Jump to content

Recommended Posts

Cześć,

 

Pytanie głównie do użytkowników Outbacków 2.5 z LPG - chyba, że inni mieli styczność z podobnymi objawami. Zaobserwowałem jakiś czas temu, że podczas jazdy miejskiej na LPG, po zatrzymaniu się na światłach wentylator chłodnicy potrafi się włączyć już po ok 20 sekundach. Jazda zupełnie spokojna bez szaleństw. Byłem u gazowników ale nie dopatrzyli się nieprawidłowej pracy układu LPG. Sprawdziłem również poziom płynu chłodniczego oraz rozkład temperatur na samej chłodnicy - jest ok. Ja rozumiem, że praca na LPG wiąże się z wyższymi temperaturami. ale żeby tak od razu za wentylator się brać? Na benzynie jest zupełnie inaczej. Problem obserwuję już od dłuższego czasu i temperatury zewnętrzne mają niewielki wpływ. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Samochód ma obecnie 240 tyś przebiegu.

 

Musisz sprawdzić, czy między chłodnicami nie zalegają śmieci. Tak poza tym zalecam czyszczenie chłodnic, ponieważ maja taką wadę, że się brudzą i tracą wydajność. Radzę to zrobić w solidnym serwisie

Link to post
Share on other sites
  • Replies 8.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weź koło i .......j się w czoło.

Wystarczy uważać w szkole na matematyce.

Koszt instalacji DLM ok 10k zł. Czas realizacji 2-3tyg, bo trzeba do Holandii wysłać pompę wysokiego ciśnienia do modyfikacji, chyba że masz nadmiar kasy, to możesz oryginalną zachować i kupić no

Posted Images

No i sprawdź, czy czasem nie masz włączonego nawiewu na szybę ;) Automatycznie załącza klimatyzację co za tym idzie szybko włączają się wentylatory.

Link to post
Share on other sites

MOZE KTOŚ POMOŻE ? POMOŻECIE???

 

Instalka LPG BR SQ 24. Pojawia mi się z różną częstotliwością błąd PO171- czyli zauboga mieszanka , rząd I. Testowali auta u gazownika i w Subaru. Błąd pojawia sie w sytuacji kiedy złe parametry pokazuje I sonda tj w sytuacji kiedy samochód jedzie dłużej ze stała prędkością powyżej 3000 obrotów oraz w sytuacji kiedy odejmuje się gaz. Nie zawsze tak się dzieje , ale jeżeli już to tylko w tych dwu sytuacjach. 

W Subaru testowali i wyszło że na BP parametry sondy są prawidłowe wykres w normie. Natomiast sonda wariuje na LPG w sytuacjach opisanych powyżej , wykres pokazuje że sonda nie mieści się w normie. Instalator LPG twierdzi że wszystko z instalacja jest ok , ale jak wskazuje praktyka i wykresy nie jest .

I co dalej, co to zonk , jak i unicestwić.

Dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.

Link to post
Share on other sites

MOZE KTOŚ POMOŻE ? POMOŻECIE???

 

Instalka LPG BR SQ 24. Pojawia mi się z różną częstotliwością błąd PO171- czyli zauboga mieszanka , rząd I. Testowali auta u gazownika i w Subaru. Błąd pojawia sie w sytuacji kiedy złe parametry pokazuje I sonda tj w sytuacji kiedy samochód jedzie dłużej ze stała prędkością powyżej 3000 obrotów oraz w sytuacji kiedy odejmuje się gaz. Nie zawsze tak się dzieje , ale jeżeli już to tylko w tych dwu sytuacjach. 

W Subaru testowali i wyszło że na BP parametry sondy są prawidłowe wykres w normie. Natomiast sonda wariuje na LPG w sytuacjach opisanych powyżej , wykres pokazuje że sonda nie mieści się w normie. Instalator LPG twierdzi że wszystko z instalacja jest ok , ale jak wskazuje praktyka i wykresy nie jest .

I co dalej, co to zonk , jak i unicestwić.

Dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.

Jakie masz wtryskiwacze w tej instalacji? BRC pomarańczowe czy inne? Jak BRC to są za słabe do tego auta.

Link to post
Share on other sites

 

MOZE KTOŚ POMOŻE ? POMOŻECIE???

