Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

13 godzin temu, Billus napisał:

Pytanie do posiadaczy zagazowanych Legacy IV. Gdzie macie korek wlewu gazu? Mieści się pod klapka wlewu benzyny czy niestety na zewnątrz? 

 

znalezione w sieci, Legacy 2007

file.php?id=99924

 

U mnie w Tribeca jest tak

20161021_182840.thumb.jpg.a93278c1cd5806688c4dcffb7c75176d.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w Forku jest tak. Swoją drogą muszę kiedyś to umyć, aż wstyd pokazywać zdjęcie.8de1c151b4e2757ba46454889423057c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

polecam sobie dobrze zabezpieczyć taki wlew od strony zakoli bo po latach potrafi tam wyjść ruda, dobry podkład + zabezpieczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2018‎-‎11‎-‎24 o 13:56, Teddy26 napisał:
W dniu ‎2018‎-‎11‎-‎24 o 13:45, RadziejS napisał:

Koledzy,

 

mam zagwostkę  ze swoim LPG, może ktoś doradzi gdzie szukać przyczyny. W ciągu dnia pn-pt nie mam jak podjechać do zakładu...

 

Pacjent: Forester My2007 2,5XT 230KM

LPG: sterownik AC Zenith Pro, 2x AC R01, wtryski Hana niebieskie (wszystkie już nowe, poprzednie wymienione bo telepało budą na wolnych); instalacja ma 3,5 roku, przejechane 50kkm, świece zmieniane 50kkm temu po założeniu LPG, zawory nie regulowane dotychczas, przebieg forka teraz 190kkm

 

Pozostał jeden problem - na wolnych obrotach sinik pracuje równo (wcześniej przez zmianą wtrysków pracował krzywo ;) ), jednak co 5-8 sekund obroty spadają na moment, do 500-600 rpm, od razu zostają podbite, popracuje równo te kilka sekund i znowu spadają -  i tak w kółko. Objaw czasem bardziej widoczny, czasem mniej. W zasadzie widoczny najbardziej po osiągnięciu temperatury roboczej. Na zimnym w zasadzie niezauważalny.

 

Mam wrażenie jakby na wolnych dostawał za dużo gazu i się przylewał. Tak do mnie przemawiają te objawy. Na noPb pracuje normalnie, ale wiadomo, że LPG uwydatnia wszelkie problemy.

 

Od czego zacząć? Podpięcie do komputera LPG da odpowiedź? Czy umawiać się na luzy? :)

 

Zacznij od podpięcia kompa pod LPG :) 
Tam powinna być odpowiedź ;) 

 

 

Problem rozwiązany - wystarczyło dobrze wszystko wystroić. 

 

Poznałem człowieka na forum Lpg, który po własnych doświadczeniach zaopatrzył się w sprzęt i robi strojenia. Mój forek miał ponoć za ubogo wystrojoną mieszkankę na wolnych obrotach i duże korekty. Po  ok. 2h godzinach i  przejechanych ok. 60 km z sondą w wydechu samochód  chodzi jak pszczółka na obu paliwach. Nadal przy spokojnej jeździe na 5. biegu w okolicy 2200 rpm występują większe niż powinny korekty (zarówno na LPG jak i noPb), ale nie zawsze. Trudno było znaleźć przyczynę tego. Żadne objawy negatywne nie są odczuwalne, wychodzi to tylko z  odczytów. Być może jednym z powodów był lekko nieszczelny wydech w okolicy katalizatora (już naprawiony). W każdym bądź razie jestem więcej  niż zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.11.2018 o 08:23, markos007 napisał:

przecież aby zrobić regulację nie trzeba wymieniać szklanek na nowe w ASO ;)

Zgadza się, to nie jest oblig ale czasami jedyne rozsądne i perspektywiczne rozwiązanie. Nadmiarowe zużycie i związany z tym brak możliwości precyzyjnej regulacji. Tu akurat mowa o silniku z przebiegiem ok. 150 kkm (bez regulacji kiedykolwiek) w tym ostatnie 40 kkm na lpg. 

A szklanki niestety tyle kosztują i ich dostępność jest taka sobie poza ASO (110-120 pln szt. brutto). 

 

W dniu 27.11.2018 o 08:23, markos007 napisał:

 

 

Edited by irek200

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, dr.elich napisał:

zalecał kontrolę luzów rzadziej

 

Nie kontrolę tylko regulację. 3.0 5EAT dojeżdżają do 90tkm i więcej niespecjalnie się da.

Spece z manualami lekko powyżej 100tkm ale nie zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, RadziejS napisał:

Poznałem człowieka na forum Lpg,

Jaki nick?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, house_1 napisał:

 

Nie kontrolę tylko regulację. 3.0 5EAT dojeżdżają do 90tkm i więcej niespecjalnie się da.

Czy jeśli zawory nie były regulowane do tej pory (próbuję sprawdzić historię serwisowania w ASO) może mieć to wpływ na duże spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, RadziejS napisał:

Poznałem człowieka na forum Lpg

MarcinL?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, house_1 napisał:

 

Nie kontrolę tylko regulację. 3.0 5EAT dojeżdżają do 90tkm i więcej niespecjalnie się da.

