Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weź koło i .......j się w czoło.

Jak można założyć gaz do Subaru? 

Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić no

Posted Images

Zasada jest prosta - wtryski gazowe mają podawać mieszankę w takim miejscu i pod takim kontem jak benzynowe. Jest jakaś różnica w prędkości rozprężania co się przekłada na jakąś minimalną korektę nawiertu (tłumaczył mi to gazownik-naukowiec) ale nie powiem jaka dokładnie. 

Jeśli Cię to interesuje - każdy producent gazowy ma instrukcję montażu. Warto przeczytać

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś mający LPG w silniku FB20 mógłby zdradzić co ile wypada regulacja zaworów?  Wiem że na benzynie takowa nie jest konieczna, ale jak z gazem, 30-50kkm czy może bardziej 60-100kkm?

Link to post
Share on other sites

Cześć Wam,

 

no i zdecydowąłem się mimo wielu wątpliości zamontować w Foresterze III 2.0 (150KM) z 2008 roku LPG (oznaczenie silnika to: EJ20FLVZMB). Miałem wątpliwości ze względu na regulację luzów zaworowych. W sumie nadal mam. Ale kto nie ryzykuje ten nie jedzie na gazie  ;-)

Samochód ma 145.000 km i nic się z nim nie działo odkąd go mam (kupiłem z przebiegiem około 55.000 km). Do tej pory robiłem małe przebiegi ale ostatnie 2 lata robię około 30.000 km rocznie. 

 

podjechałem do "gazownika" i polecił mi 2 zestawy:

 

ZESTAW LOVATO SMART EXR plus:

*Reduktor RGJ (który to nie wiem jaki mi zamontuje gazownik ale wspomniał, że pod moją moc dobierze bez niepotrzebnego zapasu). Na stronie Lovato widze trzy z nich RGJ 3.2L lub RGJ HP lub RGJ SHP.  Do mojej mocy wystarczy wg. tabelki producenta RGJ 3.2L.

*Wtryskiwczae KP (na stronie producenta widzę: KP4 (2+2)

*zbiornik być może 59 litrów wejdzie w miejsce koła zapasowego tak aby domykała się podłoga

*wlew gazu tam gdzie wlew paliwa

pewnie forumowicze widzą, że jest to włoski producent.

Koszt z montażem około 2400 zł.

 

ZESTAW STAG QBOX:

Reduktor R01 albo R02 do 170 KM (taki przekazał gazownik i w sumie  nie wiem który z nich....)
Wtryskiwacze w03 (tak mi przekazał gazownik)
*zbiornik być może 59 litrów wejdzie w miejsce koła zapasowego tak aby domykała się podłoga

*wlew gazu tam gdzie wlew paliwa

pewnie forumowicze widzą, że jest to polski producent.

Niestety nie wiem któ®y QBOX miał na myśli gazownik bo na stronie producenta są dwa QBOX'y - QBOX PLUs i QBOX BASIC

Koszt z montażem około 2500 zł.

 

? w jednym z nich przegląd jest co 10.000 km  a w drugi co 15.000 km. Teraz nie pamiętam w którym. Długośc gwarancji też nie pamiętam o te 2 parametry dopytam gazownika na początku tygodnia.

 

Gazownik polecony przez mojego zaprzyjażnionego mechanika do którego mam zaufanie. Dlatego muszę wybrać jeden z tych zestawów. Gazownik montuje jeszcze Landi Renzo ale prekazał, że to będzie w tym przypadku przerost formy nad treścią (nie najelpszy stosuenk jakości do ceny).

 

Po co ten długi wywód?

Otóź czy ktoś z was ma ten silnik/model Forestera i czy ma jakieś pozytywne lub negatywne doświadczenie z tymi dwoma instalacjami? Lub czy ktoś może zasugerować, którą z nich wybrać? Co do luzów już nie pytam. Rozumiem, że musi być ryzyko ;-)

 

Udanej niedzieli. Ja przeszukuje nadal forum i inne strony na temat gazu. To będzie pierwsze auto zagazowane u mnie. Jak się przyjmie to kolejne będzie też na gazie (Toyota Prius Plus dla żony ;-).

 

Pozdr.

 

Bokser

 

 

już wiem przegląd co 15.000 km jest przy LOVATO i zdecydowałem się na LOVATO bez OBD. Na jakimś forum znalazłem że regulacja zaworów przy tym silniku jest co 100 tys km.

Edited by Bokser
Link to post
Share on other sites

Z praktyki jazdy z dwoma autami z LPG moim zdaniem 10tys między przeglądami to góra, gaz u nas jest dość brudny i filtry się zapychaja.

Ja bym brał Stag bo, krajowy, popularniejszy, reszta i tak zależy od tego czy gazownik umie ustawić.

