez uprawnień lub bez sprawdzenia u kogoś  kto ma uprawnienia i ulegnie uszkodzeniu inne auto lub odniosą  obrażenia  postronne osoby będzie  przerąbane. Przy ciężkich  lub śmiertelnych  obrażeniach  spowodowanych wybuchem lpg auto będzie  całe  badane i szukać  będą  uchybień.

 

 

16268044420155741385969526947918.jpg

16268044731534646361883916798094.jpg

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, ipsx82 napisał:

Na świadectwie  homologacji montażu  instalcji jest miejsce na imie i nazwisko i stanowisko osoby montujacej instalcje. Tak że  ktoś  za coś  odpowiada i nie jest tak że bez uprawnień sobie dowolnie zmieniasz zbiorniki. W razie wypadku czy podczas tankowania dojdzie do awarii po samodzielnej wymianie bez uprawnień lub bez sprawdzenia u kogoś  kto ma uprawnienia i ulegnie uszkodzeniu inne auto lub odniosą  obrażenia  postronne osoby będzie  przerąbane. Przy ciężkich  lub śmiertelnych  obrażeniach  spowodowanych wybuchem lpg auto będzie  całe  badane i szukać  będą  uchybień.

 

 

16268044420155741385969526947918.jpg

16268044731534646361883916798094.jpg

Tak, ale tutaj masz montaż całej kompletnej instalacji. A chodzi nam o wymianę zbiornika. Owszem masz rację że wtedy ktoś może być pociągnięty do odpowiedzialności.

 

Są firmy które za parę stówek podbijają montaż instalacji LPG używanej. Wysyłasz im zdjęcia a oni odsyłają pokazane przez Ciebie świadectwo oraz fakture za montaż. Ja tak założyłem instalację, tzn kolega co montuje LPG założył mi używaną instalację, oczywiście na nowych wężach itd. A po fakturę udałem się do takiej właśnie firmy, oni później nadstawiają karku przy ewentualnych problemach. 

Link to comment
Share on other sites

@Kiwi 4ester  ja od pół roku/10k km mam optime expert w 2.0 125km, złego słowa powiedzieć nie mogę. Reduktor shark, wtryski barracuda. Mają fajna centralkę RGB, którą da się ładnie wkomponować w tunel. Najważniejsze kto to będzie zakładał.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Krystian Lasota napisał:

@Kiwi 4ester  ja od pół roku/10k km mam optime expert w 2.0 125km, złego słowa powiedzieć nie mogę. Reduktor shark, wtryski barracuda. Mają fajna centralkę RGB, którą da się ładnie wkomponować w tunel. Najważniejsze kto to będzie zakładał.

Zrób zdjęcie, albo filmik tej centralki jak to świeci /wygląda :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.07.2021 o 11:45, Kiwi 4ester napisał:

ale kumaty monter to podstawa, a kontakt do takiego dostałem 

Montuje się tylko to co pan gazownik lubi i serwisuje;)

Daj mu kolektor, niech powierci pod wkrętki.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, koziolek napisał:

Montuje się tylko to co pan gazownik lubi i serwisuje;)

Daj mu kolektor, niech powierci pod wkrętki.

Drugi kolektor już mam, jeszcze pewnie nowe uszczelki by się przydały :)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Kiwi 4ester napisał:

Drugi kolektor już mam, jeszcze pewnie nowe uszczelki by się przydały :)

Właśnie o tym mówię, daj mu luzem ten kolektor, niech powierci zanim zamontujesz do auta.

  Stare uszczelki mogą się rozpaść , ale mogą być też ok, ja bym wymienił na OEM nówki, szkoda roboty jak zacznie łapać lewe powietrze.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie o tym mówię, daj mu luzem ten kolektor, niech powierci zanim zamontujesz do auta.
  Stare uszczelki mogą się rozpaść , ale mogą być też ok, ja bym wymienił na OEM nówki, szkoda roboty jak zacznie łapać lewe powietrze.
Nie ma źle w moim Forku uszczelki były prawie jak nówki.
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.07.2021 o 09:25, Kiwi 4ester napisał:

Kto korzysta z Zenita w 2.0 125KM?

Ja mam, od 1,5 tygodnia. Bluebox OBD.

Link to comment
Share on other sites

Mam puki co jedno zdjęcie, jak będę miał chwilkę wrzucę coś więcej. Ogólnie można dowolnie konfigurować kolory każdej diody ja dałem zielony aby pasował do reszty i przyciemniłem maksymalnie. Do optimy można kupić kabel za 90zl i sie bawić mój gazownik nie ma z tym problemu niektórzy mogą dać hasło w sterowniku.

IMG_20201209_171600.thumb.jpg.3f9168f2af5e41aede8c475360d66509.jpg

Edited by Krystian Lasota
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...