Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

 

Jestem nowy na forum ale jesli dobrze pojdzie to pewnie bede stalym bywalcem. Witajcie!

Zagladam do Waszego forum juz od jakiegos czasu poniewaz nosze sie z zakupem Forka.

Problem polega na tym ze juz zglupialem i nie wiem jaki silnik brac.

Pisze tutaj poniewaz na 100% bedzie podlegal zagazowaniu. Zrobilem juz na gazie jakies 600tkm w oplach i miskach wiec wiem czym to smierdzi.

Chcial bym zeby samochod nie byl totalnym mulem bo lubie czasem przycisnac ale nie potrzebuje samochodu sportowego.

Znalazlem duzo watkow ale przewaznie dotyczacych satrszych modeli. Ja chce kupic cos w miare nowego. Tak do dwoch/trzech lat.

W sumie do wyboru mam chyba tylko dwa silniki. 2.0XT i 2.5 z usa.

 

Pewnie ktos juz gdzies o to pytal ale jakos nie moge sie dokopac. Jesli ktos moze pomoc w tym wzgledzie albo podpowiedziec cos odnosnie modeli bede wdzieczny.

Aha, zastanawialem sie tez nad outbackiem ale wybor jest niewielki wiec odpuscilem.

 

Pozdrawiam

Jarek

Witaj

Jak masz kupować Forestera to tylko 2.0 XT. Te pozostałe motory to trochę mułowate. No i do XTka masz dedykowany produkt od Prinsa czyli Direct LiquiMax. Nie jest to typowa instalacja tylko taki konwenter na LPG. Nie ma w nim reduktora, sterownika gazu ani wtryskiwaczy gazowych.

System pracuje na oryginalnych wtryskiwaczach i sterowniku silnika.System nie wymaga serwisowania ani kalibracji. Raz na 10 lat trzeba tylko wymienic butle z pompą która się w niej znajduje. Motor na DLMie chodzi dużo lepiej niż na benzynie. Zrobiłem na nim już 15tyśkm ale znam takich co zrobili 100tyś.

Jeśli masz pytania to wal śmiało.

Aha,i jeszcze na koniec, nie kupuj auta z USA. Raczej nikt z tego forum Ci tego nie doradzi.

Andy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy taki produkt podejdzie do 2.0 XT po mapie?

Edit. Po odczytaniu widzę, że to instalki do niych modeli.

Edited by dr.elich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Miałki,

 

Bardzo dziękuję. Własnie w strone tego modelu się skłaniam. Troche odstrasza cena tego PRINS'a ale w moim przypadku powinno sie to szybko zwrocic (roczne przebiegi mam na poziomie 30tys).

Moze wiesz jak  w przypadku tego typu instalacji wyglada pozniej temat regulacji zaworow?

 

J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzedniej imprezie 97r. miałem też valteki czerwone + KME Diego G3 i reakcja na dodawanie gazu była idealna i nigdy (4 lata) nie było jakichkolwiek problemów z gazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy taki produkt podejdzie do 2.0 XT po mapie?

Edit. Po odczytaniu widzę, że to instalki do niych modeli.

DLM tylko do FA20DIT. Masz zmapowany FA20?

Hej Miałki,

 

Bardzo dziękuję. Własnie w strone tego modelu się skłaniam. Troche odstrasza cena tego PRINS'a ale w moim przypadku powinno sie to szybko zwrocic (roczne przebiegi mam na poziomie 30tys).

Moze wiesz jak  w przypadku tego typu instalacji wyglada pozniej temat regulacji zaworow?

 

J.

Prins twierdzi że DLM nie doprowadza do wydlużania się trzonów zaworowych ale dopytaj jeszcze w Energy Gaz Polska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, zmapowanego mam SG XT z EJ20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i ja tez wkoncu zagazowalem Swoja malinke jak narazie jestem szczesliwy a jak to wszystko dalej pojdzie zobaczymy:)

Edited by Czlapus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i ja tez wkoncu zagazowalem Swoja malinke jak narazie jestem szczesliwy a jak to wszystko dalej pojdzie zobaczymy:)

Pojedzie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po.pierwszych 400 km jestem mega zadowolony przy jezdzie namiejscu ogolnie gorki ,skrzyzowania ,zakrety ,miasto wyszla ok 12l/100km a w trasie dzisiaj ok10/100 max predkosc 110 :)

jeszcze tylko 600km i pierwszy przeglad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Ostatecznei zmienilem sterownik z Teleflex Holandia na Stag Q box.

Wtryski i reszta zostala. 

Fordek swietnie przyspiesza, nie czuc roznicy miedzy PB i LPG.

W sumie jest " OK".

Jednak mialem przypadek ze przy dojezdzie do zakretu, gdzie musze zredukowac bieg np z 5 do 3 ki --> silnik zgasl.

