Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

moze ktos zna jakis dobry serwis kolteca w okolicach Garwolina,Ryk?

kolego Akir myślisz ze to kwestia regulacji?

Raczej nie samej '' regulacji '' lecz prawidłowej diagnozy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz jest tak ze przejade 40km na lpg i przełączy sie na pb puzniej chce przejsc na lpg poszarpie chwile i znów na pb.a jak tak sie dzieje na postoju na wolnych obrotach,pomalu spadaja obroty prawie do zera po czym wzrastaja do1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Czytam i widzę, że trochę się pozmieniało od czasu instalacji w moich dwóch poprzednich Legacach z lat 90-tych :) . Lepsze instalacje, większa świadomość o tym, że b.ważny jest właściwy montaż przez świadomego montażystę. Jak zakładałem lpg w 2004 r. do mojego pierwszego Legacy to usłyszałem: Subaru to samochód a LPG to paliwo. Jedyne problemy przy późniejszej eksploatacji to problemy sprowadzone przez gaz.

Ale do brzegu. Przymierzam się do zagazowania mojego Legacy IV z 2004 r. 2,0 137 SOHC 4AT. Mam pytanie zarówno do montażystów jak i użytkowników - czy zagazowanie legaca w automacie to kłopot? Na temat silnika doczytałem, że jest odpowiedni do gazu.

Nie chciałbym późniejszych szarpnięć skrzyni, czy drogich remontów. Możecie się w tej kwestii wypowiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam co prawda OBK 2.5, ale też z 4EAT. Ale silnik to też SOHC, tak jak ten w Twoim Legacy. Żadnych problemów, jeździ super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze ktos zna jakis dobry serwis kolteca w okolicach Garwolina,Ryk? 

kolego Akir myślisz ze to kwestia regulacji?

 

 

Z serwisem kolteca to ciężko ale jeśli to instalacja III generacji z rozdzielaczem to jesli reduktor jest ok i trzyma ciśnienie to może byc jeszcze kwestia rozdzielacza i jego silnika krokowego, może się blokuje trzpień.

 

Nowy silnik krokowy kosztuje 20zl, ewentualnie można przeczyścić rozdzielcz i delikatnie go nasmarować aby trzpień wewnątrz luźno chodził.

 

Może być faktycznie tak, jak pisze kolega william7. Swego czasu w mojej imprezie za takie objawy jak opisałeś wcześniej winny był silnik krokowy. Czyszczenie rozdzielacza też pomagało niejednokrotnie.

 

Co prawda serwis w Lublinie, ale gość nawet telefonicznie (potem potwierdziło się organoleptycznie) potrafił trafnie zdiagnozować usterki w moim przypadku, więc śmiało polecić mogę: http://www.primagaz.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki kryniczan za namiary, w czwartek wybiorę się tam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gazownik może coś ustawić w aucie, że przepustnica elektroniczna otwiera się tylko na max 75%  :huh:

 

Na LPG i na Pb takie same parametry max otwarcia przepustnicy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Czytam i widzę, że trochę się pozmieniało od czasu instalacji w moich dwóch poprzednich Legacach z lat 90-tych :) . Lepsze instalacje, większa świadomość o tym, że b.ważny jest właściwy montaż przez świadomego montażystę. Jak zakładałem lpg w 2004 r. do mojego pierwszego Legacy to usłyszałem: Subaru to samochód a LPG to paliwo. Jedyne problemy przy późniejszej eksploatacji to problemy sprowadzone przez gaz.

Ale do brzegu. Przymierzam się do zagazowania mojego Legacy IV z 2004 r. 2,0 137 SOHC 4AT. Mam pytanie zarówno do montażystów jak i użytkowników - czy zagazowanie legaca w automacie to kłopot? Na temat silnika doczytałem, że jest odpowiedni do gazu.

Nie chciałbym późniejszych szarpnięć skrzyni, czy drogich remontów. Możecie się w tej kwestii wypowiedzieć?

 

To raczej żaden kłopot.

http://lpg-forum.pl/samochod-z-automatem-i-lpg-t23112.html

http://olx.pl/oferta/bmw-e46-automat-benzyna-lpg-CID5-IDaSmlB.html#4e0e4f3a0f;promoted

http://www.gumtree.pl/a-samochody-osobowe/wola/sebring-cabrio-chrysler-sebring-cabrio-lpg-automat/1001371473850910499859209

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam co prawda OBK 2.5, ale też z 4EAT. Ale silnik to też SOHC, tak jak ten w Twoim Legacy. Żadnych problemów, jeździ super.

