Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Czy regulacja jest konieczna to mechanik sprawdzi, czasem jest a czasem nie jest konieczna. Samo sprawdzenie to ok 500 zł. Instalacja to koszt ok 4500 zł, więc oczywiście im więcej jeździsz tym szybciej się zwraca, ale jak masz LPG to więcej jeździsz .

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie przebiegi z Waszego doświadczenia robi H6 od regulacji do regulacji?

 

Przy 10 kkm rocznie nie wiem czy warto bawić się w gaz w H6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak swoją drogą to regulacja luzu jest na płytkach czy na śrubkach?
Tak jak napisał ibar jak jest LPG to sie więcej jeździ więc warto pomyśleć. Obecnie zrobienie 100km kosztuje mnie średnio 90zł (przy samej jeździe w mieście ok 110zł) na gazie będzie to połowę taniej więc i chęci do jazdy będą większe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze,  odpuść sobie ten gaz. W praktyce Ci się nie zwróci, a zanim zwróci (jeździsz mało) to Legasia zacznie zjadać ruda i wtedy i tak go sprzedasz, a za włożony weń gaz nikt Ci nie dopłaci. Smutne, ale prawdziwe. Do tego ewentualny remont głowic, który to gaz może przyspieszyć to w H6 bardzo duży wydatek na tle innych fajnych aut, np. dużych R4, R6 lub V6 z hydrauliką zaworów, gdzie problem z lpg często wcale nie występuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, rydzada napisał:

Do tego ewentualny remont głowic, który to gaz może przyspieszyć to w H6 bardzo duży wydatek na tle innych fajnych aut

No właśnie tego remontu się boję. Najgorzej że fajnie mi się jeździ i za każdym razem mam uśmiech na twarzy. Ciężko będzie znaleźć samochód który zastąpi Legacy. Na oku mam Accorda 2,4 w automacie (kuzyn taką miał i spalanie 13 jest dla mnie akceptowalne) ale tego mało na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/24/2018 at 6:25 PM, ibar said:

Czy regulacja jest konieczna to mechanik sprawdzi, czasem jest a czasem nie jest konieczna. Samo sprawdzenie to ok 500 zł. Instalacja to koszt ok 4500 zł, więc oczywiście im więcej jeździsz tym szybciej się zwraca, ale jak masz LPG to więcej jeździsz emoji16.png.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
 

 

EZ30 LPG fueled engine needs valve adjustment each 40-50 kkm.

EZ36 lives above 150kkm without. I have seen a lot of them healthy.

 

There is no need to pay for inspection.

Rough idling of your warm engine will tell you to pay for valve service.

Edited by Sasha_A80

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Sasha_A80 napisał:

 

EZ30 LPG fueled engine needs valve adjustment each 40-50 kkm.

EZ36 lives above 150kkm without. I have seen a lot of them healthy.

 

There is no need to pay for inspection.

Rough idling of your warm engine will tell you to pay for valve service.

Sasha, do You have any experiences with EZ30 -> EZ36 swap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Most often there was EZ36 to EZ30 swap.  EZ36 is rather rare to find.

For LPG you just need EZ36 head.

Mechanics told me that heads are compatible anyway have not check this personnally.

 

And yes, the original ecu maybe used for any combination EZ30\EZ36 short blocks and heads. Exhaust AVCS and AVLS is not a limitation.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.11.2018 o 13:19, Slawskip napisał:

LPG mam od prawie 3 lat, w tym czasie zrobiłem około 57 tyś km, instalacja zwróciła mi się po około 7 miesiącach, z dodatkowych rzeczy doszła regulacja zaworów (po przejechaniu ~ 50 tyś km na LPG, przy czym wcześniej nigdy zawory nie były ustawiane, a auto ma teraz około 267 tyś km). Jak dla mnie warto, bo chociaż po odjęciu kosztów montażu i serwisu LPG (razem z regulacją zaworów) wychodzi mi na czysto około 6 tyś zł oszczędności

Ja mam instalację założoną na jesieni i cały czas zastanawiam się ile skasują mnie za regulację zaworów. Na ile mam się przygotować? 1000 - 1500 zł?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy jaki silnik, jak trzeba go wyjąć z auta to tak 4000-5000

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady. W dwójce się raczej zamknie chyba że mowa o ASO

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pitol głupot. kolega powyżej ma forestera , w 2000zł max się zamknie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co podałem dot. H6. dlatego pisałem w zależności od silnika no i auta

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, ibar napisał:

Zależy jaki silnik, jak trzeba go wyjąć z auta to tak 4000-5000

kwota z kosmosu

 