 

Instalka LPG BR SQ 24. Pojawia mi się z różną częstotliwością błąd PO171- czyli zauboga mieszanka , rząd I. Testowali auta u gazownika i w Subaru. Błąd pojawia sie w sytuacji kiedy złe parametry pokazuje I sonda tj w sytuacji kiedy samochód jedzie dłużej ze stała prędkością powyżej 3000 obrotów oraz w sytuacji kiedy odejmuje się gaz. Nie zawsze tak się dzieje , ale jeżeli już to tylko w tych dwu sytuacjach. 

W Subaru testowali i wyszło że na BP parametry sondy są prawidłowe wykres w normie. Natomiast sonda wariuje na LPG w sytuacjach opisanych powyżej , wykres pokazuje że sonda nie mieści się w normie. Instalator LPG twierdzi że wszystko z instalacja jest ok , ale jak wskazuje praktyka i wykresy nie jest .

I co dalej, co to zonk , jak i unicestwić.

Dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.

Jakie masz wtryskiwacze w tej instalacji? BRC pomarańczowe czy inne? Jak BRC to są za słabe do tego auta.

 

Ja mam żółte. Nie wiem czy są słabe, przez 100 tys było wszystko ok, dopiero ostatnio coś się dzieje. 

podjedź do kogoś z sondą szerokopasmową i sprawdź AFR na LPG

A może ktoś z Poznania lub okolić zna kogoś to oferuję taką usługę? 

Link to post
Share on other sites

 

 

MOZE KTOŚ POMOŻE ? POMOŻECIE???

 

Instalka LPG BR SQ 24. Pojawia mi się z różną częstotliwością błąd PO171- czyli zauboga mieszanka , rząd I. Testowali auta u gazownika i w Subaru. Błąd pojawia sie w sytuacji kiedy złe parametry pokazuje I sonda tj w sytuacji kiedy samochód jedzie dłużej ze stała prędkością powyżej 3000 obrotów oraz w sytuacji kiedy odejmuje się gaz. Nie zawsze tak się dzieje , ale jeżeli już to tylko w tych dwu sytuacjach. 

W Subaru testowali i wyszło że na BP parametry sondy są prawidłowe wykres w normie. Natomiast sonda wariuje na LPG w sytuacjach opisanych powyżej , wykres pokazuje że sonda nie mieści się w normie. Instalator LPG twierdzi że wszystko z instalacja jest ok , ale jak wskazuje praktyka i wykresy nie jest .

I co dalej, co to zonk , jak i unicestwić.

Dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.

Jakie masz wtryskiwacze w tej instalacji? BRC pomarańczowe czy inne? Jak BRC to są za słabe do tego auta.

 

Ja mam żółte. Nie wiem czy są słabe, przez 100 tys było wszystko ok, dopiero ostatnio coś się dzieje. 

podjedź do kogoś z sondą szerokopasmową i sprawdź AFR na LPG

A może ktoś z Poznania lub okolić zna kogoś to oferuję taką usługę? 

 

U mnie bardzo fajnie ustawili mapę gazu w firmie instal auto gaz na Czarnkowskiej. Mam takie same auto jak Ty i tą samą instalację.

Link to post
Share on other sites

Tak słyszałem, że coś z membraną nie tak się dzieje podczas przyspieszania i hamowania gdy parownik jest w poprzek ale czy to tak jest może ktoś potwierdzi.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ostatnio przerobiłem sobie nasz rodzinny,wakacyjny,wielozadaniowy samochodzik tj. forek 2012 2.5 na lpg.Wszystko fajnie,pięknie,kobitka sobie śmiga z butlą i cieszy się tą oszczędnością,a ja razem z nią. W niedziele wybieram się na narty do Włoch i zacząłem rozkminiać stacje LPG za granicą.Okazuje się,że nie jest to tak powszechne jak u nas.Proszę o jakieś wasze sugestie,opinie i porady co do LPG w Czechach/Austrii/Włoszech - jak tam jest z dostępnością przy głównych trasach i czy zwyczajne "włoskie" końcówki są tam wystarczające?Nie chciałbym cisnąć na PB skoro mam nową instalację stąd muszę sobie ułożyć w razie czego jakiś plan tankowań jeśli byłoby to problematyczne.
 

O końcówkach już koledzy pisali.

A jeżeli chodzi o planowanie tankowań, to ja polecam 

http://www.mylpg.eu/

 

Zawsze przed wyjazdem za granicę poświęcam chwilę na tę stronę, szukam stacji co 300-400km (taki mam zasięg) i wbijam je do Garmina. Polecam.

Link to post
Share on other sites

Tak słyszałem, że coś z membraną nie tak się dzieje podczas przyspieszania i hamowania gdy parownik jest w poprzek ale czy to tak jest może ktoś potwierdzi.