Spece z manualami lekko powyżej 100tkm ale nie zawsze.

Ciekawe z jakiego powodu Spece wytrzymują dłużej. 6 bieg robi taką różnicę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, ziomek4000 napisał:

Czy jeśli zawory nie były regulowane do tej pory (próbuję sprawdzić historię serwisowania w ASO) może mieć to wpływ na duże spalanie?

 

Przyczyna raczej leży gdzie indziej.

 

6 godzin temu, dr.elich napisał:

Ciekawe z jakiego powodu Spece wytrzymują dłużej. 6 bieg robi taką różnicę?

 

Nie, bo 6MT jest ogólnie krótsza niż 5EAT. Sądzę że albo silniki są inne, albo robotę robi strategia pracy skrzyni przy przyspieszaniu (5EAT wyżej kręci niż człowiek).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jasiem, dokładnie :). Silnik jak po remoncie chodzi :). Zastanawiam się tylko co doprowadziło do "rozstrojenia", bo nie zawsze miałem tego typu problemy. No, ale 50kkm na LPG - coś się może zadziać w końcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, RadziejS napisał:

@jasiem, dokładnie :)

Mega jest, aż szkoda że nie montuje instalacji ;) Mojego Forka też odmienił, jeździł lepiej na gazie niż noPb-przynajmniej takie miałem wrażenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukiwany warsztat na południu Polski od instalki JTG . Pacjent to Forek SG 125 KM z taką instalacją , po przełączeniu na gaz instalacja się po chwilce wyłącza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.11.2018 o 20:36, jasiem napisał:

MarcinL?

 

Ja serwisuję u niego.

Nie mam zastrzeżeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. 

Mój OBK H6 jeździ bez zarzutów, jednak po kilkugodzinnym postoju nie chce odpalić. Trzeba długo kręcić. Gaziarz wymienił mi wtryski i nie pomogło, teraz mówi o reduktorze. Moje pytanie jest takie czy gdyby wtryski lub reduktor przepuszczały gaz to nie objawiało by się to też nierówną pracą silnika, bądź większym zużyciem gazu? Może da się to zobaczyć w parametrach pracy na gazie (ST, LT bank1, bank 2). Dlaczego odrazy wymiana wtryskiwaczy, czy nie trzeba było sprawdzić najpierw reduktora? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież reduktor łatwo sprawdzić czy popuszcza podciśnieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2018 o 06:23, tedimy99 napisał:

Poszukiwany warsztat na południu Polski od instalki JTG . Pacjent to Forek SG 125 KM z taką instalacją , po przełączeniu na gaz instalacja się po chwilce wyłącza. 

W Krakowie http://autonagaz.net/ Mają chłopaki pojęcie w różnych instalacjach

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

Forester II MY06 z silnikiem 2,5 wolny ssak w dowodzie ma 130 kw
Sprowadzony z USA
VIN: JF1SG65656H718860
Ktoś potrafi określić kwalifikację tego auta pod instalację?

Jak często będzie się to wiązało z likwidacją luzów?
Jaki szacowany koszt instalacji?
Gdzie w Warszawie polecacie ją wykonać?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, SZAMŁEJ napisał:

Panowie,

Forester II MY06 z silnikiem 2,5 wolny ssak w dowodzie ma 130 kw
Sprowadzony z USA
VIN: JF1SG65656H718860
Ktoś potrafi określić kwalifikację tego auta pod instalację?

Jak często będzie się to wiązało z likwidacją luzów?
Jaki szacowany koszt instalacji?
Gdzie w Warszawie polecacie ją wykonać?
 

SOHC 2,5 Z AVLS- regulacja luzów zaworowych co około 30-40 tys. km. (łatwa, niezbyt kosztowna), znosi eksploatację na LPG bezproblemowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, jako napisał:

SOHC 2,5 Z AVLS- regulacja luzów zaworowych co około 30-40 tys. km. (łatwa, niezbyt kosztowna), znosi eksploatację na LPG bezproblemowo.

Czyli bez wyciągania silnika?
Możesz w Warszawie lub okolicy polecić jakiegoś sensownego gazownika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, SZAMŁEJ napisał:

Czyli bez wyciągania silnika?
Możesz w Warszawie lub okolicy polecić jakiegoś sensownego gazownika?

Nieskromnie polecę http://subarulpg.pl

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli bez wyciągania silnika?
Możesz w Warszawie lub okolicy polecić jakiegoś sensownego gazownika?
Dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, jako napisał:

Nieskromnie polecę http://subarulpg.pl

Bystrością nie błysnąłem :)

Możesz coś na priv podesłać z wstępnej wyceny?
Czy wymaga to wizyty?

Dopiero kupiłem więc chwilę pobujam się na Pb ale po nowym roku będę kręcił się za LPG bo średnio rocznie robię 30 tys. i to głównie Warszawa.

1 minutę temu, Max 84 napisał:

Dobre emoji33.pngemoji23.png
 

Nie śmiej się kolego. Stali bywalcy forum pewnie Jako rozpoznają po charakterze pisma ;)
To moje pierwsze Subaru i na forum jestem nowy, trochę jeszcze się motam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...