Pawelwet Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 forester 2012, 2.0 b-60 tys przebiegu pobór oleju 1 litr na 8 tys.km -jaki jest limit brania oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 a jest wgl. jakiś limit? Forester 2007 2.5XT 196tys na 5-6 tys km nic z miarki nie ubywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 forester 2012, 2.0 b-60 tys przebiegu pobór oleju 1 litr na 8 tys.km -jaki jest limit brania oleju Było już wielokrotnie - instrukcje obsługi dopuszczają (z dużą rezerwą dla producenta) do 1,0 dm3/1000 km. Twój forek z tego co piszesz "bierze" znikome ~ 0,1 dm3/1000 km, czyli nie ma się czym przejmować. Mój 2,5XT z przebiegiem > 200kkm bierze przy "normalnej" jeździe > 0,5 dm3/1000 km ale "potrafi też zjeść" tyle ile instrukcja dopuszcza (a może nawet więcej). Nie próbowałem przejechać np. z "butem w podłodze" takiego dystansu, to nie wiem. Branie oleju na pewno zależy od sposobu eksploatacji silnika tzn. wyższe obroty = większe zużycie. O różnych przypadkach możesz poczytać tutaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/56382-czy-subaru-zawsze-bierze-olej/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Mój 2.0 z 2006 nic nie bierze, ale przeważnie jeżdżę jak pierdoła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 a jest wgl. jakiś limit? Forester 2007 2.5XT 196tys na 5-6 tys km nic z miarki nie ubywa A turbinę w ogóle używasz?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBARU DO LASU I DO BARU Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 z nogą do podłogi ,bo inaczej nie chce się toczyć (taki słaby silnik wybrałem z pełną świadomością) jeden literek na 5000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 a jest wgl. jakiś limit? Forester 2007 2.5XT 196tys na 5-6 tys km nic z miarki nie ubywa A turbinę w ogóle używasz?... hm ... no właśnie pałuje go na potęgę, jak zmieniałem przewody od IC na silikony to miałem oleju tyle, że palcem starczyło przetrzeć... Nie wiem co z tym moim subaru jest nie tak jak miałem 1.9tdi VW i ruszyłem IC to oleju było duuużo dużo więcej w przewodach może po prostu mam szczęście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelwet Opublikowano 25 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 moje max predkosc to 205km/h wg wskazan predkosciomierza-na trasie Radom- Szczecin[6,5 godz.jazdy],normalnie to mam noge lekką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Nawet przy turbinie 1 litr na 8 - 9 tys. to za dużo. Producenta dupochron to litr / 1000 km. Jak dla mnie to się szykuj na remoncik. A to może inaczej, jak dajesz w palnik leci z rury siwy, niebieskawy dym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 No co ty, jaki jest sens remontu przy braniu 1l/8 tys. ? Co to da ? Litr oleju kosztuje 30-50 zł. co daje ok 100 zł./rok a remont silnika z tego co słyszałem to 6-10 tys. Gdzie tu logika ? Moim zdaniem samo branie oleju poza zaburzonym komfortem psychicznym właściciela nic więcej złego z sobą nie niesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Nawet przy turbinie 1 litr na 8 - 9 tys. to za dużo. Nie wiem skąd takie przekonanie i opinia. forester 2012, 2.0 A to jest silnik z nowej linii Subaru,producent zaleca do nich dość specyficzne lepkości olejów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Moim zdaniem samo branie oleju poza zaburzonym komfortem psychicznym właściciela nic więcej złego z sobą nie niesie. Dużo w tym prawdy. Zużycie oleju w silniku spalinowym to normalne zjawisko wynikające z jego konstrukcji - choćby dla przykładu pierścienie tłokowe uszczelniające komorę spalania, czy turbosprężarka w silnikach doładowanych. Nadmierne zużycie oleju jest jednak często skótkiem awarii lub zuycia silnika, a nie zjawiskiem 'samym w sobie' i zaniedbanie doprowadzi do poważnych = kosztownych konsekwencji.Aby wyrokować czy konkretny przykład mieści się w normie najlepiej zasiegnąć rady właścicieli którzy eksploatują silnik jakiś czas, biorąc pod uwagę styl