W sekwencji nie ma to znaczenia, montuję nawet "na leżąco".

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

Tak słyszałem, że coś z membraną nie tak się dzieje podczas przyspieszania i hamowania gdy parownik jest w poprzek ale czy to tak jest może ktoś potwierdzi.

W sekwencji nie ma to znaczenia, montuję nawet "na leżąco".

 

hugo dziękuję .

Link to post
Share on other sites

Mam problem który pojawia się u mnie po dłuższej jeździe ze stałą prędkością tylko na lpg.
Pokazuje błędy zazwyczaj:

-P0442 Evaporative Emission Control System Leak Detected (small leak)
-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1

oraz raz zapalił się P0301 - Cylinder #1 Misfire

Za każdym razem emulatorkiem ELM327 błędy sam usuwam i by zapaliły się ponownie muszę pojechać dłuższy odcinek z raczej jednostajną prędkością i tylko na LPG. Auto pali tyle samo. Przyspiesza równo, żadnych złych objawów. Ktoś ma jakieś pomysły? Wiem na pewno że do dostrojenia jest instalacja z racji iż wtryskiwacze pomarańczowe wydają max u mnie ok 205hp, trzeba na pewno zrobić dotrysk benzyny "VSR" by miało to ręce i nogi, oczywiście ew zabawy autem przeprowadzane są tylko i wyłącznie na pb98 :)

Edited by Szymon Sajmon
Link to post
Share on other sites

Mam problem który pojawia się u mnie po dłuższej jeździe ze stałą prędkością tylko na lpg.

Pokazuje błędy zazwyczaj:

 

-P0442 Evaporative Emission Control System Leak Detected (small leak)

-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1

 

oraz raz zapalił się P0301 - Cylinder #1 Misfire

 

Za każdym razem emulatorkiem ELM327 błędy sam usuwam i by zapaliły się ponownie muszę pojechać dłuższy odcinek z raczej jednostajną prędkością i tylko na LPG. Auto pali tyle samo. Przyspiesza równo, żadnych złych objawów. Ktoś ma jakieś pomysły? Wiem na pewno że do dostrojenia jest instalacja z racji iż wtryskiwacze pomarańczowe wydają max u mnie ok 205hp, trzeba na pewno zrobić dotrysk benzyny "VSR" by miało to ręce i nogi, oczywiście ew zabawy autem przeprowadzane są tylko i wyłącznie na pb98 :)

Zacznij od tego co wiesz na pewno.
Link to post
Share on other sites

No i sprawdź, czy czasem nie masz włączonego nawiewu na szybę ;) Automatycznie załącza klimatyzację co za tym idzie szybko włączają się wentylatory.

 

 

 

Cześć,

 

Pytanie głównie do użytkowników Outbacków 2.5 z LPG - chyba, że inni mieli styczność z podobnymi objawami. Zaobserwowałem jakiś czas temu, że podczas jazdy miejskiej na LPG, po zatrzymaniu się na światłach wentylator chłodnicy potrafi się włączyć już po ok 20 sekundach. Jazda zupełnie spokojna bez szaleństw. Byłem u gazowników ale nie dopatrzyli się nieprawidłowej pracy układu LPG. Sprawdziłem również poziom płynu chłodniczego oraz rozkład temperatur na samej chłodnicy - jest ok. Ja rozumiem, że praca na LPG wiąże się z wyższymi temperaturami. ale żeby tak od razu za wentylator się brać? Na benzynie jest zupełnie inaczej. Problem obserwuję już od dłuższego czasu i temperatury zewnętrzne mają niewielki wpływ. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Samochód ma obecnie 240 tyś przebiegu.

 

Musisz sprawdzić, czy między chłodnicami nie zalegają śmieci. Tak poza tym zalecam czyszczenie chłodnic, ponieważ maja taką wadę, że się brudzą i tracą wydajność. Radzę to zrobić w solidnym serwisie

 

 

Cześć,

 

Śmieci brak, bardzo ładnie widać żeberka, a co do wentylatora klimy to znam jego automatyzm działania i to wykluczyłem. Płyn brzydko nie wygląda i się nie zabrudza, ale chyba na tą chwilę pozostaje czyszczenie. Sprawdzę niemniej jednak na komputerze jak wygląda amplituda temperatury na benzynie i na gazie. Podzielę się z wami wynikami.

