Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

Ja mam Forka SG , wchodzi 42-47 litrów gazu. Jako twierdzi że większa butla nie wejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w outku mam zbiornik 40-42 l gazu i styka na 300 km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

Od kilku miesięcy jeżdżę OBK 2,5XT'05 z usa (benzyna i lpg). Gaz założył poprzedni właściciel, niedawno wymieniane były wtryski, wszystkie przewody i zwiększana pojemność butli. Spalanie jest wporządku jak na 2,5 litra i turbinę (<15l gazu). Niestety mam dwa zastrzeżenia:

1. Często czuć gaz w samochodzie (przed przełączeniem na gaz i czasem po tym jak mu "depnę")

2. Czasem (nie zawsze) przy mocnym przyśpieszeniu przełącza na benzynę a potem nie chce wrócić na gaz (przełączy się dopiero po ponownym uruchomieniu)

Znajomy mechanik sugerował że winny może być reduktor ("silver") za słaby na 250KM.

Jeśli macie pomysł co z tym zrobić proszę o pomoc :)

pozdrawiam Ag

Share this post


Link to post
Share on other sites

kozalka,

 

Ad.1 Przyczyna może i pewnie jest kompletnie banalna - nieszczelność w układzie zasilania LPG. Łatwo ją usunąć.

Ad.2 A tu już jakby poważniej. Silver KME jest z całą pewnością niewystarczającym (w sensie wydajności, stabilności i termiki) reduktorem dla 250 KM jednostki turboładowanej. Uważaj, bo z całą pewnością jeździsz, zwłaszcza w górnym zakresie obciążeń, na ubogiej mieszance. Stąd już nie daleko do problemów z zaworami, gniazdami zaworów, w skrajnych wypadkach z tłokami. Auto było sprawdzane pod kątem AFR w pełnym zakresie obciążeń ?

 

 

Opowiedz jeszcze o wtryskach i sterowniku LPG użytych w Twojej instalacji.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje i już opowiadam więcej :)

Wtryskiwacze są HANA, sterownik TAG4.

Wg gazownika który to zakładał już dwa razy wzbogacał mieszankę :/ i troche mnie zmartwiłeś bo na tym reduktorze bez regulacji autko troche już jeździło.

a z tego co wiem to auto nie było sprawdzane pod kątem AFR w pełnym zakresie obciążeń, to u gazownika czy w serwisie?

Pozdrawiam Ag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy ktoś może wysłać mi na PR namiary do Jako?? Czas zagazować autko... :) Z góry dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

 

Mam Forestera 2.5X z 2004, w którym zainstalowałem 2 miesiące temu LPG i praktycznie tylko na gazie jeżdżę. Wszystko spisuje się bez zarzutu. Spalanie gazu na poziomie 13 litrów. Przejechałem około 5 tys km i parę dni temu zapaliła się kontrolka CheckEngine. Po sprawdzeniu okazało się, że to kod błędu P0461 spowodował zapalenie się tej kontrolki tj. Fuel Level Sensor #1 Performance/Range.

Czy to niskie zużycie benzyny mogło spowodować? Na długich dystansach zużycie wynosi praktycznie 0.

Czy dobrze rozumiem ten opis? http://helpforcars.net/obd_codes/p0461_subaru.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wtryskiwacze są HANA, sterownik TAG4.

 

 

HANA, ale która niebieska, zielona, czarna, czerwona ? Bo dla Twojej jednostki to tak naprawdę zostają niebieskie lub zielone i to też na granicy ( do 60 KM na wtryskiwacz). Tak naprawdę pozostaje Hana2100 ale z tego co ludziska piszą jest nieco wredna do skalibrowania (albo jest git w niskim zakresie albo git w wysokim albo git w średnim :mrgreen: ). Nie wiem, ja nie gazownik ale takie opinie od ludzi "siedzących w gazie" się słyszało.

 

TAG4, rozumiem, że STAG4 ? To podobna przyzwoity sterownik.

