Jump to content

LPG w Subaru


Azrael

Recommended Posts

Hej, zastanawiam się nad zagazowaniem swojego  Forestera 2.0 DIT z 2014. Co sądzicie o instalacji VI generacji PRINS DLM? Montował ją ktoś z tu obecnych?

Hej. Ja mam tą instalację u siebie zamontowaną. Szczegółowo opisałem kilka stron wcześniej co i jak. W razie pytań pisz postaram się odpowiedzieć. 

Link to comment
Share on other sites

Ja mogę polecić Pitec na Konatkowskiej w Poznaniu. Dużo ludzi mi polecało. Też gazowałem 125hp NA. Wszystko ładnie poukładane, wtryski na dwóch listwach itd. Auto jedzie jak na benzynie. Instalacja na Stagu qbox, wtryskach dragon, butli 55 z wlewem pod klapką kosztowała 2900. Jedyny problem to trzeba trochę poczekać na termin bo dużo chętnych ale sama robota im szybko poszła.

Edi: To miała być odpowiedź na pytanie zadane stronę wcześniej ale pisząc z Tel. coś pokręciłem :/

Edited by kunu
Link to comment
Share on other sites

Również polecam Pitec

Gazowalem tam mazde z tym ciężkim do ogarnięcia silnikiem (funkcja zubożenie mazda) Tylko oni w wlko potrafią to odpowiednio ogarnąć.W dodatku po mojej malej sugestii tak wystroili instalacje ze hamownia pokazala +10 hp do serii ;)

Link to comment
Share on other sites

Mam pytania co do gazu ale konkretnie w mojej jednostce. Nasłuchałem się już mechaników i gazowników i nie wiem co robić. 


 


Posiadam auto jak w opisie z silnikiem ej251 SOHC z regulacją płytkową. Mechanik mi mówi, że montaż gazu to pomyłka i co jakiś czas wiąże się z wyjęciem silnika i regulacją (wymianą) płytek. Idąc dalej twierdzi, że niebawem padną obie głowice a koszt remontu to około 3000zł. Autko (narazie) nie bierze wiele oleju, płynu chłodniczego w ogóle. 


 


Moje autko nigdy nie będzie rajdówką a prędzej bulgoczącym wozidłem  :) Koszt instalacji rozsądnej instalacji gazowej to 2 650zł


 


Do rzeczy:


Obecnie jeżdżę różnie ale z przewagą ciężkiej nogi. Tak więc średnie spalanie wychodzi mi 17,5l na 100km. (przejechałem 280km wlałem 50 litrów /98  :) )


 


Czy warto zamontować mu gaz? Czy starać się jeździć lekko? Czy ktoś gazował ten silnik? Czy mechanik ma rację? Zgłupiałem... Proszę o pomoc. 


 


 


 


Dla wyszukiwarki:


instalacja gazowa, gaz, zagazowanie, gaz w, montaż gazu, płytki, ej251, subaru Impreza, 2.5, automat, bez turbo, wagon, bugeye, 


Link to comment
Share on other sites

 

 

ej251 SOHC z regulacją płytkową

 

To jeszcze raz: skąd takie info posiadasz?

 

 

 

 

Czy warto zamontować mu gaz?

 

Zbyt ogólne pytanie aby jednoznacznie odpowiedzieć. Zależy co dla Ciebie ma większą wartość...

 

 

 

 

Czy ktoś gazował ten silnik?

 

Na pewno.

 

 

 

 

Czy mechanik ma rację?

 

Na pewno nie.

Link to comment
Share on other sites

@szczur75 właśnie o tym piszę... Wiesz jakie to uczucie jak czasem słuchasz mechanika/hydraulika/elektryka i widzisz, że Cię robi w bambuko :)

 

 

 

 

ej251 SOHC z regulacją płytkową

 

To jeszcze raz: skąd takie info posiadasz?

 

Mechanik tak twierdzi. Model silnika z VIN...

 

 

 

Czy warto zamontować mu gaz?

 

Zbyt ogólne pytanie aby jednoznacznie odpowiedzieć. Zależy co dla Ciebie ma większą wartość...

 

 

Bardziej chodzi mi o moje dość spore spalanie. Bo wiesz... gazownik mówi podobnie, że są tu płytki i że co jakieś 80k km trzeba wyjąć silnik i wymienić lub wyregulować owe płytki. 

 

Pytanie raczej czy naprawdę N/A tak bardzo nie nadaje się do gazu? Decyzja jest dość poważna dla mnie bo albo go zagazuję i zostanie w rodzinie (dla żony) albo go sprzedam i kupię WRXa. Bo jak już ma się psuć to chociaż WRX a nie N.A w automacie :) 

Link to comment
Share on other sites

@@Jakub Mikita, subarowe SOHC mają regulację na śrubkę, jak w 126p. Aby ją wykonać, nie trzeba wyciągać silnika.

 

Moja dobra rada: zmień mechanika i gazownika.

Spróbuj np. odwiedzić pablonasa i porozmawiać na miejscu....

 

Hmm, to teraz już nic nie kumam. Regulacja jest hydrauliczna? Czy jak. I co z głowicami? Tolerują one jako tako gaz? 

Link to comment
Share on other sites

 

Regulacja jest hydrauliczna?

 

A czytać potrafisz?

