Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weź koło i .......j się w czoło.

Jak można założyć gaz do Subaru? 

Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić no

Posted Images

Pytanie odnośnie wlewu. Ma ktoś pełnowymiarowy wlew LPG pod klapką w Imprezie GD? 

Standardowo montuje się ten mini + przejściówka wkręcana. Brat w Volvo S80 ma pełnowymiarowy wlew i nic nie musi wkręcać, ale nie wiem, czy jest szansa, by to sie zmieściło pod klapką GD.

Link to post
Share on other sites

Niestety nie jestem w stanie jej teraz pokazać, bo Forek w Kraku a ja w wawie. Co prawda jest to sprzęt z Forum, ale o tych instalacja Tomasetto nie słyszałem nigdy, dlatego pytałem. Mam go oglądać w sobotę. Na co zwrócić uwagę szczególnie poza oczywiście ogólna estetyka wykonania instalacji?

Link to post
Share on other sites

Tomesetto jest w miarę ok. Tylko nie każdy to serwisuje. A wlewka to może i wejdzie pod klapką ale ciasno z pistoletem może być, ja bym montowal z przelotka, możesz nawet kupić taką z dodatkowym filtrem!

melduje ze nic nie musze

Link to post
Share on other sites

cześć , jestem nowy, więc przede wszystkim .. cześć

oczywiście pomocy potrzebuję

mam legacy z 2014r. 2.5 167 KM bezturbo z USA,

to mój 6-sty subarak, wcześniej legacy i forki,

zastanawiam się nad zdrad i zgazowaniem, bo jeżdżę na razie min 50% miasto (wawa), któ mi pomoże?

najwięcej słyszałem o "Jako", ale nie znam, nie mam kontaktu.

Ktoś mi doradzi jako instalkę wziąć aby było dobrze i legaś się nie obraził

 

serdecznie wszystkich pozdrawiając

 

Link to post
Share on other sites

Hejka mam pytanie odnośnie 2.0 turbo z LPG - ile to powinno palić? Przy dynamicznej jeździe w mieście? Spala mi teraz 17-20 litrów i coś czuję że tak nie powinno być... 

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Michał Guz napisał:

Hejka mam pytanie odnośnie 2.0 turbo z LPG - ile to powinno palić? Przy dynamicznej jeździe w mieście? Spala mi teraz 17-20 litrów i coś czuję że tak nie powinno być... 

Trochę przydużo, nawet jak na "dynamiczną jazdę w mieście"

Link to post
Share on other sites

Hej,

 

mam od niedawna Forestera 2001, zresztą kupionego od miłego formumowicza :)

Forek ma dwuletnia instalację gazową Stag, zawory wymienione trzy miesiace temu - ponoc wszystko działało bez problemu - tyle że u mnie jakoś nie chce..

MOże pech, a może inna franca.

Najpierw gaz sie przestał włączać (migała lampka gotowości do przełączenia - ale nic dalej - manualnie też się nie udawało)- pojechałam do gazownika, zresztą namiar wyśledzony gdzieś z trudem na Forum Subaru (potrzebuję w Warszawie) - pan bardzo miły, pogrzebał, zmienił filtr, podłaczył do kompa, cos wyregulował - powiedział że zbyt niskie ciśnienie gazu było w systemie. Przejechaliśmy się - zaczelo działac.

Tylko ze działalo raptem trzy tygodnie - i to w dodatku po miescie w ogóle nie jeżdze - tylko w weekendy robie około 300 km szosowo-polnych.

Tym razem auto się przełączało na gaz, ale mniej więcej po minucie wszsytkie lampki od kontrolki gazu gasły i auto z lekkim czknięciem wracało na benzynę. manualnie na gaz się przełaczyc nie dawalo, tylko po kazdorazowym odpaleniu auta próbował się przelączyc na gaz na chwile i znów zdychal. Oczywiście mowa jesto sytuacji z pełnym bakiem gazu.