 

Tak czy siak, reduktor do wymiany plus sprawdzenie wtryskiwaczy. Z reduktorów dających radę w doładowanych Subarakach znam tylko jeden BIGAS RI-21 Double. Pewnie są jakieś inne, również dobre ale ten się z całą pewnością "wyrabia".

 

AFR możesz sprawdzić wszędzie tam gdzie, serwis dysponuje szerokopasmową sondą.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wtryskiwacze są HANA, sterownik TAG4.

 

 

HANA, ale która niebieska, zielona, czarna, czerwona ? Bo dla Twojej jednostki to tak naprawdę zostają niebieskie lub zielone i to też na granicy ( do 60 KM na wtryskiwacz). Tak naprawdę pozostaje Hana2100 ale z tego co ludziska piszą jest nieco wredna do skalibrowania (albo jest git w niskim zakresie albo git w wysokim albo git w średnim :mrgreen: ). Nie wiem, ja nie gazownik ale takie opinie od ludzi "siedzących w gazie" się słyszało.

 

TAG4, rozumiem, że STAG4 ? To podobna przyzwoity sterownik.

 

Tak czy siak, reduktor do wymiany plus sprawdzenie wtryskiwaczy. Z reduktorów dających radę w doładowanych Subarakach znam tylko jeden BIGAS RI-21 Double. Pewnie są jakieś inne, również dobre ale ten się z całą pewnością "wyrabia".

 

AFR możesz sprawdzić wszędzie tam gdzie, serwis dysponuje szerokopasmową sondą.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

a kto potem będzie tego Bigasa serwisował ?? kolego kozalka pisz do Paulusa on na 100% poradzi i znajdziecie rozwiązanie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
a kto potem będzie tego Bigasa serwisował ??

 

 

Jakoś od trzech lat takowej potrzeby nie ma. Odpukać. Ja jestem z okolic Warszawy i mój gazownik podobnie. Problemu więc nie ma ale dziękuję za troskę :twisted:

 

kolego kozalka pisz do Paulusa on na 100% poradzi i znajdziecie rozwiązanie.

 

Czy Paulus, ze swoją wiedzą i doświadczeniem (chylę czoła) potrzebuje aż tak nieudolnej i namolnej klaki ? :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
a kto potem będzie tego Bigasa serwisował ??

 

 

Jakoś od trzech lat takowej potrzeby nie ma. Odpukać. Ja jestem z okolic Warszawy i mój gazownik podobnie. Problemu więc nie ma ale dziękuję za troskę :twisted:

 

kolego kozalka pisz do Paulusa on na 100% poradzi i znajdziecie rozwiązanie.

 

Czy Paulus, ze swoją wiedzą i doświadczeniem (chylę czoła) potrzebuje aż tak nieudolnej i namolnej klaki ? :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

klaki?? żenada i tyle to cały komentarz na te marne wypociny

Jak ktoś poleca Jako i innych gazowników nie ma problemu, jak ktoś poleca kogoś innego bo wie że się zna, to masz grymas i poziom godny forum onetu, może tam warto prezentować taki poziom tu chyba nie miejsce na marnej jakości wypociny.

 

Pozdrawiam

Antoni

Share this post


Link to post
Share on other sites
klaki?? żenada i tyle to cały komentarz na te marne wypociny

 

Tak jest :mrgreen::twisted:

 

 

Również pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam

 

Mam Forestera 2.5X z 2004, w którym zainstalowałem 2 miesiące temu LPG i praktycznie tylko na gazie jeżdżę. Wszystko spisuje się bez zarzutu. Spalanie gazu na poziomie 13 litrów. Przejechałem około 5 tys km i parę dni temu zapaliła się kontrolka CheckEngine. Po sprawdzeniu okazało się, że to kod błędu P0461 spowodował zapalenie się tej kontrolki tj. Fuel Level Sensor #1 Performance/Range.

Czy to niskie zużycie benzyny mogło spowodować? Na długich dystansach zużycie wynosi praktycznie 0.

