Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

 

 

Martwić się o gniazda (niby były regulowane)

Jakie gniazda ? Reguluje się luz zaworowy.

 

Jak śmierdzi to jest nieszczelność albo reduktor puszcza przez zawór bezpieczeństwa. Umów się na serwis LPG.

Skrót myślowy :) Oczywiście chodziło o zawory. Mechanik zapewnia, że regulował niedługo przed założeniem LPG. Na gazie przeleciałem trochę ponad 10kkm..

Precyzując jeszcze ten smrodek ... to nie jest taki "czysty" zapach gazu jak przy tankowaniu ale jakby niedopalonych spalin z gazem?... Chwilowo jak wspomniałem - przy odpaleniu i czasem na postoju przy pracującym silniku....

S.

Wiesz czym to może grozić? Wybuchem samochodu, znam osobiście przypadek gdy samochód wybuch przez delikatny smrodek

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jakiś sensowny gazownik w Częstochowie?

Macie jakieś rady odnośnie instalacji do OBK 2.5 SOHC (EJ253)?

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Kontynuując rozkminę.

 

Znalazłem interauto w Katowicach. Macie jakieś doświadczenia z instalacjami od nich?

Czy macie jakieś rady co do instalacji do mojego OBK sohc?

 

Zaproponowano mi coś na STAGu za 2900. Ale nie wiem na jakie szczegóły zwrócić uwagę.

 

Ponoć wzrost spalania to do 25%, jakie są wasze doświadczenia?

 

Pozdro,

Maciek

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znalazłem interauto w Katowicach

Polecam i wrzucę Ci dzisiaj zdjęcie silnika i zobaczysz jak zrobione wizualnie pod maską. Bardzo estetycznie i profesjonalnie robią całą instalacje. Dobór części właściciel doradzi i na pewno na STAGU zrobią. Myślę że będziesz 100% zadowolony. Od strony technicznej również ideał bo zero problemów. Ogólnie zrobione imho jakby fabryka robiła

Edited by maskun

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Dobór części właściciel doradzi i na pewno na STAGU zrobią. Myślę że będziesz 100% zadowolony.

Dzięki za recke :)

 

Dostałem propozycję instalacji z:

- Reduktor ACR01 (250 KM)

- Sterownik STAG Qbox Basic

- Wtryskiwacze indywidualne Hana

 

Już miałem oddawać ale zepsuło mi się sprzęgło.. :/ więc mam jeszcze dwa tygodnie na zastanowienie się

 

Dobre komponenty?

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

maciejkozz poniżej masz linka do Legacy robione w Interauto i do Forestera od mojego znajomego - wczoraj robiłem obie fotki. Kumpel robił z 2-3 lata temu gdzieś w Opolu tą instalkę ale nie wiem gdzie dokładnie. Możesz porównać tylko wizualnie....technicznie na tych samym podzespołach o których piszesz wyżej działa rewelacyjnie. W Legacy dali nawet dokumentację foto z całego przebiegu instalacji wiec nawierty, montaż butli itd. wszystko profeska.

Oczywiście masz w Katowicach inne warsztaty i nie twierdze że w innym miejscu zrobią źle ale tutaj masz pewność że będzie zrobione na pewno dobrze.

Legacy - http://s1.fotowrzut.pl/407PZJBWWS/1.jpg

Forek - http://s1.fotowrzut.pl/N0CLO3O8AT/1.jpg

Edited by maskun

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dobór części właściciel doradzi i na pewno na STAGU zrobią. Myślę że będziesz 100% zadowolony.

Dzięki za recke :)

 

Dostałem propozycję instalacji z:

- Reduktor ACR01 (250 KM)

- Sterownik STAG Qbox Basic

- Wtryskiwacze indywidualne Hana

 

Już miałem oddawać ale zepsuło mi się sprzęgło.. :/ więc mam jeszcze dwa tygodnie na zastanowienie się

 

Dobre komponenty?

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

 