Link to post
Share on other sites

 

 

-P0442 Evaporative Emission Control System Leak Detected (small leak)

 

Błąd wskazujący nieszczelność w układzie odpowietrzenia zbiornika paliwa. Mniemam,że to wersja US samochodu. Dość uciążliwa usterka, należy poszukiwać nieszczelności na drodze od zbiornika paliwa poprzez filtr z węglem aktywnym, zawór elektromagnetyczny do kolektora dolotowego. Gdzieś musi być jakaś mała nieszczelność, która powoduje pojawianie się błędu.

 

 

 

-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1

 

Błąd związany z niewłaściwymi wskazaniami sondy EGT. Nie przypuszczam aby błąd ten był spowodowany pracą silnika na LPG, tym bardziej, że wyraźne jet wskazania na obwód elektryczny sondy.

 

 

 

oraz raz zapalił się P0301 - Cylinder #1 Misfire

 

Tutaj należy się uważniej przyjrzeć. Kiedy były wymieniane świece? Jakie świece są obecnie wkręcone? Może jakieś "specjalne do gazu"? Tą usterką zająłbym się w pierwszej kolejności.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

-P0442 Evaporative Emission Control System Leak Detected (small leak)

 

Błąd wskazujący nieszczelność w układzie odpowietrzenia zbiornika paliwa. Mniemam,że to wersja US samochodu. Dość uciążliwa usterka, należy poszukiwać nieszczelności na drodze od zbiornika paliwa poprzez filtr z węglem aktywnym, zawór elektromagnetyczny do kolektora dolotowego. Gdzieś musi być jakaś mała nieszczelność, która powoduje pojawianie się błędu.

 

 

 

-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1

 

Błąd związany z niewłaściwymi wskazaniami sondy EGT. Nie przypuszczam aby błąd ten był spowodowany pracą silnika na LPG, tym bardziej, że wyraźne jet wskazania na obwód elektryczny sondy.

 

 

 

oraz raz zapalił się P0301 - Cylinder #1 Misfire

 

Tutaj należy się uważniej przyjrzeć. Kiedy były wymieniane świece? Jakie świece są obecnie wkręcone? Może jakieś "specjalne do gazu"? Tą usterką zająłbym się w pierwszej kolejności.

 

Tak to US. Uciążliwie brzmi, jednak postaram się poszukać. Z drugiej strony obwód może oznaczać równie dobrze złe odczyty że na lpg jest za gorąco. W końcu na pb98 żaden błąd póki co mi nie wyskoczył jak jeździłem. Co do EGT to mam jedną sondę o ile się nie myle za downpipe. Czujnik EGT za turbo od razu, jednak pokazuje wyniki w okolicach 670'C (zegary Depo) - podjerzewam że czujnik jest strzelony, bo za turbo powinno być zapewne z 900'C. Natomiast co do świec to nie mam pojęcia, raz tylko wyskoczył ten błąd, również po jeździe na lpg. 301 na gazie moze byc poniewaz swiece sa slabe juz i na benzynie jeszcze dziala ale na gazie juz gubi iskre. Postaram się jednak świeczki wymienić dla świętego spokoju :)

 

Świece wymienione 11 tys km temu. Dotarłem do faktur :-) zamówiłem jednak nowe ngk. Jutro wymiana

Edited by Szymon Sajmon
Link to post
Share on other sites

Mam pytanko do posiadaczy Subaru Impreza Wagonowy czy tam kombi czy jak wolicie jaką macie pojemność zbiornika LPG w butli umieszczonej w miejscu koła zapasowego? Ja mam dość niedużą chyba 38 albo 40 litrów i to jest dość... mało. Netto do opróżnionego zbiornika da się zatankować około 34,5 litra to jest wynik powtarzalny. Może ktoś z Was ma butlę większą np coś w granicach chociaż tych 50 litrów? Jeśli tak to jakiego producenta? Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ostatnio zmagam się z decyzją w sprawie zagazowania swojego Forka 2.5 XT.

Przeczytałem praktycznie cały ten wątek, wydaje się że wszyscy twierdzą, że to dobry krok.

Wysłałem sporo zapytań do różnych firm zajmujących się montażem, prosiłem również o specyfikację proponowanej instalacji.

