Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

W czasie jazdy na gazie STFT i LTFT z banku b1 jest bardzo rozchwiana (często ponad -20).

 

A jak jest na Pb? W jakich warunkach pracy silnika tak zalewa bank1? Jakie są korekty na drugim banku?

Jazda na LPG nie powoduje podwyższonej temperatury cieczy chłodzącej silnika. Gdzie gazowałeś samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. W moim 3,6 H6 od jakiegoś czasu borykam się z podwyższoną temperaturą pracy silnika (95-101 st. C)  Cały układ chłodzenia został sprawdzony i jest ok. Przyczyną też nie jest UPG. Mam reduktor KME Twin. Instalacja jest na gwarancji. Pytanie kieruję do znawców tematu LPG. Czy przyczyną moich problemów może być wadliwy reduktor lub źle wystrojona instalacja? W czasie jazdy na gazie STFT  i LTFT z banku b1 jest bardzo rozchwiana (często ponad -20). Nie wiem czy to normalne bo nie znam tematu zbyt dobrze. Proszę poradźcie.  :)

95-101 st. C jest standardowym zakresem temperatur cieczy silników 3,6 H6.

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W czasie jazdy na gazie STFT i LTFT z banku b1 jest bardzo rozchwiana (często ponad -20).

 

A jak jest na Pb? W jakich warunkach pracy silnika tak zalewa bank1? Jakie są korekty na drugim banku?

Jazda na LPG nie powoduje podwyższonej temperatury cieczy chłodzącej silnika. Gdzie gazowałeś samochód?

 

Na benzynie jest ok. Korzystam z takiej apki Molilscan, jak korekty przekraczają +/- 14 to wyświetla się na pomarańczowo, no więc na benzynie jest na biało a na LPG na b1 prawie cały czas na pomarańczowo na na b2 dużo rzadziej. Ale to jest jasne trzeba wyregulować. Instalacja była zakładana w Białymstoku w LPGTech przez poprzedniego właściciela.

 

 

 

95-101 st. C jest standardowym zakresem temperatur cieczy silników 3,6 H6.

  

Rzeczywiście tak by wychodziło, znalazłem w manualu, że pełne otwarcie termostatu jest na 95 stopni. Tylko zastanawia mnie kwestia wentylatorów, włączają się na 97 stopni na pierwszy bieg później przy 101 na drugi, ale żeby w czasie jazdy :huh:? Dziwne. W XT-u chyba nigdy nie słyszałem wentylatorów. 

Jako! powiedz jak to jest po wyjściu z reduktora płynu chłodzącego, płyn się schładza od zimnego gazu czy nie? Jest jakiś pomiar temperatury na wyjściu? Zastanawia mnie to ponieważ w powrót z nagrzewnicy  wpięte jest wyjście chłodzenia reduktora, później całość trafia pod silnik i wlewa się z powrotem w układ tuż przy termostacie. Czy ten fakt nie zakłóca normalnej pracy termostatu powodując jego przymykanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

powiedz jak to jest po wyjściu z reduktora płynu chłodzącego, płyn się schładza od zimnego gazu czy nie? Jest jakiś pomiar temperatury na wyjściu? Zastanawia mnie to ponieważ w powrót z nagrzewnicy wpięte jest wyjście chłodzenia reduktora

 

Większość reduktorów LPG jest wpiętych równolegle w układ nagrzewnicy samochodu, niektórzy montażyści montują go szeregowo, w tym przypadku może nastąpić spadek wydajności nagrzewnicy w samochodzie, gdyż reduktor ogranicza przepływ, ale w obu przypadkach reduktor nie jest w stanie w żadnym stopniu wpłynąć na temperaturę silnika, no chyba że jest coś zapowietrzone.

Przepływ cieczy chłodzącej przez reduktor ma za zadanie jego nagrzanie a nie schłodzenie.

 

Co do skaczących korekt musisz podjechać do kogoś ogarniającego LPGTecha, chyba ten gostek na Jareniówce będzie odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ cieczy chłodzącej przez reduktor ma za zadanie jego nagrzanie a nie schłodzenie.

