Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

1 minutę temu, house_1 napisał:

Mazowieckie.

 

 

Niestety, BRZ na chwilę obecną jest wyjątkiem.

na szczęście w moim przypadku chodzi o WRX a nie BRZ (o BRZ tylko mówili ci pracownicy z warsztatów)

 

jaką instalację założyłeś do WRX'a 2014-   ?

coś z Stag, BRC, Prins czy jeszcze coś innego?

 

albo orientujesz się czy są później jakieś problemy z tymi autami że firmy które na co dzień zakładają  instalacje gazowe  odpowiedzieli mi że do tego auta się nie da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex Idea.

 

Co do gazowników. Wiedza jaka jest potrzebna do ogarnięcia silników DI jest jakieś 50x większa niż mają normalnie ;).

Każdy nowy (niegazowany wcześniej) silnik z DI to pewna niewiadoma i duże ryzyko porażki.

Ja na szczęście już WRX-a przegryzłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, house_1 napisał:

Alex Idea.

 

ile taka przyjemność kosztuje? jeśli można to podać na forum?  ewentualnie na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie Jako (Warszawa) to jeszcze przyjmuje u siebie? Bo telefon wyłączony.

Ktoś ma info co i jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2020 o 12:14, gumas_72 napisał:

Panowie Jako (Warszawa) to jeszcze przyjmuje u siebie? Bo telefon wyłączony.

Ktoś ma info co i jak?

Przyjmuje... w grudniu jakoś gadałem :-)

A teraz pewnie wyłączony bo grzech nie wziąć 2 dni urlopu i mieć długi weekend

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie polecacie świece, forester sf 122 k/m + LPG i co ile wymieniać ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie takie jak do benzyny będą optymalne do wolnossaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

 

To normalne jest że auto przełącza się na gaz dopiero na ciepłym?

 

Potrafię przejechać 7-10km zanim mi światełko przestanie mrugać.

 

Instacja KME, SF Turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak powinno być. To właśnie przez Januszowanie i ustawianie instalacji "jak najszybciej na elpegie" silniki dostają po tyłku.  Pamiętaj też, że temperatury spadają. Ergo - silnik dłużej się grzeje, więc na zimę zawsze więcej benzyny Ci zejdzie niż w lato 

Edited by Danko
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długo coś. Ciekawe jak masz temperatury ustawione. Ale zimny gaz bardziej szkodzi wtryskom i reduktorowi. Ja mam 28 stopni, bo niżej szarpało przy przełączeniu. Ale pamiętam że jak miałem BRC to tam była jeszcze temp listwy wtryskowej. Listwa była zamontowana na osłonie plastikowej silnika. Przy temperaturach mniejszych niż 0 był problem aby się instalacją przełączyła. Mogłem jeździć 15-20 km i to też czasem mało. Bo pęd powietrza ochładzał listwę. Dopiero jak zatrzymywałem się gdzieś to się raczyła przełączyć. Poprosiłem wtedy o zmianę tej tempatury. Nie bardzo chcieli to zrobić, ale jak powiedziałem żeby w takim razie listwę przenieśli na metalowy element silnika. To zmienili zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ustawione na reduktorze 35st i u mnie się przełącza po 2km, z czego zanim ruszę to zawsze grzeję silnik minimum 1min

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Vercy napisał:

Panowie,

 

To normalne jest że auto przełącza się na gaz dopiero na ciepłym?

 

Potrafię przejechać 7-10km zanim mi światełko przestanie mrugać.

 

Instacja KME, SF Turbo

Zdecydowanie za długo. Mi przy obecnych temp. Przełącza się tak po 1km-1.5km. Temperatura ustawiona na 35 stopni. Wcześniej miałem ustawioną temp. Jeszcze niższą to przełączał się poniżej 1km. Zanim ruszę też czekam 1min (wytarcie lub zeskrobanie wszystkich szyb bocznych i tylnej). Instalacja KME Diego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co kojarzę to w Diego nie przełączy na LPG jeśli temperatura listwy jest niższa niż 10 stopni. Dlatego sugeruje się podłączyć i to sprawdzić, albo inaczej zamocować listwę/ wtryski itp.@Vercy masz pojedyncze wtryski, podwójne czy listwę na środku silnika? Jeśli się da to może by włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy w sterowniku. Ale to już musisz jechać do speców.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bikeman1 napisał:

Ja mam ustawione na reduktorze 35st i u mnie się przełącza po 2km, z czego zanim ruszę to zawsze grzeję silnik minimum 1min

Nowoczesne silniki nie potrzebują grzania na postoju i smarowania. Chyba, że przy skrajnie niskich temperaturach, to mozna pół minutki odczekać. U mnie gaz włącz za się jakoś przy 60/70  stopniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, nawet gdzieś czytałem że jest szkodliwe takie grzanie na postoju, już nie mówiąc że można mandat załapać, a i niezbyt to ekologiczne.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Długo coś. Ciekawe jak masz temperatury ustawione. Ale zimny gaz bardziej szkodzi wtryskom i reduktorowi. Ja mam 28 stopni, bo niżej szarpało przy przełączeniu. Ale pamiętam że jak miałem BRC to tam była jeszcze temp listwy wtryskowej. Listwa była zamontowana na osłonie plastikowej silnika. Przy temperaturach mniejszych niż 0 był problem aby się instalacją przełączyła. Mogłem jeździć 15-20 km i to też czasem mało. Bo pęd powietrza ochładzał listwę. Dopiero jak zatrzymywałem się gdzieś to się raczyła przełączyć. Poprosiłem wtedy o zmianę tej tempatury. Nie bardzo chcieli to zrobić, ale jak powiedziałem żeby w takim razie listwę przenieśli na metalowy element silnika. To zmienili zdanie.
28 to za mało. Poniżej 35 bym nie schodził bo wówczas dużo syfu wytrąca się na wtryskiwaczach.

