Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 8.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weź koło i .......j się w czoło.

Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić no

Bardzo mi przykro sle obawiam sìę że tutaj odpowiedzi nie znajdziesz. Poziom tego forum jest żenująco niski.

Posted Images

6 godzin temu, Damiano87 napisał:

@jako Znalazłem coś takiego:

"This is, however, the first FB25 I've had apart. (...) When you remove the cam carriers, the camshafts are still held in the carrier by the camshaft caps. It's really a genius design, however if you don't have the engine vertical the rocker followers and hydraulic lash adjusters will fall out everywhere."

 

poza tym znalazłem schemat który prawdopodobnie obrazuje budowę i zasadę działania popychaczy. Popychacz hydrauliczny nie jest na trzonku zaworu a po przeciwnej stronie...

tak to wyglądało? 

 

 

20191012_163458.jpg.7795c77b770b2a30cb65ba309849d933.jpg

 

Znalazłem zmiany w stosunku do serii EJ i potwierdza się budowa układu. Tylko to nie jest chyba popychacz hydrauliczny a kompensator (o ile jest tu dobrze nazwane)6ad9b36c2fd3e7f91133d61a0e7e1216.jpg

Damiano87

Nie ma co się rozwodzić nad tematem.

Ktoś podobnie jak wielu zasugerował się podobieństwem  do popychacza hydraulicznego.

 

Rozwiązanie z rysunku pierwszego z dźwigienką i popychaczem było stosowane w silnikach DOHC Legacy Turbo z lat 89-94. W imprezach turbo do 96 roku były już szerokie popychacze hydrauliczne podobne do późniejszych szklanek, umieszczone na trzonku zaworowym na które bezpośrednio naciskała krzywka wałka rozrządu. Podobnie jak na ostatnim rysunku EJ engine (DOHC)

Link to post
Share on other sites

Witam kupiłem niedawno wrxa buga z instalacją lpg,na benzynie nie ma problemów za to na gazie jak wkrece wyżej np do 7tyś lub na luzie dam do odciecia wyskakuje check engine i się pali,dziś to mrugała podczas wyprzedzania,zgasła po jakiś 50km,podpinałem sie pod obd na apce Tourqa i brak błedów naciskam kasowanie i znika ale chce zlokalizować problem a nie go usuwać co chwile,rozdząd wymieniony,zapłon nowy,regulacja zaworów z 10tyś temu,jakieś pomysły ??

Link to post
Share on other sites

Może walić błąd od zbyt ubogiej mieszkanki. Ty tego nie odczujesz ale głowica i zawory pewnie tak. Gazownicy mają też oprogramowanie do czytania błędów.
Nie wiem czy u Ciebie da się błędy wymrugać, zwierając dwie pojedyncze czarne kostki. Poszukaj ich nad nogami kierowcy.

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.10.2019 o 23:24, jako napisał:

Nie ma co się rozwodzić nad tematem.

Może w innym temacie faktycznie rozwodzenie się nad tym tematem byłoby zbędne ale myślę, że większość użytkowników Subaru z silnikami serii FB mającym LPG jest zainteresowanych czy jest czy nie ma hydrauliki i czy regulować luzy czy nie ma takiej potrzeby.

@jako @Paulus skąd macie pewność, że nie ma hydrauliki? Pytam się, bo po prostu padło stwierdzenie, że hydrauliki nie ma a zdjęcie ze strony 331 mające potwierdzić, że są pestki pochodzi z amerykańskiej strony, na której mechanik stwierdza, że silnik FB25 ma hydraulikę. Mało tego, cytat który umieściłem w poprzednim poście jest właśnie z tej strony.

