PsychoKamil Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 29 minut temu, Paulus napisał: Złącze OBD masz ale nie masz OBD - i tu ja Cie zaskoczę. Yyyyyyy...ok. Trochę to dziwne ale nie o tym ten temat. Czyli w sumie nie mam co się spinać na qbox plus czy 300 premium. A inne firmy które możecie polecić z czystym sumieniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Faktycznie chyba nie masz obd2 a jedynie złącze. Przerabialem taki scenariusz w Forku SF polifcie kumpla. W takim układzie ja Ci nie podpowiem - mam pojęcie tylko o instalacjach w nowszych autach. Co do sterownika - ważne żeby majster ogarniał dany produkt i żeby dobrze grał z resztą komponentów. Wolnossący silnik nie jest wymagający - tu ciężko o definitywnie zły produkt.Ja lubię mieć w aucie dotrysk benzyny na wysokich obrotach dlatego ze STAGa wybrałbym Qboxa. Ale Twój silnik takiej troski nie wymaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 taka sytuacja: Forester 2.5 N/A FB25 automat, niski przebieg na benzynie. Instalacja gazu STAG jakieś 1000km temu. Od tego momentu był już na nowym mapowaniu ("mapa się rozjechała") ale z nową mapą nie ma wiele lepiej lub wcale. Mianowicie: - przy normalnej jeździe na obrotach idzie jak burza - na wolnych obrotach (noga z gazu i hamowanie np dojeżdżając do czerwonego światła) potrafi zgasnąć, normalnie jakbym kluczyk przekręcił i nie wyskakuje przy tym żaden kod błędu. Problem nie jest związany z całkowicie zimnym silnikiem np po nocnym postoju - nie ma tu reguły. Raczej jest to związane z LPG, na benzynie nie udało się dokonać takiego "wyczynu". Pomożecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 sprawdzane były zawory? u mnie podobne objawy były przy rozregulowanych zaworach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 13 godzin temu, Kane66 napisał: taka sytuacja: Forester 2.5 N/A FB25 automat, niski przebieg na benzynie. Instalacja gazu STAG jakieś 1000km temu. Od tego momentu był już na nowym mapowaniu ("mapa się rozjechała") ale z nową mapą nie ma wiele lepiej lub wcale. Mianowicie: - przy normalnej jeździe na obrotach idzie jak burza - na wolnych obrotach (noga z gazu i hamowanie np dojeżdżając do czerwonego światła) potrafi zgasnąć, normalnie jakbym kluczyk przekręcił i nie wyskakuje przy tym żaden kod błędu. Problem nie jest związany z całkowicie zimnym silnikiem np po nocnym postoju - nie ma tu reguły. Raczej jest to związane z LPG, na benzynie nie udało się dokonać takiego "wyczynu". Pomożecie ? Jakie komponenty są zabudowane? możesz wrzucić screen map? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowalczuk Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 23 godziny temu, Slawskip napisał: sprawdzane były zawory? u mnie podobne objawy były przy rozregulowanych zaworach. +1. W Legacy EJ20 DOHC miałem identyczne objawy i pomogła regulacja luzów zaworowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 22 godziny temu, Paulus napisał: Jakie komponenty są zabudowane? możesz wrzucić screen map? nie wiem co to screen map ale pewnie jakieś zrzut informacji z mapy którą ustawia gazownik - poproszę o te info następnym razem czyli niedługo ;-) Zabudowane komponenty: qbox basic, wtryskiwacze acw 03, reduktor nie wiem jaki - do 250 koni mechanicznych (tu jest 170, auto bez turbo) Zawory: to jest FB25 silnik, mechanik gadał że tam są automatyczne popychacze (chyba hydrauliczne), w necie tez miałem takie info jak kupowałem samochód. To się reguluje ? Przebieg 80kkm. I czy możliwe że objaw jest tylko na gazie ? Auto zachowuje się po prostu tak jakby mu na gazie za bardzo spadały obroty a jak juz spadną to silnik idzie spać ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 komponenty ok. teraz pytanie jak to jest zestrojone. Niestety bez podglądu jak wyglądają mapy nie można pomóc. Z tego co piszesz, wskazuje to na niewłaściwą regulacje instalacji. Czy była robiona kalibracja instalacji w trakcie próby drogowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Była, za pierwszym i za drugim razem. Wrócę z mapami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Cześć Kto z Was - bo nie pamiętam... - ma LPG w H6 z pierwszego okresu (2001-2003)? Co należy wiedzieć? Dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 