Czy dobrze rozumiem ten opis? http://helpforcars.net/obd_codes/p0461_subaru.html

 

Bardzo możliwe, że masz pecha. Tj trafiłeś na model posiadający wzór w programie porównujący przejechany dystans z brakiem zmiany poziomu paliwa w zbiorniku. Do tej pory na przynajmniej 400 subaryn trafiło się może 5 takich aut, ale wszystkie generowały kod 1442 czyli fuel level sensor performance problem (travel distance). Myślę że znaczenie kodu P0461 może być podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam pytanko odnośnie gazu w Forku 2,5XT (04r) - ogólnie śmierdzi gazem, wydaje mi się że za wcześnie się włącza - gdy włączam go ręcznie to nie jest to aż tak odczuwalne, ale nadal trochę śmierdzi. Muszę się udać na pewno na przegląd/regulację do Jako ale to dopiero za jakiś czas bo póki co nie mam za bardzo czasu a autem muszę jeździć. Pytanie: czy jeździć dalej przełączając ręcznie czy raczej przestawić się póki co na benzynę?

 

Wydaje mi się również, że spalanie też podskoczyło (~16l/100 przy jeździe mieszanej)

 

Innych objawów poza zapachem nie doświadczyłem. Czasem jak wyjeżdżę gaz do końca i zatankuję to przy przełączaniu (po przy-gazowaniu na jałowych obrotach) potrafi zgasnąć ale to rzadko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli czujesz zapach gazu, to masz pod maską nieszczelność i tyle. Podjedź do gazownika, doraźnie w 15 min. będziesz wiedział o co chodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki Jako. taki pech to wielkie szczęście. nie sądziłem, że w samochodzie może być zapisany taki algorytm. ciekaw jestem na jakim dystansie to przelicza. zresetuję licznik i zobaczę kiedy ponownie się wyświetli.

jeden znajomy z Foresterem Turbo z LPG u którego się ciągle pali CheckEngine powiedział, że to problemy z sondą lambda, wydaje mi się to bez sensu, ale nawet nie wiem czy podłączał się do komuputerka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje Grzesiek_67 i antikos za pomoc :)

Masz racje Grzegorz: Stag4 nie Tag4 ;)

HANA jest niebieska więc nie jest źle :)

Cóż począć trzeba wymienić co konieczne i już...

Odezwę się po wymianach z opisem rezultatu ;)

Pozdrawiam Ag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

ponieważ do tej pory nie stosowałem lpg w swoich samochodach a chciałbym to zrobić w nowo nabytym obk 2,5 2005 r proszę o opinię na temat zestawu:

Stag 300 ISA-2

Wtryskiwacze pojedyncze Hana

Reduktor AC R-01

Filtr FL Valtek puszkowy z odstojnikiem olejowym

Zasilanie zamiast rurki miedzianej Faro 6 mm

Pozdrawiam,

Wacław

Share this post


Link to post
Share on other sites

malwaski, jesli faro 6mm, to pewnie czarny AC R01, a ten jest dedykowany do 150KM. Wersja czerwona jest do 250KM, wejscie 8mm.

Dorzuc pare zl i wez mocniejszy reduktor - nie pozalujesz (mowie, niestety, z doswiadczenia).

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziękuje Grzesiek_67 i antikos za pomoc :)

 

 

Na zdrówko i niechaj się zdrowo chowa :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam serdecznie,

Od kilku miesięcy jeżdżę OBK 2,5XT'05 z usa (benzyna i lpg). Gaz założył poprzedni właściciel, niedawno wymieniane były wtryski, wszystkie przewody i zwiększana pojemność butli. Spalanie jest wporządku jak na 2,5 litra i turbinę (<15l gazu). Niestety mam dwa zastrzeżenia:

1. Często czuć gaz w samochodzie (przed przełączeniem na gaz i czasem po tym jak mu "depnę")

2. Czasem (nie zawsze) przy mocnym przyśpieszeniu przełącza na benzynę a potem nie chce wrócić na gaz (przełączy się dopiero po ponownym uruchomieniu)

Znajomy mechanik sugerował że winny może być reduktor ("silver") za słaby na 250KM.

