Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Witajcie, w moim Hawk 2006 z "fabryczna" instalacja mam problem z cykajacym co kilka-kilkanascie sekund elektrozaworem przy parowniku w skutek czego przez moment (1-2sec.) spadaja lekko obroty, najbardziej daje sie to we znaki na wolnych. Wole nie sprawdzac co stanie sie jak to zignoruje. Bylem dzisiaj u Jako, wymienil swiece i filtry FC i FL, nie rozwiazalo to problemu. Nastepny do sprawdzenia jest moduł zarzadzajacy elektrozaworami (foto), stad moja prośba - czy któryś z szacownych forumowiczów ma taki na przymiarkę? 

Drugie pytanie, może ktoś ma pomysł co (jeśli nie moduł) to może być? Przerabiał podobne zagadnienie?

 

Screenshot_20190506-201703_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Pacjent Subaru Impreza 2.0 benzynka GAZ 150KM 2008 r. Lanosik

Problem z przełączeniem na benzynę.

 

Zatankowany do pełną dotankowane około 22l, przejechałem do domu. Po kilku godzinach i odpaleniu nie chciała się załączyć instalacja gazowa. 

Jakieś pomysły co mogło się stać.

 

Instalacja nie była zakładana w Polsce lecz w Holandii a auto zakupione na jesieni 2018r. i nie serwisuje u żadnego gazownika. Mam zamiar poszukać kogoś konkretnego w woj, Lubelskim do pomocy w usterce i dalszym serwisowaniu, może kogoś polecacie

 

Dowiedziałem się tez od pewnej osoby że mam słabą instalację gazową do subaru i zamiast utrzyywać parametry obniża je. 

 

Ostatnio zauważyłem spadki mocy ( zamulenia około 2-3 tysiące obrotów oraz nierówną pracę silnika na postoju, do tego doszła jeszcze ta awaria )

 

Pomocy!

Subaru 1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zapytaj na LPG Forum. Tam też jest mapa polecanych warsztatów.

Instalacja w zasadzie dlaczego miała by być słaba. Kwestia doboru osprzętu i strojenia. 

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam problem z ilością spalanego PB na LPG. Dotrysku paliwa nie mam na 100%. Na około 500km na LPG muszę dotankować te 10l PB. Silnik na LPG przełacza się po około 2km. Gazownik zalecił sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych. Niestety albo i stety wszystko suche. Jakieś wskazówki? Czy przy tych silnikach tak jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem- uważasz, że za dużo? Jak robisz odcinki po 15-20km to wynik bardzo fajny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

~25km mam do pracy.

 

Uważam, że to jest duże spalanie PB.

 

Wychodzi mi średnio 4km

dziennie na PB przez 10dni.

10l/40km / 20l/80km czyli 30l/100km. Rozumiem, że silnik zimny itd no ale ale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś inaczej mi wychodzi- ogólnie masz 0,5l na rozruch- jak dla mnie katalogowo, jeżeli chodzi o zimny silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ostatnio (zima) wyszło 0.6l PB/100km. Na wiosnę nie tankowałem jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, prezespolski napisał:

Witam, mam problem z ilością spalanego PB na LPG. Dotrysku paliwa nie mam na 100%. Na około 500km na LPG muszę dotankować te 10l PB. Silnik na LPG przełacza się po około 2km. Gazownik zalecił sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych. Niestety albo i stety wszystko suche. Jakieś wskazówki? Czy przy tych silnikach tak jest

Przewody sprawdzałeś na odpalonym silniku? Małego wycieku możesz nie zauważyć gdy pompa nie pracuje, benzyna szybko odparowuje.

Kiedyś w legacy miałem nieszczelność w miejscu gdzie przewody wychodzą z budy przed tylnym lewym kołem, widoczną tylko w czasie pracy pompy. Zorientowałem się jak zaczął "brać" więcej benzyny niż zwykle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.05.2019 o 11:29, mirasek napisał:

Przewody sprawdzałeś na odpalonym silniku? Małego wycieku możesz nie zauważyć gdy pompa nie pracuje, benzyna szybko odparowuje.

Kiedyś w legacy miałem nieszczelność w miejscu gdzie przewody wychodzą z budy przed tylnym lewym kołem, widoczną tylko w czasie pracy pompy. Zorientowałem się jak zaczął "brać" więcej benzyny niż zwykle.

