Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

No ale to są właśnie konkretne rady. Co z tego że wybierzesz sobie najlepsze komponenty, jeśli instalator zamontuje je niezgodnie z zasadami sztuki albo niechlujnie, albo źle to wszystko zestroi i nie będzie działać poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko, jest na forum posiadacz Forka w wersji XT z instalacją LPG?

 

edit: Znalazłem już jednego z Panów 'Miałki' i napisałem do niego PW ale jeśli byłby ktoś jeszcze, to z chęcią porozmawiam ;]

Edytowane przez kYs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, przemekka napisał:

No ale to są właśnie konkretne rady. Co z tego że wybierzesz sobie najlepsze komponenty, jeśli instalator zamontuje je niezgodnie z zasadami sztuki albo niechlujnie, albo źle to wszystko zestroi i nie będzie działać poprawnie. 

..a zaproponowałeś takowe, czy tylko majaczysz?

Panowie tyle to i ja wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, majaczę. :P

 

Odpowiedziałem na Twoją odpowiedź do @dr.elich, który jednak swój poprzedni post nie skierował do Ciebie tylko do forumowiczki @halinka. Nałożyły się wam dwie konwersacje i tak wyszło. Przeczytaj sobie na spokojnie to zobaczysz. ;)

 

Poszukaj na stronie lpg-forum polecanego zakładu w Twojej okolicy. Tam na pewno doradzą Ci co i jak najlepiej wymienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyszło. Choć moja radę w przypadku każdego auta się sprawdzi. Ale skoro pytasz o Forestera XT:
Mój jest zrobiony na 250 KM. Przerobilem 5 reduktorów, każdy niby do turbo i miał robić ponad 300KM. Ostatecznie jest KME Twin Special Edition - 408 KM wg delklaracji producenta, ponoć daje radę w 5,7 Hemi. Dopiero ten daje radę.
Wtryski - do serii pewnie Barracuda/Hercules, dużo droższe to Keihin, ale to najwyższa półka. Ja mam wtryski Zavoli Pan Jet (nie Pan) - mało znane, sugerowano mi na LPG Forum, że mogą być problemy, ale zgodnie z przewidywaniami instalatora dają radę elegancko. (wg rosyjskich testów b. Szybkie i wydajne).
Sterownik - ja mam Alex AEB (z rodziny AEB, jest wiele klonów - King, Elpigaz). Stroję sam - bardzo fajny sterownik, dużo wybacza i ogarnia ładnie spadki ciśnienia i zapetlenia. Mam ustawiony dotrysk benzyny przy obciążeniu (celem ochrony zaworów). Będę ustawiał zasilanie mieszanką z proporcjonalnie większą dawką benzyny rosnacą z obciążeniem. Ale wybór sterownika to już preferencje instalatora. Podstawą - strojenie z sondą AFR. Przynajmniej raz dodatkową, nie szerokopasmowką na aucie, bo ta się potrafi zawiesić na AFR 11,2, czyli maxie jej wskazań, i nie pokazać wzrostu. Potem szerokopasmowka wystarczy.

Ważna rzecz - instalator nie obeznany z Subaru może Ci wystroić za ubogo, czyli AFR typowy jak w innych markach. Upewnij się, że będzie jak na benzynie.
Następnie po wszystkim zmonitoruj sam korekty i AFR.

Wielozawor o dużym przelocie - np. Tomasetto Extra.

Ale i tak- najważniejszy instalator.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 2.03.2017 o 19:13, kleyou napisał:

Panowie, proszę o poradę.

 

Pacjent: forester sturbo 177KM

 

Instalacja z jaką go kupiłem jest z tych tańszych, a wtryski to największy shit. Ostatnio zasugerowano mi ich wymianę, bo już jeden z czterech kona.

 

ecu KME DIEGO

reduktor KME SILVER

wtryski VALTEC ;o

 

Mam trochę za daleko do Jako, a w wlkp mam do wyboru jeden zakład, który chce dotykać instalacji KME ale są to typowe JANUSZE :)

Jakie wtryski kupić do tego zestawu i ogólnie jak zrobić żeby było dobrze:)

 

Z góry dzięki i pozdro:)

 

Moim zdaniem - KME Silver za słaby - Gold DT, ew. Gold; alternatywnie TurboT. 