Jeśli macie pomysł co z tym zrobić proszę o pomoc :)

pozdrawiam Ag

W pierwszym przypadku, jak już napisał kolega Grzesiek_67, może być trywialna przyczyna nieszczelności na przewodach gazowych (tak części odparowanej jak i ciekłej). Aczkolwiek kolejną poszlaką jest smród gazu przy intensywnym przyspieszaniu i fakt zastosowania Silvera. Ten reduktor w teorii (producenta) obsługuje silniki do 240 KM tymczasem niejednokrotnie jest problem "ugasić" zapotrzebowanie silnika o mocy 150 KM.

Reduktor ten ma tendencję do utrzymywania ciśnienia gazu kosztem poboru ciepła z płaszcza wodnego. Oznacza to tyle, że przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo (np. w trakcie przyspieszania) może on przekazywać do listw wtryskiwaczy częściowo odparowany gaz, nadmiernie wzbogacając mieszankę. Nadmiernie wzbogacona mieszanka będzie powodowała charakterystyczny zapach gazu.

Resztę już napisał Grzesiek_67.

 

-- Wt paź 30, 2012 9:44 pm --

 

Witam,

ponieważ do tej pory nie stosowałem lpg w swoich samochodach a chciałbym to zrobić w nowo nabytym obk 2,5 2005 r proszę o opinię na temat zestawu:

Stag 300 ISA-2

Wtryskiwacze pojedyncze Hana

Reduktor AC R-01

Filtr FL Valtek puszkowy z odstojnikiem olejowym

Zasilanie zamiast rurki miedzianej Faro 6 mm

Pozdrawiam,

Wacław

Zestaw jak najbardziej godny uwagi, ale jak już napisał Tummi, należy poprosić o wersję reduktora do 250 KM. Ten reduktor wymusza zastosowanie przewodu 8mm. Przy sterowniku STAG 300 ISA koniecznym jest podpięcie sondy wówczas nie ma problemów z korektami ECU benzynowego w dłuższej perspektywie użytkowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paulus,

 

możesz polecić jakieś inne (niż nieszczęśnie przeze mnie wymieniony R-21) reduktory do doładownych Subaryn, z mocami w okolicach 300KM ? Broń Boże żadna złośliwość, pytam z ciekawości i na wypadek poszukiwań alternatywy dla R-21. Czy zostaje jedynie podublowanie innych reduktorów ?

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

PS. Przy okazji, czy stary sterownik KME (to jest chyba jeszcze AKME albo jakieś pierwsze Diego) obsłuży HANA 2000 (oporność 1,3 ohma) ? Jeżeli nie, czy istnieje możliwość upgrade sterownika do wyższej wersji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Prosze o porade.

Pacjent do zagazowania to Forester 2.5 XT '11 230KM.

 

Wybór padł wstępnie na zakład przy Krzemienieckiej we Wrocławiu.

(tak wiem, jeśli gaz to tylko do Jako, tylko ze on nie odbierał telefonu i nie odpisuje na privy)

Zaproponowano mi 2 instalacje: BRC Sequent 24.11 Turbo (3,5kPLN) i Prins VSI (5,5kPLN).

 

Skład BRC:

Wtryskiwacze BRC IN03, Reduktor ciśnienia BRC Genius Max lub BRC Genius MB, Elektrozawór BRC GPL ET98

 

Skład Prinsa:

Japońskie wtryskiwacze Keihin, Reduktor ciśnienia z wbudowanym elektorozaworem Prins,

 

Czy jest sens dopłacać 2kpln za Prinsa?

Czym w długoterminowym uzytkowaniu różnią się te instalacje?

Na co zwrócić uwagę żeby nie żałować?

