Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Być  może założę V generację  Vialle.

Są  nowe pompy gazu obsługujące   silniki  do 300KM.

 

Na pocieszenie  "Leonka"  powiem tylko, że   gazownik  wykluczył  instalcję  lubryfikacji w tym systemie :huh: .

Nie jest tanio  ale  mam nadzieję, że  będzie   dobrze  działać.

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję Ci.

Leon czy ty  potrafisz coś  powiedzieć  pełnym zdaniem, ale  tak  z rozwinięciem tematu?

Póki  co Twoje  wypowiedzi  są  przepełnione   ironią którą  odbieram personalnie.

Nie  chce  Cię  urazić  ale  działasz  mi na  system....

Masz  coś  do powiedzenia  treściwego w temacie LPG to się  nie wstydź  tylko śmiało  mów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu się nie mądrzy więc możesz wyluzować poślady.

 

 

 

Nawet poweron do gteka montuje alaska x2 + valdemary.

 

 

Ty, @@hugo, mądrzysz się bo nie widziałeś a masz udokumentowaną opinię na temat.

 

Co do wtryskiwaczy w rzeczonym GT-ku nie powiem ci co to jest  ;) .

 

Ja w swoim Legacy GT mam też zestaw 2x alaska + owe wtryskiwacze. Sterownik nie potrafi dotryskiwać beny, więc jedzie tylko na gazie.... i proszę dzisiejsze wyniki:

 

post-8228-0-02508800-1417204288_thumb.jpg

 

Więc śmiem twierdzić, że w Imprezie GT, która ma słabszy silnik o mniejszej pojemności też da to radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie bez kłótni.

No ma się rozumieć ;) Przecież się jeszcze nie kłócimy, tylko zdania wymieniamy.

 

 

 

Mój samochód Skoda opisany powyżej - wszystko przemówilo za tym że lubryfikacja nie działa. Mój Forek - bez lubry, mósiałem przeprowadzić regulację zaworów po 55 tys, i szlifu dwie szklanki. Niech teraz wypowie sie ktoś kto ma lubryfikację w Foresterze i niech powie, jaki przebieg zrobił i musiał robić regulacje, i co przy niej robił. Jeśli zrobił podobny przebieg i podobny zakres naprawy to wniosek jest jeden. Nic to nie daje.

 

No i właśnie takiemu twierdzeniu ja się sprzeciwiam. Jak napisałem wcześniej, uważam że tak wniosków nie można wyciągać. Różne silniki, różne warunki użytkowania, różne obciążenia, różne nazwijmy wady wrodzone, różny stopień zużycia silników przed rozpoczęciem eksploatacji na LPG. Po prostu tego nie można porównywać. Jeśli do tego jeszcze dodamy różnych kierowców, gdybyś chciał porównywać z innymi użytkownikami, to już mamy bazę do kompletnie błędnych wniosków.

 

Ja mam LPG w Foresterze, ale nie mogę porównać do Twojego, bo: inny silnik (2.5T), inaczej zużyty w momencie zakładania instalacji, inne kierowniki, inne warunki użytkowania i obciążenia. Rozumiesz mnie? Gdyby nas tu była setka i wszyscy by dokładnie opisali swoje doświadczenia, no to jeszcze można tam jakieś skrajne przypadki odrzucić i średnio wyszłaby jakaś powtarzalna reguła. Ale na dzisiaj, to wnioski moga być bardzo mylące. Dlatego przykładowo mi pozostaje tylko wierzyć, że lubryfikacja trochę pomaga, a Ty będziesz "czuł w kościach", że to nic nie daje. ;)

 

Tak czy owak nie pamiętam teraz jaki dokładnie był zakres regulacji po 63 tys km. Jak napisałem - niewielkie korekty, ale dokładnie nie pamiętam.

 

 

 

Dlatego Kolego podałem przykład Skody, ale nie porównuje jej do Subaru. To tylko taki przykład. W Subaru oczywiście może być inaczej. 

Cieszę się też że poniekąd podzieliłeś moje zdanie. Na razie zbyt mało informacji aby stwierdzić że warto mieć lubrę lub jej nie mieć. Dlatego też napisałem , że w mojej ocenie , po analizie wszystkich dotychczasowych wypowiedzi jest 1:1. Piszy dalej bez emocji , a kiedyś tak jak napisałem może jakieś Subaru zrobi , chociaż w mojej ocenie , analizując i porównując Subaru z innymi samochodami które miałem do tej pory, może być to niewykonalne, jakiś Forester bez remontów przejedzie 200-300 tys  na LPG , może ktoś ten , będzie pamiętał co , jak , kiedy robił , a wnioski same się nasuną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

... Forester bez remontów przejedzie 200-300 tys na LPG , może ktoś ten , będzie pamiętał co , jak , kiedy robił , a wnioski same się nasuną.