 

NIe bardzo mi się uśmiecha wracac do tego samego gazownika (kto wie, moze to była  autoreklama - ze niby ktos go poleca - taki wpis byl tylko jeden), choc może to wcale nie jego skucha,  a nie potrafię znaleźć aktualnych namiarów na jakiś inny sensowny warsztat gazowy w Wawie (kiepska ze mnie tropicielka)

 

Ktos może cos podpowie, albo poleci jakiegoś speca w Warszawie?

 

Pozdrawiam AnaiC

Link to post
Share on other sites

Cześć. Rozważam zagazowanie swojego Forestera 2.5 XT . Poszukuję sprawdzonego człowieka z doświadczeniem w tych sprawach z okolic kujawsko-pomorskiego. Możecie podesłać jakieś namiary? Szukałem na tym forum info w tej sprawie, ale niestety nic nie znalazłem.

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie straszna Ci podróż do Bytowa to pan Piotr Kopczyński (Scantel) założy Ci to jak nikt inny. To nie jest gazownik robiący to dla zarobku ale naukowiec z pasją. Mój Forek właśnie u niego dziś wylądował na poprawki po poprzednim instalatorze. 

Znajdziesz kontakt w googlach. Na forum LPG znany jako Piotr_K - możesz obejrzeć jego instalacje. 

Minusem są terminy.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie dotyczące silników 1,5 stosowanych w Imprezach , czy te silniki tez posiadały wersję z utwardzonymi gniazdami zaworów czy nie ? Jak w nich się sprawuje instalacja LPG ? Moze ktoś już ma doświadczenia w tym temacie?

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.06.2018 o 18:19, AnaiC napisał:

Hej,

 

mam od niedawna Forestera 2001, zresztą kupionego od miłego formumowicza :)

Forek ma dwuletnia instalację gazową Stag, zawory wymienione trzy miesiace temu - ponoc wszystko działało bez problemu - tyle że u mnie jakoś nie chce..

MOże pech, a może inna franca.

Najpierw gaz sie przestał włączać (migała lampka gotowości do przełączenia - ale nic dalej - manualnie też się nie udawało)- pojechałam do gazownika, zresztą namiar wyśledzony gdzieś z trudem na Forum Subaru (potrzebuję w Warszawie) - pan bardzo miły, pogrzebał, zmienił filtr, podłaczył do kompa, cos wyregulował - powiedział że zbyt niskie ciśnienie gazu było w systemie. Przejechaliśmy się - zaczelo działac.

Tylko ze działalo raptem trzy tygodnie - i to w dodatku po miescie w ogóle nie jeżdze - tylko w weekendy robie około 300 km szosowo-polnych.

Tym razem auto się przełączało na gaz, ale mniej więcej po minucie wszsytkie lampki od kontrolki gazu gasły i auto z lekkim czknięciem wracało na benzynę. manualnie na gaz się przełaczyc nie dawalo, tylko po kazdorazowym odpaleniu auta próbował się przelączyc na gaz na chwile i znów zdychal. Oczywiście mowa jesto sytuacji z pełnym bakiem gazu.

 

NIe bardzo mi się uśmiecha wracac do tego samego gazownika (kto wie, moze to była  autoreklama - ze niby ktos go poleca - taki wpis byl tylko jeden), choc może to wcale nie jego skucha,  a nie potrafię znaleźć aktualnych namiarów na jakiś inny sensowny warsztat gazowy w Wawie (kiepska ze mnie tropicielka)

 

Ktos może cos podpowie, albo poleci jakiegoś speca w Warszawie?

 

Pozdrawiam AnaiC

Brzmi tak jak brak gazu - możliwości kilka.

Zapchany filtr fazy ciekłej - wykręcić dasz radę sama - zależnie od ustawienia zaworu robota na 5-30 minut.

Brak podciśnienia na parowniku - parownik się nie otwiera przez co brak gazu - choć w to wątpie, nawet w pozycji zamkniętej podawałby wystarczającą ilość gazu na wolnych obrotach.

Zepsuty/zatkany/zakręcony zawór przy butli.

