nhp890 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Nie, jeżdząc z "check engine" oba są wyłączone automatycznie. (tak mi się wydaje) W momencie pojawienia się migającej kontrolki Cruise lub CE lub Power ( dotyczy automatów), nie mamy możliwości korzystania z tempomatu. A u mnie działał tempomat przy Checku, to nienormalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 To co napiszę to zapewne zburzy światopogląd niektórych osób, ale co mi tam . Żaden silnik benzynowy nie jest przystosowany do zasilania paliwem gazowym. po prostu silnik gazowy jest nieco inaczej konstruowany. Nie mniej jednak istnieje możliwość adaptacji silnika benzynowego do zasilanie paliwem gazowym. W przypadku Subarowych silników w większości silników jet możliwa konwersja, w tym również silnikach WRX i STI. To podobnie jak pierwszy silnik wysokoprężny był przystosowany do zasilania olejem arachidowym z orzeszków ziemnych. Światopogląd to można zburzyć twierdzeniem, że ziemia jest płaska i żyjemy w matrixie serwowanym przez presstytucję i inne korporacje. Taka dygresja. Wracając do tematu lpg: podobno jak dobrze wyregulowana instalacja to dotrysk niepotrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Wracając do tematu lpg: podobno jak dobrze wyregulowana instalacja to dotrysk niepotrzebny. Gazownik który gazował moją Tribece utwierdził mnie że dotrysk nie jest potrzebny, dobra regulacja plus lubryfikacja jest wystarczająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Gazownik który gazował moją Tribece utwierdził mnie że dotrysk nie jest potrzebny, dobra regulacja plus lubryfikacja jest wystarczająca. Z tym ostatnim to tylko dobrze wyciąga kasę z portfela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Wracając do tematu lpg: podobno jak dobrze wyregulowana instalacja to dotrysk niepotrzebny. Gazownik który gazował moją Tribece utwierdził mnie że dotrysk nie jest potrzebny, dobra regulacja plus lubryfikacja jest wystarczająca. Ciekaw jestem gdzie robiłeś?@lutek34 napisz mi na PW Wysłane z Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Wracając do tematu lpg: podobno jak dobrze wyregulowana instalacja to dotrysk niepotrzebny. Gazownik który gazował moją Tribece utwierdził mnie że dotrysk nie jest potrzebny, dobra regulacja plus lubryfikacja jest wystarczająca. Ciekaw jestem gdzie robiłeś?@lutek34 napisz mi na PW Wysłane z Tapatalka Wysłałem na PW, z tym że to nie tajemnica Floks LPG Krosno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkozz Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Czytałem że lubryfikacja się nie opłaca bo kosztuje więcej niż związane z jej brakiem wydatki serwisowe Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Czytałem że lubryfikacja się nie opłaca bo kosztuje więcej niż związane z jej brakiem wydatki serwisowe Koszt instalacji z tego co pamiętam to 200zł + olej niech będzie kolejne 200 Ciekawe co miał na myśli piszący pod hasłem - wydatki serwisowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Lubryfikacja mechaniczna to 200 zł ewentualnie elektroniczna 550 zł + rozdzielacz do lubryfikacji to kolejne 100.Ceny z Rzeszowa... Wysłane z Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja za instalacje BRC z lubryfikacją mechaniczną JLM jednopunktową przy silniku H6 zapłaciłem 3600zł, z tym że dostałem extra rabat za gazowanie kolejnego samochodu. Normalnie za lubre jednopunktową mechaniczną doliczają do 200zł a płyn JLM kosztuje 180zł za 5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gliwot Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 a faktycznie to coś daje? ja mam ale kupiłem już takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Znalazłem takie badania wykonane przez Czakram http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=26183 , ale ile w tym prawdy to sami sobie odpowiedzcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nhp890 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Nie, jeżdząc z "check engine" oba są wyłączone automatycznie. (tak mi się wydaje) W momencie pojawienia się migającej kontrolki Cruise lub CE lub Power ( dotyczy automatów), nie mamy możliwości korzystania z tempomatu. A u mnie działał tempomat przy Checku, to nienormalne? Sam sobie odpowiem, nie każdy błąd powodujący checka wyłącza tempomat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomko10 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) Witam. Chcę nabyć auto. Po VIN wyskakują różne/dziwne rzeczy. Silnik 2,5l auto z USA 126kW (171 kM), rocznik 2015, AWD. Mogę prosić o pomoc i sprecyzowanie, czy to silnik DOHC, SOHC i jaki jest jego KOD? W/g VIN to silnik oznaczony na pozycji nr 6 w VIN literką A, a więc Forester 2.5L NA. Będę wdzięczny za pomoc. Chcę po kupnie zamontować LPG, a z lektury forum wynika, że DOHC jak człowiek ma pecha, to będzie często wyjmował silnik. Z góry dziękuję za odpowiedź. PS Jeden z dekoderów pokazał coś takiego: Silnik 2.5L H4 SOHC 16V inny Model FORESTER (SH) Typ 2.5 AWD Kod silnika FB25 a kolejny Kod silnika EJ25 A w modelu od 2014 roku SJ nie ma takiego silnika jest