 

Tak to oczywiste ale jak ma zagrzać to musi oddać ciepło przez co się wychładza pytanie jak bardzo i czy trafiając później do obiegu tuż przy termostacie nie powoduje jego schłodzenia i przymknięcia co ogranicza chłodzenie w czasie pełnego rozgrzania? Ewentualnie jeżeli płyn wcale nie jest tak chłodny może powodować podgrzanie wody wychodzącej z chłodnicy do silnika przez co spada wydajność chłodzenia. Wydaje mi się że umiejscowienie termostatu tuż przy powrocie z nagrzewnicy nie jest szczególnie dobrym rozwiązaniem. Oczywiście daleki jestem od pouczania konstruktorów subaru.

Nowy obraz mapy bitowej.bmp

Edytowane przez yarro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wydaje mi się że umiejscowienie termostatu tuż przy powrocie z nagrzewnicy nie jest szczególnie dobrym rozwiązaniem

 

Daj sobie spokój, nikt nie ma z tym problemu. Dużo silników ma to w podobny sposób rozwiązane, dla przykładu Chrysler

0900c1528003c458.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem świeżo upieczonym właścicielem Subaru. Mam okresowo pojawiający się z instalacją. Właściwie ciężko to nazwać problemem ponieważ przy niskim poziomie gazu w butli zapala się check. Jednak nie powoduje to żadnych dodatkowych problemów. Po dotankowaniu gazu kontrolka gaśnie. Poprzedni właściciel informował mnie o tym i zalecił niedopuszczanie do jeżdżenia z małą ilością gazu w zbiorniku. Stwierdził, że sprawdzał  jest to błąd sondy lambda. 

Ostatnio byłem na przeglądzie instalacji u gazownika. oczywiście opisałem problem, ale zgodnie z prawami Murphy'iego ;) mimo niskiego poziomu gazu kontrolka się nie pojawiała. Sądziłem, że rozwiązaniem problemu była wymiana świec, jednak przedwczoraj cały cykl się powtórzył, pojawił się check, po zatankowaniu zgasł. Obecnie jest rezerwa gazu, a błąd tym razem znów się nie pojawił. 

Czy ktoś miał podobny problem? Szukam jakiegoś punktu zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie kombinuj, tylko sczytaj ten błąd, zapewne przy małej ilości gazu w butli masz już niższe ciśnienie na reduktorze, przez co spada dawkowanie wtryskiwaczy LPG i silnik zaczyna pracować na ubogo. Najłatwiej obarczać za wszystkie dolegliwości silnika sondę O2, którą bardzo łatwo sprawdzić po podpięciu się pod OBD.

Dziwi mnie że gazownik nie sprawdzał korekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2017 o 15:36, meganol napisał:

chodzi o Egp?

Tak, przepraszam - również Jako - za wprowadzenie w błąd :rolleyes:
Jak na razie wszystko gra, moc/dźwięk/brak chorych objawów ;)

W mieście przy niskich temp. - nawet do 18l LPG/100 ale to krótkie odcinki. W trasie bez szczególnego wysiłku 12-13l LPG/100, czyli pewnie po ok. 10.000km się zwróci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak wygląda kwestia regulacji zaworów? Czy na LPG trzeba to robić 2x częściej? Jaki jest mniej więcej koszt z Waszego doświadczenia?
Słyszałem ploty, że bywają silniki, których nie trzeba opuszczać do regulacji, czy ktoś coś wie na ten temat? Robię po 3k miesięcznie, więc nie chciałbym przechodzić przez to 2x do roku :D
Polecacie któryś z silników 2.0i, 2,5i, a może 2.0T z wersji XT, czy nie mam różnicy i każdy z nich będzie dobrze gadał z LPG?

Z góry dziękuję za pomoc i udanego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kYs napisał:

Robię po 3k miesięcznie, więc nie chciałbym przechodzić przez to 2x do roku

To ze 35k w roku..  chcesz regulować co 20 tyś? Po co?
I nie jest tak że zawsze regulacja jest potrzebna. Sprawdzasz co 50tyś, ewentualnie później regulujesz. W praktyce regulacja bardziej co 100k.