Dzięki za uspokojenie. Właśnie umówiłem się z Jako na montaż :) . Mój Legac odwiedzał przyjaciół z Bajecznej/Mechaników, więc panu Robertowi nie jest całkiem obcy. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłby ktos kto ma wyslac mi na PW numer do Jako?z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Witam wszystkich. Czytam i widzę, że trochę się pozmieniało od czasu instalacji w moich dwóch poprzednich Legacach z lat 90-tych :) . Lepsze instalacje, większa świadomość o tym, że b.ważny jest właściwy montaż przez świadomego montażystę. Jak zakładałem lpg w 2004 r. do mojego pierwszego Legacy to usłyszałem: Subaru to samochód a LPG to paliwo. Jedyne problemy przy późniejszej eksploatacji to problemy sprowadzone przez gaz.

Ale do brzegu. Przymierzam się do zagazowania mojego Legacy IV z 2004 r. 2,0 137 SOHC 4AT. Mam pytanie zarówno do montażystów jak i użytkowników - czy zagazowanie legaca w automacie to kłopot? Na temat silnika doczytałem, że jest odpowiedni do gazu.

Nie chciałbym późniejszych szarpnięć skrzyni, czy drogich remontów. Możecie się w tej kwestii wypowiedzieć?

 

To raczej żaden kłopot.

http://lpg-forum.pl/samochod-z-automatem-i-lpg-t23112.html

http://olx.pl/oferta/bmw-e46-automat-benzyna-lpg-CID5-IDaSmlB.html#4e0e4f3a0f;promoted

http://www.gumtree.pl/a-samochody-osobowe/wola/sebring-cabrio-chrysler-sebring-cabrio-lpg-automat/1001371473850910499859209

 

To, że są dostępne oferty sprzedaży samochodów na lpg z automatem to wiem. Pytanie dotyczyło eksploatacji takowego pojazdu. Mój brat ma Grandisa 2,4 benz-lpg z 4AT i trochę się namęczył żeby mu jeździł poprawnie. Poprzedni właściciel się poddał i sprzedał go. Oczekiwałem odpowiedzi od osób, które mają doświadczenie z użytkowania zagazowanych automatów szczególnie ze stajni Subaru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 2.0 165KM DOHC z 4AT, auto na początku miało przez 165k km instalacje AG a od 10k km ma qboxa staga i jak nie było problemów tak nie ma. Ze strojeniem tez nie było, gazownik nawet słowem nie wspomniał ze automat coś zmienia. Jak dobry fachowiec to założy jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 2.0 165KM DOHC z 4AT, auto na początku miało przez 165k km instalacje AG a od 10k km ma qboxa staga i jak nie było problemów tak nie ma. Ze strojeniem tez nie było, gazownik nawet słowem nie wspomniał ze automat coś zmienia. Jak dobry fachowiec to założy jak trzeba.

Erbi, tak z ciekawości dlaczego dokonałeś zmian w instalacji, skoro wszystko było OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erbi, jaki masz kod silnika? (EJ204 czy EJ20F)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo wtryski zaczęły padać, a ze jeden po 400 zł, a cały nowy przód instalacji 1600 wiec ekonomia była nieublagana. Także nie wina była sama w sobie instalacja, tylko juz jej naturalne zużycie;) Reduktor po regeneracji został stary Kolteca bo idealnie trzymał ciśnienie.

 

Mam EJ20F;)

Edited by Erbi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gazownik może coś ustawić w aucie, że przepustnica elektroniczna otwiera się tylko na max 75% :huh:

 

Na LPG i na Pb takie same parametry max otwarcia przepustnicy.

Za pomocą typowych narzędzi nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie mam pytanko czy czy ktoś zna i może coś powiedzieć o serwisach STAGa na dolnym śląsku? Do wszystkich mam podobną odległość i wolał bym jechać do lepszego jeśli jest, instalka jeszcze na gwarancji i do autoryzowanego trzeba.

Auto-port, Unigas, Mark-Pol, Supral, Auto As- są jakieś znaczące różnice?

Edited by JedrulaL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do wymiany filtra w instalacji Prins potrzebne są jakieś ultra umiejętności czy ogarnie to pierwszy lepszy gazownik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wygląda eksploatacja Forestera III 2,0 LPG? To jest DOHC czy SOHC? Regulacja zaworów wiąże się z wyciąganiem silnika? Jakieś szczególnie słabe strony LPG w tym modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOHC, jeśli nie BI-Fuel to regulujesz co 50k i trzeba wyciągać. No ale to nic takiego strasznego..... chyba, że poprzedni właściciel nie regulował

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Edited by shizuo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A już była mowa o wyciąganiu silnika do regulacji i nie trzeba takowego wyciągać. Można to zrobić bez wyciągania, jak miałem już jedną i dało się bez wyciągania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A już była mowa o wyciąganiu silnika do regulacji i nie trzeba takowego wyciągać. Można to zrobić bez wyciągania, jak miałem już jedną i dało się bez wyciągania.

W dohc trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim 2,0 R zestaw: Stag Qbox, wtryski Hana, reduktor AC- spisuje się świetnie. Co prawda nie ma nawet 10 tys ale nie jest to moja pierwsza instalacja tego typu i naprawde zdaje egzamin. Żadnych spadków, łatwe strojenie. Polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...