komponenty jak najbardziej dobre , też u siebie mam staga od początku instalacji (2010 rok) wtryski tez hana ale dopiero od 2014 po tym jak zwykle valteki musiałem już 2 razy czyścic i kalibrować. poproś o filtr fazy lotnej z odstojnikiem (droższy od zwykłego ) ale przynajmniej będziesz mieć święty spokój z wtryskami tym bardziej że tych hana nie da się rozebrać aby wyczyścić. Jedynie co muszę to jeszcze reduktora wymienić do wsadzili najtańsze badziewie jakie było na rynku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj odebralem samochod po montazu instalacji. Pierwsze 100km wyszlo mi Spalanie realne 9,3litra gazu. Podczas gdy komputer pokladowy pokazal mi 7.0 benzyny czyli raczej spoko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz poćwiczyć mięśnie prawej nogi bo spalanie masz za niskie. :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, nie no spokojna jazda ,w granicach 70-100km/h :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Użytkuję od miesiąca Outbacka 2.5 z LPG. Outback ów rzekomo miał być wyposażony w "fabryczną" instalację LPG Koltec-Necam. Jako że zdarzyło się ostatnio że kilka razy zgasł przy pierwszym przełączeniu na gaz jeśli był akurat na wolnych obrotach to po mailowej konsultacji ze specem od Koleca miałem zamiar zregenerować reduktor. Cóż się jednak okazało przy bliższych oględzinach - w aucie siedzi reduktor AC STAG 01R. Wtryskiwacze są Koltec-owe. I tu dwa pytania do bardziej ode mnie ogarniętych:
1. Gdzie w Subaru montowali Koltecową centralkę LPG?
Zaglądam, podglądam z każdej strony i nie widzę, a chciałbym wiedzieć czy ingerencja w "oryginalną" instalację ograniczyła się do wymiany reduktora czy też zrobiono coś więcej. Co ew. powinienem jeszcze sprawdzić?
2. Czy taki mariaż (instalka Koltec + reduktor R01) ma szansę działać poprawnie czy też to radosna twórczość jakiegoś "insztalatora"?

I jeszcze pytanie dodatkowe:
W jaki sposób działa komputer pokazujący średnie spalanie i czy jakieś babole w wyregulowaniu LPG wpływają na jego wskazania? Czy też instalka LPG niejako "dostosowuje się" do benzyny i powodów wyższego spalania należy najpierw szukać w instalacji benzynowej? Innymi słowy - czy źle wyregulowana instalka LPG wpływa na wskazania komputera czy też komp wskazywałby ok, a gazu żarłoby znacznie więcej?
Już tłumaczę o co mi chodzi: Auto w trasie pali 8.6 - 9l (wg komputera) i 10 - 10.5l LPG (sprawdzane na stacji). W mieście natomiast jest już mało ciekawie - po ostatnim tankowaniu przejechałem jakieś 60km (ze 4 wyjazdy po Łodzi, ruch średni, bez masakry) i komp pokazuje 15.4l - nie za dużo to? Czytam sporo, porównuję i już sam nie wiem - jedni piszą że im pali i 18l LPG w mieście, ale większość pisze o 13-14l.
Dziwi mnie rozbieżność między 8.6 a 15.4 - rozumiem jakbym cały czas w korku stał. Ale nie stałem :)
Ten typ tak ma czy też coś może wpływać na zwiększone zużycie w mieście?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

pół metrowe wężyki do wtryskiwaczy!!!

 

 

 

W jaki sposób działa komputer pokazujący średnie spalanie i czy jakieś babole w wyregulowaniu LPG wpływają na jego wskazania?

 

jeżdżąc na LPG komputer pokazuje jedynie teoretycznie jakie było by zużycie Pb, jeśli instalacja LPG jest dobrze dobrana i wyregulowana to wskazania te powinny być o 15% niższe od faktycznego zużycia LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

Parę prostych pytań:

Mam Legacy 3.0 MY04 AT i instalacje gazową. Ogólnie chwalę sobie bardzo.

1. Czy spalanie w mieście (jazda raczej w miarę dynamiczna, ale nie bardzo) na poziomie 18lpg/100 to za dużo? Spalanie PB wg. komputera to poniżej 12.

2. Czy możecie polecić kogoś naprawdę dobrego od gazu w Subaru na terenie Warszawy? Mam jednego misia co to niby dobry miałbyć, ale od 3 wizyt z p171 i p174 nie może sobie poradzić, a ja chciałbym mieć zimą jednak ESP i tempomat w trasie. Kasowanie skanerem OBDII to nie opcja dla mnie. Słowem potrzebuje człowieka który wyreguluje i krytycznym okiem spojrzy czy wszystko dobrze z instalacją.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

chciałbym mieć zimą jednak ESP i tempomat w trasie

Wcześniej o tym nie myślałem ale.. Czy jeżdżąc na gazie tracimy tempomat i ESP?

OBK2005

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie takie mam . Jak często należy sprawdzać/regulować zawory  i czy silniki w WRX rocznikowo '04-'05 2.0 i '06-'07 2.5 są przystosowane do zatrucia ?  Jaka butla max zmieści się w "kole" hatchbacku  i czy jest mozliwe podniesienie  podłogi w kuferku i tym sposobem montaż większej butli ?