 

Nie chodzi o to, że jestem pewien, że jest hydraulika ale nie zostały przedstawione żadne argumenty i dowody, że hydrauliki nie ma. Mało tego, jak dowód zostało wstawione zdjęcie osoby trzeciej która rozbierają silnik i napisała, że hydraulika jest! 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Damiano87 napisał:

Może w innym temacie faktycznie rozwodzenie się nad tym tematem byłoby zbędne ale myślę, że większość użytkowników Subaru z silnikami serii FB mającym LPG jest zainteresowanych czy jest czy nie ma hydrauliki i czy regulować luzy czy nie ma takiej potrzeby.

@jako @Paulus skąd macie pewność, że nie ma hydrauliki? Pytam się, bo po prostu padło stwierdzenie, że hydrauliki nie ma a zdjęcie ze strony 331 mające potwierdzić, że są pestki pochodzi z amerykańskiej strony, na której mechanik stwierdza, że silnik FB25 ma hydraulikę. Mało tego, cytat który umieściłem w poprzednim poście jest właśnie z tej strony.

 

Nie chodzi o to, że jestem pewien, że jest hydraulika ale nie zostały przedstawione żadne argumenty i dowody, że hydrauliki nie ma. Mało tego, jak dowód zostało wstawione zdjęcie osoby trzeciej która rozbierają silnik i napisała, że hydraulika jest! 

 

Masz pierwszy dowód który znajdziesz tutaj;

 

Link to post
Share on other sites
Masz pierwszy dowód który znajdziesz tutaj;
 
Żaden dowód wg mnie. Dalej czyjeś słowo przeciw słowu. Zresztą trochę nie trzymający się kupy tamten tekst bo:
"Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią."

Przecież w poprzednim silniku nie było hydrauliki!

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Pytanie o dobry zakład LPG w warmińsko-mazurskim. Na LPG forum polecają Fronczaka z Olsztyna, ale jeden samochód już popsuł... Czy jest w okolicy ktoś godny zrobienia subaraka? ;)

 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, jako napisał:

Masz pierwszy dowód który znajdziesz tutaj;

 

 

8 godzin temu, Damiano87 napisał:

Żaden dowód wg mnie. Dalej czyjeś słowo przeciw słowu. Zresztą trochę nie trzymający się kupy tamten tekst bo:
"Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią."

Przecież w poprzednim silniku nie było hydrauliki!

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Wstukaj sobie numer części (13296) która w/g Ciebie jest pewnie regulatorem hydraulicznym i zobaczysz jak to wygląda. Przypomina takiego jak w oplach ale nim nie jest. 

Jeśli dobrze znalazłem to jest taka część

https://parts.subaru.com/p/Subaru__/PIVOT-ROCKER-ARM--E0055030E0055031-/62881235/13296AA100.html

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

@ewemarkam Ok, nie jest jak w Oplach bo tam jest to rodzaj małego siłowniczka do którego z boku bodajże prowadzi magistrala olejowa i który sam w sobie "pracuje" ale czy jeżeli do tego który przedstawiłeś zostałaby podpięta magistrala olejowa od dołu to nie pełniłoby takiej samej funkcji? Sam byłoby tłoczyskiem i niwelowałby luzy jak popychacz hydrauliczny. 

 

Jak odniesiecie się jeszcze do odpowiedzi Subaru US którą przedstawił @Kane66. Za wielką wodą też się nie znają? 

 

W moim przypadku fakty są takie:

-ASO nie podjęto się regulacji bo tego się nie reguluje a ewentualna regulacja jest za pomocą pastylek sprowadzanych z Japonii (3-4 tygodnie)

- w jednym ASO jedna osoba twierdzi, że są pastylki a druga, że jest hydraulika

- niezależny serwis Subaru stwierdza, że rozbierał nie jeden silnik serii FB i jest tam hydraulika, nie ma sensu żeby tam zaglądać bo silnik chodzi prawidłowo

- w sieci można znaleźć kilka artykułów zagranicznych z informacją, że jest hydraulika

- jeden z nas wystosował zapytanie do Subaru US i dostał odpowiedź, że jest hydraulika

- 2-3 użytkowników forum twierdzi, że jej nie ma i już :biglol: 

 

Silnik który jest od ilu? 8 lat? I nikt nie wie takiej rzeczy... 