Jak chcesz mieć mniejszy problem z regulacją to nie idź w DOHC bo tam szklanki siedzą i silnik wyciągamy. Gaz raczej dobrze tolerują wszystkie jednostki, pod warunkiem że gaziarz i kierownik wie co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Pod warunkiem że wie. Nie małe znaczenie ma też jakość samej instalacji. 

Do rozregulowania luzów dochodzi w wyniku nadmiernych obciążeń cieplnych w komorze spalania a do tych dochodzi w wyniku spalania zbyt ubogiej mieszanki. Jeżeli Twoja instalacja nie ma skłonności w tym kierunku nie musisz się zbytnio martwić luzami i sprawdzić w terminie przewidzianym przez producenta a nie po 20 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znawcy doradźcie :)

Jaką instalację polecacie do imprezy 1.6ts, mam do wyboru:

1. Czakram / brc premium, wtryski brc, 2szt w jednej szynie, praca niezalezna, za 2700zł

2. STAG za 2300zł

3. Blue box z pojedynczymi wtryskarkami Herkules, reduktor do 250KM. Cena 2650zł

 

Proszę o luźną sugestie co byście zamontowali i dlaczego?

Z góry dziękuję 

Edytowane przez halinka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2017 o 12:47, palmall napisał:

To ze 35k w roku..  chcesz regulować co 20 tyś? Po co?
I nie jest tak że zawsze regulacja jest potrzebna. Sprawdzasz co 50tyś, ewentualnie później regulujesz. W praktyce regulacja bardziej co 100k.

Jak chcesz mieć mniejszy problem z regulacją to nie idź w DOHC bo tam szklanki siedzą i silnik wyciągamy. Gaz raczej dobrze tolerują wszystkie jednostki, pod warunkiem że gaziarz i kierownik wie co robi.

 

Tak gdzieś czytałem, że powinno się je sprawdzać/regulować co 50k km, a jak jest instalka LPG to okres ten skraca się dwukrotnie, więc wypadałoby mniej więcej co 25-30k km.

Jestem na etapie poszukiwania auta dla siebie i zasięgam języka, na co zwracać uwagę żeby nie wpakować się w jakieś 'bagienko'. Da się jakoś organoleptycznie sprawdzić, czy poprzedni właściciel o to dbał? Bo kupując autko do 80k nie chciałbym wtopić tej kasy i użerać się później z jakimś gniotem od 'Mirka handlarza' :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o poradę.

 

Pacjent: forester sturbo 177KM

 

Instalacja z jaką go kupiłem jest z tych tańszych, a wtryski to największy shit. Ostatnio zasugerowano mi ich wymianę, bo już jeden z czterech kona.

 

ecu KME DIEGO

reduktor KME SILVER

wtryski VALTEC ;o

 

Mam trochę za daleko do Jako, a w wlkp mam do wyboru jeden zakład, który chce dotykać instalacji KME ale są to typowe JANUSZE :)

Jakie wtryski kupić do tego zestawu i ogólnie jak zrobić żeby było dobrze:)

 

Z góry dzięki i pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor do 250KM wg deklaracji producenta czasami nawet wolnossaka nie ogarnie. Najważniejsze są właśnie wtryski, reduktor i sterownik. A podstawa to dobry instalator.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, dr.elich napisał:

Reduktor do 250KM wg deklaracji producenta czasami nawet wolnossaka nie ogarnie. Najważniejsze są właśnie wtryski, reduktor i sterownik. A podstawa to dobry instalator.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

A coś więcej konkretów? Jakie częsci kupić?

Może macie kogoś komu można oddać lpg do ogarnięcia w wlkp?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaj się na dobrego instalatora. Poproś o setup na wyrost a nie na styk. Jest sporo dobrych komponentów na rynku ale najważniejsze kto Ci to założy. Koniecznie strojenie z sondą AFR.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, dr.elich napisał:

Zdaj się na dobrego instalatora. Poproś o setup na wyrost a nie na styk. Jest sporo dobrych komponentów na rynku ale najważniejsze kto Ci to założy. Koniecznie strojenie z sondą AFR.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki za ogólniki ale takie rady są dla mnie bezwartościowe. Proszę o wypowiedzi osób ogarniających temat/ mających doświadczenie. Jestem laikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...