jazdy, sposób eksploatacji samochodu. Nie bez znaczenia jest także rodzaj stosowanego oleju smarnego. Ogólnie w mechanizmach interwał miedzy przeglądami i wymianą oleju w silniku powinien zapewnić jazdę bez dolewek - tak miałem w Hondzie - nie dotyczy to jednak ekstremalnych obciążeń, lub bardzo częstej jazdy na zimnym silniku itp... Tak teoretycznie.. Edytowane 27 Grudnia 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_koszalin Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Inna sprawa -> z tym niebieskim dymem, to chyba żeby był faktycznie niebieskawy to tego oleju musi iść 1L na 1000km albo i więcej, przy mniejszych ilościach nigdy nie zaobserwowałem niebieskiej barwy ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Niepokojący powinien być nagły wzrost brania oleju, jak jest na poziomie 0,5l/1000 i nie postępuje to nie sądzę żeby to do czegoś złego prowadziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Nawet przy turbinie 1 litr na 8 - 9 tys. to za dużo. Producenta dupochron to litr / 1000 km. Jak dla mnie to się szykuj na remoncik. A to może inaczej, jak dajesz w palnik leci z rury siwy, niebieskawy dym? Dołączam sie do pytania cybla. Skąd wziąłeś te herezje? Warto zasięgnąć wiedzy u odpowiednich fachowców.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Ludziska, jak silnik pali tyle oleju to się strasznie syfi. I skąd takie ceny remontu silnika? Mogą to byś głupie uszczelki zaworowe, ewentualnie pierścienie. A skąd wziąłem herezje? Mam kilka subaraków w rodzinie i znam to z doświadczenia. Jestem też po dwóch remontach silnika, Subaru i Honda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 E tam, to nic. U ojca w VW Polo (1.4 75KM) w przeciągu jednej nocy ubyło prawie 3L oleju z silnika - pod autem plama I teraz najlepsze - w 2 warsztatach nie znaleźli nieszczelności. Auto po dolaniu brakujących 3L dalej normalnie jeździło i oleju już nie ubywało. Później zostało sprzedane i z tego co nam wiadomo (jeździ znajomy) - nadal olej trzyma. Czary. W kilku autach (nie w Subaru) widziałem w instrukcjach zapisy, że zużycie do 1L oleju na 1000 km jest "w normie"... Rzadko komu tyle ubywa, ale wciąż jest to akceptowalne przez producenta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Ludziska, jak silnik pali tyle oleju to się strasznie syfi. I skąd takie ceny remontu silnika? Mogą to byś głupie uszczelki zaworowe, ewentualnie pierścienie. A skąd wziąłem herezje? Mam kilka subaraków w rodzinie i znam to z doświadczenia. Jestem też po dwóch remontach silnika, Subaru i Honda. Spalanie oleju rzędu 1 litra na 8/9 tys. km jest absolutnie w normie niezależnie od Twojego doświadczenia. Tak mówią najlepsi fachowcy od Subaru. Sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelwet Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 dzieki za odpowiedz-ciagle jestem w kropce.Salon mówi ze to norma-a mnie to przeszkadza.Wyruszam wlasnie w trase 3tys.km. w obie strony to jeszcze raz sprawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Ludziska, jak silnik pali tyle oleju to się strasznie syfi. I skąd takie ceny remontu silnika? Mogą to byś głupie uszczelki zaworowe, ewentualnie pierścienie. A skąd wziąłem herezje? Mam kilka subaraków w rodzinie i znam to z doświadczenia. Jestem też po dwóch remontach silnika, Subaru i Honda. Jestem właśnie po naprawie UPG w MTS Dzierżoniów, czyli m.in. planowanie głowicy, wymiana prowadnic, uszczelniaczy zaworowych i wałków rozrządu, docieranie zaworów, laserowe rzeźbienie szklanek. Oczywiście zapytałem pana Marka czy jest szansa, że wymiana UPG i innych "uszczelniaczy" zmniejszy przy okazji branie oleju i usłyszałem zdecydowane: NIE. Moje zdziwienie zostało "rozwiane" argumentami, które spróbuję poniżej przytoczyć (i tu z góry zaznaczam, że jeżeli coś pokręcę to tylko i wyłączanie moja "zasługa" i nie należy tego w żadnym stopniu łączyć z panem Markiem). Główny czynnik, który w silniku EJ255 najczęściej decyduje o braniu oleju jest związany z jego specyfiką konstrukcyjną polegającą na stosunkowo luźnych pasowaniach na seryjnych tłokach i pierścieniach. Nawet naprawa (szlif, nowe tłoki, pierścienie) na seryjnych elementach nie gwarantuje, że silnik nie będzie w ogóle brał oleju "od wymiany do wymiany". Możliwa jest oczywiście naprawa gwarantująca wyeliminowanie "brania" oleju ale wykonana przy użyciu nie seryjnych części i w takim przypadku remont silnika z tego co słyszałem to 6-10 tys koszt "bezproblemowo" osiąga wymienione wartości . