Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

6 godzin temu, Bokser napisał:

dzięki za info. Już na tym jeżdze. Pierwszy bak gazu już wyjeżdzony. ;-)

Co założyłeś ostatecznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja założyłem miesiąc temu instalację ZENITH i wtryski HERKULES, koszt w Bydgoszczy 2.500zł. OUTBACK 2,5- 20011r

Przejechałem tysiąc kilometrów- jestem zadowolony.

Zauważyłem, że jest dość duża różnica w spalaniu przy prędkości 100/h, 120/h i 140/h.

U mnie na trasie spalił 11 L. Miasto to niestety 15L

Obliczyłem, że po roku koszt instalki zwróci się. No może półtora roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.10.2018 o 21:39, zdoon napisał:

Co założyłeś ostatecznie?

założóny. Dwa baki wyjezdzone.

Pierwszy bak 40 litrów = 323 kilometry. (jazda po miescie normalna 12,4 litra gazu/100 km)

Drugi bak 38,6 = 359 km zasięg. (ekonomiczna jazda  po miescie 10,8 litra gazu /100 km)

Obecnie trzeci bak zalany tym razem około 47 litrów (poprawili mi pływak dlatego wlałem więcej).

W dniu 15.10.2018 o 20:57, Michał Górski napisał:

Gdzie zakladałeś i jaka cena?

Warszawa na Instalatorów u Sławka. Cena 2400 zł brutto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

18 godzin temu, Bokser napisał:

Warszawa na Instalatorów u Sławka. Cena 2400 zł brutto.

 

Możesz mi podesłać jakiś kontakt na tego Sławka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów gazował silnik FB20  na łańcuchu, poliftowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jaceknie napisał:

Czy ktoś z kolegów gazował silnik FB20  na łańcuchu, poliftowy.

 

Gazowałem i obsługuję kilka samochodów z FB20 z zasilaniem LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda ,że daleko od siebie mieszkamy.Napisz jak często regulacja zaworów wypada.Czy faza ciekła jest możliwa w tym silniku i sensowna.Jaką zwykłą instalkę byś polecił? Może jak bym się zdecydował to i ruszyłbym na południe do Ciebie na montaż skoro masz już doświadczenie w tych silnikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na chwilę obecną  w żadnym jeszcze nie regulowałem luzów zaworowych. Przebiegi przy zasilaniu LPG tych samochodów to max 40 - 50 tyś km, zatem jeszcze jest trochę czasu.

Wtrysk w fazie ciekłej to moim zdaniem przerost treści nad formą. Mam taką instalację w moim WRX'ie i tak w zasadzie to trochę "pluję sobie w twarz" za ten wybryk. Nie wiedzę w tej instalacji żadnej, absolutnie żadnej przewagi nad klasyczną sekwencją a różnica cenowa jest naprawdę spora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wymieniał ktoś sam filtr gazu w "fabrycznej" instalacji holenderskiej w Outbacku? Nie mogę nigdzie znaleźć na forum a żaden zakład w okolicy tego nie robi :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mi przykro sle obawiam sìę że tutaj odpowiedzi nie znajdziesz. Poziom tego forum jest żenująco niski.

  • Upvote 1
  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Miałki napisał:

Poziom tego forum jest żenująco niski.

Tak, i to Ty ten poziom zaniżasz swoimi wypowiedziami, panie Renkojmia.

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że nie o to chodziło, ale Miałki narzeka na poziom forum, kiedy sam go nie podnosi w żaden sposób - ani formą ani treścią ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wielu wątkach przecież ludzie sobie pomagają radą. Tu mamy przypadek, gdzie Karol zadał pytanie, a po 4 godzinach jakiś przyjemniaczek feruje wyrok, że odpowiedzi nie dostanie i narzeka na poziom forum, które sam też tworzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.10.2018 o 21:27, Paulus napisał:

Na chwilę obecną  w żadnym jeszcze nie regulowałem luzów zaworowych. Przebiegi przy zasilaniu LPG tych samochodów to max 40 - 50 tyś km, zatem jeszcze jest trochę czasu.

Wtrysk w fazie ciekłej to moim zdaniem przerost treści nad formą. Mam taką instalację w moim WRX'ie i tak w zasadzie to trochę "pluję sobie w twarz" za ten wybryk. Nie wiedzę w tej instalacji żadnej, absolutnie żadnej przewagi nad klasyczną sekwencją a różnica cenowa jest naprawdę spora.