 

Poziom tej dyskusji jest żenujący a argumenty są na poziomie "zaufaj mi, jestem inżynierem". 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Damiano87 napisał:

@ewemarkam Ok, nie jest jak w Oplach bo tam jest to rodzaj małego siłowniczka do którego z boku bodajże prowadzi magistrala olejowa i który sam w sobie "pracuje" ale czy jeżeli do tego który przedstawiłeś zostałaby podpięta magistrala olejowa od dołu to nie pełniłoby takiej samej funkcji? Sam byłoby tłoczyskiem i niwelowałby luzy jak popychacz hydrauliczny. 

 

Jak odniesiecie się jeszcze do odpowiedzi Subaru US którą przedstawił @Kane66. Za wielką wodą też się nie znają? 

 

W moim przypadku fakty są takie:

-ASO nie podjęto się regulacji bo tego się nie reguluje a ewentualna regulacja jest za pomocą pastylek sprowadzanych z Japonii (3-4 tygodnie)

- w jednym ASO jedna osoba twierdzi, że są pastylki a druga, że jest hydraulika

- niezależny serwis Subaru stwierdza, że rozbierał nie jeden silnik serii FB i jest tam hydraulika, nie ma sensu żeby tam zaglądać bo silnik chodzi prawidłowo

- w sieci można znaleźć kilka artykułów zagranicznych z informacją, że jest hydraulika

- jeden z nas wystosował zapytanie do Subaru US i dostał odpowiedź, że jest hydraulika

- 2-3 użytkowników forum twierdzi, że jej nie ma i już :biglol: 

 

Silnik który jest od ilu? 8 lat? I nikt nie wie takiej rzeczy... 

 

Poziom tej dyskusji jest żenujący a argumenty są na poziomie "zaufaj mi, jestem inżynierem". 

Masz drugi dowód:

 

20191015_144126.jpg

20191015_144605.jpg

20191015_144535.jpg

20191015_144545.jpg

20191015_144634.jpg

20191015_144644.jpg

Link to post
Share on other sites
Pytanie o dobry zakład LPG w warmińsko-mazurskim. Na LPG forum polecają Fronczaka z Olsztyna, ale jeden samochód już popsuł... Czy jest w okolicy ktoś godny zrobienia subaraka?
 
Znalazłeś tam taki zakład czy zadałeś pytanie? Mapa warsztatów już trochę ma. Może ktoś nowy pojawiał się w tamtym rejonie. Załóż profil z uzupełniona lokalizacja a ktoś Ci na pewno pomoże.
Link to post
Share on other sites
Masz drugi dowód:
 
20191015_144126.thumb.jpg.66b27bd067c99905aa5145dec78e0711.jpg
20191015_144605.jpg.0b1b3d05e104c85c321e11ea70984269.jpg
20191015_144535.jpg.e3d1deb4e73f599815616672e6c1770e.jpg
20191015_144545.jpg.266f22a5d75e1ba667e459cdbd1aa32c.jpg
20191015_144634.jpg.155ea41ed509b6d7802185d5663ae6d7.jpg
20191015_144644.jpg.89e3328408291ac65eda63962de9533d.jpg
Tak trzeba było od razu!

Ale teraz tak, ten element który nie jest standardowym popychaczem jest z dziurką, domyślam się, że na dnie kanału w którym jest osadzony jest otwór przez który pompowany jest olej. Olej przypływa przez cały element i przez górną dziurkę jest smarowana dźwigienka która z nim współpracuje.
Teraz pytanie - czy ten "nie popychacz" nie pełni funkcji tłoka w tym kanale i ciśnienie oleju które jest tłoczone przez ten element nie sprawia, że kompensuje on luzy które ewentualnie mogłyby się pojawiać.

