Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Najgorzej nie jest. Ale wężyki od wtrysków mogły by być krótsze. Od razu widać że kolektor nie był zdejmowany do montażu. Bo wtryski byłyby lepiej zamontowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, skwaro napisał:
2 godziny temu, Vercy napisał:

Żebym to ja wiedział; sam zobacz.
 
 
 
 

Masakra, co za partacz to montował?

Mimar Węgrów https://goo.gl/maps/AAnAVEvu9nBun96z8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedź do kogoś, kto ma pojęcie niech Ci to poprawi. Wężyki od listwy do dolotu mają być jak najkrótsze, dlatego w boxerach daje się albo dwie listwy po dwa wtryskiwacze albo lepiej pojedyncze wtryskiwacze bez listwy. Do tego dajesz filtr z dwoma wyjściami i oddzielne zasilanie na obie strony. Z drugiej strony łączysz obie listwy /wtryski rurką lpg żeby skompensować różnice ciśnienia. To tak na początek, pewnie jakby się przyjrzeć to baboli jest więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedź do kogoś, kto ma pojęcie niech Ci to poprawi. Wężyki od listwy do dolotu mają być jak najkrótsze, dlatego w boxerach daje się albo dwie listwy po dwa wtryskiwacze albo lepiej pojedyncze wtryskiwacze bez listwy. Do tego dajesz filtr z dwoma wyjściami i oddzielne zasilanie na obie strony. Z drugiej strony łączysz obie listwy /wtryski rurką lpg żeby skompensować różnice ciśnienia. To tak na początek, pewnie jakby się przyjrzeć to baboli jest więcej.
Przyjrzyj się dobrze - tam są pojedyncze wtryskiwacze a ten element na kolektorze to rozdzielacz z 1 na 4. Jeśli to auto o seryjnej mocy to takie rozwiązanie da radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Subaru da się założyć wtryski tak aby wężyki (od wtrysków do wkrętek) miały 15-20mm. To bym jedynie poprawił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@skwaro, rzuć okiem jak to u mnie wyglada.

Czy jest poprawnie ?

 

9B7E0A7B-88B2-446E-8323-67AB53934B27.jpeg

Edited by Pan Dziedzic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjrzyj się dobrze - tam są pojedyncze wtryskiwacze a ten element na kolektorze to rozdzielacz z 1 na 4. Jeśli to auto o seryjnej mocy to takie rozwiązanie da radę.
A rzeczywiście, tak to jest jak się na telefonie czyta, zwracam honor! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@skwaro, rzuć okiem jak to u mnie wyglada.
Czy jest poprawnie ?
 
9B7E0A7B-88B2-446E-8323-67AB53934B27.thumb.jpeg.ef921de172a5c6f4ed09df3b8d619040.jpeg
Ujdzie, tylko ja bym to schludniej zrobił bo węże idą jak popadnie :)
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, skwaro napisał:

Ujdzie, tylko ja bym to schludniej zrobił bo węże idą jak popadnie :)

 

U mnie w ogóle węży nie widać praktycznie :D

 

3 godziny temu, Danko napisał:

 

 

20190525_190207.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ujdzie, tylko ja bym to schludniej zrobił bo węże idą jak popadnie default_smile.png
A ja bym nie ruszał. Jest bardzo poprawnie a skracać możnaby tu przede wszystkim węże do wtryskiwaczy. Podejrzewam, że ktoś zrobił je równe albo dłuższe celem np. łatwiejszego serwisu. Widzę, że masz filtr odstojnikowy Alex - fajnie w nim widać zbierający się syf. Reduktor ktoś dał na dole komory co świadczy o jakiejś tam wiedzy teoretycznej w temacie LPG ale jest zbędne w wolnossaku.

Jak chcesz zobaczyć wzorowy montaż zajrzyj do tematu@kriskristoffers .

Kolega z forkiem Turbo z kolei chyba filtrów dawno nie wymieniał .

Share this post


Link to post
Share on other sites
@skwaro, rzuć okiem jak to u mnie wyglada.

Czy jest poprawnie ?

 

9B7E0A7B-88B2-446E-8323-67AB53934B27.thumb.jpeg.ef921de172a5c6f4ed09df3b8d619040.jpeg

To jest norma że kable od cewki do świec

na 2 i 4 cylindrze, mają fajki przy cewce pod kątem 90 stopni? To już któreś zdjęcie na którym tak to wygląda. Ja mam normalne proste.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja bym nie ruszał. Jest bardzo poprawnie a skracać możnaby tu przede wszystkim węże do wtryskiwaczy. Podejrzewam, że ktoś zrobił je równe albo dłuższe celem np. łatwiejszego serwisu. Widzę, że masz filtr odstojnikowy Alex - fajnie w nim widać zbierający się syf. Reduktor ktoś dał na dole komory co świadczy o jakiejś tam wiedzy teoretycznej w temacie LPG ale jest zbędne w wolnossaku.

