Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dołączyłem do grona "zagazowanych" ;p przez JAKO i oczywiście również jestem mega zadowolony. Przejechałem co prawda niewiele ponad 500km z nową instalką ale tak jak pozostali nie widzę powodów do niepokoju. Auto praktycznie bez zmian jeżeli chodzi o pracę benzyna/LPG. Co prawda udało mi się spalić 25l/100km gazu ale testy wymagają poświęceń ;p. Jak tylko zacznę jeździć normalnie to podzielę się wynikami.

 

 

Witam, tak jak mówiłem dziele się wynikami spalania. Moja żona osiąga 11l/100 (sic!) czyli spalanie tak jak na benzynie. Auto nie ma "przykręconej" instalki. Ustawione u Jako fabrycznie. Nie mam pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 5. Ja np. preferuję upalanie na silnym silniku, te słabe mnie nie kręcą 8)

Sorry, w tym pośpiechu rzeczywiście odczytałem silnym jako zimnym :)

 

Masz rację, choć odbija się na dynamice. Z drugiej strony myślę, że skoro nowoczesne diesle mogą mieć maksymalny (wysoki) moment przy 1500-1900 obrotów, to w subaru, przy prawie dwukrotnie większych obrotach nic się stać nie powinno.

Świadomość tego że jeżeli auto zaczyna się zbierać tak dosyć ostro w granicach 3-4 tys.obr./min w zasadzie nie przeszkadza, po prostu technika jazdy ma być troszkę inna. Ale jednak myśl że to oszczędza w jakimś stopniu elementy silnika jest super. Wiadomo że fajnie byłoby mieć moment 350 nm w zakresie od 2-7 tys.obr./min, ale nie wiem ile taki silnik by to wytrzymał :?: :idea:. Czasami może to denerwuje że trzeba częściej redukować aby silnik utrzymywał około 3 tys.obr./min, ale i tak zakres obrotów i momentu silnika w subaru od 3 tys w górę jest wystarczający aby bez problemów np: wyprzedzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ts66 fajnie ze o tym bardzo waznym czynniku w prawidlowej ekspleatacji silnika z LPG napisales, bo niestety ale prawie wszyscy w tym uczeni w tej dziedzinie o tej kwesti zapominaja powiedziec lub nie wiedza. :evil: Prawda jest taka iz 99% uzytkownikow LPG tego nie robi a ja sie uczylem ze przed wylaczeniem silnika na dluzej niz ok 12h zasilanego tym paliwem nalezy na parenascie (min 30) sekund przed koncem jazdy lub zgaszeniem silnika przelaczyc go na paliwo aby PB przesmarowało, przeplukalo i wyczyscilo komory spalania z resztek zanieczyszczonego i bardzo zasiarczonego paliwa lpg co pozwoli na to aby kiedy silnik jest nie uzywany resztki gazu nie wchoszily w reakcje z elementami silnika a w zimie pozwoli uniknac zamarzniecia resztek zanieczyszczen. Ale gasic silnik na PB za kazdym razem nie ma sensu skoro i tak za kilka chwil zapalimy go na benzynie ktora ma zazadanie wytworzenie filmu olejowego na cylindrach i odpowiedniej temp w komorach spalania :wink:

 

Ale chyba nie zaszkodzi tylko na pewno pomoże. No już tak się nauczyłem i koniec. Wiem że parę groszy to kosztuje, ale chyba tego nie zmienię. Ale i tak przeważnie auto używam na trasach więc tego częstego przełączania przed postojem gaz/benzyna brak, tylko tyle razy co tankowanie, podjeżdżam na PB pod dystrybutor LPG. Taki malutki nawyk 8)

 

Jeszcze zapomniałem dodać że kiedyś pewien mądry Pan gazownik powiedział mi co też często stosuję, aby co jakiś czas podczas jazdy kilka kilometrów pojechać sobie na benzynce, z tym że u mnie to jest czasem np 100 km :D i wtedy to już na pewno jak napisał OWOC:

 

aby PB przesmarowało, przeplukalo i wyczyscilo komory spalania z resztek zanieczyszczonego i bardzo zasiarczonego paliwa lpg co pozwoli na to aby kiedy silnik jest nie uzywany resztki gazu nie wchoszily w reakcje z elementami silnika a w zimie pozwoli uniknac zamarzniecia resztek zanieczyszczen

 

Niech moc ma nasze silniki w opiece :lol: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pochwalę, że jakieś 3 miesiące temu zagazowałem Forka 98 N/A u Jako i oczywiście zero problemów. Auto niedawno sprzedałem, a głównym argumentem przemawiającym za moim autem względem innego porównywalnego Forka, również z sekwencją, było to, że tam LPG było "do regulacji" :P Może się nie znam, ale wydaje mi się że sprawienie, by auto z sekwencją zaczęło jeździć normalnie, nie ogranicza się do "pokręcenia śrubką", tylko często do wymiany źle dobranych elementów...chyba że auto zwyczajnie nie zostało wystrojone na samym początku :wink: Tak czy owak, Jako rulezzzz 8) Niedługo mój obecny Subarak się u niego pojawi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę "trzy grosze";

zagazowałem Forka 2.0, bez wiatraka u JAKO 2800km temu :lol: żadnych, najmniejszych problemów z instalacją, obrotami, spadkiem mocy, zapachem gazu itp.

Generalnie jeżdżę po mieście (80-90% czasu), reszta to dojazdy do "wielkiej aglomeracji" :twisted: tankowałem już wiele razy, zawsze liczę zużycie, do tej pory wychodzi za każdym razem 13-13,5L/100km.