 

1. Reduktor KME GOLD, komputer KME NEVO, najbardziej wydolne wtryskiwacze Baracuda (cokolwiek to znaczy)

2. Reduktor BRC  MAX, komp BRC tryskiwacze żółte BRC.

3. Sporadycznie usłyszałem zestaw STAG i wtryski Hany.

 

Zaczerpnąłem trochę wiedzy na temat budowy różnych marek instalacji, poczytałem specyfikacje techniczne i doszedłem do następujących wniosków:

1. STAG, KME bazuje na podciśnieniach z kolektora, natomiast BRC radzi sobie bez tego. Jak to ma się do silnika turbo? Podobno w turbo czasem jest nadciśnienie co powoduje szok dla komputera ( nieprawidłowa dawka paliwa, szarpanie przy przyspieszaniu)

2. Wydajność wtryskiwaczy. Większość wtryskiwaczy radzi sobie z mocą do 50 km na cylinder a co potem?  

W przypadku Forka wychodzi około 58 km. Jak zachowuje się w takim przypadku taka instalacja? W moim mniemaniu czasem gdy wtryski gazowe są wyłaczane na ms i idzie benzyna, potem LPG. Są to ml paliwa nie zauwazalne specjalnie dla wlasciciela.

 

Tutaj pojawiają się moje pytania do fachowców.

Bazuje na tym co przeczytałem i na swoich "chłopskim rozumie".

 

1. Jak to jest czy naprawdę wtryskiwacze w pełni radzą sobie z tą mocą czy jednak jest tam jakaś gwiazdka?

2. BRC vs reszta swiata czy jest to lepsze? Wyczuwalne jest nadcisnienie?

3. Co proponujecie do moejgo auta?

 

Przepraszam, jesli kogos urazilem

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W przypadku instalacji LPG najwazniejsza kwestia jest fachowiec. Jakbym bym montowac to cos na KME lub Stagu w zaleznosci co gazownik lepiej ogarnia. BRC raczej nie bo w razie awarii - a predzej czy pozniej takowa nastapi - jestes skazany na czesci BRC ktore sa drogie a nie bardzo daje sie zamienic na nic innego.

 

pozdr

Edited by Pajak Wlochaty
Link to post
Share on other sites

@@bomber804, mój forek 2.5XT jest zagazowany do ok. roku. Przejechałem ok. 12 tkm.

 

Potwierdzam, że najważniejszy jest instalator :). Podzielę się informacjami nt. mojej konfiguracji i odczuciami - może pomoże Ci w decyzji.

 

A więc - w tym wątku, ale gdzieś daleko wcześniej pisałem, zatem się powtórzę:

 

Sterownik Zenit PRO OBD (5 lat gwarancji)

Wtryski Hana 2100 czerwone - okazały się zbyt wydajne i zmieniono na niebieskie - OK. Na biegu jałowym było źle.

Reduktor: 2 szt ACR01 150KM (czarne), ale alternatywnie mógł być 1 szt czerwony 250KM

 

Wrażenia:

auto jeździ bardzo dobrze, nie czuję różnicy na LPG, a może nawet jest lepiej niż na etylinie :). Nie mam włączonej opcji dotrysku benzyny przy wysokich obrotach.

 

W tym miesiącu miałem robioną UPG, silnik był na stole, stwierdzono, że luzy zaworowe nie wymagały regulacji, więc chyba jest nieźle.

 

To co średnio mi się podobało po instalacji, to fakt, że wkrętki w kolektorze zrobione powyżej klapek TGV (a wtryski benzynowe są poniżej). Niektórzy gazownicy robią to poniżej, ale mój akurat zrobił powyżej. Początkowo doszukiwałem się gorszej pracy instalacji w związku z tym i nawet znalazłem - lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym, które jednak okazało się być spowodowane czym innym a mianowicie pogryzieniem (wielokrotnym) przewodów podciśnieniowych przez kunę (najprawdopodobniej).

 

Gdy uporałem się z kuną, nie zauważyłem żadnych problemów z instalacją. No może, taki mały szczegół - nie wiem czy to jest spowodowane, ale czasem po krótkim postoju i ponownym odpaleniu auta, przez sekundę cosik gazem jakby zaleci. Zdarza się to sporadycznie, trudno to wyczuć, może jestem przewrażliwiony, a może jakaś tam pozostałość lpg po nozdrzu uderza :).

 

Auto pali ok. 14,5L lpg. "Minusem" jest, że nie można ufać wskaźnikowi poziomu gazu - w BRC w poprzednim forku działało to jakoś lepiej. Gdy gazu jest mniej niż pół butli, przy konkretnym bujnięciu i bucie (np. po długim rondzie), auto potrafi samo przełączyć się na benzynę - widocznie gaz przelewa się w złe miejsce w butli.

 

Jak masz pytania, pytaj śmiało - z tym, że ja jestem tylko użytkownikiem i nie znam się :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...