Jak chcesz zobaczyć wzorowy montaż zajrzyj do tematu@kriskristoffers .

Kolega z forkiem Turbo z kolei chyba filtrów dawno nie wymieniał .
Nie mówię żeby rozbierać i poprawiać bo jest coś źle, tylko że ja bym zrobił to schludniej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem tak w kilku innych silnikach z tą właśnie cewką.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mówię żeby rozbierać i poprawiać bo jest coś źle, tylko że ja bym zrobił to schludniej default_smile.png
Tu zgoda, da się schludniej.Montujesz LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem specjalistą - do tego mi daleko. Ale czy jest jakakolwiek pobudka, aby w bokserze wszystkie wtryski robić w jednej listwie? Z tego, co tutaj, widzę, to piszecie że raczej średnio, zatem najlepiej 2 po 2? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest norma że kable od cewki do świec na 2 i 4 cylindrze, mają fajki przy cewce pod kątem 90 stopni? To już któreś zdjęcie na którym tak to wygląda. Ja mam normalne proste.
 
A ja mam wszystkie pod kątem 90.

c2ee5ac15fcaa66d5807160698b63d3f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tu zgoda, da się schludniej.Montujesz LPG?
Nie, czasem tylko poprawiam po specjalistach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, dr.elich napisał:

Kolega z forkiem Turbo z kolei chyba filtrów dawno nie wymieniał .

Ja?

 

Ja jeszcze nic nie robiłem poza tematem.

 

Zakładam że chodzi o filtry do gazu?

 

Coś tu w papierach rozsądnego widać? 

 

 

IMG_20190823_140432.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie jestem specjalistą - do tego mi daleko. Ale czy jest jakakolwiek pobudka, aby w bokserze wszystkie wtryski robić w jednej listwie? Z tego, co tutaj, widzę, to piszecie że raczej średnio, zatem najlepiej 2 po 2? 
Zasada jest taka by wąż od wtryskiwacza do kolektora był jak najkrótszy , by wszystkie były równe i by wtryskiwal paliwo w sposób zbliżony do benzynowego. Tak więc w bokserze najpoprawniej zastosować 4 pojedyncze wtryskiwacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja?
 
Ja jeszcze nic nie robiłem poza tematem.
 
Zakładam że chodzi o filtry do gazu?
 
Coś tu w papierach rozsądnego widać? 
 
 
IMG_20190823_140432.thumb.jpg.4af124b3af9c1ce1be6f1f3f735a7acf.jpg
Nie,kolega@ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja?
 
Ja jeszcze nic nie robiłem poza tematem.
 
Zakładam że chodzi o filtry do gazu?
 
Coś tu w papierach rozsądnego widać? 
 
 
IMG_20190823_140432.thumb.jpg.4af124b3af9c1ce1be6f1f3f735a7acf.jpg
Widać tyle, że ktoś Ci włożył wtryski Hana które jakościowo to były dobre ale kilka lat temu. Obecnie są bardzo awaryjne i nie ma żadnego uzasadnienia ich stosować. Sterowniki KME też padają stosunkowo często ale to chyba i tak procentowo rzadkie awarie. Daj foty instalacji - jakość montażu jest ważniejsza niż komponenty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja mam wszystkie pod kątem 90.

c2ee5ac15fcaa66d5807160698b63d3f.jpg&key=ff6c24098d8c122a164a671b48fd8ef8b5e3e946c4befdef903869bd71d42962
To nie cewki tylko rozdzielacz przewodu LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To nie cewki tylko rozdzielacz przewodu LPG.
Cewka jest przed filtrem?

 

Tu gdzie zaznaczyłem? Tam z tyłu?

 

be65f46672e84526b112bb0862019e6d.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 minut temu, dr.elich napisał:
10 minut temu, Danko napisał:
Nie jestem specjalistą - do tego mi daleko. Ale czy jest jakakolwiek pobudka, aby w bokserze wszystkie wtryski robić w jednej listwie? Z tego, co tutaj, widzę, to piszecie że raczej średnio, zatem najlepiej 2 po 2? 

Zasada jest taka by wąż od wtryskiwacza do kolektora był jak najkrótszy , by wszystkie były równe i by wtryskiwal paliwo w sposób zbliżony do benzynowego. Tak więc w bokserze najpoprawniej zastosować 4 pojedyncze wtryskiwacze.

Ja mam robione w Mimar, ale każdy wtrysk osobno na każdy cylinder, schowane pod kolektorem, blisko benzynowych. Tylko to było robione w 2012 roku bodajże.

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja mam wszystkie pod kątem 90.

c2ee5ac15fcaa66d5807160698b63d3f.jpg&key=ff6c24098d8c122a164a671b48fd8ef8b5e3e946c4befdef903869bd71d42962
Chodzilo mi o przewody wysokiego napięcia przy cewce zapłonowej. Taki OT. Ale może lepiej że temat się nie rozwinął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...