Zgadzam się z opinią, że mimo wielkiego wyboru na rynku instalacji i zakładów montujących LPG dobrze zestrojona, sprawdzona i dokładnie wykonana instalacja (jak u JAKO), sama się obroni przy porównywaniu z innymi. Niestety większość aut na rynku, także już leciwych wyposażana jest w systemy w zakładach (delikatnie mówiąc) idących na łatwiznę -założyć, pokręcić śrubką, ewentualnie wymienić cały element; to się potem przekłada i na jakość użytkowania i na opinię o zagazowanych autach.

Ja sam spotkałem się z opinią, że "sprofanowałem subaru", ale po wytłumaczeniu koledze, co i jak, pokazaniu samochodu, przejażdżce za kierownicą, minę miał już inną :lol: i sam stwierdził, że powtarza obiegowe opinie..

 

Jeżeli chodzi o montaż i instalkę u JAKO - oczywiście polecam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego antyka właśnie wyrwałem "chwasta" :mrgreen: (LPG). Przy okazji montażu nowego serducha doszedłem do wniosku, że trzeba unowocześnić stare technologie zabudowy.

Powróci niebawem, w nowej formie, bo wymagania będą sporo większe.

 

Na razie docieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Robert - czekamy na relacje w nielegalu :twisted::twisted:

 

Nie wiem, jakieś hasła teraz z shiftem na dwie ręce i enter dalej nie działa, muszę myszką zatwierdzać.

Nie chce mi się, a może zostałem zniechęcony, skutecznie. Nic na siłę. :roll: :evil::mrgreen:

 

Projekt autoreklamowy

 

Projekt autorski :mrgreen:

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skad wiem ze trzeba regulowac? Czym to sie przejawia? Ja juz zrobilem ok 65k km.

 

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach, wypadanie zapłonu na różnych cylindrach.

 

A ile kosztuje usługa regulacji? Czy instalacja i jej regulacja ma jakis wplywa na "rozregulowanie" czy po prostu, palisz gaz, rozwalasz zawory? masz pszczoly, jesz miod :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Deutschland wprowadziło do sprzedaży 2 nowe modele zasilane LPG - Outbacka i Legacy 2010. Cale przedsiewziecie nazywaja Subaru ecomatic

 

Bo Subaru Deutschland jakos potrafi wyjsc na przeciw oczekiwania klienta, natopiast SIP... :evil:

 

Właśnie to mnie zastanawia, dlaczego SIP nie wprowadziło do tej pory podobnych rozwiązań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Deutschland wprowadziło do sprzedaży 2 nowe modele zasilane LPG - Outbacka i Legacy 2010. Cale przedsiewziecie nazywaja Subaru ecomatic

 

Bo Subaru Deutschland jakos potrafi wyjsc na przeciw oczekiwania klienta, natopiast SIP... :evil:

 

Właśnie to mnie zastanawia, dlaczego SIP nie wprowadziło do tej pory podobnych rozwiązań

 

Bo jak to mowia ludzie z ul. Wiejskiej w Wawie "Polska to dziki kraj" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Deutschland wprowadziło do sprzedaży 2 nowe modele zasilane LPG - Outbacka i Legacy 2010. Cale przedsiewziecie nazywaja Subaru ecomatic

 

Bo Subaru Deutschland jakos potrafi wyjsc na przeciw oczekiwania klienta, natopiast SIP... :evil:

 

Właśnie to mnie zastanawia, dlaczego SIP nie wprowadziło do tej pory podobnych rozwiązań

Mnie też i próbuję to tłumaczyć jakimiś specjalnymi procedurami w FHI :?: brakiem zaplecza w ASO :?: brakiem odpowiednio przeszkolonego personelu :?: czort wie, a może zwyczajnie "they don't give a shit"... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w Polsce jazdy testowe prowadzily do wypalania sie zaworow :!: A to ma dzialac zawsze. Takiej dyskusji jak o sprzeglach nie potrzeba Dyrekcji :D Jezdzilem 70tkm OBK 2,5 LPG i dodam ze regulacja zaworow jest konieczna co max 30 tkm a jezdzilem calkiem normalnie. Jezdzac tak jak to robie teraz na otwartej Autobanie 210 to byloby to pewnie czesciej konieczne jezeliby w ogole zawory i gnazda to wytrzymaly :? . Dodam, ze Diesel po 6000 tkm jest drozszy od LPG ale jest tez bardziej eksploatowany (aktualna srednia 8,4 L/100km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, bo LPG jest nie po to by jezdzic na full maxa za male pieniadze tylko po to by oszczedzac. Jak ktos jezdzi ile fabryka dala to musi sie liczyc z koniecznoscia regulacji zaworow. Juz widze te wypowiedzi na forum .. co za gowno SIP sprzedaje, ze nie moge na LPG sobie bezstresowo gazowac z 6000 u/min przez godzinke :D

Osobiscie uwazam LPG na chwile obecna za najlepsze i najtansze rozwiazanie. Tylko .... silnik powinien byc skonstruowany na LPG oraz sterowanie tez ustawione na LPG wtedy z 2 L 200 PS byloby bezproblemowe. Zbiorniczek na benzynke cos z 10 L tak na wszelki sluczaj.

Takie auto od razu bym kupil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie uwazam LPG na chwile obecna za najlepsze i najtansze rozwiazanie...

Dużo w tym prawdy - pozbawione typowych wad współczesnych turbodiesli, dzięki nowoczesnym instalacjom zapewniające właściwie osiągi jak na benzie, a koszty to 60% tego co "normalnie"... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...