Sprawdzę na dniach. Dzięki za wskazówki ;).

 

W dniu 11.05.2019 o 09:05, pepedealer napisał:

U mnie ostatnio (zima) wyszło 0.6l PB/100km. Na wiosnę nie tankowałem jeszcze.

I o taki wynik się modlę 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.05.2019 o 19:31, Daniel Kowalski napisał:

Czy Energy Gaz Polska z Warszawy jest okej? A kto to jako? Skąd on jest?

idą mocno na ilość i można znaleźć opinie na forum-lpg że czasami mają niestety problemy z jakością montażu.

Jeśli nie masz daleko to ja bym się nie zastanawiał i zaprowadził auto do Jako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo się zeźliłem, wymontowałem zbiornik LPG do legalizacji po 10 latach, zawiozłem do warsztatu i na miejscu dowiedziałem się, że od niedawna zbiorniki bada się zamontowane na aucie. Straciłem pół dnia na demontaż i stracę drugie pół na montaż na próżno. Jedyna korzyść to że wybrałem cały kurz i oczyściłem zbiornik i wnękę. Ktoś może potwierdzić nową procedurę? Dla mnie sprawa mocno dyskusyjna. Nie widziałem i nie czytałem o metodyce badania, ale zapewne sprawdzana jest szczelność, oznaki korozji i wytrzymałość na zadane ciśnienie, wyższe niż podaje dystrybutor LPG. Jak zobaczyć korozję na zamontowanym zbiorniku? Co się stanie i kto odpowiada za straty, jeżeli zbiornik nie przejdzie próby ciśnieniowej i eksploduje w aucie czy pod autem? Koszt legalizacji 300 (w Wawie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

https://migaz.waw.pl/legalizacja_zbiornikow.html

tutaj masz napisane że po "uprzednim demontażu" butli. Pewnie chcieli Ci doliczyć za demontaż a nie mogą. W Warszawie są przynajmniej dwa zakłady

 

Niżej masz adresy

http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie jutro będę negocjował z Migazem, jest najbliżej. Możliwe, że w AMP Service chcieli mi wyssać kilkadziesiąt PLN za demontaż. Zdroworozsądkowo to badanie zbiornika, nie instalacji, jej szczelności i prawidłowości, więc mogę go przywieźć nawet rowerem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, gourmet napisał:

Koszt legalizacji 300

 

nie lepiej kupić nową butle? Masz 10lat z głowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cenowo tak samo, legalizacja też jest na kolejne 10 lat. Jedyny ew. kłopot to dopasowanie pod ten sam wielozawór.

EDIT: właśnie rozmawiałem z innym warsztatem, zbiornik może być zdemontowany, ale wraz z oświadczeniem homologowanego warsztatu LPG który go zdemontował i potem zamontuje. Czyli walka z szarą strefą:ph34r:

EDIT 2: znalazłem najbardziej rozsądny warsztat, w Kobyłce. Zbiornik może być zdemontowany, ale warsztat dokonujący kontroli musi go zamontować. Całość za 250 zł.

Edited by gourmet

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
nie lepiej kupić nową butle? Masz 10lat z głowy
Później właśnie wielozawór, pewnie nowy. Bo stary zapewne nie będzie pasował. A tak wymienia się tylko uszczelkę i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją drogą to absurd. Znalazłem na allegro nowy zbiornik, identyczny do mojego za 289 zł (Grodków), uszczelkę pod wielozawór już kupiłem za 3 zł. Czyli 292 zł za materiał, pracę maszyn i ludzi, badania, papierologię, transport. Za te same pieniądze przyjeżdża urzędas i przybija pieczątkę na starym. Cholerny państwowy monopol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Później właśnie wielozawór, pewnie nowy. Bo stary zapewne nie będzie pasował. A tak wymienia się tylko uszczelkę i po sprawie.
Kupujesz butle pod stary wielozawór, legalizacja na 10lat a nie 5lat, poza tym sprawę zamykasz w 1h

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wymieniał butlę. Zwłaszcza że czasem można kupić zbiornik innego producenta. Ciut inny kształt i już wejdzie parę litrów LPG więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałbym również poruszyć kwestię instalacji holenderskiej. To, że większość gazowników omija łukiem tą instalację wcale nie znaczy, że jest słaba i kiepskiej jakości. Nasze 10-letnie auta wykręciły już trochę kilometrów na gazie.