Uszkodzony któryś z czujników.

Urwany/przetarty/ zaśniedziały kabel. Sprawdź te przy akumulatorze.

Elektrozawór się popsuł - czy słychać kliknięcie przy przełączaniu na gaz?

 

Ja miałem taką sytuacje, że gaz przestał działać a wcześniej robił mi cyrki - piszczał świecił, odłączał gaz - gdy padł to nawet się kontrolki nie świeciły. Wypiął się jeden kabel przy wtyczce wyświetlacza.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.06.2018 o 22:30, ted58 napisał:

Mam pytanie dotyczące silników 1,5 stosowanych w Imprezach , czy te silniki tez posiadały wersję z utwardzonymi gniazdami zaworów czy nie ? Jak w nich się sprawuje instalacja LPG ? Moze ktoś już ma doświadczenia w tym temacie?

Niestety te silniki nie maja utwardzanych gniazd zaworowych. regulacja zaworów przy zasilaniu LPG co ok. 50.000 - 60.000 km. Mamy na koncie takiego Bloba. Jak większość Subaru również i ten dobrze sie zachowuje na LPG. Warunek - zawsze ten sam - poprawny montaż i dobry dobór komponentów.

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.06.2018 o 23:00, Paulus napisał:

Niestety te silniki nie maja utwardzanych gniazd zaworowych. regulacja zaworów przy zasilaniu LPG co ok. 50.000 - 60.000 km.

 

Hmm... Ja posiadając EJ20F zostałem poinformowany, że sprawdzenie - i ewentualną regulację mam zrobić właśnie co 60 kkm.

Przy silnikach innych, niż "F" i zasilaniu LPG wypadało zrobić to co 30 kkm. Czy tutaj jest jakoś inaczej?

 

Edited by Malyboss
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Malyboss napisał:

Przy silnikach innych, niż "F" i zasilaniu LPG wypadało zrobić to co 30 kkm. Czy tutaj jest jakoś inaczej?

 

No jakieś szaleństwo

Przy dobrze zestrojonej instalacji spokojnie można śmignąć bez regulacji 80 kkm

Link to post
Share on other sites
Teraz, szamot napisał:

Przy dobrze zestrojonej instalacji spokojnie można śmignąć bez regulacji 80 kkm

 

@szamot, chyba Cię poniosło trochę... albo pomyliłeś fora  :biglol:

 

Link to post
Share on other sites

Jak głowica co 30 kkm wymaga regulacji luzów bo siadają jej gniazda, to jak to się skończy w dłuższej perspektywie? ;) Co wtedy, czy to propan-butan jest zły czy raczej pan gazownik zrobił lipę i kazał sprawdzać, chuchać, dmuchać i regulować? Jasne że nie zaszkodzi często sprawdzać, tylko bez obsesji, ale jak trzeba często regulować to coś jest nie tak.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, szamot napisał:

Na tych innych się nie reguluje ;)

 

6 godzin temu, mirasek napisał:

Jak głowica co 30 kkm wymaga regulacji luzów bo siadają jej gniazda, to jak to się skończy w dłuższej perspektywie?

 

6 godzin temu, mirasek napisał:

Jasne że nie zaszkodzi często sprawdzać, tylko bez obsesji, ale jak trzeba często regulować to coś jest nie tak.

 

Dokładnie tak. Zwracam uwagę, że ja napisałem właśnie o sprawdzaniu co 30 kkm - i dopiero ewentualnej regulacji.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Malyboss napisał:

 

@szamot, chyba Cię poniosło trochę... albo pomyliłeś fora  :biglol:

 

Nic nie pomylił. Sam sie zastanów.

Zrobiłem STurbo 105kkm bez regulacji i bez problemów z obrotami. Auto po wypadku poszło na części, ale jeździło do końca jak wściekłe

Link to post
Share on other sites
No jakieś szaleństwo
Przy dobrze zestrojonej instalacji spokojnie można śmignąć bez regulacji 80 kkm
Mój warsztat zaleca co 50-60 kontrolę
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...