 Legaś mój ma kod silnika FJ204 także po tym co przeczytałem w wątku  nie będę gazował  a poza tym WRX chodzi za mną od dłuższego czasu  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, jeżdząc z "check engine" oba są wyłączone automatycznie. (tak mi się wydaje)

W momencie pojawienia się migającej kontrolki Cruise lub CE lub Power ( dotyczy automatów), nie mamy możliwości korzystania z tempomatu. 

Edited by diamond

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nie, jeżdząc z "check engine" oba są wyłączone automatycznie. (tak mi się wydaje)

W momencie pojawienia się migającej kontrolki Cruise lub CE lub Power ( dotyczy automatów), nie mamy możliwości korzystania z tempomatu.
Ale montujac instalacje gazowa normalnie będzie można z niego korzystać jeżdżąc na LPG?

 

Zastanawiam się i nie wiem no, bo w sumie nie wiem jak ten tempomat jest połączony z systemem..

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Czy możecie polecić kogoś naprawdę dobrego od gazu w Subaru na terenie Warszawy?

Dobre opinie ma jako (ma warsztat na ul. Mechaników), nr telefonu znajdziesz w jego forumowym profilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie takie mam . Jak często należy sprawdzać/regulować zawory  i czy silniki w WRX rocznikowo '04-'05 2.0 i '06-'07 2.5 są przystosowane do zatrucia ?  Jaka butla max zmieści się w "kole" hatchbacku  i czy jest mozliwe podniesienie  podłogi w kuferku i tym sposobem montaż większej butli ?

 Legaś mój ma kod silnika FJ204 także po tym co przeczytałem w wątku  nie będę gazował  a poza tym WRX chodzi za mną od dłuższego czasu  :D

To co napiszę to zapewne zburzy światopogląd niektórych osób, ale co mi tam :).

Żaden silnik benzynowy nie jest przystosowany do zasilania paliwem gazowym. po prostu silnik gazowy jest nieco inaczej konstruowany. Nie mniej jednak istnieje możliwość adaptacji silnika benzynowego do zasilanie paliwem gazowym. W przypadku Subarowych silników w większości silników jet możliwa konwersja, w tym również silnikach WRX i STI.

Do wnęki Imprezy GD sedan wchodzi zbiornik 600/200 o pojemności 42 litrów, zaś do kombi można zabudować nieco wyższy i o większej średnicy tzn. 630/225 (jak dobrze pamiętam). Taki zbiornik na pojemność ok 55 litrów

W przypadku sedana nawet najniższy zbiornik (200 mm) wydatnie wystaje powyżej płaszczyzny podłogi, stąd wiele osób wykonuje sobie wypełnienie styrodurem uzyskując wyrównanie poziomu.

Dzień dobry,

Parę prostych pytań:

Mam Legacy 3.0 MY04 AT i instalacje gazową. Ogólnie chwalę sobie bardzo.

1. Czy spalanie w mieście (jazda raczej w miarę dynamiczna, ale nie bardzo) na poziomie 18lpg/100 to za dużo? Spalanie PB wg. komputera to poniżej 12.

2. Czy możecie polecić kogoś naprawdę dobrego od gazu w Subaru na terenie Warszawy? Mam jednego misia co to niby dobry miałbyć, ale od 3 wizyt z p171 i p174 nie może sobie poradzić, a ja chciałbym mieć zimą jednak ESP i tempomat w trasie. Kasowanie skanerem OBDII to nie opcja dla mnie. Słowem potrzebuje człowieka który wyreguluje i krytycznym okiem spojrzy czy wszystko dobrze z instalacją.

 

Pozdrowienia

Oba błędy wskazują a niewłaściwą regulację instalacji. Musisz znaleźć warsztat, który porządnie to wyreguluje. W Subaru to nie jest nieprawdopodobny wyczyn, wystarczy trochę pojeździć z komputerem i doregulować w odpowiednich zakresach obciążeń.

Dopóki instalacja nie będzie wyregulowana jak należy Check będzie się zapalał i będziesz tracił możliwość korzystania i z tempomatu i VDC.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie, posprawdzam. A spalanie w normie czy wynika ze złej regulacji? Dziś drugi raz (w przeciągu miesiąca) czułem lekki zapach w kabinie samochodu, coś musi być mocno pomerdane. I jeszcze pytanko o osiągi: zawsze ze stratą jest na dynamice jazdy czy dobra regulacja też da rade temu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś stosuje tzw. dotrysk :) przy większych obciążeniach? Przy ilu RPM przełączacie się na benzynę? Boję się o EGT trochę.  Z góry dzięki za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest dotrysk 5% benzyny powyzej 5tys obr i pedale w podlodze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...