Jaką masz instalacje fazy ciekłej? Rozumiem że VI generację. Możesz coś więcej o niej napisać jak działa jak się sprawuje, jakie ma plusy i minusy? Ile na niej przejechałeś? Pozdrawiam

Edited by Mikes91

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Mikes91 napisał:

Jaką masz instalacje fazy ciekłej? Rozumiem że VI generację. Możesz coś więcej o niej napisać jak działa jak się sprawuje, jakie ma plusy i minusy? Ile na niej przejechałeś? Pozdrawiam

Raczej 5gen. bo w 6gen. lpg podawane jest wtryskiwaczami benzynowymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem instalacje 5 gen ciekły wtrysk , ICOM jtg 

+ mniej elementów instalacji

+ zepsuć może się praktycznie tylko wtryskiwacze albo pompa w zbiorniku

+ przełącza sie na gaz po 50 sek

 

- Bardzo mało warsztatów to serwisuje , cześć zamienne trudno dostępne

- pompa gazu wytrzymuje 50-80 tyś km wymiana na nową 1000 pln

- 1 wtryskiwacz kosztuje 380 pln

- wysoki koszt założenia

W teorii ciekły wtrysk gazu ma chronić zawory przed wypalaniem bo gaz rozprężając się w kolektorze schładza powietrze co = dłużysz interwał regulacji zaworów, ale nie zdążyłem tego sprawdzić zrobiłem 35k km

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Mikes91 napisał:

Jaką masz instalacje fazy ciekłej? Rozumiem że VI generację. Możesz coś więcej o niej napisać jak działa jak się sprawuje, jakie ma plusy i minusy? Ile na niej przejechałeś? Pozdrawiam

 

Mam instalacje Vialle LiquidSi, czyli paliwo podawane w fazie ciekłej poprzez dodatkowe wtryskiwacze. To oznacza, że w forumowej nomenklaturze to jest V generacja.

Na razie sprawuje się bez zarzutów ale ... właśnie zawsze jest jakieś ale. Większość z nich przedstawił kolega Wredne Osaczysko. Generalnie największą wadą jest czas przełączania, gdzie niezależnie od temperatury silnika trwa to wspomniane kilkadziesiąt sekund. Przy zimnym silniku trochę się zyskuje ale traci się z nawiązka przy przełączaniu ciepłego silnika. Jak zdarzy się taka sytuacja, że musisz kilka razy zatrzymywać się w mieście (tu po gazetkę tam po bułki a siam jeszcze dzieciątko ze szkoły odebrać) to okazuje się że 4 km zrobiłeś na benzynie bo instalacja nie zdarzyła się przełączyć. Producent deklaruje zmniejszenie zużycia paliwa gazowego ale to należy między bajki włożyć. Mój WRX  pali w granicach ok 13,5 - 14,5 l/100km, czyli podobnie jak w przypadku klasycznej sekwencji.

Co do parametrów silnika to faktycznie wtrysk fazy ciekłej daje niewielki zysk momentu obrotowego ale tu też d..y nie urywa. Przy czym ten zysk to raczej obniżenie prędkości obrotowej maksymalnego momentu.

Co do luzów zaworowych to niestety nie mogę nic powiedzieć, bo za mały jest przebieg. Na chwilę obecną przejechałem ok 30 tyś km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.10.2018 o 13:11, Michał Górski napisał:

 

 

Możesz mi podesłać jakiś kontakt na tego Sławka?

‭604 771 692‬

W dniu 20.10.2018 o 18:15, Bokser napisał:

założóny. Dwa baki wyjezdzone.

Pierwszy bak 40 litrów = 323 kilometry. (jazda po miescie normalna 12,4 litra gazu/100 km)

Drugi bak 38,6 = 359 km zasięg. (ekonomiczna jazda  po miescie 10,8 litra gazu /100 km)

Obecnie trzeci bak zalany tym razem około 47 litrów (poprawili mi pływak dlatego wlałem więcej).

Warszawa na Instalatorów u Sławka. Cena 2400 zł brutto.

oto najnowsze pomiary;-)

 

kolejne baki: 46 litrów = 343 km

no i dwa rekordy:

do Poznania autostrada około 150 km/h 46 litrów = 230 km (tak 230 km tylko) (20 litrów gazu/100km!!!!). Bardzo dynamiczna jazda.

z Poznania autostrada 120 km/h 46litrów = 425km (10,8 litra gazu / 100 km). Jada na tempomacie, jazda eko!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich serdecznie :)

Jestem nowy na tym forum bo i nie dawno kupilem Forestera. Mam nadzie, ze taka forma przywitania wystarczy. Chce zamontowac lpg do auta, ale nie wiem jaki zaklad w olsztynie wybrac ?? Nigdy nie mialem auta z lpg i jestem zielony jak dolary w tym temacie. Proszę o nakierowanie na jakiś dobry zakład który dobierze odpowiednią instalację 

Pozdrawiam 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze to ludzie doceniają sobie STAG'a, ale znów nie wiem czy najnowsze centralki mają dotrysk paliwa przy wyższych obrotach co by obniżyć temperature w komorze spalania. Odnośnie samej instalacji zadaj pytanie na LPG Forum, tam z tego co wiem jest lista polecanych zakładów, coś na pewno znajdziesz w swojej okolicy. Na forum udzielają się też instalatorzy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Olsztynie polecam zakład Krzysztofa Prędko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...