To jak, są kanały olejowe na dnie otworów na te trzpienie?



Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@jako , mając takie fotki można było uniknąć 1 strony w tym temacie.
Będziesz się śmiał ale ja o tak do końca nie jestem przekonany o tym, że jest to zwykły bolec do podtrzymywania dźwigienki. Jest to wręcz niemożliwe, żeby jakiś japoniec projektując ten system, mając gotowe rozwiązania na rynku jakimi są popychacze hydrauliczne wsadził zwykły bolec jednocześnie prowadząc do niego magistralę olejową....

Patrzyłem na te pestki, różnice w grubości to są setne części milimetra więc myślę, że w nieogarnięty przez nas sposób, to coś właśnie kompensuje te luzy... A raczej mam taką nadzieję



Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

To jest chyba tylko punkt obrotu dźwigienki. Z resztą w nazwie jest "pivot". Jeśli by to kasowało luz to by dzwoniło przy rozruchu, bo olej pewnie z tego miejsca zejdzie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.10.2019 o 11:27, rosaskc napisał:

Pytanie o dobry zakład LPG w warmińsko-mazurskim. Na LPG forum polecają Fronczaka z Olsztyna, ale jeden samochód już popsuł... Czy jest w okolicy ktoś godny zrobienia subaraka? ;)

 

Krzysztof Prędko. Zna się na subarakach bo ma ich pełno w stajni :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Od jakieś 500km jeżdżę na benzynie, bo pojawił się problem z zapalaniem samochodu przy jeździe na gazie - aż zacząłem się zastanawiać czy w ogóle nie zdemontować  gazu ;)

 

Do problemu, ogólnie sama jazda na gazie bez żadnych problemów, jedynie odpalanie samochodu na zimnym. Próbowałem przez moment, kilka kilometrów przed dojechaniem do celu przełączać się na benzynę, nie pomagało. Zbliżam się do kolejnej wymiany filtrów (10 tys), przy poprzedniej wizycie u gazownika powiedział, że reduktor będzie niedługo do wymiany. Za chwilę 180 tyś przebiegu i zapewne czekać mnie będą już powoli wtryski. Pytanie czy sens jest pchać się w regenerację AG czy zakładać STAG? - widzę też, że przy AG wciąga mi trochę benzyny, z jakieś 10-20%? - jak pytam innych, to zdecydowanie częściej muszę benzyny do tankować - może AG tak ma? - wpływa to na żywotność?

Link to post
Share on other sites

Masz pewnie ustawiony tak a nie inaczej dotrysk, być może dość nisko już.

Ma to na celu ochronę gniazd zaworowych przed wypaleniem.

Jeśli dobrze jeździ na LPG to zregeneruj albo po prostu wymień reduktor. Problemy z rozruchem masz pewnie przez to że puszcza Ci LPG do kolektora. Albo przez wtryskiwacze albo przez reduktor. Zgaś go na gazie, zdejmij podciśnienie z kolektora idące do reduktora. Rano załóż i zapal, będziesz miał wyeliminowany reduktor. To się zdarza po prostu. 

 

Jaki dokładnie masz silnik?

 

 

Link to post
Share on other sites

EJ20F - ja dobrze kojarzę, to F oznaczało wzmocnione gniazda?

 

Jeździ się dobrze. Sam reduktor na wstępie będzie mnie kosztować 1 tys. Jest to dokładnie AG SGI Type III. Gazownik na wstępie powiedział, że tylko AG i BRC. Wtryski również nie będą tanie. Sens pchać się w regenerację? Wciąga więcej benzyny kosztem ochrony. Jak to jest teraz z nowymi instalacjami STAG? Ktoś podejmował temat?

 

Jedna z obecnych wad to nie działający poprawnie wskaźnik poziomu gazu, ale liczyłem się z tym przy wymianie zbiornika gazu.

Edited by Akikyo
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...