Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Nie, w zasadzie w kup i zrób na TVN turbo facet montował taki LPG o Forka S-turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie, w zasadzie w kup i zrób na TVN turbo facet montował taki LPG o Forka S-turbo.
Oo, to nawet nie wiedziałem że tak się da, muszę poczytać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wiem o co chodzi, zatrzymałem się na etapie instalacji wykorzystujących fabryczne wtryski benzynowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Instalacji LPG z wtryskiem w fazie ciekłej  do STI nie zamontujesz. Nie ma tak wydajnych wtryskiwaczy, chyba że dało by radę dać po dwa wtryskiwacze na cylinder.
Racje masz, poszperałem to w zasadzie do 50km na cylinder. Może się coś kiedyś zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też chodził mi po głowie bezposredni wtrysk lpg, ale mój master od lpg, który montuje między innymi instalacje vialle, stwierdził, że te instalacje szału nie robią i lepiej zamontować standardową instalację. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, przemyslawn napisał:

Też chodził mi po głowie bezposredni wtrysk lpg, ale mój master od lpg, który montuje między innymi instalacje vialle, stwierdził, że te instalacje szału nie robią i lepiej zamontować standardową instalację. 

 

To nie jest bezpośredni wtrysk a wtrysk w fazie ciekłej. Bezpośredni wtrysk LPG może być realizowany tylko w silnikach z bezpośrednim wtryskiem Pb.

Mam wtrysk Vialle w moim WRX'ie. Źle nie ma ale rewelacji też nie. Pisałem o tym kilka stron wcześniej.

 

IMG_20161130_233319.jpg

IMG_20161130_233450.jpg

IMG_20170608_182834.jpg

IMG_20170608_182906.jpg

IMG_20170608_183024.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, przejęzyczyłem się, oczywiście miałem na myśli wtrysk w fazie ciekłej. Dokładnie to samo powiedział mój gazownik, szału nie ma, plusem tego systemu jest brak reduktora. Masz po 2 wtryskiwacze na cylinder ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu widać po 1 wtrysku na cylinder. Mylić może zasilenie wtryskó szeregowo o ile dobrze widzę.

Masz ustawiony dotrysk benzyny czy idzie Ci do końca na LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, przemyslawn napisał:

Masz rację, przejęzyczyłem się, oczywiście miałem na myśli wtrysk w fazie ciekłej. Dokładnie to samo powiedział mój gazownik, szału nie ma, plusem tego systemu jest brak reduktora. Masz po 2 wtryskiwacze na cylinder ?

 

Nie, jeden. Ale mam pompę 13 barową, co pozwala na zasilenie silnika o mocy 240KM+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma problemow ze zubożeniem mieszanki przy wyższych obrotach ? Jest możliwość ustawienia dotrysku pb ? Mógłbyś opisać plusy i minusy tej instalacji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gadałem o dotrysku Pb z moim gazownikiem (bardzo ogarnięty). Stwierdził, że jeżeli jest dobra instalacja i dobra mapa to dotrysk Pb jest zbędny.

Na gazie zrobione już całkiem sporo i zero problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotrysk ustawia się aby luzy wolniej się zmniejszały. LPG ma wyższą temperaturę spalania, gniazda zaworowe dostają po dupie. Dotrysk 10-15% załatwia sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ewemarkam napisał:

Dotrysk 10-15% załatwia sprawę.

ale też mówimy o dotrysku powyżej jakiegoś poziomu obrotów. Jadąc spokojnie nie ma takiej potrzeby i lata się tylko na lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie mam dotrysk powyżej 4.5 tyś, ale to też przy jakimś mocniejszym obciążeniu silnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dokładnie. Zazwyczaj od 4 tys obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, przemyslawn napisał:

Nie ma problemow ze zubożeniem mieszanki przy wyższych obrotach ? Jest możliwość ustawienia dotrysku pb ? Mógłbyś opisać plusy i minusy tej instalacji ?

Moje pytanie dotyczyło instalacji ciekłego wtrysku lpg. Jestem ciekaw czy sterownik takiej instalacji umożliwia strojenie z poziomu komputera i jak szerokie daje on możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, bikeman1 napisał:

U siebie mam dotrysk powyżej 4.5 tyś, ale to też przy jakimś mocniejszym obciążeniu silnika. 

Czyli wychodzi na to że po torze też można polatać na LPG;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że na LPG silnik wyraźnie wolniej schodzi z obrotów hamowanie silnikiem też jest słabsze. Czym to może być spowodowane? Nieprawidłowe ustawienia lpg czy wtryski słabe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinno być różnicy, bo wtryski LPG małpują pracę wtrysków PB. Jest mnożnik ale to tylko wydłużenie czasu pracy wtryskiwacza LPG względem PB. Chyba że już i wtryski LPG leją. Nie masz problemów z porannym rozruchem, dłużej kręci itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zauważyłem że na LPG silnik wyraźnie wolniej schodzi z obrotów hamowanie silnikiem też jest słabsze. Czym to może być spowodowane? Nieprawidłowe ustawienia lpg czy wtryski słabe?
Bez podłączenia się z komputerem nic nie powiesz. Na benzynie problem jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie na benzynie z obrotów schodzi dużo szybciej co mnie zdziwiło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem w Śląskim wątku, zapytam i tu, zna ktoś na Śląsku jakiegoś polecenego speca od Tartarini?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, 555marcin napisał:

Pytałem w Śląskim wątku, zapytam i tu, zna ktoś na Śląsku jakiegoś polecenego speca od Tartarini?

Od lat dziewięćdziesiątych przedstawicielem TartariniAuto była Firma Auto Gaz Śląsk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

poszukuję osób, które mają 

Subaru Forester IV 1998cm3 241KM 2013r. i mają wykonane instalacje LPG, poszukuję dobrego systemu i liczę na cenne wskazówki/uwagi etc.

Pozdrawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...