4 minuty temu, Fala napisał: Co należy wiedzieć? żeby dobrze dobrać graty, w miarę estetycznie zamontować i wystroić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 2 minuty temu, lutek34 napisał: żeby dobrze dobrać graty, w miarę estetycznie zamontować i wystroić. ...składając rower też tak trzeba postępować , więc dziękuję i liczę na b.konkretne rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Cześć, Wybór pomiędzy Outback'iem 3,6 rok 2010 i Forester IV XT, co lepsze w użytkowaniu pod kątem LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) jedno i drugie Edytowane 21 Maja 2018 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 no, nie pomogłeś : ) a co droższe w instalacji i serwisowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Do Forka SJ, to tylko DLM (VI gen.), więc na pewno droższa instalacja. Nie wiem, jak z kosztami eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kYs Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 mam Forka XT '14 z DLM, napisz priv co Ciebie interesuje, postaram się pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Koszt instalacji i koszty późniejsze, regulacje zaworów etc. Jak możesz to wrzuć to tu, może ktoś skorzysta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kYs Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić nową - przerobioną od holendrów. Przeglądów nie ma, więc jedyne co, to legalizujesz butlę i z założenia to wszystko jeśli chodzi o samą instalację. W kwestii eksploatacji. Mam najechane 90k km. Jestem obecnie po 20k km na DLM i niestety okazało się, że trzeba skompensować luzy zaworowe. Same pastylki to koszt ~30zł za szt. Problem w tym, że jeśli nie ma ich w EU magazynach i trzeba ściągać z JPN za pośrednictwem ASO Subaru, to wtedy trwa to min 3 tyg. Koszt wyciągnięcia silnika i związanej z tym robocizny każdy Ci inaczej wyceni. U mnie z kilkoma dodatkowymi drobiazgami wyszło ok 5kzł za przegląd po 90k km (filtry, olej, świece, uszczelki pokrywy zaworów, pastylki, mycie silnika i przepustnicy), więc mądrzejszy o tą wiedzę jeszcze raz skalkulowałbym 'zyski' z DLM'a, bo obawiam się, że przy moich przebiegach 30k km rocznie to może być na progu rentowności. Zobaczymy kiedy następnym razem będę musiał znów regulować luzy zaworowe. Jeśli za 30k km, to wracam do jeżdżenia na Pb Edytowane 23 Maja 2018 przez Urabus Usunięcie wulgaryzmu 1 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Dzięki za rzeczowy opis. Dużo zamieszania plus koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Jeżdżę na DLMie prawie od nowości auta. Mam najechane 71000 km. W moim aucie nie ma potrzeby korekcji luzów. W zeszłym tygodniu miałem duży przegląd i w temacie luzów okej. Za to cały układ hamulcowy poleciał do wymiany (klocki i tarcze). Czy Ty @kYs nie zostałeś naciągnięty na te luzy? Czy exploatujesz auto zgodnie z sztywnymi zaleceniami dotyczącymi silników doładowanych. Więcej info tu: Gość bardzo rzeczowo wyjaśnia kluczowe kwestie w eksploatacji silnika. Dobrze sobie to przyswoić i stosować te zasady a nie płakać potem że się coś dykci. DLM raz do roku wymaga przeglądu czy wszystko dobrze pracuje plus update softu. Dostaje się także środki do płukania układu wtryskowego aplikowane do zbiorników gazu i benzyny. Generalnie nie mam kłopotów z LPG w XTku. Interwał wymiany oleju i filtra proponuję skrócić dwukrotnie. To znikomy koszt (samemu można ogarnąć) a dla motoru lepiej. Gaz może doprowadzać do rozpadu molekuł oleju pogarszając jego właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 DLM także mam ponad 70k km przejechane. Założona instalacja praktycznie do nowego auta. Potwierdzam spostrzeżenia Miałkiego żadnych luzów wszystko Ok. Instalacja praktycznie bezobsługowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Legacy III 1998 EJ251 (NA) - jakie i gdzie LPG najtaniej jak tylko się da, bez dużej straty żywotności silnika? Mam propozycje zakupu kompletnej półrocznej instalacji z identycznego auta, razem z kolektorem - tego się nie da wbić w dowód (z nową butlą), prawda? Bez koniobijstwa, auto typu gruz na działkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Znajomemu wbili więc pewnie się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się