Twój silnik to ten dedykowany do gazu, zaworami się nie przejmuj, kontrola co 50-60tys regulacja jak wszystko dobrze ustawione co 100tys lub rzadziej

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Ja na przegląd instalacji jeździłem co 10 tys km 140 zł koszt za wymianę filtru gazu papierowego i na siłę podpięcie pod komputer. Potem pojechałem do kumatego człowieka zajmującego się tylko strojeniem który wytłumaczył mi, że auta dobrze wystrojone nie trzeba regulować... Chyba że coś się dzieje to wtedy jechać na komputer inaczej samodzielna wymiana filtra za 20 zł...  ważny jest sam filtr teraz mam założony Alex ultra 360 i zdziwilibyście się co jest w gazie jak czyscilem odstojnik filtra a papierowy wszystko puszczał na wtryski które po 50 tys trzeba było wymienić 

Edited by togus
Link to post
Share on other sites
W dniu 28.09.2018 o 10:41, JedrulaL napisał:

Czy ktoś mający LPG w silniku FB20 mógłby zdradzić co ile wypada regulacja zaworów?  Wiem że na benzynie takowa nie jest konieczna, ale jak z gazem, 30-50kkm czy może bardziej 60-100kkm?

wszystko zależy od tego jak została zamontowana instalacja, jeśli wszystko jest ok to kontrola/regulacja luzu co 50 tys. km

Link to post
Share on other sites

50 tys. km to u mnie jakies 6 tys. litrow paliwa, czyli, mocno zaokraglajac ;), okolo 30 tys. PLN za NoPb i 15 tys. PLN za LPG. Za roznice da sie nawet H6 wyregulowac i to na nowych szklankach - wszystkich ;)

 

T.
 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Wiatm.  Właśnie robię swapa z 2.0 na H6 w swojej IV w której zamierzam zamontować LPG.  Czy ktoś podpowie jaka instalacja będzie najlepsza?  2.0 hulał na Stagu,  wtryskach barracuda.  Czy do  H6 też to podejdzie? 

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.10.2018 o 21:22, SUBH6 napisał:

Wiatm.  Właśnie robię swapa z 2.0 na H6 w swojej IV w której zamierzam zamontować LPG.  Czy ktoś podpowie jaka instalacja będzie najlepsza?  2.0 hulał na Stagu,  wtryskach barracuda.  Czy do  H6 też to podejdzie? 

 Zapytanie czy będzie "hulał na stagu" jest dość nieprecyzyjne. W 2.0 miałeś 4 cylindry w H6 masz ich 6, więc będziesz musiał wymienić sterownik  cała wiązkę elektryczną instalacji. Jedynie przełącznik może zostać. Do H6'ki polecam Qmaxa, może być nawet w wersji Basic, do tego reduktor (np. ACR01 250 KM) i oczywiście dwa dodatkowe wtryskiwacze ;).

Link to post
Share on other sites
 Zapytanie czy będzie "hulał na stagu" jest dość nieprecyzyjne. W 2.0 miałeś 4 cylindry w H6 masz ich 6, więc będziesz musiał wymienić sterownik  cała wiązkę elektryczną instalacji. Jedynie przełącznik może zostać. Do H6'ki polecam Qmaxa, może być nawet w wersji Basic, do tego reduktor (np. ACR01 250 KM) i oczywiście dwa dodatkowe wtryskiwacze .
Jesteś pewien, że ACR01 wystarczy?
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

A czy ktoś montował LOVATO ? widzę tylko STAG'a. A jutro mam planowy montaż LOVATO. Ktoś mi podpowiada aby nie brać LOVATO a brać polski system STAG, który każdy "gazownik" w Polsce zna. Co wy na to?

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.10.2018 o 19:50, dr.elich napisał:
W dniu 7.10.2018 o 20:14, Paulus napisał:
 Zapytanie czy będzie "hulał na stagu" jest dość nieprecyzyjne. W 2.0 miałeś 4 cylindry w H6 masz ich 6, więc będziesz musiał wymienić sterownik  cała wiązkę elektryczną instalacji. Jedynie przełącznik może zostać. Do H6'ki polecam Qmaxa, może być nawet w wersji Basic, do tego reduktor (np. ACR01 250 KM) i oczywiście dwa dodatkowe wtryskiwacze emoji6.png.

Jesteś pewien, że ACR01 wystarczy?

Tak wystarczy. Niejednokrotnie zostało to przetestowane.

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.10.2018 o 21:22, SUBH6 napisał:

Właśnie robię swapa z 2.0 na H6 w swojej IV w której zamierzam zamontować LPG.  Czy ktoś podpowie jaka instalacja będzie najlepsza?  2.0 hulał na Stagu,  wtryskach barracuda.  Czy do  H6 też to podejdzie? 

 

W dniu 8.10.2018 o 18:40, SUBH6 napisał:

Ale czy H6 polubi gaz? 

 

Krajanie @szamot - wypowiecie się na ten temat??

 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Bokser napisał:

A czy ktoś montował LOVATO ? widzę tylko STAG'a. A jutro mam planowy montaż LOVATO. Ktoś mi podpowiada aby nie brać LOVATO a brać polski system STAG, który każdy "gazownik" w Polsce zna. Co wy na to?

Jeśli to wolnossak nie ma to większego znaczenia - byle gazownik ogarniał. 

Nie wiem co aktualne sterowniki Lovato dokładnie oferują ale nie wydaje mi się by czegokolwiek im brakowało.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2018 o 01:51, dr.elich napisał:

Jeśli to wolnossak nie ma to większego znaczenia - byle gazownik ogarniał. 

Nie wiem co aktualne sterowniki Lovato dokładnie oferują ale nie wydaje mi się by czegokolwiek im brakowało.

 

dzięki za info. Już na tym jeżdze. Pierwszy bak gazu już wyjeżdzony. ;-)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...