Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Kiedy mi się podoba jak jest 
To co chcesz pokazać?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, dr.elich napisał:

W 2.5 po mapie Barracuda 130 raczej za mało wydajna jest. Nie chciałeś pójść w wydajniejsze wtryski?

Zaufałem w tym temacie mojemu fachmanowi, z tego co pamiętam we wszystkich moich autach ustawialiśmy dotrysk Pb od 5 tyś obrotów.

AFR podczas pełnego buta było jak na Pb więc się nie martwię.

Mój były(sprzedałem kumplowi) Wrx z mapą Prodrive 265kM, już ma nalatane ponad 100kkm na LPG i ma się bardzo dobrze, też na Barracudach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie bez dotrysku Pb, przy ostrym pałowaniu mam AFR w granicach 12, identyczny jak na Pb. Jak instalacja jest odpowiednio dobrana do mocy silnika, to dotrysk jest zbyteczny.

 

image.thumb.png.80aa966c42156e534ec4c7b7abfc6144.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy dużym obciążeniu silnika (wyprzedzanie pod ostrą górę) słychać mi syk jakby od prawego słupka... To może być gaz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Vercy napisał:

Przy dużym obciążeniu silnika (wyprzedzanie pod ostrą górę) słychać mi syk jakby od prawego słupka... To może być gaz?

 

dzieje się  tak przy pełnej butli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, lutek34 napisał:

 

dzieje się  tak przy pełnej butli?

Chyba nie tylko, powyżej połowy na pewno. Raczej nie miałem okazji przetestować przy prawie pustej.

 

Przynajmniej raz śmierdziało, mam wrażenie że gazem ale to może moje przeczulenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy prawie pustej butli, kiedy ciśnienie w butli jest niższe to normalne że słychać rozprężający się LPG w reduktorze przy butowaniu i najczęściej następuje przełaczenie na Pb.

Jeśli przy większej ilości LPG w butli słyszysz rozprężający się LPG przy butowaniu to sprawdź czy reduktor wydala, bo może został źle dobrany do mocy silnika.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, lutek34 napisał:

przy prawie pustej butli, kiedy ciśnienie w butli jest niższe to normalne że słychać rozprężający się LPG w reduktorze przy butowaniu i najczęściej następuje przełaczenie na Pb.

Jeśli przy większej ilości LPG w butli słyszysz rozprężający się LPG przy butowaniu to sprawdź czy reduktor wydala, bo może został źle dobrany do mocy silnika.

Ok, to powinno być dość łatwe do sprawdzenia. Wystarczy zatankować pod kurek i zagarować

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i gaz. I przy pełnej butli. Po wyłączeniu gazu brak dźwięku.

 

Pytanie co to? Bo reduktor zdaje się mam po prawej

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.01.2020 o 13:09, Vercy napisał:

Przy dużym obciążeniu silnika (wyprzedzanie pod ostrą górę) słychać mi syk jakby od prawego słupka... To może być gaz?

W "podłodze"...,

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

1) ile kosztuje regulacja LPG w Subaru Impreza GH 2.0 Ecomatic 150KM (2008R)?
Instalacja fabryczna z Niemiec.
2) Czy trzeba wyciągać silnik, czy śrubki na zaworach (utwardzane?)
3) Może lepiej znaleźć na benzynie z silnikiem EJ20F i zamontować jakąś nową instalację (wtedy jaką? Mieszkam w Małopolsce).

PS.
Czytam wątek, ale tyle stron to trochę zejdzie, a oferty są i znikają, dlatego już zadałem pytanie w oparciu o informację jakie znam.

Edited by Sławomir Kierczak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od tego:

Regulacja LPG kosztuje różnie, jedni liczą 50 pln jeśli była założona u nich, inni nawet 150 jeśli nie oni zakładali.

Od nowej instalacji znajdź polecanego majstra a później zastanawiaj się nad gratami. Jakbyś przeglądnął chociaż trochę wątek to byś znalazł odpowiedzi na pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś się orientuje jaka wchodzi butla do forka SJ ?

bo będę swojego zagazowywał 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karenz napisał:

Ktoś się orientuje jaka wchodzi butla do forka SJ ?

bo będę swojego zagazowywał 

U mnie jest 63 litry "brutto"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montowaliście jakieś wzmocnienia blachy ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno się przekopać przez ponad 340 stron, pewnie już było, ale zapytam

Jakie świece przy LPG polecacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daje do swojego takie jak zaleca producent do silnika,

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Piotr_ek napisał:

Trudno się przekopać przez ponad 340 stron, pewnie już było, ale zapytam

Jakie świece przy LPG polecacie?

Dokładnie takie same jak przy PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalne, nic "do lpg" 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Piotr_ek napisał:

Trudno się przekopać przez ponad 340 stron, pewnie już było, ale zapytam

Jakie świece przy LPG polecacie?

Jeżdżę na takich, jakie zalecają normalnie do mojego silnika. W czasach Golfa (1-punktowy wtrysk) próbowałem takich "do LPG" i mam złe doświadczenia. Gaziarze też nic nie mówili o zmianie na inne świece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2020 o 11:26, lutek34 napisał:

To co chcesz pokazać?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Co racja to racja 

Akurat na przeglądzie 

IMG_20200206_114600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, czy jest tu jakiś użytkownik Forestera SJ 2.5 z USA ktory przejeździł kilkadziesiąt tyś km na LPG ? Po takim dystansie można już udzielić pierwszych wrażeń z jazdy na LPG. Proszę o opinie odnosnie oszczednosci, serwisowania itp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam przejechanie 30tkm przez rok. Wymiana filtrów co 10tkm za około 100 zł. Spalanie na trasie 9-10l/100km. Średnie zużycie benzyny na 100km to około 0.5-0.6l

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pepedealer napisał:

Mam przejechanie 30tkm przez rok. Wymiana filtrów co 10tkm za około 100 zł. Spalanie na trasie 9-10l/100km. Średnie zużycie benzyny na 100km to około 0.5-0.6l

Dzieki za odpowiedz, rozumiem, że silnik FB25 DOHC ? Regulowałeś zawory? Przy jakim przebiegu zakładałeś LPG ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik FB25. Regulacji jeszcze nie robiłem. Podobno robi to się jak na zimnym "telepie" silnikiem. Gazownik twierdzi że jest w stanie stwierdzić czy luz się kończy po wartości podciśnienia lub korekt ale na ile to jest miarodajne to nie wiem. Instalacja zakładana przy 44 tom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...