Również posiadam instalację AE SGI i rozpocząłem walkę z nierównymi obrotami na gazie na biegu jałowym. Kolega Biały Michał na początek wymienił filtry-prawidłowo. Kolejny etap to wymiana świec, sprawdzenie szczelności reduktora, gumowych przewodów podciśnieniowych, wtryskiwaczy. Z wtryskiwaczami podobno nie jest kolorowo. Obecnie szukam, instrukcji dotyczących czyszczenia/regeneracji. Niektórzy uważają, że tych wtrysków się nie regeneruje a nowe kosztują sporo ( kwadratowy 67R-010186 GFI) . Zamówiłem również interfejs do diagnostyki AG SGI może to coś wniesie. Koledzy jeżeli posiadacie w swoich autach instalacje tego typu i usuwaliście defekty związane z LPG podzielcie się z nami swoimi pomysłami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem w Lanosie GH - instalacja montowana przez dealera w Niemczech i po jakichś 160-180 tysiącach przebiegu auta zaczęły się problemy. Były próby czyszczenia (ultradźwiękami, jeśli dobrze pamiętam), ale nic to nie dało. Zatem wymieniałem po kolei wtryskiwacze. Na przestrzeni roku wymieniłem wszystkie cztery, gdzie jeden to koszt około 450 zł plus robocizna. Gdybym wiedział, że tak to wyjdzie, to zmieniłbym po prostu przód instalacji na coś nowszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, rosaskc napisał:

Ja miałem w Lanosie GH - instalacja montowana przez dealera w Niemczech i po jakichś 160-180 tysiącach przebiegu auta zaczęły się problemy. Były próby czyszczenia (ultradźwiękami, jeśli dobrze pamiętam), ale nic to nie dało. Zatem wymieniałem po kolei wtryskiwacze. Na przestrzeni roku wymieniłem wszystkie cztery, gdzie jeden to koszt około 450 zł plus robocizna. Gdybym wiedział, że tak to wyjdzie, to zmieniłbym po prostu przód instalacji na coś nowszego.

 

kupiłem kiedyś wóz z holenderską instalacją, zanim go zarejestrowałem dobrze w kraju, to już miałem wszystko pod maską ze staga.

Edited by Dymian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy rozsądny to wywala. Chociaż kiedyś w zakupie kontrolowanym był Forek z LPG holenderskim, nawet się nim swego czasu interesowałem bo był później na sprzedaż na OTOMOTO. Facet w ogłoszeniu wspominał o tym że jego samochód był w telewizji. 

Ale wracając do tego wynalazku. Wywal to, załóż STAG'a, wtryski AC W02 itd.

Taka anegdota z mojego życia... Kiedyś na siłę chciałem mieć telefon z windows phone, bo miał byc fajny. Wszyscy mieli już z Androidem, a ja się z uporem maniaka trzymałem tego wynalazku. Krótko mówiąc straciłem mnóstwo nerwów na tym telefonie. I teraz mam Androida i jestem zadowolony. Więc wywal to zmień sobie na STAG'a albo inną prostą instalację będziesz zadowolony. Nasze samochody to nie wynalazki z bezpośrednim wtryskiem żeby musiało być to nie wiadomo co.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.05.2017 o 16:14, marivip napisał:

Panowie a ja mam takie pytanie. Zastanawiam się ostatnio. Bo tylko przy zapaleniu i tylko na zimnym silniku autko mi puszcza takiego solidnego kopciuszka. Dymek jest taki szaro błękitny burawy, i po chwili już leci normalnie tylko para. Do tego tylko ten początkowy dymek śmierdzi, później już normalnie. I zastanawiam się czy to nie przypadkiem Lubryfikacja daje taki motyw..

Ja tak miałem gdy któryś z matołowatych mechaników ojciec lub syn odkręcił dozowanie na maxa w Accordzie a potem rozebrali pół silnika bo myślałem że uszczelka - gdy byli bezradni jeden wsiadł odpalił i przegazował a ja zobaczyłem zasys lubryfikacji i skojarzyłem z zasłoną dymną która się potem pojawiła za samochodem (kolor niebieskawy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...