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Słyszałem nawet teorię że boxer z racji leżących cylindrów ma prawo fabrycznie brać trochę oliwy. Wiadomo że branie ponad 0,5 l / 1000 niefajne jest bo trzeba pilnować dolewania i jest to objawem częściowego zużycia silnika ale jak innych objawów brak to ja bym jeździł do momentu aż padnie coś poważniejszego niż pakował kasę w remonty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Wiadomo że branie ponad 0,5 l / 1000 niefajne jest bo trzeba pilnować dolewania i jest to objawem częściowego zużycia silnika ale jak innych objawów brak to ja bym jeździł do momentu aż padnie coś poważniejszego niż pakował kasę w remonty. Tu chyba nie można się nie zgodzić moim zdaniem. Główny czynnik, który w silniku EJ255 najczęściej decyduje o braniu oleju jest związany z jego specyfiką konstrukcyjną polegającą na stosunkowo luźnych pasowaniach na seryjnych tłokach i pierścieniach. Dokładnie, niektóre, zwłaszcza silniejsze sportowe silniki tak mają - np. w AlfaRomeo. Możliwa jest oczywiście naprawa Nie nazywałbym tego naprawą, a raczej modernizacją silnika, ale konsekwencje mogą byc groźne - luźne spasowanie silnika kompensuje rozszerzalność cieplną tłoków/pierścieni, przez co gwarantuje prawidłowe warunki pracy przy wysokich obciażeniach.. Pewne aspekty pacy określonych silników trzeba raczej polubić niż zmienić Edytowane 27 Grudnia 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Oczywiście zapytałem pana Marka czy jest szansa, że wymiana UPG i innych "uszczelniaczy" zmniejszy przy okazji branie oleju i usłyszałem zdecydowane: NIE. Moje zdziwienie zostało "rozwiane" argumentami, które spróbuję poniżej przytoczyć (i tu z góry zaznaczam, że jeżeli coś pokręcę to tylko i wyłączanie moja "zasługa" i nie należy tego w żadnym stopniu łączyć z panem Markiem). Główny czynnik, który w silniku EJ255 najczęściej decyduje o braniu oleju jest związany z jego specyfiką konstrukcyjną polegającą na stosunkowo luźnych pasowaniach na seryjnych tłokach i pierścieniach. Nawet naprawa (szlif, nowe tłoki, pierścienie) na seryjnych elementach nie gwarantuje, że silnik nie będzie w ogóle brał oleju "od wymiany do wymiany". Możliwa jest oczywiście naprawa gwarantująca wyeliminowanie "brania" oleju ale wykonana przy użyciu nie seryjnych części i w takim przypadku ura_bus, chwała Ci za ten post. Nareszcie fachowa wypowiedź, która rozwieje wszelkie mniemania, "mnie się wydaje", "z mojego doświadczenia"... W końcu Forum powinno spełniać też funkcję edukacyjną, szczególnie dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Subaru i tutaj szukają porad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammisiek Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 A w moim przypadku wystąpiła dziwna przypadłość mam Foraka z 2012r. kupion w 2013 i ostatnio z ciekawości zajrzałem pod maskę i sprawdziłem poziom oleju i? sucho!! nie było nic a kontrolki oleju żadnej nie widziałem. Jest w Foresterze III wgl coś takiego jak kontrolka niskiego stanu oleju? czy Japończycy jeszcze nie wpadli na to, ze coś takiego mogłoby się przydać?. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Foraka z 2012r To jest ten 2.0 bez turbo czy XT? kontrolka niskiego stanu oleju? czy Japończycy jeszcze nie wpadli na to, ze coś takiego mogłoby się przydać?. No w końcu jest kontrolka oleju (niskiego ciśnienia), przez niektórych zwana "lampką sygnalizującą remont silnika".... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się