 

 

 

subarowe SOHC mają regulację na śrubkę, jak w 126p.
  

 

 

Czemu tak agresywnie! 

 

--------------------------------

 

A co z gazem? Warto nie warto? Proszę o wypowiedź właścicieli zagazowanych subaraków :) 

Edited by Jakub Mikita
Link to comment
Share on other sites

W mojej krotkiej ocenie iczywiscie warto, ja nie żałuję dzialczy jak należy a i wyprzedzac nawet mozna

Przy obecnych cenach po 10k na pewno instalka sie zwroci

A fakt ze u Pablonasa to glownie subaraki z okolicy sie zjezdzaja wiec smialo

 

Ps masz rodzenstwo w szczytnie?

Edited by grzybu
Link to comment
Share on other sites

16 l Pb? Nie masz za wysokiego tego spalania ? Mi pali 2.5 NA około 13 l LPG, styl jazdy dość dynamiczny, ale średnio tyle łyka. Jak wiadomo LPG samochody paląc więcej niż benzyny więc zastanowił bym się czy wszystko ok z twoim autem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

A co z gazem? Warto nie warto? Proszę o wypowiedź właścicieli zagazowanych subaraków :)

 

Jeździsz dużo - warto, jeździsz mało - nie warto. Nie ma tu żadnej filozofii.

Link to comment
Share on other sites

Czy warto LPG, hmm też nie wiedziałem jak to będzie, ale generalnie wiem jedno. Tankuje zawsze pod korek i mam gdzieś czy spali  10 czy 15 przy tej cenie paliwa ;) Instalacja bezproblemowa. Po zakupie auta (już z LPG) wymieniłem filtr i jeden oring.

Link to comment
Share on other sites

Ja mimo ze jezdze malo to uwazam ze warto miec gaz

Mimo ze instalka to wydatek od 2600 do 3200 to na drugi dzien jezdzimy polowe taniej nawet do Tesco a silniki subarakowe az sie o gazidlo prosza

Link to comment
Share on other sites

 

A co z gazem? Warto nie warto? Proszę o wypowiedź właścicieli zagazowanych subaraków :)

 

 

@@Jakub Mikita,widzę że trza Ci powiedzieć wprost drukowanymi literami

WARTO 

 

 

jedno co warto, to upić się warto.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie mam pytania czy warto bo mam juz instalacje gazowa ;) warto i tanio ;) za to mam pytanie innego typu, mam instalacje od 2011 i wtryski juz nie sa pierwszej świeżości w związku z tym chce je wymienić wraz z parownikiem, dodatkowo zastanawiam sie nad lubryfikatorem . Po pierwsze czy lepiej go miec czy nie miec, jesli miec to czy nie ma znaczenia ze auto juz troche przejechało na gazie bez niego ;)

Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do lubryfikacji zdania uczonych są podzielone, i oczywiście bardzo skrajne. Nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi :)

Ja swoje auto kupiłem już z lubryfikacją i jak się skończył płyn, kupiłem nowy. 40 zł to niewiele za butlę która przy moim przebiegu starczy na ponad 2 lata. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a przynajmniej wiem że - dokładając regularne wymiany filtrów - zrobiłem wszystko co można żeby ułatwić życie silnikowi na LPG.

Link to comment
Share on other sites

Silver do N/A spokojnie wystarczy, a Gold przestaje wystarczać przy ok. 230KM.

 

gdyż, ponieważ?

Ja nie mam pytania czy warto bo mam juz instalacje gazowa ;) warto i tanio ;) za to mam pytanie innego typu, mam instalacje od 2011 i wtryski juz nie sa pierwszej świeżości w związku z tym chce je wymienić wraz z parownikiem, dodatkowo zastanawiam sie nad lubryfikatorem . Po pierwsze czy lepiej go miec czy nie miec, jesli miec to czy nie ma znaczenia ze auto juz troche przejechało na gazie bez niego ;)

Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi ;)

 

A co jej dolega ?

Chcesz zrobić jej dobrze to podjedź to serwisu co ogarnia dobrze lpg w Subaru i sprawdzą czy trzeba wymieniać graty czy nie. Chcesz lubryfikator - wstawiaj, możesz nawet z pakietem z ceramizerem :)

Link to comment
Share on other sites

Bo ma za małą wydajność. To co pisze producent o wydajności to bajki. Przetrenowałem temat dokładnie.

 

Ja też i uważam, że jest odwrotnie niż piszesz.

 

Silver miałem w 2.5 165KM, nie wyrabiał przy dużym obciążeniu ciśnienie spadało a auto deko muliło. "Spece" z forum lpg twierdzili, że silver nawet w Nubirach nie wyrabia i potrzebny jest Gold.

 

Z dużą nieufnością podszedłem do gazowania H6, mój serwis instaluje KME, więć do H6 wstawiają Goldy. Zagazowali już sporo H6tek, chyba najwięjcej w pl i podobno miał wystarczać. Z perspektywy dwóch lat eksploatacji stwierdzam, że daje bez problemu radę, sprawdzałem jest stabilny przy butowaniu, auto nie muli. Wg serwisu daje radę do ok 300KM w innych autach.

Tu znów "spece" pisali, że nie bardzo, bo termicznie może nie dać rady - ja tego przy 250KM nie zauważyłem i mogę powiedzieć, że to dobry wydajny reduktor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...