30 minut temu, Bokser napisał:

Na ile mam się przygotować? 1000 - 1500 zł?

dokładnie tak, przy czym jeśli dobrze zamontowana instalacja to na FB i 50 tys. przejeździsz bez regulacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bokser napisał:

Ja mam instalację założoną na jesieni i cały czas zastanawiam się ile skasują mnie za regulację zaworów. Na ile mam się przygotować? 1000 - 1500 zł?

wszystko zależy od warsztatu, ale taka kwota jak podajesz powinna wystarczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, ibar napisał:

To co podałem dot. H6

 

10 godzin temu, ibar napisał:

Zależy jaki silnik, jak trzeba go wyjąć z auta to tak 4000-5000

No to mnie chyba najbardziej przekonało żeby nie instalować gazu. I niestety z żalem ale idzie na sprzedaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, markos007 napisał:

kwota z kosmosu

 

Przecież dużo tutaj zależy od zdiagnozowano zakresu prac... A jeśli trzeba będzie np. wymienić 12 szklanek i szlifować 4 to warsztat nie da rady się zmieścić w kwocie 2000 zl. Same szklanki będą kosztowały jakieś 1500 zł a gdzie robocizna? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale, gdzieś czytałem że H6 3.6 spokojnie 100-150k wytrzymują bez regulacji ale oczywiście pewnie to zależy też od stylu jazdy itp.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was przerabiał już temat instalacji LPG VI generacji (wtrysk gazu w fazie płynnej)? Wiem, że jest to wciąż droga impreza (nomen omen), ale podobno gwarantuje brak zagrożeń typu wypalanie gniazd zaworowych itp. itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega @Paulus kilka stron wcześniej napisał kilka zdań refleksji na temat tego rodzaju instalacji, bazując na własnym doświadczeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, irek200 napisał:

Przecież dużo tutaj zależy od zdiagnozowano zakresu prac... A jeśli trzeba będzie np. wymienić 12 szklanek i szlifować 4 to warsztat nie da rady się zmieścić w kwocie 2000 zl. Same szklanki będą kosztowały jakieś 1500 zł a gdzie robocizna? 

przecież aby zrobić regulację nie trzeba wymieniać szklanek na nowe w ASO ;)

11 godzin temu, Arcteryx napisał:

Czy ktoś z Was przerabiał już temat instalacji LPG VI generacji (wtrysk gazu w fazie płynnej)? Wiem, że jest to wciąż droga impreza (nomen omen), ale podobno gwarantuje brak zagrożeń typu wypalanie gniazd zaworowych itp. itd.

instalacje tej generacji nie są jeszcze dobrze dopracowane przez co są awaryjne + cena która jest nadal bardzo wysoka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do posiadaczy zagazowanych Legacy IV. Gdzie macie korek wlewu gazu? Mieści się pod klapka wlewu benzyny czy niestety na zewnątrz? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Billus napisał:

Pytanie do posiadaczy zagazowanych Legacy IV. Gdzie macie korek wlewu gazu? Mieści się pod klapka wlewu benzyny czy niestety na zewnątrz? 

 

Miałem gaz BRC w Legacy IV i bez problemu "wkręt" mieścił się pod klapką wlewu benzyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H6 co 100tys i z tego co widzę po "warszawskim"zbiorze subaru bardziej zależy to od warsztatu który montuje instalacje. 

Chociaż jak pisałem o tym na Facebooku to chyba nawet jakiś mechanik mi nie wierzył...

Generalnie zamiast wiary w tym temacie proponuje wyjechać 20KM poza granice miasta i sprawdzić co mówią inne warsztaty subaru, bo widzę regulacje LPG powyżej 50tys to dla niektórych coś z zakrawajace o magię, albo święty graal. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój warsztat zaleca kontrolę w H6 po 50-60 kkm. Koszt regulacji jaki podali to zdaje się 6 czy 7 tys. W 2.0 NA mówili chyba o 3,5 tys. Kontrola po 50 kkm w EJ204, po 100 kkm w EJ20F. Oczywiście kontrola nie oznacza zawsze regulacji.

 

Z tego co pamiętam @house_1 w H6 zalecał kontrolę luzów rzadziej - ale teraz już nie jestem pewien co ile.

 

Subarowy guru zza wschodniej granicy, @Sasha_A80, zaleca z kolei zgodnie z wpisem kilka postów wyżej co 40-50 kkm.

 

Tu się nasuwa jeszcze kilka pytań - jak na częstość regulacji wpływa:

1. puszczenie auta na samej benzynie powyżej 4-4,5krpm.

2. Dotrysk benzyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...