Co do wtryskiwaczy - tu Ci nie pomogę. Pewnie Barracuda/Hercules/Hana - najwydajniejsze modele. Ja jestem b.zadowolony ze swoich Pan Jet, ale są tak mało popularne, że ciężko powiedzieć cokolwiek o trwałości. 

 

Gwarancji na instalację na pewno już nie masz. Ogarnięty gazownik wystroi Ci to KME, bo każą instalkę stroi się podobnie. Musisz tylko kupić interfejs diagnostyczny. Warto to zrobić, bo możesz też od czasu do czasu samodzielnie zamonitorować stan instalacji.

 

Nie zwlekaj z wymianą wtrysków. Jeśli leje to pół biedy. Jeśli nie podaje wystarczająco, to jeden cylinder chodzi Ci na ubogo. Auto może tego nie widzieć, bo sonda lambda jest jedna na 4 cylindry i pomiar uśredniony może być względnie dobry. Napisz  mi skąd jesteś, wyślij zdj. instalacji jeśli Ci się chce.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lojszczyk napisał:

 

Drogo! Ja zapłaciłem 2200zł w Radomiu. Mam na ich instalacji 84kkm bez problemu i regulacji zaworów.

Hmm,

Też dostałem ostatnio propozycje z czakramu (brc) na innych podzespołów za 2100zet w nowym sączu. 

Ale jak chwilę poczytałem to forum i kilka innych wątków z internetu, raczej będę zakładał blue box z wtryskami Herkules, a każdy wtrysk będzie z osobna na cylinder. 

Brc lub stag poniżej 3k nie chcą pakować pojedynczych wtrysków 

Zobaczymy za tydzień jak zagazuje jak będzie jeździć. 

 

 

BTW

 Miałem już imprezę gc i zagazowalem ja w brc za 2900 i w sumie pierwsze 80k przyjechała bez problemu, później już tylko silnik więcej brał oleju i słabł. 

 

:)

 

Edytowane przez halinka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebuję porady w dość dziwnym przypadku.

najlepsze auto do gazu Tribeca :), instalacja gazowa LandiRenzo, wtryski OMEGAS białe. Przelot na gazie 100kkm.

przy przebiegu ok. 85kkm wymieniono jeden z wtrysków na nowy, przyczyna to wyskakujące błędy P2098 i P306, plus błąd wtrysku w ECU gazu.

przejeżdzam jakieś 8kkm, ten sam cylinder, te same błędy, w początkowej fazie pojawia się P2098, dalej już P306. zajeżdzam do gazownika, zmieniamy wtryski miejscami z 6 na 2 cylinder, błędy przenoszą się na drugi cylinder, diagnoza wadliwy nowy wtrysk, założony kilka miesięcy/kkm wcześniej.

mija kolejne 6-7kkm z nowym wtryskiem, znów pojawiąją się błędy na cylindrze gdzie zamontowany jest nowy wtrysk, analogicznie jak wyżej. przekładka wtrysku na 5 cylinder, błędy przenoszą się na razem z wtryskiem. dodam również iż przełączenia na beznynę i błedy nie pojawiają się ponownie, silnik również równiej pracuje i bardziej czuły na pedał gazu.

po wymianie wtrysków nie zmieniane były dawki gazu, itp., wykresy były wporządku.

przy dodawaniu gazu na niskich obrotach czuć że lekko telepie silnikiem, a na trasach szybkiego ruchu zdarza się że nie chce przełączyć się na gaz (po wywaleniu oczywiście wcześniej błędu na szafie), dopiero po krotkim postoju, auto "przyjmuje łaskawie" gaz.