35 st po 2-3 km max powinno być osiągnięte w warunkach zimowych.

Piszecie, że grzejecie zimne auta na postoju - to też nie jest zdrowe dla silnika.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Danko napisał:

Nowoczesne silniki nie potrzebują grzania na postoju i smarowania. Chyba, że przy skrajnie niskich temperaturach, to mozna pół minutki odczekać. U mnie gaz włącz za się jakoś przy 60/70  stopniach

 

Tak i pewnie można bezpiecznie pałować silnik przed tym zanim się porządnie rozgrzeje... A świstak siedzi i...

 

Każdy używa jak uważa swojego samochodu. 

Ja odpalam, czekam aż się troszkę przesmaruje i ruszam, a puki nie osiągnie 90st na chłodnicy nie przekraczam 2.5k obrotów 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Z tego co kojarzę to w Diego nie przełączy na LPG jeśli temperatura listwy jest niższa niż 10 stopni. Dlatego sugeruje się podłączyć i to sprawdzić, albo inaczej zamocować listwę/ wtryski itp.@Vercy masz pojedyncze wtryski, podwójne czy listwę na środku silnika? Jeśli się da to może by włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy w sterowniku. Ale to już musisz jechać do speców.

Żebym to ja wiedział; sam zobacz.

 

 

 

69349065_354749835415554_6561137400242765824_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Jakie polecacie świece, forester sf 122 k/m + LPG i co ile wymieniać ? 

A świece najlepiej OEMy, przy gazie co max 50k km

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
A świece najlepiej OEMy, przy gazie co max 50k km
W poprzednich samochodach stosowałem świece Denso K16TT i bardzo je sobie chwaliłem w połączeniu z LPG. Cena przy tym śmieszna.
W tej chwili mam fabryczne po przeglądzie w ASO więc nie wiem jak sprawdzą się w Subaru. 9c761a6bc23c2253869af79981d92bc3.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, bikeman1 napisał:

 

Tak i pewnie można bezpiecznie pałować silnik przed tym zanim się porządnie rozgrzeje... A świstak siedzi i...

 

Każdy używa jak uważa swojego samochodu. 

Ja odpalam, czekam aż się troszkę przesmaruje i ruszam, a puki nie osiągnie 90st na chłodnicy nie przekraczam 2.5k obrotów 

Aaale nie pisałem że masz od razu upalac. Ale grzanie na postoju jest pozostałością i mitem w obecnych samochodach, nie zabraniam Ci tego ale może nie wiesz.. Silnik najlepiej się rozgrzewa w trakcie normalnej, spokojnej jazdy. Wtedy dostaje też więcej powietrza, które samo do niego trafia, nie musi być zasysane, że tak to nazwę. Robisz jak uważasz - bez spiny :)

 

Co do świec.. Na pewno taki duży przebieg? Znaczy no sam się zastanawiam właśnie, bo w poprzednim aucie wymieniać musiałem co 20k i już było tak akurat. Od czegoś to zależy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Danko napisał:

Aaale nie pisałem że masz od razu upalac. Ale grzanie na postoju jest pozostałością i mitem w obecnych samochodach, nie zabraniam Ci tego ale może nie wiesz.. Silnik najlepiej się rozgrzewa w trakcie normalnej, spokojnej jazdy. Wtedy dostaje też więcej powietrza, które samo do niego trafia, nie musi być zasysane, że tak to nazwę. Robisz jak uważasz - bez spiny :)

 

Co do świec.. Na pewno taki duży przebieg? Znaczy no sam się zastanawiam właśnie, bo w poprzednim aucie wymieniać musiałem co 20k i już było tak akurat. Od czegoś to zależy? 

 

Zero spinki:) 

 

Co do świec, to u mnie nawet wytrzymały jakieś 70k km, ale teraz będę wymieniać częściej dla spokojnej głowy. A co wpływa na żywotność, nie wiem:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Vercy napisał:

Żebym to ja wiedział; sam zobacz.

 

 

 

69349065_354749835415554_6561137400242765824_n.jpg

Podjedź do gazowników, powiedz o tych temperaturach. Podłączą się pod sterownik i będą już wiedzieć co zmienić. Bo ten typ tak nie powinien mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żebym to ja wiedział; sam zobacz.
 
 
 
69349065_354749835415554_6561137400242765824_n.jpg.43b30a9e7f5687dec4452847a81d1015.jpg
Masakra, co za partacz to montował?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...