Pozniej zdazylo sie to 2 - gi raz, w podobnych warunkach.

Czy moze ktos mail podobnie, wystapilo to tylko na gazie, po wymianie sterownika, wczesniej tego nei mialem.

Dziwne.

Wiem ze mozna ustawic automatyczne przelaczanie sie z LPG na Pb gdy spadna obroty, ale moze mozna zrobic cos innego jeszcze.

Macie jakies przemyslenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brat ma w forku Sg Teleflex i w tym roku konczy mu sie waznosc butli gazowej co robic ? gdzie wymienic ? Jest tez taki problem ze kiedy Forka zgasi sie na gazie to po dluzszym postoju ciezko odpala :( gdzie znajde jakis serwis zajmujacy aie ta instalacja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli po dłuższym postoju ciężko odpala to prawdopodobnie gaz się dostaje do kolektora poprzez wężyk od podciśnienia idący z reduktora. Można to zweryfikować wkładając ten wężyk przy pracującym silniku do szklanki z wodą - jeśli idą bąbelki to macie winowajce:) Względnie odłączyć przed postojem ten wężyk, podłączyć przed jazdą i powinno być ok. Reduktor można zregenerować, zestaw kosztuje pare złotych i spokojnie samemu można to ogarnąć. 

 

Co do butli, to jeśli to pierwsze jej 10 lat to jest w necie lista zakładów, które przedłużają ważność takiej butli. Tylko najpierw biorą ją na testy. Najczęściej demontują sami, albo proszą, aby już zdemontowaną przywieźć.

Edited by Erbi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko ze jest to instalacja fabrryczna teleflex GSI ktora z Tego co czytalem niema reduktora ... A zasada jej dzialania jest calkiem inna ni te montowane dodaykowo typh brc ag stag ;( musze poszukac gdzies serwis zajmujacy sie naprawami Teleflexa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jest to instalacja wtrysku ciekłego gazu i masz problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, to wtryskiwacze przepuszczają.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm niewiem dokladnie czy to wtrysk ciekly ;( musialbym wam podac jaka to jest instalacja

post-16754-0-56097300-1484583803_thumb.jpg

Edited by Czlapus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy jest reduktor z lewej strony

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewidac nic takiego jak reduktor mam cos cos takiego kolo akumulatora moge zrobic zdjecie spod maski

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wymień butle na nową i nie kombinuj jak działa

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ale i z jia jest problem ;D bo ona ma zawor od boku nie tak jak te tutejsze polskie na srodku:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale w czym ci to przeszkadza?

Można wymienić np na Irene 75l, a gdzie zawór to bez znaczenia

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Edited by akir
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta instalacja ma reduktor, tez taka miałem zanim padły wtryski i wymieniłem przód na Staga ale zostawiłem stary zregenerowany właśnie reduktor oraz butle...

 

http://www.tunali.com.tr/images/bteleflex03.jpg

 

Spójrz z lewej strony, obok kielicha amortyzatora, może być dosyć nisko. Możesz po przewodach od chłodzenia poszukać. Reduktor wygląda dosyć specyfikacznie.

 

Co do butli, to holenderskie są trochę inne i jak założysz standardowa to może Ci wskazanie poziomu gazu przestać działać. Przy wymianie prawdopodobnie razem z wielozaworem byś musiał wymienić. Legalizacja to według mnie lepszy pomysł. Sam w tym roku będę robić. Plus holenderskiej taki, że szybciej gaz tankujesz na stacji. Inne średnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla potomności - w moim XT Forku wymieniono na gwarancji trzeci już wtrysk Hana. Ponoć bardzo zabrudzają się od brudnego gazu.

 

Objawy - lekko nierówna praca na biegu jałowym i poszarpywanie do ok 2k rpm przy delikatnym traktowaniu pedału gazu, słaba kultura pracy. Po okresie gwarancji zamiast wymian są czyszczone myjką ultradźwiękową, bo, jak mi przekazano, tam się nie ma co zepsuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie kolegów

Czy w pomorskim może ktoś polecić jakiegoś dobrego gazownika żeby zagazować forka 2.0 n/a 125 km ? Przeglądałem ten temat aż do strony 235 ale nie widziałem żeby coś na ten temat było. Oczywiście googla też używałem ale nic konkretnego na czasie nie znalazłem ;)

Jeszcze jedno głupie pytanie: ile mniej więcej trwało założenie u was instalacji ? Pytam bo mimo wszystko myślę czy nie lepiej wybrać się do jako aczkolwiek to drugi koniec Polski prawie a ja z racji zmiany pracy nie wiem czy w najbliższym czasie dostane większą ilość wolnego ;>

Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie montaż trwał bodajże 2 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja montowalem ostatnioni trwalo to 1 dzien niecaly zawiozlem auto na 8 a o 16 bylo gotowe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...