Ja mam takie zamiar, ale będziecie musieli jeszcze poczekać parę ładnych lat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie dzisiaj rozważałem, czy zacząć częściej wymieniać olej (10 tys. zamiast 15 tys. km) i czy może przeskoczyć z 5w-30 na coś o większej lepkości, no i jakoś zaciekawiła mnie kwestia doboru oleju do LPG. Natrafiłem na ulotkę, już całkiem leciwą, bo z 2009 r., Fuchsa, w której oczywiście przechwala się jakież to cudowne właściwości są potrzebne dla oleju w gazpromach, a laikowi ciężko jest się z tym nie zgodzić: http://www.fuchs-europe.com/uploads/media/TITAN_PRO_GAS_engine_oils_10-2009.pdf

 

Tylko patrząc na aktualną ofertę na anglojęzycznej stronie Fuchsa oleju z serii Pro Gas już nie ma, natomiast występuje dalej w polskiej ulotce. Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii, ma sens stosowanie innego oleju przy LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwał, tak zwał: mnie chodzi o to, że zawory niejako osiadają coraz głębiej w wypalających się gniazdach, a więc gdyby na tychże samych gniazdach narastał nagar w tym samym tempie, regulacja zaworów nie byłaby konieczna   Czy - przynajmniej teoretycznie - mam rację?

 

Absurdalny pomysł.

Do niczego dobrego to nie prowadzi bo nagar nie osiądzie na przylgniach tylko na trzonku zaworu i zmniejszy przepływ gazów przez głowicę. Swojego czasu pracowałem w "wakacje" na demontażu głowic w zakładzie regenerującym podzespoły silnika, teraz jestem tam na stałe tylko inne stanowisko obejmuję.

Edytowane przez Szymon Chowicki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być  może założę V generację  Vialle.

Są  nowe pompy gazu obsługujące   silniki  do 300KM.

 

Na pocieszenie  "Leonka"  powiem tylko, że   gazownik  wykluczył  instalcję  lubryfikacji w tym systemie :huh: .

Nie jest tanio  ale  mam nadzieję, że  będzie   dobrze  działać.

Właśnie założyłem dzisiaj w H6  3,6 l i testuję. Na razie jestem zadowolony.

Nie potrzeba lubryfikacji, nie potrzeba przegłądów i wymiany filtrów. Mam zamiar tylko zastosować filtr zakładany przy tankowaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie założyłem dzisiaj w H6  3,6 l i testuję. Na razie jestem zadowolony.

Nie potrzeba lubryfikacji, nie potrzeba przegłądów i wymiany filtrów. Mam zamiar tylko zastosować filtr zakładany przy tankowaniu gazu.

 

Ja jutro odbieram auto od gazowników :yahoo:

Zamówiłem   już   pre-filter   do tankowania z ceramiką.

Faktycznie  lubrykacja   jest zbędna w tym przypadku.

No to jestem ciekaw  naszych   aut teraz.....będę  miał się   z kim dzielić  opiniami  i doświadczeniem....

Jakiej pojemności masz    zbiornik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filterek też zamówiłem. Jutro powinienem dostać. Do zbiornika wcześniej wchodziło mi 57 l gazu ( instalację wymieniłem, zbiornik został).

Jestem ciekawy, czy będzie różnica w spalaniu gazu. Na razie przejechałem 100 km i nie zapowiada się, żeby np. palił mniej niż na poprzedniej instalacji STAG.

No, ale to okaże się na dłuższych trasach i w porównywalnych warunkach. Ważne też, że nie będę musiał ciągle kontrolować lubryfikacji - czy kroplówka dobrze kapie.

A więc - zaczynamy testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście odpala na PB a po jakimś czasie przełącza się na LPG. 

Na poprzedniej instalacji, jak było gorące też odpalało na PB ale prawie natychmiast przełączało się na LPG i tutaj można było ustawić temperaturę przełączania.

Teraz trwa to troszeczkę dłużej ,nawet przy gorącym silniku. I w tej instalacji, ponoć, temperatury przełączania nie ustawia się ( tak mi powiedziano)

Edytowane przez Andrzejxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System ponoć sprawdza szczelność i prawidłowość  działania.

Dlatego   chyba  przez prawie  1minutę   działa  na PB.

Nie  jest  to problemem... Oczekuję, że  instalacja  będzie   najlepsza  z  dostępnych  obecnie  na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System ponoć sprawdza szczelność i prawidłowość  działania.

Dlatego   chyba  przez prawie  1minutę   działa  na PB.

Nie  jest  to problemem... Oczekuję, że  instalacja  będzie   najlepsza  z  dostępnych  obecnie  na rynku.

A co to za cud instalacja. Może coś bliżej Koledzy, bo tak jakoś jak w konspiracji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...