silnik 127 kW, czyli 173 kM Edytowane 28 Listopada 2016 przez tomko10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 W tym roczniku to raczej na pewno siedzi silnik FB25 DOHC. Co do LPG i DOHC - problem polega na tym, że w silnikach EJ20 DOHC regulacja zaworów wymaga wyjęcia silnika i w związku z tym jest droższa niż w przypadku silników SOHC np EJ25. Nie wiem jak wygląda regulacja w silnikach FB, i ile kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomko10 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 przemekkaWielkie dzięki za odpowiedź. Już sobie pojeździłem Forkiem... Analizując sytuację na rynku, dochodzę do wniosku, że to jakaś zmowa producentów samochodów/silników. Jak benzyna wolnossak, to regulacja zaworów, diesle to masakra (koszta serwisowe), nowe benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem..., człek chce być ekologiczny i ekonomiczny, a szanse są ograniczane i minimalizowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Poszukaj Forestera SH z silnikiem EJ20F. W tym przypadku regulacja zaworów przy zasilaniu LPG, raz na ok 100 tyś km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Poszukaj Forestera SH z silnikiem EJ20F. W tym przypadku regulacja zaworów przy zasilaniu LPG, raz na ok 100 tyś km. Dorzuciłbym od siebie, że dla silnika EJ20F przy obecności LPG wypada sprawdzić luz zaworowy co 50-60 kkm. Co jednak nie wymaga wyjmowania silnika, jeśli chodzi o samo sprawdzenie. Jeśli trzeba regulować, to już tak. Co 105 kkm należałoby wymienić rozrząd, więc ewentualną regulację zaworów robi się za jednym zamachem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Analizując sytuację na rynku, dochodzę do wniosku, że to jakaś zmowa producentów samochodów/silników. Żadna zmowa tylko takie rozwiązanie tworzy mniejsze opory i jest mniej skomplikowane . Polecam ci jakieś pojazdy europejskie z hydraulicznym kasowanie luzów czyli np całe paleta silników K od renówek starsze benzyny od VW i opel który ma już fabryke . Wybór auta zaczął bym od wybrania silnika a potem dopasowania budy w której występuje . Edytowane 29 Listopada 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rederyk Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 To że przy silniku DOHC do regulacji zaworów trzeba wyjmować silnik to jakaś kompletna bzdura. Miałem już 2x regulację zaworów w swoim XT i silnik nie był wyjmowany. Jak się rozbebeszy z jednej strony dolot z drugiej akumulator i spryskiwacz i zdejmie pokrywy zaworów, to wcale nie jest tam tak ciasno. Wszystko zależy od mechanika, jak znajdziesz w miarę ogarniętego (a nie filozofa greckiego) to za około 500zł plus ewentualne uszczelki zawory Ci wyreguluje. To nie technologia kosmiczna ani żadne czary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 No nie wiem, ja takiego nie znalazlem, ceny za regulacje widzialem w granicach 1200-2500. 500zl to moze za samo sprawdzenie luzow, bez regulacji? Poza tym, z ktorego roku jest Twoj forek? Bo we wczesniejszych wersjach do regulacji byly chyba plytki, a pozniej juz szklanki - moze stad koniecznosc wyciagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 inaczej jest w Turbo (płytki) inaczej w NA (szklanki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Inaczej jest w S-turbo, inaczej w SG XT. W tym pierwszym są płytki na szklankach i da się to ogarnąć bez wyciągania silnika, w tym drugim są szklanki "zintegrowane" z płytką i podobno ciężko zrobić regulacje na aucie. U mnie w SG XT 2.0, po 83 tys. km od ostatniej regulacji przy sprawdzeniu przedwczoraj okazało się,że luzy są w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rederyk Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 No nie wiem, ja takiego nie znalazlem, ceny za regulacje widzialem w granicach 1200-2500. 500zl to moze za samo sprawdzenie luzow, bez regulacji? Poza tym, z ktorego roku jest Twoj forek? Bo we wczesniejszych wersjach do regulacji byly chyba plytki, a pozniej juz szklanki - moze stad koniecznosc wyciagania. inaczej jest w Turbo (płytki) inaczej w NA (szklanki) Inaczej jest w S-turbo, inaczej w SG XT. W tym pierwszym są płytki na szklankach i da się to ogarnąć bez wyciągania silnika, w tym drugim są szklanki "zintegrowane" z płytką i podobno ciężko zrobić regulacje na aucie. U mnie w SG XT 2.0, po 83 tys. km od ostatniej regulacji przy sprawdzeniu przedwczoraj okazało się,że luzy są w normie. 2.0 XT z 2005 roku (ostatni wypust) są tylko szklanki bez płytek. Z punktu widzenia mechanika nie ma to znaczenia, żeby się dostać do płytek, trzeba i tak wyjąć szklanki. Powtarzam, to czy trzeba wyjąć silniki czy nie zależy od mechanika. Jedni wolą wyjąć silnik inni radzą sobie bez. Ja jeśli nie trzeba zaglądać do innych rzeczy np. sprzęgło, wolę silnika nie wyciągać (właściwie mój mechanik). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Podobno gaz łupkowy to dopiero przyszłość. Tak wyglądał u mnie filtr po 15 tys. km. Co prawda 7 tys. za wschodnią granicą, ale tankowane prawie zawsze na markowych rosyjskich stacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się