pytanie co jest? znów mam jechać na gwarancyjną wymianę wtrysku, i za kilka tys. kkm wymieniać znowu na nowy? wymieniać wszystkie lub wymienić wszystkie na inne wtryski (jest w ogóle taka możliwość - nie siedzę za bardzo w temacie)? ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, problemy z odpalaniem przy LPG. Pacjent Forester SG 2006 158 KM, przebieg 295 kkm, instalacja BRC sequent prawie od początku zakładana w DE. Auto sprowadziłem w grudniu 2016 r. z salonu Subaru z pełna dokumentacją serwisową (m. in. osobno do gazu - stała wymiana filtrów, jakieś pomiary itp..."kupa" tego...oczywiście słowo "kupa" w tym przypadku w najlepszym znaczeniu;) -  Niemiec nie oszczędzał...)Wymieniłem butlę i wielozawór i od tego czasu wspominany problem występuje - zimny lub nawet "nieco schłodzony" odpala po dwu lub nawet trzykrotnym dośc długim kręceniu. Zauważyłem, że tuż po przekręceniu kluczyka odpali raz na cylindrze czy dwóch - tak mi się wydaje - i dalej trzeba krecić .... jakies resztki paliwa , opary?. Po poradach na forum zakręciłem zawór, wyjeździłem gaz do zera i jeszcze pare kilometrów zrobiłem - tak dla pewności - na PB. Sprawdziłem odpalanie i jest teraz (na benzynie z zakręconym LPG)  wszystko OK.,odpala od razu jak na Japończyka przystało. Czy można już, choćby wstępnie, zdiagnozować przyczynę i jechać do gazownika z konkretami.....Bardzo proszę o reakcję, bo wyjeżdżam w sobotę i chciałbym żonke zostawić ze sprawnym autem....

Edytowane przez Tomforju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2017 o 18:37, dr.elich napisał:

No wyszło. Choć moja radę w przypadku każdego auta się sprawdzi. Ale skoro pytasz o Forestera XT:
Mój jest zrobiony na 250 KM. Przerobilem 5 reduktorów, każdy niby do turbo i miał robić ponad 300KM. Ostatecznie jest KME Twin Special Edition - 408 KM wg delklaracji producenta, ponoć daje radę w 5,7 Hemi. Dopiero ten daje radę.
Wtryski - do serii pewnie Barracuda/Hercules, dużo droższe to Keihin, ale to najwyższa półka. Ja mam wtryski Zavoli Pan Jet (nie Pan) - mało znane, sugerowano mi na LPG Forum, że mogą być problemy, ale zgodnie z przewidywaniami instalatora dają radę elegancko. (wg rosyjskich testów b. Szybkie i wydajne).
Sterownik - ja mam Alex AEB (z rodziny AEB, jest wiele klonów - King, Elpigaz). Stroję sam - bardzo fajny sterownik, dużo wybacza i ogarnia ładnie spadki ciśnienia i zapetlenia. Mam ustawiony dotrysk benzyny przy obciążeniu (celem ochrony zaworów). Będę ustawiał zasilanie mieszanką z proporcjonalnie większą dawką benzyny rosnacą z obciążeniem. Ale wybór sterownika to już preferencje instalatora. Podstawą - strojenie z sondą AFR. Przynajmniej raz dodatkową, nie szerokopasmowką na aucie, bo ta się potrafi zawiesić na AFR 11,2, czyli maxie jej wskazań, i nie pokazać wzrostu. Potem szerokopasmowka wystarczy.

A czy podobny sprzęt byłby odpowiedni do Wrx'a My01? 260Km, silnik na nowo składany w Carficie ok.100kkm temu. Ile taka instalacja kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z okresowo zapalającą się kontrolką check. Zazwyczaj zapalała się gdy w butli było już mało gazu, a po zatankowaniu znikała. Ostatnio jednak zapaliła się gdy butla była pełna i po jakimś czasie mimo dotankowania nie gasła. W końcu  uporałem się z podłączeniem komputera do auta i pojawiły się następujące błędy: 

P0461 Fuel Level Sensor Performance Problem
P0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)

 

Co do pierwszego błędu wyczytałem że pojawia się w Subaru zasilanych lpg  gdy w baku jest mało paliwa. Akurat zaraz po kupnie zatankowałem benzynę  i taki stan się utrzymuje więc możliwe że to jakiś stary błąd.

Natomiast co do błędu sondy. Niestety w FreeSSM nie znalazłem opcji odczytu napięcia 2 drugiej sondy, a jedynie pierwszej, więc nie wiem co dalej.

Czy ktoś spotkał się z takim kodem w swoim Subaru? Możliwe że to oznacza sondę do wymiany, czy kwestia instalacji gazu? Byłem u gazownika na regulacji zaraz po kupnie i po diagnozie stwierdził, że instalacja jest ok, a jedynie reduktor mógłby być wydajniejszy.

Edytowane przez Tekaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2017 o 19:11, Fuerte napisał:

Jest może tutaj na forum jakis użytkownik Forestera z FB20 i ma założone LPG ? Szukam jakis informacji na ten temat ale nie moge nic znalezc

A jakich informacji szukasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...