 

To może byc głupie(pewnie jest), ale czy sa jakieś przeciwwskazania za tym żeby nie gazować auta w zimie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paulus,

 

możesz polecić jakieś inne (niż nieszczęśnie przeze mnie wymieniony R-21) reduktory do doładownych Subaryn, z mocami w okolicach 300KM ? Broń Boże żadna złośliwość, pytam z ciekawości i na wypadek poszukiwań alternatywy dla R-21. Czy zostaje jedynie podublowanie innych reduktorów ?

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

PS. Przy okazji, czy stary sterownik KME (to jest chyba jeszcze AKME albo jakieś pierwsze Diego) obsłuży HANA 2000 (oporność 1,3 ohma) ? Jeżeli nie, czy istnieje możliwość upgrade sterownika do wyższej wersji ?

 

Ja nie odczytuję tego jako jakiejkolwiek złośliwości. Niestety na chwile obecną wielu (od razu podkreślam nie wszyscy) producentów zawyża możliwości swoich reduktorów także jest naprawdę niewiele takich reduktorów. Jednym z nich na pewno jest reduktor PRINS'a. Inne mi znane reduktory nie obsłużą mocy 300+. Także pozostaje tylko dublowanie. Ale naprawdę, poza ilości potrzebnego miejsca, takie rozwiązanie ma same zalety.

Z KME miałem niewiele do czynienia ale z tego co pamiętam to starego AKME nie da się upgradować do nowszej wersji.

 

Witam,

Prosze o porade.

Pacjent do zagazowania to Forester 2.5 XT '11 230KM.

 

Wybór padł wstępnie na zakład przy Krzemienieckiej we Wrocławiu.

(tak wiem, jeśli gaz to tylko do Jako, tylko ze on nie odbierał telefonu i nie odpisuje na privy)

Zaproponowano mi 2 instalacje: BRC Sequent 24.11 Turbo (3,5kPLN) i Prins VSI (5,5kPLN).

 

Skład BRC:

Wtryskiwacze BRC IN03, Reduktor ciśnienia BRC Genius Max lub BRC Genius MB, Elektrozawór BRC GPL ET98

 

Skład Prinsa:

Japońskie wtryskiwacze Keihin, Reduktor ciśnienia z wbudowanym elektorozaworem Prins,

 

Czy jest sens dopłacać 2kpln za Prinsa?

Czym w długoterminowym uzytkowaniu różnią się te instalacje?

Na co zwrócić uwagę żeby nie żałować?

 

To może byc głupie(pewnie jest), ale czy sa jakieś przeciwwskazania za tym żeby nie gazować auta w zimie?

 

Jeżeli "kasa nie gra roli" to wybierz PRINS'a. W tym przypadku cena jest adekwatna do jakości. Trzeba tylko pamiętać żeby wybrać rozsądnego gazownika ogarniającego problematykę LPG w samochodach. W długoterminowym użytkowaniu PRINS ma większą niezawodność.

W użytkowaniu, pod warunkiem prawidłowego montażu i kalibracji, nie powinno być różnicy pomiędzy żdnymi instalacjami sekwencyjnymi.

Jako opcję (na moje nieszczęście znowu) można wybrać STAG'a z wtryskiwaczami Hana i ACR01 (do 250 KM). W tym przypadku powinieneś zapłacić w okolicach 3 tyś zł.

Przy wyborze gazownika zapytaj czy: demontuje kolektor do odwiertów (chociaż w przypadku subaru nie wiem czy jest możliwe nie demontować kolektora :) ), dla gazownika jest jakaś różnica w sposobie montażu zbiornika toroidalnego (chodzi o usytuowanie króćca pod wielozawór, powinien być zawsze od strony tylnego zderzaka), kalibruje instalacje na drodze czy tylko na warsztacie.

We Wrocławiu mogę Ci polecić ten warsztat:

ttp://WWW.AUTOGAZ.WROC.PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za konkret

obawiałem się tekstu, gaz jest do zapalniczek itp...

 

co to za firma?

link mi nie działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...